Strona 1 z 1

Adaptacyjne ładowanie akumulatora- czy było stosowane?

PostNapisane: 26 mar 2007, 20:11
przez Pioteq25
Wiecie coś na ten temat?

PostNapisane: 27 mar 2007, 08:32
przez ravo
prosze o poprawna nazwe temtu -regulamin

PostNapisane: 27 mar 2007, 09:07
przez Pioteq25
ravo napisał(a):prosze o poprawna nazwe temtu -regulamin

Sory, ale po roku na forum dopiero dzisiaj przeczytałem regulamin <lol>

PostNapisane: 27 mar 2007, 11:19
przez Briareos
Było, bo wzbudzenie idzie przez ECU/PCM, który na pewno reaguje na zanik sygnału z IAT.
Newbie będzie znał szczegóły – ale nie wiem czy może się nimi podzielić.

PostNapisane: 27 mar 2007, 19:46
przez Pioteq25
Już pisałem o tym z <b>Newbie</b> i on również na początku stwierdził że jest tzw. smart charging – <b>"od BA po F/L większość mazd ma taki "smart charging" </b>. Jednak u mnie po niefortunnym myciu silnika straciłem oryginalny regulator w alternatorze i z powodzenie zastąpiłem go takim od polonezów i maluchów <lol> Newbie po tym zmienił zdanie, że jednak nie ma adaptacyjnego ładowania w moim Z5.
Tak myślałem, że nie ma, bo z ECU do alternatora idzie tylko jeden przewód wzbudzenia poprzez kontrolkę w zegarach i nic więcej. Do działania smart charning potrzeba komunikacji obu stronnej pomiędzy ECU a alternatorem, czego w tym alternatorze nie ma.
Co ciekawe mam roczny akumulator Centra plus 50Ah i po założeniu regulatora z poloneza ładowanie mam non stop bez względu na obroty 14,4V, czyli książkowa wartość :)


Jak ktoś nie wie co to jest ładowanie adaptacyjne, to ten artykuł wszystko wyjaśnia:

http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... binski.pdf

Jednak jeszcze ciekawi mnie działa oryginalnego regulatora, a dokładniej jakie daje alternator napięcie na wolnych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu/ przy włączonych i podczas zwiększonych obrotów do 2000-3000 Mierzył ktoś te wartości? Za wszelkie dane z góry dzięki :)