Brak kierunkowskazów POMOCY

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Zohanovsky » 28 sty 2019, 17:42

Witam wszystkich. Na wstępie informuje że przeszukałem pół internetu i nic nie mogę znaleźć.
Ostatnio w mazdzie padło mi górne mocowanie wahacza i wzielismyysie za robotę i nie chciała się sruba wykręcić więc zaczęliśmy ciąć i nie chcący przecielismy kilka kabli i przestały świecić tylne światła. Kable zostały połączone, pozycyjne z tylu świecą i nagle zonk brak kierunkowskazow. Nie świecą żadne kierunki ani awaryjne, przerywacz(przekaznik) cykal ale kierunki nie świeciły ani kontrolki na desce, awaryjne też nic. Coś próbowałem kombinować nagle spalił się przyjaźnik(nie cykał) Pojechałem na szrot kupiłem drugi( z mazdy 626) i cyka ale wraz brakuje kierunkowskazów. Bezpieczniki wymienione na nowe, dalej nic. Testerem sprawdzałem czy dochodzi prąd( jeden koniec (minus) do śruby i drugi do kostek i żarówka w środku się zapala) więc prąd dochodzi ale znów po połączeniu przekaznika(przerywacza) cyka ale nie świecą kierunki. Całkowicie już zgłupiałem i nie mam bladego pojęcia co to może być.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2019, 17:18
Posty: 2
Auto: Mazda 323F BA(hatchback 5d) 1.5 16v DOHC 1994

Postprzez rafał88 » 29 sty 2019, 09:17

Skoro przekaźnik słychaw to znaczy ,ze z manetki sygnał idzie. Pod deską od strony kierowyc są kosci i z nich wychodza kable na kiernuki. Jak bede miał chwilke to CI zrobie foto jak ta kosc wyglada i gdzie sie dokladnie znajduje. Jak ją u siebie znajdziesz, sprawdz czy z niej wychodzi/ wchodzi prad miernikiem.

Bo moze sie okazać ,ze przyjarało kable, w mazdzie jest wszystko masa sterowne a prąd w niektorych kablach są nonstop takze jak szlifiera zwarała sie kablami , a to z buda to mogło narobic niezłego cyrku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Zohanovsky » 29 sty 2019, 09:36

Czyli jest możliwość że zrobię to sam? Bo w kości gdzie się podłącza przerywacz jest kilka minusów i dwa na przeciwko siebie plusy (manetka w górę świeci się jeden plus, Manetka w dół świeci się drugi plus) i było łączenie minus w kości z plusem w kości i się świeci mi tester (prosty miernik z żarówką w środku) byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia. Później w wolnej chwili zrobię zdjęcia tych kabli przecietych i pokaże które to i jak zrobiłem.

Dopisano 29 sty 2019, 14:13:

To właśnie te kable zostały przecięte, Czarny grubszy był lekko szarpniety (2/3 kabelki na zwój) i go przecialem nożyczkami Żeby połączyć na nowo. Po połączeniu pozycja i stop wróciły, Niestety kierunki nie działają. Nie mam pojęcia co to za czarny grubszy od innych kabel. Może za cienkim kabelkiem go połączyłem ?

Dopisano 29 sty 2019, 18:51:

Temat do zamknięcia. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Zaprowadzilem samochód do elektryka i w piątek do odbioru ma być.
Załączniki
IMAG0178.jpg
Te kable zostały przecięte przez szlifierke
IMAG0179.jpg
Nie wiem od czego jest ten czarny kabel i czy nie za cienkim(nie miedziany) kablem połączyłem
Początkujący
 
Od: 28 sty 2019, 17:18
Posty: 2
Auto: Mazda 323F BA(hatchback 5d) 1.5 16v DOHC 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323