co mogłem zepsuć

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez miko698 » 3 lis 2017, 15:23

Witam miałem problemy z alternatorem i padł i aku
postanowiłem odpalić od kabli
po odpaleniu auta gdy zdejmowałem kable zaczołem od +
i niefortunnie zdjąłem go razem z klema z aku
auto zaczęło wariować ( wycieraczki zaczęły pracować na max obrotach) i natopiło mi + na aku
po zgaszeniu auta i odpaleniu go normalnie nie działa
przednia szyba od kierowcy ( 3 inne działają )
centralny zamek
radio
włącznik od gazu
ktoś mi powiedział ze spaliłem jakoś płytkę ze sterownikiem
a chciałem się dowiedzieć co mogło się zspuc i ile może to kosztować
dodam ze w temacie mechaniki jestem jak typowa blondynka albo i bardziej
miko698
 

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 4 lis 2017, 16:00.

Postprzez Marek 161BD081 » 4 lis 2017, 16:05

Alternator pracujący bez obciążenia jakim jest accu może dać dosyć wysokie napięcie w instalacji, które nie jest zdrowe dla elektroniki.
Wstępnie masz do wymiany: zespół sterowania szybami, przekaźnik centralnego zamka, radio, przełącznik od gazu i kto wie co jeszcze.
Grunt, że sterownik silnika ocalał bo w przypadku jego uszkodzenia nie byłoby mowy o pracy silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323