Strona 1 z 2

Mazda 323F BA – wymiana żarówek + obrysówki

PostNapisane: 13 lis 2014, 17:58
przez Bartolinho10
Witam,
niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323F BA 1.5 z 1998 roku :)
Mam zamiar wymienić żarówki, jednak nie wiem, na co zwracać uwagę i jak dokładnie jest z homologacją.
Wiem, że jeśli chce się wymienić światła na ksenonowe to trzeba montować cały zestaw (przetwornice, żarówki itd).
Napotkałem ostatnio takie żaróweczki tj. Philips Blue Vision --->http://allegro.pl/philips-2x-h1-blue-vision-ultra-xenon-effect-2xw5w-i4717402136.html
Jest napisane, że posiadają pełną homologację..
Jak to dokładnie z tym jest? czy nie ma żadnych problemów prawnych jeśli chodzi o taki zestaw?

Druga sprawa, wiem, że mam żarówki H1, z tego co wyczytałem. Tzn. mijania H1 i drogowe chyba również H1, natomiast postojowe W5W.. W takim razie, gdybym chciał wymienić żarówki, to musiałbym kupić 4x H1 (dwa na mijania, dwa drogowe) oraz Blue Vision W5W.. Czy jest to możliwe? Czy światła drogowe muszę zostawić zwykłe skoro nie będę miał przetwornic?

Kolejna sprawa dotyczy obrysówek. Facet od którego kupiłem samochód miała zamontowane 4 obrysówki. Niestety, są już popękane, świecą tylko dwie, a w dodatku załączają się wraz z włączeniem świateł, co nie za bardzo mi odpowiada, bo wiem, jakie mogą być tego konsekwencje. Dlatego nie chce strzelać sobie w stopy. Wyrzucić ich całkowicie nie mogę, bo są wcięte w karoserię, i wygląda to źle, dlatego mam zamiar kupić nowe coś takiego --> http://allegro.pl/obrysowki-diodowe-led-lampa-6-smd-obrysowa-12v-24v-i4715564595.html i je pozostawić tylko tak, bez podłączania, lub jeśli by się dało zrobić na dodatkowy włącznik od środka.. Jak uważacie?

Z góry przepraszam, jak te pytania są denne, bo z reguły wiem, że większość z Was tutaj takie rzeczy wie, ale dopiero się uczę, to moje pierwsze auto, także prosiłbym o wyrozumiałość i pomoc.

Pozdrawiam ! :)

PostNapisane: 13 lis 2014, 19:18
przez luki_92_92
Te żarówki które podałeś to nie jest xenon tylko zwykła żarówka z niebieską bańką. Do nich nie potrzeba żadnych przetwornic ani nic, są to takie żarówki jakie są montowane seryjnie tylko że mają niebieskie bańki. Możesz włożyć i do mijania i do drogowych bez problemu. Pozycyjne tak jak piszesz – w5w.

PostNapisane: 14 lis 2014, 00:01
przez Bartolinho10
Czyli mogę śmiało wymieniać bez problemu, że policja się przysadzi tak? :)
Bo moi znajomi mieli już kilkakrotnie problemy w stylu zabrania dowodu rej. gdy mieli jakieś badziewiane białe żarówki :D
Te żarówki Blue Vision ma może ktoś? Czy polecacie może coś innego?

Jeśli chodzi o montaż, to da radę to samemu wymienić? Trzeba coś ustawiać, czy po prostu trzeba włożyć odpowiednio i tyle?

PostNapisane: 14 lis 2014, 10:08
przez luki_92_92
Nie mogą ci zabrać dowodu bo jest homologacja na żarówce ;) ja od siebie mogę polecić tungsram megalight ultra co prawda nie swieca na bialo a jedynie troche bielej niz zwykle ale za to daja duzo wiecej swiatla, i nie sa drogie.

Montaz no wyciagasz stara wkladasz nowa i tyle

PostNapisane: 14 lis 2014, 17:33
przez Bartolinho10
Powiem szczerze, że zależy mi na białym świetle. Mam teraz w miarę dobre żarówki, również od Philipsa prawdopodobnie i nie narzekam, świecą dużo lepiej niż w innym samochodzie..

A myślisz, że instalacja całego zestawu ksenonów byłaby tutaj lepsza i bardziej opłacalna niż te Blue Vision?

Mam jeszcze pytanie odnośnie podświetlenia deski, a dokładnie elementów gdzie ustawiamy nawiew.
Pod nad radiem, pod włącznikiem awaryjek ---> https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... yT-nRieDso .

U mnie w ogóle tego podświetlenia nie ma.. Na pomarańczowo świeci się tylko ten przycisk który jest włączony.. Wydaje mi się, że to powinno być podświetlane prawda? Jak się do tego dostać, żeby wymienić przepaloną żarówkę?

PostNapisane: 15 lis 2014, 11:55
przez luki_92_92
Zarowki z niebieska banka swieca na bialo, ale pomysl na logike – im ciemniejszy filtr, tym bielsze swiatlo to fakt, ale tez im ciemniejszy filtr tym wiecej tego swiatla zatrzymuje :) ze zwyklych zarowek polecam tungsramy 90+ i 120+ bo swieca troche bardziej bialo niz zwykle a daja duzo wiecej swiatla. Xenon zaldzy bo efekt i swiecenie jest super tylko trzeba to zrobic z glowa zeby sie policja nie czepiala (a i tak moze).

PostNapisane: 15 lis 2014, 15:44
przez Bartolinho10
Nie mogę znaleźć zdjęcia jak to wygląda na żywo.. Ale z tego co czytam, to dają białe światło, i są porównywane do Philips'a BV a są o połowe tańsze..
Chodzi o takie prawda? http://allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-m ... 00042.html

Czym te się różnią? Niby mają bielsze światło..

http://allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-5 ... 42465.html

Re: Mazda 323F BA – wymiana żarówek + obrysówki

PostNapisane: 15 lis 2014, 17:39
przez rafał88
Tak to sa te, mialem sam i nie jest zle, daja biale swiatło ale szalu po zarowce sie nie spodziewaj ;)

PostNapisane: 16 lis 2014, 00:45
przez luki_92_92
Tym się różnią, że te 120+ mają tylko końcówkę bańki niebieską, i jakoś tam inaczej drucik nawinięty że daje więcej światła, ta druga ma całą bańkę niebieską więc światła jest mniej niż w tamtej, nie wiem jak to się ma do zwykłych żarówek. Ja od 2 lat jeżdżę na megalight ultra 90+ a teraz będę xenon zakładał.

Re: Mazda 323F BA – wymiana żarówek + obrysówki

PostNapisane: 16 lis 2014, 09:10
przez rafał88
ZZ tego co pamietam to te 120+ musza nieco poswiecic , zeby dawaly biala barwe, a te 90+ pewnie odrazu walą na bialo skoro banka cala niebieska :)

Tak swieci u mnie xenon 4300k

Obrazek

PostNapisane: 16 lis 2014, 10:08
przez flywin
Panie Xenon to Xenon.

PostNapisane: 16 lis 2014, 11:35
przez luki_92_92
90+ ma taka sama banke jak 120+ a nie cala niebieska :p cala niebieska jest w 50+ ktore tez kolega podal

PostNapisane: 16 lis 2014, 12:46
przez Bartolinho10
Czyli reasumując który wybór będzie najlepszy? Bo chyba jednak wybiorę te Tungsramy, skoro są połowę tańsze niż Philipsy.

Z tego co wywnioskowałem to +50 będą bardziej białe, ale dadzą mniej światła, a w 120+ będzie najmocniejsze oświetlenie.

Niby w tych żarówkach jest napisane, że dają światło 4000K, czyli byłyby porównywalne z tymi Xenonami co kolega wyżej podesłał zdjęcie?

Czytałem jeszcze o tych żarówkach -- > http://allegro.pl/h1-duo-cool-blue-inte ... 86607.html


A w dodatku zapytam, jaki jest koszt instalacji Xenonów, żeby to miało sens, nie jakiś badziew co zaraz siada? Bo naprawdę nie orientuję się, a może lepiej byłoby zaczekać i zamontować xenony.

PostNapisane: 16 lis 2014, 23:45
przez luki_92_92
Ja kupiłem nowy komplet xenonów z porządnymi przetwornicami z niemiecką homologacją za 60zł + wysyłka, barwa 4300K. W piątek montuję, bo jeszcze ogarniałem zestaw spryskiwaczy żeby były do lamp. Xenon da ci naprawdę dużo więcej światła + barwa biała a nie żółta, pobiera mniej prądu i mniej się grzeje, minus taki że jak chcą to mogą się przyczepić bo na kloszu lampy nie ma homologacji.

PostNapisane: 18 lis 2014, 17:20
przez Bartolinho10
A da się w ogóle zrobić tak, żeby była pełna homologacja i żeby się nie przyczepiali?
Co jest wymagane?

PostNapisane: 18 lis 2014, 17:59
przez flywin
jak zmienic na lapie jakimś cudem

luki pokaż jak możesz.

PostNapisane: 18 lis 2014, 18:20
przez luki_92_92
Co ci pokazać? <oczy>

PostNapisane: 19 lis 2014, 20:05
przez Bartolinho10
Panowie a co zrobic z tymi obrysówkami? Jak myślicie? Podłączanie pod dodatkowy przełącznik ma sens?

PostNapisane: 20 lis 2014, 15:53
przez flywin
luki_92_92 napisał(a):nowy komplet xenonów z porządnymi przetwornicami z niemiecką homologacją za 60zł + wysyłka, barwa 4300K.

PostNapisane: 20 lis 2014, 19:16
przez luki_92_92
http://allegro.pl/zestaw-hid-xenon-h1-4 ... 69107.html

Akurat z tego co widzę teraz ma wystawione na H1 tylko 8000K ale jeszcze parę dni temu były 4300K. Jeszcze dostałem gratis reklamówkę, zapalniczkę, nożyk i niemieckie cukierki hahaha