Strona 1 z 1

Mazda 323f BA 1998 bezpiecznik klaksonu

PostNapisane: 23 kwi 2018, 12:12
przez Lonilele
Witam. Może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje sie bezpiecznik odpowiedzialny za klakson? Albo podesłać jakiś schemat do Mazdy z 98. Przetrzepalem internet i nie znalazłem. Na schematach, które są tutaj na forum nigdzie nie ma podpisanego, który jest od klaksonu. Sprawdzałem w aucie i tez nie jest napisane, który to klakson. Także jakby ktoś wiedział to będe wdzięczny.

PostNapisane: 23 kwi 2018, 17:42
przez adamax4
Ze schematu wynika, że ten sam co od świateł stopu. Pod maską oznaczony jako STOP.

PostNapisane: 23 kwi 2018, 18:51
przez Lonilele
adamax4 napisał(a):Ze schematu wynika, że ten sam co od świateł stopu. Pod maską oznaczony jako STOP.


Jak doszedłeś do takich wniosków? Kierowałeś się tym schematem?

Obrazek

PostNapisane: 24 kwi 2018, 09:07
przez adamax4
Kierowałem się schematem elektrycznym.
Obrazek

PostNapisane: 24 kwi 2018, 10:08
przez Andrzej414
Bezpiecznik HORN 10A i szukać raczej w przedziale pasażerskim a nie pod maską.

PostNapisane: 25 kwi 2018, 19:16
przez Lonilele
Andrzej414 napisał(a):Bezpiecznik HORN 10A i szukać raczej w przedziale pasażerskim a nie pod maską.


Nie ma bezpiecznika podpisanego HORN w przedziale pasażerskim. Chyba, że jest jeszcze trzecia skrzynka z bezpiecznikami, o której nie wiem. Bo pod maską jak i w aucie przy kierownicy nie ma nic z napisem HORN.

PostNapisane: 25 kwi 2018, 19:32
przez Andrzej414
Zrób zdjęcie klapek od skrzynek z bezpiecznikami.

PostNapisane: 25 kwi 2018, 20:44
przez Lonilele
Andrzej414 napisał(a):Zrób zdjęcie klapek od skrzynek z bezpiecznikami.


ta pod maską wygląda identycznie jak na schemacie wyżej, a tu masz tą koło kierowcy (wszystko tam jest dobrze wsadzone)

Obrazek

PostNapisane: 27 kwi 2018, 14:25
przez Andrzej414
Możliwe, że adamax4 podał jeszcze inny schemat z tym, że na jego schemacie jest jeden klakson (głośnik) a na moim schemacie są dwa. Macie po jednym w eFkach? Z tego jego schematu rzeczywiście wynika, że klakson jest chroniony tym samym bezpiecznikiem co światło stopu. Nie zapominaj też, że masz przekaźnik klaksonu i on też może być popsuty.

PostNapisane: 29 kwi 2018, 15:43
przez Lonilele
Andrzej414 napisał(a):Możliwe, że adamax4 podał jeszcze inny schemat z tym, że na jego schemacie jest jeden klakson (głośnik) a na moim schemacie są dwa. Macie po jednym w eFkach? Z tego jego schematu rzeczywiście wynika, że klakson jest chroniony tym samym bezpiecznikiem co światło stopu. Nie zapominaj też, że masz przekaźnik klaksonu i on też może być popsuty.


Sprawdziłem te przekaźniki i moim oczom ukazał się taki widok.

Obrazek

Nie znam się na tym kompletnie, ale na chłopski rozum wydaje mi się, że te dwie wiszące luzem wtyczki nie powinny tak wisieć. Wyczytałem tu na forum, że za klakson jest odpowiedzialny przekaźnik LA10, który znajduje się przy prawej nodze pasażera. Jak widać w ogóle nie ma tam przekaźnika LA10, tylko jakieś 2 zwisy.

PostNapisane: 29 kwi 2018, 16:52
przez Andrzej414
Oczywiście, że jest przekaźnik LA10 i wisi on po lewej stronie. Ma żółtą wtyczkę. Druga żółta wtyczka też jest pod przekaźnik LA10, a ten z kolei jest odpowiedzialny za podgrzewanie lusterek. Biała wtyczka natomiast jest od przekaźnika podgrzewania przednich foteli. W tym wypadku dobrzy by było by druga osoba wcisnęła klakson a Ty trzymaj ten przekaźnik i będziesz czuć w palcach czy pracuje podczas wciskania klaksonu, jeśli tak to znaczy, że problem leży za przekaźnikiem i za bezpiecznikiem. Jeśli jednak nie to przyczyna może być w przekaźniku, bezpieczniku lub włączniku klaksonu.