Czy rozpórka od 323f V6 pasuje do Z5?

Witam wszystkich. Czy ktoś z was przymierzał rozpórke kielichów od Mazdy 323F 2.0 V6 do 1.5 Z5? Nie jestem pewien czy kolektor dolotowy nie stoi na drodze. Z góry dzięki za odpowiedź
mazdaspeed.pl/forum
http://www.mazdaspeed.pl/forum/
bartekkk napisał(a):Wg. mnie w Z5 taka rozpórka to tylko zbędna masa
SimoneuS napisał(a):do 1.8 pasuje..natomiast tak jak zauważył xXx do Z5 nie pasuje.... niestety...
bartek_bart napisał(a):wg ciebie ile taka rozpórka waży?? 20kg?? wszystko zależy z czego jest zrobiona może ważyć mniej niż 2-3kg a to żadna dodatkowa masa. już nie róbmy z Z5 wozu konnego przez wagę rozpórki nie straci na osiągach
bartekkk napisał(a):celowość zakładania rozpórki
bartekkk napisał(a):około 100kg lżejszym silnikiem.
bartekkk napisał(a):no chyba że zależy ci na efekcie wizualnym.
bartek_bart napisał(a):bardzo w to wątpie że twoja V6 jest o 100kg cięższa od Z5 chyba się trochę rozpędziłeś pisząc to ysz
bartekkk napisał(a):Zauważ jak "działa" rozpórka- łączy dwa elementy
bartekkk napisał(a):sorry, wg danych Mazdy pomyliłem się o 5kg. Z5-1115kg, KF-1210kg
bartek_bart napisał(a):wiem jak działa rozpórka. rozpórka usztywnia karoserię ale pośrednio również zawieszenie też bo jest mocowana do śrub od amorów więc też je usztywnia nie tylko same blachy przez co samochód jest sztywniejszy i twardszy więc powinien prowadzić się pewniej bo mniej pływa. w połaczeniu z niższymi i twardszymi spręzynami zapewnia lepsze prowadzenia auta.
bartek_bart napisał(a):bardzo w to wątpie że twoja V6 jest o 100kg cięższa od Z5 chyba się trochę rozpędziłeś pisząc to
siwy_dymek napisał(a):roznica masy to 95kg miedzy 2.0 a 1.8, miedzy Z5 jest jeszcze wieksza
siwy_dymek napisał(a):W 323f mozna powiedziec ze zawieszenei jest dosc twarde,
bartek_bart napisał(a):otóż nie według danych mazdy na stronie klubowej zarówno 323F 1,5 jak i 1,8 waży 1115kg a v6 1210kg
bartek_bart napisał(a): dodatkowo jadąc po nierównościach w 323C słychać platsiki
emmarek napisał(a):Myślę że rozpórka nie poprawi znacząco trakcji przy niewielkich predkościach
emmarek napisał(a):w celu wyeliminowania drgań kielichów względem siebie
w samochodach o stosunkowo twardym zawieszeniu i osiągajacych znaczne prędkości
występowanie drgań między kielichami mogło by powodować w ekstremalnych przypadkach różnorodne wibracje nadwoźia co skutkować może nawet utratą przyczepności
emmarek napisał(a):myślę że masa samego silnika nie stanowi o celowosci stosowania rozpórki
emmarek napisał(a):w Xedośie rozpórka jest stosowana też na tylnych kielichach