Już pisałem o tym z <b>Newbie</b> i on również na początku stwierdził że jest tzw. smart charging – <b>"od BA po F/L większość mazd ma taki "smart charging" </b>. Jednak u mnie po niefortunnym myciu silnika straciłem oryginalny regulator w alternatorze i z powodzenie zastąpiłem go takim od polonezów i maluchów

Newbie po tym zmienił zdanie, że jednak nie ma adaptacyjnego ładowania w moim Z5.
Tak myślałem, że nie ma, bo z ECU do alternatora idzie tylko jeden przewód wzbudzenia poprzez kontrolkę w zegarach i nic więcej. Do działania smart charning potrzeba komunikacji obu stronnej pomiędzy ECU a alternatorem, czego w tym alternatorze nie ma.
Co ciekawe mam roczny akumulator Centra plus 50Ah i po założeniu regulatora z poloneza ładowanie mam non stop bez względu na obroty 14,4V, czyli książkowa wartość
Jak ktoś nie wie co to jest ładowanie adaptacyjne, to ten artykuł wszystko wyjaśnia:
http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... binski.pdf
Jednak jeszcze ciekawi mnie działa oryginalnego regulatora, a dokładniej jakie daje alternator napięcie na wolnych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu/ przy włączonych i podczas zwiększonych obrotów do 2000-3000 Mierzył ktoś te wartości? Za wszelkie dane z góry dzięki
