Strona 1 z 2

Montaż automatycznego domykania szyb – relacja

PostNapisane: 22 lip 2006, 15:48
przez dziubek
Witam

Chciałem się podzielić informacja na temat zabudowania dodatkowego modułu w madzi zapewne w pozostałych będzie to wyglądać podobnie , podam to na moim przykładzie i użyciu modułu MPW-2 produkcji testronik.

Zaczynamy od ściągnięcia tapicerki z drzwi kierowcy potem warto odpiąć kostkę która idzie do sterowania szybami ( ja mam tylko przednie elektryczne ale z 4 będzie tak samo )
Kostka która daje zasilanie do szyb posiada 2 grubsze przewody w kolorach czarnym ( z paskiem podłużnym zasilanie po włączonym zapłonie a drugi czarny ze srebrnymi kolkami – to jest masowy – ale warto sprawdzić miernikiem) . Dodatkowo u mnie występuje sterownik master w drzwiach kierowcy ( wiem ze nie każda madzia tak ma) który steruje domykaniem szyb można tez jeśli chce mieć osobno sterowane z alarmu np. 3 dodatkowy kanał z funkcji komfort). Z siłownika master będziemy musieli się wpiąć w przewody czerwony (wyzwolenie domykania – poprzez diodę) oraz w przewód niebieski przerwanie domykania (także poprzez diodę).
Co nam potrzebne:
– Moduł,
– śrubokręt ,
– taśma izolacyjna ,
– dwie diody np. 1N4001 lub cos podobnego koszt 50gr
– miernik ,
– dobrze jeśli dysponujemy garażem i lutownica ( w moim przypadku obyło się bez tego)
Jeśli mamy zidentyfikowane już przewody i rozłączone kostki to jesteśmy w połowie drogi. Potrzebne będzie jeszcze dodatkowo zasilanie – u mnie występuje dziwna mniejsza kostka która wychodzi z wiązki głównej i do niej wraca ale już tylko 2 zewnętrzne kable i posiada 4 kable w środku jest czerwono czarny – na nim jest + przez cały czas i podpięty jest pod bezpiecznik room (15A) w zupełności wystarcza szyby pobierają do 10A podczas zamykania.
Czyli mamy : zasilanie + oraz minus , dodatkowo z kostki sterowania szyb bierzemy +ACC które blokuje moduł gdy jedziemy samochodem.
Pozostają nam przewody do zasilania samych okien.
W madzi podczas nie używania ich na silnikach jest cały czas masa wiec mamy ułatwione zadanie , przecinamy przewód zasilający idący do silnika ale tylko jeden u mnie żółty w przypadku drzwi kierowcy oraz czerwony w przypadku sterowania oknem pasażera.
Tam wpinamy wyprowadzenia przekaźników ( u mnie przewód niebieski wejście ( pod kostkę) – fiolet wyjście ( kabel idący z silnika) – w przeciwnym wypadku moduł nie będzie wykrywał przeciążenia i nie wyłączy napięcia z silników lub wogóle nie zadziała), druga para to filet – zielony które wpinamy tak samo. Przewody pomarańczowe x2 oraz czerwony możemy zlutować razem ( są ta kable wychodzące z modułu) i podpiąć pod zasilanie z malej kostki jeśli nie mamy nigdzie napięcia +12 V zmuszeni będziemy do doprowadzenia kabla zasilającego z okolic panelu bezpieczników w kabinie auta).
W wiązce idącej z zasilaniem do okien odsłaniamy przewody i wpinamy żółtozielony pod czarny z paskiem a czarny z modułu z czarnym ze srebrnymi kolkami. Pozostaje wpięcie sterowania modułem – w tym przypadku robi to siłownik master ( podpięcie pod mikroprzełacznik przy wkładce zamka drzwi powoduje głupienie centrala ) . Brązowy przewód wpinamy pod czerwony z siłownika poprzez diodę ( brązowy -->]– czerwony ) ja wpiąłem się w kostkę , nie wymaga rozcinania kabli ) biały z modułu wpinamy do niebieskiego jest najniżej w kostce siłownika także poprzez diodę ( biały --[<-- niebieski )

Jeśli komuś by ta opcja nie działała lub nie miał mastera w drzwiach wówczas czeka nas poprowadzenie przewodów ( brązowy i biały) do sterownika centrala który znajduje się w po prawej stronie nóg pasażera pod plastikowa osłoną i oznaczony jest „door lock timer unit” i wpinamy się pod środkowe wyprowadzenia jedno odpowiada za otwieranie ( pojawia się masa a drugie zamykanie pojawia się masa – trzeba to zrobić domyślnie ( bo nie pamiętam w tej chwili które wyprowadzenie za co odpowiada) najlepiej wpierw wpiąć przewód brązowy i sprawdzić domykanie gdy będzie poprawnie dopinamy biały obok, sterownik ma tylko 6 wyprowadzeń wiec raczej się nie pomylimy ( a my mamy wpiąć się w środkowe) ale warto sprawdzić miernikiem.
Jeśli wszystko mamy dobrze podpięte brak zwarć oraz poizolowane i zabezpieczone pozostanie sprawdzić działanie. Włączamy zapłon odsuwany obie szyby w dół najlepiej całkiem , wyłączamy zapłon i zamykamy auto kluczykiem wówczas po chwili powinny szyby ruszyć tzn. wpierw kierowcy po zamkniecie szyba pasażera, jeśli tak się nie dzieje lub szyba tylko drgnie musimy wolny różowy przewód ( wychodzący z modułu domykania) wpiąć także w masę ( u mnie bez tego tylko przekaźniki tykały w module) zmniejsza on czułość na wystąpienie przeciążenia gdy silnik pobiera większy prad lub szyby ciężko chodzą.
Jeśli wszystko ruszyli i podomykało warto sprawdzić czy działa zablokowanie domknięcia szyb czyli opuśćmy szyby raz jeszcze , ponownie przekręcamy kluczyk by zamknąć szyba powinna ruszyć i w tym momencie przekręcamy kluczyk w kierunku otwierania dwukrotnie – szyba powinna się zatrzymać. Ponowne zamkniecie centrala nie spowoduje ruszenia szyb.
W przypadku sterowania szybami za pomocą alarmu większość posiada wyjścia z masa po zasterowaniu alarmu wówczas musimy się wpiąć przeprowadzając przewody (przedłużenie brązowego i białego) gdzie brąz wpinamy w zasterowanie alarmu a biały w miejsce gdzie pojawi się impuls lub masa po rozblokowaniu alarmu lub gdy ma dodatkowy kanał sterujący wówczas możemy blokować domykanie także z pilota.


Pozdrawiam

dziubek

PostNapisane: 24 lip 2006, 11:49
przez Gość
Witam
Posiadam mazde 323 95r która ma moduł domykania ale działa tylko w dół i nie wiem czy ten typ tak ma czy coś jest spierniczone? a głównie chodzi mi o to żeby domykał szybe po zamknięciu zamka.Czy jest taka opcja na orginalnym module?

pozdrawiam gandap :)

PostNapisane: 24 lip 2006, 13:44
przez dziubek
Zawpio z tego co wiem i grzebalem mazdy raczej nie mialy opcji a komfort (choc mzoe sie myle) a opuszczenie szyby elektrycznej kierowcy do dolu za jednym nacisnieciem ma raczej kazda ( mala elektronika jest w obudowie przyciskow). Wiec pozostaje ci dolozenie wyzej opisanego modulu domykania szybek.

Pozdrawiam

dziubek

/// Dzięki za poprawienie. Posprzątam tu troche.

PostNapisane: 18 sie 2008, 10:50
przez Erix
Witam

mam moduł domykania szyb zakupiony w allegro.
Sam moduł chce pozostawić w kabinie, a kable doprowadzić do drzwi do el. szyb.

Teraz moje pytanie, jak przeprowadzić kable z kabiny do drzwi?
Rozumiem , że można bybyło to poprowadzić przez gumowy wężyk, tylko że przy wejściu do kabiny jest kostka (?) ,
czy taka kostka jest we wszystkich Mazdach? Jak przeprowadzić ten kabel?

Z góry dzięki za odp.

PostNapisane: 18 sie 2008, 16:33
przez marszal1
Gdzie znajduje sie centralka centralnego zamka w 323 ba?
Od strony kierowcy czy pasażera.Jak to wygląda w którym to miejscu jest

PostNapisane: 18 sie 2008, 18:14
przez Erix
Centralke centralnego zamka masz po prawej stronie przy nogach pasażera za plastykową osłonką.
Jeżeli chcesz montować pilota do C.Z to poczytaj:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=

Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 sie 2008, 20:15
przez marszal1
Erix twój post mi się na pewno przyda.tylko że szukałem jak wariat tej centralki tylko chyba nie tam gdzie trzema.Teraz wpadłem na trop i tak jak piszesz z prawej strony nóg pasażera za taką plastikową osłonką trujkontną (w kolorze tych elementów plstikowych czyli zielonym bo u mnie jest czarno zielony motyw wnętrza akurat) Czy to o to chodzi?? Ona łączy się nie co z progiem.Czy to jest to??

PostNapisane: 18 sie 2008, 20:31
przez Erix
Ja poluzowałem trochę schowek (odkręcając 2 górne śrubki) odciągnełem próg , a plastik , który zakrywa centralke centralnego zamka sciągnełem (1 kołek plastykowy) , tam masz kostke u mnie koloru czarnego , na której widnieje napis "DOOR LOOCK"

Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 sie 2008, 20:51
przez marszal1
No to właśnie do tego dotarłem tylko u mnie ten plastyk ma tak jak napisałeś 1 kołek rozporowy ale mimo to jest tak przymocowany ten kawałek plastyku że nie chce puścić trzeba użyć siły żeby go oderwać.Czy on prucz tego kołka jest jakoś przymocowany??? Dodam że u mnie tam śrubek żadnych nie ma a próg oczywiście też zdjołem.
POZDRO

PostNapisane: 18 sie 2008, 21:59
przez Erix
Na tym "kawałku plastyku" , który masz sciągnąć jest 1 kołek. po wyciągnięciu jego musisz użyć siły (ale z umiarem:)) wtedy ten plastyk odejdzie. od wew. strony trzyma jego blaszany kołeczek :) Najlepiej użyć łyżki kuchennej drewnianej.

PostNapisane: 18 sie 2008, 23:39
przez marszal1
Ok DZięki ERIX.Powiedz mi jeszcze czy we wszystkich modelach 323 ba streowanie jest plusowe, bo nie chce popełnić błędu przy zakupie sterownika.Jeżeli nie każda 323 ba jest sterowana plusowo to jak to sprawdzić??

PostNapisane: 19 sie 2008, 09:36
przez Erix
Tego to juz Ci nie powiem :) , mogę Ci tylko powiedzieć, że u mnie było sterowane plusem :) A sprawdzisz najlepiej miernikiem :)

W międzyczasie ponawiam swoje pytanie. Czy ktoś wie jak przeprowadzić kable z kabiny auta do drzwi poprzez gumową rurke? W słupku samochodu nad bezpiecznikami jest biala kostka z pinami, jak ją wyciągnać ( o ile to się wyciąga) ?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 19 sie 2008, 18:25
przez chudy
dziubek, wszystko wszystkim ale tak długo na forum i nie znasz regulaminu i sposobów nazewnictwa? Wstyd :P . Poprawiłem nazwę tematu.
BTW Niezła robota i opis – napewno się komuś przyda :)

PostNapisane: 17 wrz 2008, 21:05
przez Malin
Ja sie tez musze pochwalic i tez dolozylem sobie modul domykania taki sam jak Twoj w 323f Ba '95. Zrobilem to troche brutalniej niz Ty bo przewiercalem kostke w drzwiach i przeprowadzalem kabel do sterowania silnikiem szyby (nameczylem sie przy tym jak glupi). Nie stosowalem zadnych diod. Mam domykanie z pilota – po zamknieciu przewod od centralnego podaje mase i szyby jada. Mialem tez wlasnie problem bo nie chciala mi sie domykac szyba pasazera ale podpiecie rozowego kabla problem rozwiazal. Mam pytanko: czy szyby Ci sie zawsze domykaja? tzn. na sto zamkniec samochodu sto razy podnosila sie szyba? Bo u mnie zauwazylem ze np. w cieple upalne dni nie zawsze szyby maja ochote jechac do gory. Czy moze wina goraca? Czy moze masy podawanej z centralnego? Bo to troche denerwujace kiedy wychodze z auta, zamykam a tu szyby sie nie podnosza :/ Tak jakby automat nie mial ochoty wspolpracowac...
Erix napisał:
W międzyczasie ponawiam swoje pytanie. Czy ktoś wie jak przeprowadzić kable z kabiny auta do drzwi poprzez gumową rurke? W słupku samochodu nad bezpiecznikami jest biala kostka z pinami, jak ją wyciągnać ( o ile to się wyciąga) ?


Mysle ze moge Ci pomoc bo tez sie nad tym glowilem, tak wiec postaram sie napisac najjaśniej jak sie da. :)
Odginasz na maxa drzwi, poczym sciagasz gume (ten koniec przy kabinie). Ukazuje sie kostka, ma ona na gornej czesci bolec, ktory jakims cienkim srubokretem wciskasz i wtedy kostka powinna wyjechac. Druga czesc kostki (ta w kabinie) sprawial mi osobiscie najwiecej problemow. Zeby ja wyjac musisz wyciagnac taki plastikowy bolec ktory jest wsuniety w gorna czesc tej zlączki (powinienes ja widziec kiedy wyciagniesz ta pierwsza czesc). Wyciaga sie ja rowniec srubokretem (ja sobie jeszcze pomoglem cienkimi szczypcami). Pozniej juz nie pamietam ale chyba ma jeszcze jednego bolca ktorego trzeba wcisnac, chyba na spodzie. Cala kostka powinna wyskoczyc w strone drzwi, nie do srodka. Mnie pomogl jeszcze fakt ze mam szczuple łapy :D Jak sobie nie poradzisz to mi napisz na PW to zrobie fotki. Powodzenia

PostNapisane: 28 wrz 2008, 00:23
przez JohnyBlaze
Witam!
Mam za sobą już podłączenie alarmu w samochodzie.Teraz mi zostaje domykanie szyb-i tu problem..za cholere nie wiem jak się za to zabrać?! no wiadomo w drzwiach kierowcy mam całe okablowanie itp.i tam spokojnie mogę się podpiąć,ale co później z kablami?przecież tego nigdzie nie przeciągne:/ czy jest w 323F BA,już w kabinie jakiś moduł sterujący szybami?gdzie się znajduje?i gdzie to najlepiej podłączyć?

PostNapisane: 25 mar 2009, 12:05
przez Erix
Kurcze nie mogę sobie poradzić z tą kostką (przez zime nic nie robilem bo nie było sensu), która znajduje się przy gumowym wężu (łaczącym kabine z drzwiami auta).

Orientuje się ktoś, czy ten moduł można gdzieś podłączyć w środku auta ? nie prowadząc kabli do drzwi?

Mam sterowanie z konsoli drzwi szybą kierowcy i pasażera.

Pzdr.

PostNapisane: 25 mar 2009, 14:54
przez misb
A sprawdź czy nie masz pełnej instalacji na 4 elektryczne szyby (czy na kostce przycisków od szyb są kable do których nie ma styków przy przyciskach). U mnie były, co oznacza że masz 4 wolne kable do wykorzystania. Trzeba je tylko znaleźć w wiązce przy lewym progu. Ale to już nie problem. Tam je przecinamy i wykorzystujemy do czegokolwiek (sterowanie modułem domykania, zasilanie e.c.t).

PostNapisane: 26 mar 2009, 23:09
przez wojtekkom
Ja do swojej 323f BG już zamontowałem centralny zamek sterowany z pilota, centralkę mam pod kierownicą obok oryginalnych przekaźników siłownik oczywiście w drzwiach, kable od siłownika do centralki przeciągnąłem przez małe nacięcie w kostce łączeniowej pomiędzy drzwiami i kabiną. Dwa przewody do siłownika i dwa na zapas. Ten zapas to właśnie po to, bo mam już zakupiony sterownik do domykania szyb, który chcę zamontować. Mój pomysł jest taki:
* Moduł domykania montuję w kabinie (np. pod kierownicą, za skrzynką bezpiecznikową)
* Wyzwolenie zadziałania modułu domykania mogę podpiąć ze znajdującego sie obok centralnego zamka
* Zasilanie do modułu domykania też jest blisko :)
* Przewody idące do 3 silników (drzwi pasażera,i dwoje drzwi tylnych) są we wiązce przechodzącej z drzwi kierowcy do kabiny
* Do silnika w drzwiach kierowcy mogę się podpiąć dzięki 2 przewodom już przeprowadzonym do drzwi w czasie montażu centralnego.

PostNapisane: 31 mar 2009, 15:04
przez Erix
Ja jak podpinałem centralny u siebie , to wpiołem się w puszke koło nóg pasażera.
Moduł centralnego obok zamontowałem i ten że moduł ma funkcje komfort (czyli domykanie szyb), ale że nasza madzia nie ma funkcji komfort, trzeba kabel z tego centralnego podpiąc do kolejnej centralki (moduł domykania szyb – który mam).

ale żeby teraz ten moduł podpiac to z tego modułu trzeba podpiac po 2 kable na każdą szybkę do drzwi. ale ta pierdzielona kostka (przy błotniku) mi nie pozwala na przeciągnięcie kabli :(

fajnie by było gdyby w środku było można znaleźć te kable od drzwi i tam się wpiąc.

PZdr.

PostNapisane: 31 mar 2009, 20:52
przez wojtekkom
Można wpiąć się pomijając kostki w drzwiach, ale tylko do drzwi kierowcy trzeba przeciągnąć dwa przewody, bo silnik w tych drzwiach jest zasilany bezpośrednio z przełącznika w drzwiach.

Jeśli chodzi o kolory przewodów (323F BG) to już podaje:
drzwi:
prawy przód: R/B (czerwono/czarny)
lewy przód: G/W (zielono/biały)
prawy tył: L/W (niebiesko/biały)
lewy tył: G/Y (zielono/żółty)