Strona 1 z 2

reflektory soczewkowe – watpliwosci

PostNapisane: 6 maja 2007, 00:18
przez cube
witam, wczoraj kupilem madzie 323f z 97 roku, auto bardzo zadbane i w/g opinii mechanika nie bite – mam tylko watpliwosci co do reflektorow, przy opuszczonych lampach na dol swieca one na droge mniej wiecej w ten sposob (przy wlaczonych swiatlach tzw krotkich)

Obrazek

po stronie kierowcy oswietlenie drogi konczy sie bardzo blisko auta, natomiast po stronie pasazera siega duzo dalej, po podniesieniu lampy swieca duzo dalej i wyglada to juz lepiej mimo to widac ze prawy reflektor siega 'glebiej' – problem calkowicie znika po wlaczeniu swiatel dlugich. to normalne jest ?

PostNapisane: 6 maja 2007, 01:25
przez etam
oprócz regulacji z wnetrza kabiny. mozesz indywidualnie skorygować ustawienie dla poszczególnych lamp... to jest normalne, ze prawa strona będzie bardziej oświetlona – tak działa soczewka z przesłoną

PostNapisane: 6 maja 2007, 06:20
przez slawek723
się możesz cieszyć że masz regulację z kabiny.ja nie wiem czemu tego nie mam ,chociaż moje autko jest rok starsze to może dlatego.albo nie znalazłem tego przycisku.(też mam ją od kilku dni).

PostNapisane: 6 maja 2007, 08:07
przez biker
masz wszystko ok

lampy w BA świeco trochę słabo
a co do regulacji sławek masz ją na 100%--jest po prawej stronie kierownicy

PostNapisane: 6 maja 2007, 10:07
przez organo
cube

jezeli nie wiesz dokladnie jak sie ustawia i nie masz jakiegos punktu odniesienia polecam a nwet prosze (dla mnie i dla innych uzytkownikow drogi) jedz na regulacje koszt naprawde dorszowy ustawia ci porzadnie na przyrzadzie do ustawiania swiatel a jezeli autko wymaga przegladu np sprowadzane to i tak placisz za to wiec MUSZA ci ustawic to za darmoche tylko trzeba nieraz im nakazac :)
pozatym lewe zawsze swieci blize prawe dalej i powinno byc nie dokladnie jak u ciebie tylko od kazda lampa od lewej strony powinna swiecic tak z uskosa do prawej co raz dalej
przy reflektorach sa dwie srubki do regulacji o ktorech malo osob wie i kreci gora dol a jezeli soczewka nie swieci w odpowiednim kierunku to nawet jak jak bedzie bardzo nisko bedzie oslepiala innych kierowcow

wiec polecam ustawianie w punktach gdzie robia przeglady tam na przyrzadzie jest dokladnie zaznaczone jak maja swiecic i tak ci powinni ustawic :)
pozatym na tych lampach widocznosci jest naprawde dobra mialem kilka autek juz i tu krotkie są naprawde ok dlugie juz w porownaniu z innymi sa slabsze ale nie ma co narzekac oczywiscie porownojac autka z tamtych lat hehe bo jak ktos bedzie porownywac do ksenonow to juz inna bajka

a od kilku m-cy smigam na zarowkach typu Semi Gold rewelka polecam takie tylko jakies firmowki odrobinke slabsze przy bardzo dobrej przejrzystosci powietrza (ale w tedy i tak wszystko dobrze widac ) a o niebo lepiej przy np deszczu czy mgle :) no moze tylko wygladaja dziwnie dla innych uzytkownikow drog bo wszyscy zakladaja jakies zarowki udajace ksenony a ja mam zołtawe :)

PostNapisane: 6 maja 2007, 13:33
przez michi
biker-pl napisał(a):a co do regulacji sławek masz ją na 100%--jest po prawej stronie kierownicy


I tu się mylisz, bo wcale nie musi mieć. Ja np. mam prawie pełną wersję wyposażenia łącznie z 4x elektrycznymi szybami (tylko klimy nie ma) a regulacji świateł z kabiny nie mam :(

Pozdrawiam

PostNapisane: 6 maja 2007, 15:58
przez sysop9012
U mnie wogóle jest hardcore ze światłami – tzn nie wiem czy tak powinno być że lewe i prawe świecą gdzie indziej, no ale madzia przeszła przegląd okresowy (dogłębnie) i nikt nic nie powiedział a światła sprawdzali i ustawiali

Obrazek

z kabiny mam regulację świateł ale jak reguluję to tylko lewe się podnosi a prawe nic...

PostNapisane: 6 maja 2007, 16:30
przez organo
sysop9012 napisał(a):U mnie wogóle jest hardcore ze światłami – tzn nie wiem czy tak powinno być że lewe i prawe świecą gdzie indziej, no ale madzia przeszła przegląd okresowy (dogłębnie) i nikt nic nie powiedział a światła sprawdzali i ustawiali


lewe miejwiecej ok ale prawe clkowita porazka regulacja koniecznie !!!

tak miejwiecej stan sobie jakies 30m od budynku zaslon (np deska) prawo lampe lewa powinna dochodzic do budynku ale nie swiecic na sciane i wyglad na ziemi powinien byc jak na twoim rysunku

Prawa powinna lekko wchodzic juz na budynek i bardziej w prawo swiecic

koniecznie pozniej sprawdz stajac przy budynku czy cie swiatla nie oslepiaja patrzac z polac kierowcy ktory by cie mijal w tym momencie

uwaga na regulacje sa dwie srubki jedna do regulacji gora dol druga prawo lewo


sysop9012 napisał(a):z kabiny mam regulację świateł ale jak reguluję to tylko lewe się podnosi a prawe nic...


sprawdz czy silniczek smiga moze cos tylko nie łaczy a moze go brak :)

PostNapisane: 6 maja 2007, 21:56
przez sysop9012
Światło żadne nie oślepia. Chyba przyczyną może być poluzowana soczewka bo strasznie drga – czy mozna te lampy w 323 rozbierać?

PostNapisane: 6 maja 2007, 22:56
przez biker
upssss ....a byłen pewien że elektryczna regulacja świateł w 323f ba po 94 to już standard :P :(
ale ja mam ,a koledzy przed liftem których znam też mają :D

PostNapisane: 1 sie 2007, 09:19
przez sps-snipers
Witam.Umnie jest tylko regulacja prawego swiatla.Wiec da sie przezyc.Lewe sie ustawi odpowiednio a prawe regulujesz automatycznie :D Co ciekawe,prawe oryginal Koito a lewe Depo ;)

PostNapisane: 1 sie 2007, 09:20
przez sps-snipers
Wiem ze Depo to podruba.W ogole tak badziewnie swieci ze szok.Szczerze...polecam uzywany oryginal

PostNapisane: 1 sie 2007, 18:58
przez Yooziu
sps-snipers napisał(a):Wiem ze Depo to podruba.W ogole tak badziewnie swieci ze szok.Szczerze...polecam uzywany oryginal


ta,tylko jeszcze znajdz w przyzwoitej cenie i zeby nie byl z anglika, od depo lepsze sa TYC, a nawet mozna taniej dostac niz depo

PostNapisane: 5 mar 2008, 21:46
przez radeon
Ja z lewej strony mam oryginalną KOITO, a z prawej TYC. Tą TYC (regulacja tylko manualna)kupowałem na allegro i przyszła ona bez pokrętła regulacji pionowej światła mijania. Stara lampa którą zbiłem to była DEPO i tam nie było tej samej regulacji. Powinny być 4 śrubki do regulacji.... dlaczego zamienniki mają tylko trzy? Przez ten brak regulacji soczewka podskakuje na nierównościach no i nie da się ustawić.
Więc nie dość że zamienniki są gorszej jakości do jeszcze sprzedawane są niekompletne!!!!Więc proponuje dokładnie obejrzeć lampę przed zakupem i nie polecam allegro.

PostNapisane: 6 mar 2008, 09:23
przez sps-snipers
E no portal allegro jest ok,ale tak jak piszesz przed zakupem nalezy zapoznac sie z towarem.Pomysl ile ludzi mieszka na wsi ,gdzie niema dużej liczby sklepow a tym samym pola wyboru.A tak tylko klik i masz co chcesz. Prawie co chcesz :D

PostNapisane: 6 mar 2008, 11:09
przez radeon
No oczywiście zgadza się sps-snipers. Ale na allegro niema możliwości tak dokładnego zapoznania się z towarem jak w sklepie. W sklepie zobaczyłbym, że brakuje regulacji to dziękuję i dowidzenia...a teraz muszę kombinować.
Ciekawe czy ktoś oprócz mnie miał przypadek że brakowało owej regulacji w zamiennikach, bo ja do czynienia miałem już z dwiema takimi lampami.

P.S. nasze Madzie mają tyle samo latek sps-snipers :D

PostNapisane: 6 mar 2008, 19:39
przez Majlo
Zawsze możesz oddać towar do 10dni bez podania przyczyny. Musi Ci przyjąć! Nie dotyczy produktów, które szybką się psują np. nabiał, mięso czy .... no nie wiem np. golfy III....

PostNapisane: 6 mar 2008, 22:38
przez matteo9
polecam tylko używane oryginały.
kupilem nowki DEPO, ktore na zwyklych zarowkach 55W swiecą max na 5 metrow.
tragedia

PostNapisane: 24 kwi 2008, 12:33
przez Marko79
brakuje 4 śruby do regulacji bo jest ona z tego co wiem na silniczku regulacyjnym który się osobno kupuje

PostNapisane: 25 kwi 2008, 11:46
przez radeon
....a jak się niema regulacji elektrycznej to co z tym fantem zrobić?teraz nawet ręcznie nie mam możliwości ustawiać tej lampy....