Adaptacyjne ładowanie akumulatora- czy było stosowane?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 20:11

Wiecie coś na ten temat?
Ostatnio edytowano 27 mar 2007, 09:05 przez Pioteq25, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez ravo » 27 mar 2007, 08:32

prosze o poprawna nazwe temtu -regulamin
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Pioteq25 » 27 mar 2007, 09:07

ravo napisał(a):prosze o poprawna nazwe temtu -regulamin

Sory, ale po roku na forum dopiero dzisiaj przeczytałem regulamin <lol>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Briareos » 27 mar 2007, 11:19

Było, bo wzbudzenie idzie przez ECU/PCM, który na pewno reaguje na zanik sygnału z IAT.
Newbie będzie znał szczegóły – ale nie wiem czy może się nimi podzielić.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Pioteq25 » 27 mar 2007, 19:46

Już pisałem o tym z <b>Newbie</b> i on również na początku stwierdził że jest tzw. smart charging – <b>"od BA po F/L większość mazd ma taki "smart charging" </b>. Jednak u mnie po niefortunnym myciu silnika straciłem oryginalny regulator w alternatorze i z powodzenie zastąpiłem go takim od polonezów i maluchów <lol> Newbie po tym zmienił zdanie, że jednak nie ma adaptacyjnego ładowania w moim Z5.
Tak myślałem, że nie ma, bo z ECU do alternatora idzie tylko jeden przewód wzbudzenia poprzez kontrolkę w zegarach i nic więcej. Do działania smart charning potrzeba komunikacji obu stronnej pomiędzy ECU a alternatorem, czego w tym alternatorze nie ma.
Co ciekawe mam roczny akumulator Centra plus 50Ah i po założeniu regulatora z poloneza ładowanie mam non stop bez względu na obroty 14,4V, czyli książkowa wartość :)


Jak ktoś nie wie co to jest ładowanie adaptacyjne, to ten artykuł wszystko wyjaśnia:

http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... binski.pdf

Jednak jeszcze ciekawi mnie działa oryginalnego regulatora, a dokładniej jakie daje alternator napięcie na wolnych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu/ przy włączonych i podczas zwiększonych obrotów do 2000-3000 Mierzył ktoś te wartości? Za wszelkie dane z góry dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323