Montaż automatycznego domykania szyb – relacja

Witam
Chciałem się podzielić informacja na temat zabudowania dodatkowego modułu w madzi zapewne w pozostałych będzie to wyglądać podobnie , podam to na moim przykładzie i użyciu modułu MPW-2 produkcji testronik.
Zaczynamy od ściągnięcia tapicerki z drzwi kierowcy potem warto odpiąć kostkę która idzie do sterowania szybami ( ja mam tylko przednie elektryczne ale z 4 będzie tak samo )
Kostka która daje zasilanie do szyb posiada 2 grubsze przewody w kolorach czarnym ( z paskiem podłużnym zasilanie po włączonym zapłonie a drugi czarny ze srebrnymi kolkami – to jest masowy – ale warto sprawdzić miernikiem) . Dodatkowo u mnie występuje sterownik master w drzwiach kierowcy ( wiem ze nie każda madzia tak ma) który steruje domykaniem szyb można tez jeśli chce mieć osobno sterowane z alarmu np. 3 dodatkowy kanał z funkcji komfort). Z siłownika master będziemy musieli się wpiąć w przewody czerwony (wyzwolenie domykania – poprzez diodę) oraz w przewód niebieski przerwanie domykania (także poprzez diodę).
Co nam potrzebne:
– Moduł,
– śrubokręt ,
– taśma izolacyjna ,
– dwie diody np. 1N4001 lub cos podobnego koszt 50gr
– miernik ,
– dobrze jeśli dysponujemy garażem i lutownica ( w moim przypadku obyło się bez tego)
Jeśli mamy zidentyfikowane już przewody i rozłączone kostki to jesteśmy w połowie drogi. Potrzebne będzie jeszcze dodatkowo zasilanie – u mnie występuje dziwna mniejsza kostka która wychodzi z wiązki głównej i do niej wraca ale już tylko 2 zewnętrzne kable i posiada 4 kable w środku jest czerwono czarny – na nim jest + przez cały czas i podpięty jest pod bezpiecznik room (15A) w zupełności wystarcza szyby pobierają do 10A podczas zamykania.
Czyli mamy : zasilanie + oraz minus , dodatkowo z kostki sterowania szyb bierzemy +ACC które blokuje moduł gdy jedziemy samochodem.
Pozostają nam przewody do zasilania samych okien.
W madzi podczas nie używania ich na silnikach jest cały czas masa wiec mamy ułatwione zadanie , przecinamy przewód zasilający idący do silnika ale tylko jeden u mnie żółty w przypadku drzwi kierowcy oraz czerwony w przypadku sterowania oknem pasażera.
Tam wpinamy wyprowadzenia przekaźników ( u mnie przewód niebieski wejście ( pod kostkę) – fiolet wyjście ( kabel idący z silnika) – w przeciwnym wypadku moduł nie będzie wykrywał przeciążenia i nie wyłączy napięcia z silników lub wogóle nie zadziała), druga para to filet – zielony które wpinamy tak samo. Przewody pomarańczowe x2 oraz czerwony możemy zlutować razem ( są ta kable wychodzące z modułu) i podpiąć pod zasilanie z malej kostki jeśli nie mamy nigdzie napięcia +12 V zmuszeni będziemy do doprowadzenia kabla zasilającego z okolic panelu bezpieczników w kabinie auta).
W wiązce idącej z zasilaniem do okien odsłaniamy przewody i wpinamy żółtozielony pod czarny z paskiem a czarny z modułu z czarnym ze srebrnymi kolkami. Pozostaje wpięcie sterowania modułem – w tym przypadku robi to siłownik master ( podpięcie pod mikroprzełacznik przy wkładce zamka drzwi powoduje głupienie centrala ) . Brązowy przewód wpinamy pod czerwony z siłownika poprzez diodę ( brązowy -->]– czerwony ) ja wpiąłem się w kostkę , nie wymaga rozcinania kabli ) biały z modułu wpinamy do niebieskiego jest najniżej w kostce siłownika także poprzez diodę ( biały --[<-- niebieski )
Jeśli komuś by ta opcja nie działała lub nie miał mastera w drzwiach wówczas czeka nas poprowadzenie przewodów ( brązowy i biały) do sterownika centrala który znajduje się w po prawej stronie nóg pasażera pod plastikowa osłoną i oznaczony jest „door lock timer unit” i wpinamy się pod środkowe wyprowadzenia jedno odpowiada za otwieranie ( pojawia się masa a drugie zamykanie pojawia się masa – trzeba to zrobić domyślnie ( bo nie pamiętam w tej chwili które wyprowadzenie za co odpowiada) najlepiej wpierw wpiąć przewód brązowy i sprawdzić domykanie gdy będzie poprawnie dopinamy biały obok, sterownik ma tylko 6 wyprowadzeń wiec raczej się nie pomylimy ( a my mamy wpiąć się w środkowe) ale warto sprawdzić miernikiem.
Jeśli wszystko mamy dobrze podpięte brak zwarć oraz poizolowane i zabezpieczone pozostanie sprawdzić działanie. Włączamy zapłon odsuwany obie szyby w dół najlepiej całkiem , wyłączamy zapłon i zamykamy auto kluczykiem wówczas po chwili powinny szyby ruszyć tzn. wpierw kierowcy po zamkniecie szyba pasażera, jeśli tak się nie dzieje lub szyba tylko drgnie musimy wolny różowy przewód ( wychodzący z modułu domykania) wpiąć także w masę ( u mnie bez tego tylko przekaźniki tykały w module) zmniejsza on czułość na wystąpienie przeciążenia gdy silnik pobiera większy prad lub szyby ciężko chodzą.
Jeśli wszystko ruszyli i podomykało warto sprawdzić czy działa zablokowanie domknięcia szyb czyli opuśćmy szyby raz jeszcze , ponownie przekręcamy kluczyk by zamknąć szyba powinna ruszyć i w tym momencie przekręcamy kluczyk w kierunku otwierania dwukrotnie – szyba powinna się zatrzymać. Ponowne zamkniecie centrala nie spowoduje ruszenia szyb.
W przypadku sterowania szybami za pomocą alarmu większość posiada wyjścia z masa po zasterowaniu alarmu wówczas musimy się wpiąć przeprowadzając przewody (przedłużenie brązowego i białego) gdzie brąz wpinamy w zasterowanie alarmu a biały w miejsce gdzie pojawi się impuls lub masa po rozblokowaniu alarmu lub gdy ma dodatkowy kanał sterujący wówczas możemy blokować domykanie także z pilota.
Pozdrawiam
dziubek
Chciałem się podzielić informacja na temat zabudowania dodatkowego modułu w madzi zapewne w pozostałych będzie to wyglądać podobnie , podam to na moim przykładzie i użyciu modułu MPW-2 produkcji testronik.
Zaczynamy od ściągnięcia tapicerki z drzwi kierowcy potem warto odpiąć kostkę która idzie do sterowania szybami ( ja mam tylko przednie elektryczne ale z 4 będzie tak samo )
Kostka która daje zasilanie do szyb posiada 2 grubsze przewody w kolorach czarnym ( z paskiem podłużnym zasilanie po włączonym zapłonie a drugi czarny ze srebrnymi kolkami – to jest masowy – ale warto sprawdzić miernikiem) . Dodatkowo u mnie występuje sterownik master w drzwiach kierowcy ( wiem ze nie każda madzia tak ma) który steruje domykaniem szyb można tez jeśli chce mieć osobno sterowane z alarmu np. 3 dodatkowy kanał z funkcji komfort). Z siłownika master będziemy musieli się wpiąć w przewody czerwony (wyzwolenie domykania – poprzez diodę) oraz w przewód niebieski przerwanie domykania (także poprzez diodę).
Co nam potrzebne:
– Moduł,
– śrubokręt ,
– taśma izolacyjna ,
– dwie diody np. 1N4001 lub cos podobnego koszt 50gr
– miernik ,
– dobrze jeśli dysponujemy garażem i lutownica ( w moim przypadku obyło się bez tego)
Jeśli mamy zidentyfikowane już przewody i rozłączone kostki to jesteśmy w połowie drogi. Potrzebne będzie jeszcze dodatkowo zasilanie – u mnie występuje dziwna mniejsza kostka która wychodzi z wiązki głównej i do niej wraca ale już tylko 2 zewnętrzne kable i posiada 4 kable w środku jest czerwono czarny – na nim jest + przez cały czas i podpięty jest pod bezpiecznik room (15A) w zupełności wystarcza szyby pobierają do 10A podczas zamykania.
Czyli mamy : zasilanie + oraz minus , dodatkowo z kostki sterowania szyb bierzemy +ACC które blokuje moduł gdy jedziemy samochodem.
Pozostają nam przewody do zasilania samych okien.
W madzi podczas nie używania ich na silnikach jest cały czas masa wiec mamy ułatwione zadanie , przecinamy przewód zasilający idący do silnika ale tylko jeden u mnie żółty w przypadku drzwi kierowcy oraz czerwony w przypadku sterowania oknem pasażera.
Tam wpinamy wyprowadzenia przekaźników ( u mnie przewód niebieski wejście ( pod kostkę) – fiolet wyjście ( kabel idący z silnika) – w przeciwnym wypadku moduł nie będzie wykrywał przeciążenia i nie wyłączy napięcia z silników lub wogóle nie zadziała), druga para to filet – zielony które wpinamy tak samo. Przewody pomarańczowe x2 oraz czerwony możemy zlutować razem ( są ta kable wychodzące z modułu) i podpiąć pod zasilanie z malej kostki jeśli nie mamy nigdzie napięcia +12 V zmuszeni będziemy do doprowadzenia kabla zasilającego z okolic panelu bezpieczników w kabinie auta).
W wiązce idącej z zasilaniem do okien odsłaniamy przewody i wpinamy żółtozielony pod czarny z paskiem a czarny z modułu z czarnym ze srebrnymi kolkami. Pozostaje wpięcie sterowania modułem – w tym przypadku robi to siłownik master ( podpięcie pod mikroprzełacznik przy wkładce zamka drzwi powoduje głupienie centrala ) . Brązowy przewód wpinamy pod czerwony z siłownika poprzez diodę ( brązowy -->]– czerwony ) ja wpiąłem się w kostkę , nie wymaga rozcinania kabli ) biały z modułu wpinamy do niebieskiego jest najniżej w kostce siłownika także poprzez diodę ( biały --[<-- niebieski )
Jeśli komuś by ta opcja nie działała lub nie miał mastera w drzwiach wówczas czeka nas poprowadzenie przewodów ( brązowy i biały) do sterownika centrala który znajduje się w po prawej stronie nóg pasażera pod plastikowa osłoną i oznaczony jest „door lock timer unit” i wpinamy się pod środkowe wyprowadzenia jedno odpowiada za otwieranie ( pojawia się masa a drugie zamykanie pojawia się masa – trzeba to zrobić domyślnie ( bo nie pamiętam w tej chwili które wyprowadzenie za co odpowiada) najlepiej wpierw wpiąć przewód brązowy i sprawdzić domykanie gdy będzie poprawnie dopinamy biały obok, sterownik ma tylko 6 wyprowadzeń wiec raczej się nie pomylimy ( a my mamy wpiąć się w środkowe) ale warto sprawdzić miernikiem.
Jeśli wszystko mamy dobrze podpięte brak zwarć oraz poizolowane i zabezpieczone pozostanie sprawdzić działanie. Włączamy zapłon odsuwany obie szyby w dół najlepiej całkiem , wyłączamy zapłon i zamykamy auto kluczykiem wówczas po chwili powinny szyby ruszyć tzn. wpierw kierowcy po zamkniecie szyba pasażera, jeśli tak się nie dzieje lub szyba tylko drgnie musimy wolny różowy przewód ( wychodzący z modułu domykania) wpiąć także w masę ( u mnie bez tego tylko przekaźniki tykały w module) zmniejsza on czułość na wystąpienie przeciążenia gdy silnik pobiera większy prad lub szyby ciężko chodzą.
Jeśli wszystko ruszyli i podomykało warto sprawdzić czy działa zablokowanie domknięcia szyb czyli opuśćmy szyby raz jeszcze , ponownie przekręcamy kluczyk by zamknąć szyba powinna ruszyć i w tym momencie przekręcamy kluczyk w kierunku otwierania dwukrotnie – szyba powinna się zatrzymać. Ponowne zamkniecie centrala nie spowoduje ruszenia szyb.
W przypadku sterowania szybami za pomocą alarmu większość posiada wyjścia z masa po zasterowaniu alarmu wówczas musimy się wpiąć przeprowadzając przewody (przedłużenie brązowego i białego) gdzie brąz wpinamy w zasterowanie alarmu a biały w miejsce gdzie pojawi się impuls lub masa po rozblokowaniu alarmu lub gdy ma dodatkowy kanał sterujący wówczas możemy blokować domykanie także z pilota.
Pozdrawiam
dziubek