Strona 1 z 1

Co zrobic by szyby bezramkowe nie szumiały przy wiekszych pr

PostNapisane: 4 wrz 2006, 15:11
przez dziubek
Witam

Wlasnie zauwazylem ze w mojej mazdzie powyzej 130 ( slyszalny juz od kolo 90 na autostradzie) powstaje straszy szum przy obu przednich szybach zagluszajacy totalnie wszystko , czy jest sposob bo ten szum obnizyc?
Oraz drugie pytanie jak wyglada u was z predkosciami maksymalnymi w tym autku bo na 4 biegu smiga spokojnie do 165 ( kolo 5500 obr) a wrzucajac piatke przy wlaczonej klimie doszedlem do cos ponad 170 (obroty jakies 4600 dokaldnie nie pamietam ale napewno przed 5000) czy na 5 jest jakeis ograniczenie bo jest jakas mulowata i osiagnac 5 tys obr jest trudno nie mowiac dojsc do 6 tys.

Pozdrawiam

dziubek

PostNapisane: 4 wrz 2006, 15:35
przez tomekrvf
dziubek napisał(a):czy na 5 jest jakeis ograniczenie

Tak. Ograniczeniem jest moc silnika. :D

PostNapisane: 4 wrz 2006, 15:44
przez dziubek
Chyba do konca mnie nei zrozumiales na 4 biegu autko ladnie smiga powyzej 5 tys obr. nie zylowalem na maza czyli do 6750 , ale na 5 biegu jest ciezko osiagnac 5tys obrotow i wieksoza predkosc dlatego zastnawia sie czy nie ma jakiegos ograniczenia obrotow przy 5 biegu do mniejszych niz maxymalne znamionowe.

PostNapisane: 4 wrz 2006, 15:47
przez Sokool
Popraw temat.

PostNapisane: 4 wrz 2006, 16:44
przez Czolgista
dziubek napisał(a):Chyba do konca mnie nei zrozumiales na 4 biegu autko ladnie smiga powyzej 5 tys obr. nie zylowalem na maza czyli do 6750 , ale na 5 biegu jest ciezko osiagnac 5tys obrotow i wieksoza predkosc dlatego zastnawia sie czy nie ma jakiegos ograniczenia obrotow przy 5 biegu do mniejszych niz maxymalne znamionowe.

przy większej predkości opór powietrza sprawia, że potrzebujesz dużo więcej koników do osiągnięcia iluś tam obrotów (i przy okazji jakiejśtam prędkości) – pewnie to miał na myśli tomekrvf :P

Po prostu jak masz mało kucy to mimo możliwości wkręcenia silnika na większe obroty opory powietrza na to nie pozwolą :P

PostNapisane: 4 wrz 2006, 16:50
przez dziubek
Nic pozukam przepasci ale i tak temat uciekl bo glownie chodzilo mi czy jest spsob na poprawe docisku szyb do uszczelek by bylo ciszej??

PostNapisane: 4 wrz 2006, 17:39
przez Simo
dziubek napisał(a): czy na 5 jest jakeis ograniczenie bo jest jakas mulowata i osiagnac 5 tys obr jest trudno nie mowiac dojsc do 6 tys.

Ok, kolega się upiera, żeby mu wytłumaczyć, więc spróbuję, tak na "chłopski rozum" i raczej są to oczywiste rzeczy.
"5" jest nadbiegiem i jest po to, żeby właśnie nie żyłować silnika do 5000, o 6 tyś nie wspominając. Nie służy do rozpędzania. Wrzucasz go na trasie, a wtedy właśnie wskazana jest jak najmniejsza prędkość obrotowa silnika. Chcąc osiągnąć te 5000 na V biegu, samochód musiałby jechać ok. 190-200km/h albo i więcej, co jest raczej nieosiągalne w 1,5. Wg mnie i tak na trasie by się przydał VI bieg, albo dłuższy V, bo przy ok 4500 śmigałem 165 km/h...hmm średnio i...głośno
Co do szyb..cóż, bezramkowe zawsze były głośniejsze od tych tradycyjnych i nic nie poradzisz..tyle.

PostNapisane: 4 wrz 2006, 17:57
przez dziubek
Oki powiedzmy ze rozumiem ;) – Choc kiedys sproboje dojsc do tych ponad 5 tys


Co do szyb..
moze u mnie halas wynika ze slabego docisku lub zuzycia uszczelek?? Bo jest bardzo silny radio maksymalnie zagluszone o rozmowie mozna zapomniec.

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 4 wrz 2006, 18:42
przez Simo
dziubek napisał(a):Choc kiedys sproboje dojsc do tych ponad 5 tys

Zupełnie nie wiem po co, ale jak już bardzo chcesz to poszukaj jakiejś sporej górki i najlepiej z autostradą :D Aha, podczas bicia "rekordu" nie zapomnij uszczelnić szyb taśmą klejącą :P
LUDZIE!!!! Tylko nie piszcie potem: "czemu mi bierze tyle oleju? Ponad litr na 1000km!!" albo: "Pomocy, madzia mi kopci jak parowóz!!". Wiadomo, jakie słabe pod względem pierścieni olejowych są z5, więc PO CO ją narażasz na drogi remont...sorki, dla mnie niezrozumiałe..no chyba że nie lubisz swojego wozu albo srasz kasą..
Co do szyby, to orginalne uszczelki bedą drogą imprezą, może trzeba ją podregulować na śrubach o których w topicu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=szyb%2A

PostNapisane: 4 wrz 2006, 19:32
przez Udesky
U mnie przy wiekszych predkosciach nieslychac zadnych szumow powietrza przy bezramkowych, jest cicho, wiec moze jest tak ze fakt cos z uszczelka, moze szyba niedochodzi do konca czyli podciagnac na srubach, albo samochod mial dzwonka po bokach i zostal niechlujnie wyklepany, chodziasz w tym ostatnim przypadku pewnie woda by takze dostawala ci sie do wnetrza. Ja bym stawial na sruby.

PostNapisane: 4 wrz 2006, 19:54
przez Adaś
dziubek napisał(a):Wlasnie zauwazylem ze w mojej mazdzie powyzej 130 ( slyszalny juz od kolo 90 na autostradzie) powstaje straszy szum przy obu przednich szybach zagluszajacy totalnie wszystko

eee tam przy 200km/h to jest dopiero szum <lol>
w 2.0 V6 przy ~200km/h jest 6000rpm:]

PostNapisane: 4 wrz 2006, 20:05
przez dziubek
Co do szalenstw to moze kiedys poszukam odpowiedniej autstrady ( odpowiedniej dlatego napisalem o przepasci i tyle) teraz bylem na autostradzie i takie mailem spostrzezenia ( jazda taka pozatym jest malo ekonomiczna i ten straszny szum , tylko myslalem ze ten silniczek bedzie sie lepiej krecil mzoe niejednego rozbawie porownujac z silnikiem z madzi mx-6 ten 2.5l ktory sporos ie kreci (ale i tak przyspieszenia na 4 biegu sa niesamowite) , na codzien nie butuje ale tez nie jezdze powoli madzia ale w maire normalnie bo spala nie wiecej niz 7-7,5l , co do zuzycia oleju po 10tys km nie zauwazylem zbytniego ubytku oleju w porownaniu z cosa w kotrej trzeba bylo wlac dobre 2 -3 l na 15tys km.

Dziekiza linka

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 4 wrz 2006, 20:08
przez dziubek
[Adaś] Smiejesz sie ze przy 200 tylko ja lecialem autostrada srednio 150-170km/h przez 2 godzinki wiec tez mnie wyszumialo ale czas mnie gonil . Jestem ciekaw czy w twojej jest inna budowa docisku czy taka sama?
Twoja sie tez tak silnie nagrzewa?

PostNapisane: 4 wrz 2006, 20:11
przez Simo
dziubek napisał(a):Nic pozukam przepasci

a to dobre, nie skumałem o sso chozzi <lol> <lol> hahaha
Pozdrawiam :)

PostNapisane: 4 wrz 2006, 22:44
przez marek
dziubek napisał(a):Oraz drugie pytanie jak wyglada u was z predkosciami maksymalnymi w tym autku bo na 4 biegu smiga spokojnie do 165 ( kolo 5500 obr) a wrzucajac piatke przy wlaczonej klimie doszedlem do cos ponad 170 (obroty jakies 4600 dokaldnie nie pamietam ale napewno przed 5000) czy na 5 jest jakeis ograniczenie bo jest jakas mulowata i osiagnac 5 tys obr jest trudno nie mowiac dojsc do 6 tys.


Ja osiągnąłem eFką Inki ok 178kmh, po dosyć długim bujaniu na autostradzie. Dwie osoby na pokładzie+ 50kg bagażu, temperatura powietrza ok 20C. Na temat wiatru się nie wypowiem, bo nie wysiadalem z auta przez 500km, więc nie wiem (myślę że w miarę słaby)

PostNapisane: 5 wrz 2006, 15:31
przez Simo

PostNapisane: 8 wrz 2006, 22:22
przez dispar
[quote="dziubek"]Oki powiedzmy ze rozumiem ;) – Choc kiedys sproboje dojsc do tych ponad 5 tys


Dziubek, pocoś Ty se 1,5l kupił?! Ty chciałeś przecież 2,0!! Albo nitro zainstaluj, bo dorżniesz te magdę na maxa ... Ty chcesz coś nam ... sobie ... czy producentowi udowodnić?? Jest takie stare powiedzonko: " Z ch*** mąki, jak młym stoi" :D

PostNapisane: 9 wrz 2006, 14:07
przez dziubek
Fakt 2.0 chcialem ale na 1.5 pozostalem jak ie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma ...
Na codzien nie zazynam madzi o czym moze swiadczy to ze nie ubywa mi oleju i spalanie mam od 6,9-7,5l .
Byla autostrada , byla potrzeba wiec smigalem i tyle ;)

Pozdrowka

dziubek