Strona 1 z 1

Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 3 gru 2015, 17:32
przez corpha76lon
Witam, ostatnio dostałem strzała w drzwi od kierowcy i musiałem zakupić "nowe". Problem w tym, że standardowo są przyrdzewiałe od spodu i zastanawiam się czym je zaimpregnować co by rdza nie szła dalej, no i też ciekaw jestem co sami o tym sądzicie? czy da się to uratować?

PostNapisane: 7 gru 2015, 20:46
przez Marek 161BD081
Cóż – cudów nie ma ale .... osobiście odczyściłbym to ile się da i na samą rdzę dał FERTAN a następnie jakiś podkład.
Moim zdaniem jest to środek dużo lepszy od Cortanin'a czy Brun-Epoxy (o ile nie kupisz podróbki).

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 7 gru 2015, 20:49
przez rafał88
Nie ma źle :P

Patrz jakie ja mialem
Obrazek

Wyczyscic dobrze , tak jak Marek pisze zapucic i zapdkladowac, a od srodkach tez nawalic smaru z olejem albo cos takiego co by tluste bylo.

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 9 gru 2015, 12:11
przez corpha76lon
O jak miło, myślałem że już nikt sie nie zainteresuje <jupi> A co za tym idzie, poszedłem do lakierniczego i tam mi doradzili RUST filler firmy TROTON. Będzie dobre czy lepiej usłuchnąć Marka z FERTANEM?

PostNapisane: 9 gru 2015, 13:09
przez Marek 161BD081
Osobiście nie znam tego środka a za to FERTAN miałem już polecany od kilku osób.
Mój kolega, który czasem bawi się w konserwacje aut poleca tego sprzedawcę FERTAN'u: http://anglocars.pl/

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 9 gru 2015, 22:36
przez corpha76lon
Hmm a ile ml mi na to wystarczy bo widzę, że literek ponad stówkę stoi. 30ml jest najmniejszy i kosztuje 19 złociszy;)

PostNapisane: 10 gru 2015, 00:02
przez Marek 161BD081
Na te drzwi ten mały chyba wystarczy chociaż ja większy pojemnik wziąłbym ;)
Litr to koledze wystarcza zwykle na konserwację kilku aut.
Tylko trzymaj go w ciepłym miejscu aby nie zamarzł.

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 10 gru 2015, 00:26
przez corpha76lon
No to w takim razie wezmę ten 250ml chyba. A na ten FERTAN to trzeba od razu jakiś podkład nałożyć?

PostNapisane: 10 gru 2015, 01:12
przez Marek 161BD081
Z tego co słyszałem to nawet pół roku wytrzymuje bez jakiegokolwiek dodatkowego zabezpieczenia.

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 29 gru 2015, 12:48
przez corpha76lon
Panowie mam pytanie, drzwi zamontowane, na dniach postaram się wrzucić zdjęcia, ale jest mały problem. Linia drzwi przednich nie zgrywa się tak idealnie jak wcześniej z drzwiami tylnymi, a drzwi które montowałem były na pewno z innej wersji bo sama tapicerka wewnątrz była trochę inna. I teraz pytanie takie, czy ta różnica (którą niebawem wam pokaże) może wynikać z tego iż drzwi były na przykład z 3 drzwiowej wersji?

PostNapisane: 29 gru 2015, 12:56
przez adamax4
corpha76lon napisał(a):I teraz pytanie takie, czy ta różnica (którą niebawem wam pokaże) może wynikać z tego iż drzwi były na przykład z 3 drzwiowej wersji?

Drzwi z wersji 3-drzwiowej na pewno byś nie dał rady zamontować.

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 29 gru 2015, 13:17
przez Beny
Kupiłeś z polifta,a masz przedlifta,ale nie wydaje mi się żeby blacha się różniła.Może spróbuj wyregulować na zawiasach,albo strzał przestawił bude i juz nie będzie równo.

Co do zabezpieczenia,miałem podobnie. Wszystko co koledzy piszą + dalem masę uszczelniające (stara zdarłem przy czyszczeniu) i pomalowalem pod kolor. Wyglądało jak oryginał i chyba ze 3 lata wytrzymalo.
W drzwi napusc coś do profili zamkniętych np Valvoline tectyl.

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 30 gru 2015, 10:10
przez rafał88
Musisz lepiej wyregulowac drzwi, to ze byly z innego rocznika nic nie zmienia ;)
Z wersji 3 drzwiowej no musialbys chyba tylne uciąć ,zeby zamontowac przednie <rotfl>

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 30 gru 2015, 12:58
przez corpha76lon
Tak jak widzicie, na dole widać to najbardziej, góra jeszcze obleci bo to minimalna różnica . Próbowałem na zawiasach to ustawiać ale lipa... i teraz sie zastanawiam czy faktycznie wynika to z tego ze drzwi miałem z jakiejś wersji po 94r bo moja jest z 94. mam prawe jeszcze do wymiany to wtedy zobaczymy czy będzie to samo, bo tamte prawe na bank sa z młodszego auta.

A i takie pytanie ciekawostka, jak rozebrałem klamkę to zauważyłem że dodatkowo było podświetlanie zamka i jakiś włącznik który sie załączał (albo rozwierał zależy jaki typ przełącznika) po otwarciu drzwi, przy maksymalnym wychyleniu klamki, wiecie może od czego to? bo przełożyłem do siebie i nic nie zauważyłem, a podświetlanie dziurki na klucz działa tak jak podświetlenie stacyjki

A własnie, teraz tak na to wpadłem, że jak dostałem strzała to mnie przecież troche wgniotło ale praktycznie tyle co nic, w linku macie zdjecie... sami ocencie czy to by taki wpływ miało.
https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=572109C2

https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57125EEF

PostNapisane: 30 gru 2015, 13:14
przez Marek 161BD081
Jak dolny przód drzwi się schodzi do błotnika?
Niektóre wersje miały właśnie podświetlenie dziurek zamków drzwi – uaktywniało się to poprzez pociągniecie klamki.
Ale nie bardzo wiem kiedy to było montowane.
A drzwi to uważam, że w całym przedziale 1994-1998 były produkowane te same z różnicami tylko w wewnętrznych boczkach.
Nie widziałem aby były wersje 323F w wykonaniu 3-drzwiowym ;)

Re: Przyrdzewiałe drzwi

PostNapisane: 30 gru 2015, 13:53
przez corpha76lon
właśnie normalnie się chowają, ale zwrócę uwagę jeszcze, za godzinkę jadę do sklepu to popatrzę ale raczej normalnie.
Hmm za pociągniecie przy zamkniętych drzwiach? sprawdzę to;) No właśnie mam dwojga drzwi i każde z innymi boczkami, do prawych mam chyba najuboższą wersje xD

Sprawdziłem i dobrze sie chowają


Marek 161BD081 napisał(a):Niektóre wersje miały właśnie podświetlenie dziurek zamków drzwi – uaktywniało się to poprzez pociągniecie klamki.


Nie uaktywnia mi sie to światełko po pociągnięciu, przy zamkniętych drzwiach. Oczywiście jak otworze na centralnym i otworzą sie drzwi to tak, owszem, ale wtedy to mi sie juz wszystko zaświeca:P

[Usunięte]

PostNapisane: 9 sty 2016, 02:33
przez corpha76lon
PostTen post został usunięty przez corpha76lon 9 sty 2016, 02:34.