Strona 1 z 1

Wymiana zegarów – które będą pasować?

PostNapisane: 2 wrz 2006, 15:15
przez MvG
Witam
Obecnie posiadam zegary bez obrotomierza. Chciałbym wymienić je na zegary z obrotomierzem ale nigdzie nie mogę takich znależć. Czy zegary od F lub C będa pasować? Prędkościomierz mam wyskalowany do 220 km/h a wszystkie zegary jakie znalazłem na sprzedaż z obrotomierzem są wyskalowane do 240 km/h (to samo dotyczy białych tarcz) – czy jest możliwa taka zamiana od innej wersji bez żadnych problemów?

Pozdrawiam

PostNapisane: 3 wrz 2006, 00:28
przez Simo
Z eFki raczej nie będą pasować. W sedanie obrotek jest po lewej stronie, a kontrolki paliwa i temp-po prawej. Może to i nie ma znaczenia, ale i tak chyba najważniejsza jest kostka, która raczej nie będzie chciała współpracować z inszymi zegarami...chyba żeby rozbebeszać kostkę i sprawdzać co od czego...aha, w ostatniej chwili znalazłem...ten środkowy zestaw jest od S-ki. Ale ceny raczej mało zachęcające :(
http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=123539364
Inna opcja-szukaj aut do rozbiórki. Ze 2 tyg temu był na allegro taki sedan. Może ktoś się jeszcze ogłosi z jakimiś gratami bo mu coś zostało... Owocnych łowów.. :)

PostNapisane: 3 wrz 2006, 11:25
przez MvG
Dzięki za odpowiedź. Na allegro szukam już od dłuższego czasu i nie mogłem znaleźć. A jak był taki licznik, to ktoś mnie uprzedził.Dokładnie poszukuje zegarów z drugiego zdjęcia z linka, który podałeś. Ja mam taki sam układ wszystkiego, nie mam obrotomierza a wskaźniki z prawej strony sa rozbite i znajdują się po obu stronach prędkościomierza. Zadzwonie, dopytam się, porozmawiam o cenie bo ta podana na stronie jest za wysoka. Jest jeszcze problem z bialymi zegarami. Nie widzialem białych tarcz do takiego układu zegarów z wyskalowaniem do 220 km/h – wszystkie są do 240 km/h. Ale trzeba szukać i nie poddawać się :)

PostNapisane: 3 wrz 2006, 20:25
przez Simo
Możesz próbowac zbić cenę, bo jest powód. Na powiększeniu widać odłamany kawałek przezroczystego plastiku (na dole). Ale nie sądzę, żeby zeszli w okolice 100zł, czyli za ile normalnie się sprzedają, bo budzik ma całkiem mały przebieg i jest dobry na podmiankę bez dodatkowej roboty...hehe, spryciarze.

PostNapisane: 3 wrz 2006, 22:24
przez Simo
Proszsz...półtorej godziny wyszukiwania na allegro...ale się znalazła!! Sam z ciekawości zadzwonie zapytać o parę drobiazgów.. :)
http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=123738348

PostNapisane: 3 wrz 2006, 22:44
przez MvG
:) Mnie tylko liczniki interesują :) A po nich będzie kolejne szukanie białych tarcz do takiego układu zegarów. Widzę, że mamy takie same Mazdy :) (ja dopiero od niedawna 1 miesiąc ale jestem bardzo zadowolony) chociaż trudno znależć niektore elementy, (jednak najpopularniejsza jest F-ka).

PostNapisane: 4 wrz 2006, 13:41
przez Simo
Ja też mam ją ok miesiąca :) I w tym samym dniu nawet rejestracja....na forum :D
MvG napisał(a):hociaż trudno znależć niektore elementy

Na przykład jakie, hm? Bo jeśli chodzi o jakieś duperele do wnętrza czy plastiki, to się zgodzę.

PostNapisane: 4 wrz 2006, 18:59
przez MvG
Chodzi mi wlaśnie o jakieś duperele. Np u mnie w mieście jest kilka takich Mazda jak moja, a F-ek czy C dużo dużo wiecej dlatego trudniej dostać elementy bo mniej S-ek jest :( Szukając licznika przekonałem się o tym :)

PostNapisane: 12 wrz 2006, 15:35
przez MvG
Mam jeszcze jedno pytanie. Rozmawiałem z jednym mechanikiem (nie jest elektrykiem) i powiedział mi, że najprawdopodobniej te kostki nie będą pasować (tzn układ kostek z zegarami bez obrotomierza z układem kostek z zegarami z obrotomierzem). Następnie rozmawiałem z elektrykiem. Powiedział mi, że jeżeli ten model samochodu jest przystosowany do zegarów z obrotomierzem to najprawdopodobniej nie będzie trzeba dłubać w kostach bo będą pasować. I teraz nie wiem, czy to będzie pasować bez żadnej ingerencji w kostki. Bo były takie modele 323S BA, które miały zegary z obrotomierzem. Czy dzięki temu jest prawdopodobne, że u mnie zamiana będzie bez problemu bo obecnie po lewej stronie zegarów mam temp., po środku prędkościomierz a po prawej paliwo natomiast w tych zegarach z obrotomierzem jest po lewej obrotomierz, po środku prędkościomierz a po prawej jeden zegar z temp. i paliwem.

PostNapisane: 12 wrz 2006, 23:17
przez farciarz
Simo napisał(a):Z eFki raczej nie będą pasować. W sedanie obrotek jest po lewej stronie, a kontrolki paliwa i temp-po prawej. Może to i nie ma znaczenia, ale i tak chyba najważniejsza jest kostka, która raczej nie będzie chciała współpracować z inszymi zegarami

Niestety chyba się mylisz...bo w Efkach jest układ z obrotomierzem zarówno po prawej jak i po lewej stronie...koszt zakupu całego licznika to 150 zł .... :P

PostNapisane: 13 wrz 2006, 10:02
przez TOMBLA
witam sedanki :)
szukałem kiedys też zegarów z obrotomierzem....
rozmawiałem z Jaksa na ten temat i twierdził iz powinno dać się
wpiąć zegary bez żadnych problemów
o ile dobrze pamiętam wyskalowane do 220 mają typ BC5B...
te do 240 nie podejdą...
pzdr

PostNapisane: 10 paź 2006, 15:41
przez MvG
Zegary już przełożone. Wszystko działa poprawnie bez żadnej ingerencji w kostki. :)

PostNapisane: 10 paź 2006, 17:51
przez farciarz
MvG to jak możesz wrzuć jakieś foteczki jak to teraz wygląda !!

PostNapisane: 10 paź 2006, 22:01
przez MvG
No nie pomyślałem <glupek2> . Mogłem porobić zdjęcia podczas przekładania, może komuś by się przydały. Ogólnie myślałem, że to będzie bardziej skomplikowane, jednak cała praca jest łatwa i nie ma żadnych problemów (nie mam regulacji kierownicy ale to też nie była żadna trudność). Teraz zrobię zdjęcia, chociaż nic konkretnego nie pokażą, będą widoczne tylko zegary. Jedyna różnica to obrotomierz (w poprzednich zegarach nie było). Zamiana dotyczyła zegarów typ BC5B (czyli wyskalowana prędkość do 220km/h). Może w najbliższym czasie ponownie będą wyjmowane (zakładane tarcze Indiglo) to wtedy już zrobię sesję zdęciową <lol>.
PS. W jaki sposób wrzucać zdjęcia i czy wielkośc i rozmiar jest jakiś określony?

PostNapisane: 10 paź 2006, 23:42
przez Simo
Spróbuj z imegeshack. Wybierasz ścieżkę docelową pliku, z rozdzielczości-ostatnia pozycja z listy (ta na dole), i wciskasz "host". Następnie, jak już załaduje to wybierz adres przeznaczony dla forum. Adres kopiujesz do okienka edycji postów.
http://www.imageshack.us/
A tak na marginesie, po co robić zdjęcia normalnym, zamontowanym zegarom z obrotkiem. Chyba każdy widział, nic nadzwyczajnego i raszej nie ma sensu. Lepiej zamieść foty jak będziesz montował białe tarcze. <jupi>

PostNapisane: 10 paź 2006, 23:49
przez farciarz
MvG....jak masz problem z wrzuceniem zdjęć to prześlij mi na skrzynkę, a ja je wkleję. :P

PostNapisane: 28 maja 2007, 23:30
przez piciasc
witam . od miesiąca mam 323 S '98 ale nie wiem o co chodzi z tymi BG ; BA; o co tu chodzi. jestem nowy i czy może mi ktoś to wytłumaczyć

PostNapisane: 29 maja 2007, 00:05
przez farciarz
piciasc To są rodzaje nadwozi masz napewne model BA ;)

PostNapisane: 18 wrz 2007, 15:19
przez soshu
Orientuje sie ktos czy do mazdy 323 C Bedzie pasowal licznik z eFki taki wlasnie z obrotomierzem?

PostNapisane: 10 gru 2008, 21:57
przez kleik87
odświeże temat.
ótóż też chciałbym wymienić sobie zegary w mazdzie gdyż posiadam bez obrotomierza
i teraz pytanie czy od wersji z obrotomierzem bedzie działac? chodzi mi tutaj o osoby które to robiły w moim modelu?
pozdrawiam