umarło ładowanie i kontrolka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dam8971 » 18 paź 2015, 18:13

Witam panowie. Jadąc do domu zaczęła swirowac kontrolka ładowania mrugala przygasala a przy wysokich obrotach gasla. Pierwsza myśl to szczotki więc rozebralem wszystko i szczotki miały około 4 mm, w niedzielę nigdzie nie kupię więc nowe od odkurzacza dopracowalem do szczotkotrzymacza i poskladalem w całość. Podłączyłem aku włączyłem zapłon i świeciła się ta kontrolka od ładowania. A jak odpaliłem to gasla, tak parę prób zrobiłem i niby ok. Pojeździlem trochę i pod sklepem zorientowałem się że nie świeci się wgle nawet na zgaszonym. Pojechałem do domu i bawiłem się światłami nawiewem i podgrzewaniem szyby. Brak reakcji silnika na obciążenia. Na oddalonym silniku dołączyłem kostkę od wzbudzania na alternatorze i dalej brak reakcji.. Tera pytanie co to się zesralo?.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 18 paź 2015, 21:10

Może sam regulator?

Auto masz z przed liftu sterowania silnika więc jeszcze nie było kontroli ładowania od temperatury powietrza i dlatego nie ma co szukać winy w innym miejscu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dam8971 » 19 paź 2015, 06:17

Ba regulator mógł paść jak.szczotki były krótkie?. Czy szczotki mogły się rozleciec? Nie.wiem czy w ruskim odkurzaczu jest taki sam Materiał. A najbardziej martwi mnie to że nie swieci kontrolka
I jak się ją sprawdza? gdzie się masę podłącza żeby sprawdzić jej sprawność?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 paź 2015, 07:07

Jak najbardziej jest to możliwe, że szczotki szybko się zużyły.
A jak sprawdzić kontrolkę to popatrz na schemat: biało -czarny kabelek połącz z masą i przy włączonym zapłonie powinna lampka się zaświecić. Oczywiście najwygodniej będzie jak wtyczkę odepniesz od alternatora.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dave » 19 paź 2015, 22:23

A co miernik mówi

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez dam8971 » 19 paź 2015, 22:25

Panowie sprawa ma się tak. Pasek mam taki wykończony że jak się maca go po kinach to czuc duże nie równości w sensie powyrywane częściowo kliniki. Zresztą lubi się dymic jak jest słaby akumulator.( wkładam.do innego auta i próbowałem odpalić) i wymieniłem alternator. Człowiek mówił że 170 kkm niby ładny czysty, nie zalany ( widać że nie czyszczony) jak się nim kręcili to nie było nic słychać, stary piszczal w jedną stronę :p ale po odpaleniu mam gwizd. Znaczy takie dziwnie. Nie gwiazdze jak gwizdek ale każdy pewnie wie o co chodzi :) tak z obrotami narasta to. Nie jest to głośne tylko takie ładne gwiazdanie i teraz pytanie czy to tak ma być? Oznaką zdrowia? Czy słabych łożysk? Nie było luzu ani dźwięku po kręcenia rękami :).
Stary alternator rozbiore i poprawdzam w wolnej chwili
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Andrzej414 » 28 paź 2015, 18:46

No a ten pasek w końcu wymieniłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez dam8971 » 29 paź 2015, 18:29

Jestem w trakcie. Bo kupiłem.1005 długość a to od napędu pompy wody i sprężarki ale też nie zaszkodzi.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323