Strona 1 z 1

Otwieranie/zamykanie szyb – modyfikacja sterowania

PostNapisane: 5 lis 2014, 00:59
przez donbartuss
Siemanko, posiadam Madzie 323f BA 1998r, 1.8 16V.
Pytanie. Chodzi o otwieranie zamykanie szyb. Mogę nimi tylko operować po przełączeniu kluczyka na zapłon. Moje pytanie brzmi. Jak zrobić, aby można było otwierać i zamykać z drugiej pozycji kluczyka
(Pierwsza pozycja, to oczywiście jak władam kluczyk, druga zaś to uruchamia mi się radio i mogę operować lusterkami, no i trzecia pozycja czyli zapłon)?

PostNapisane: 5 lis 2014, 09:45
przez Marek 161BD081
Zasilanie tego obwodu musisz wziąć z innego punktu, w którym masz napięcie po przekręceniu stacyjki.
Najprościej chyba było by podać napięcie na rozwarty bezpiecznik od elektrycznych szyb tak więc nieco drobnego "rzeźbienia" i masz temat rozwiązany.
Oczywiście pamiętaj, że szyby trochę prądu potrzebują i tak czy inaczej bezpiecznik jakiś musi tam być.

Na przyszłość proszę zwrócić uwagę na podział Forum i działów technicznych aby zakładać wątki we właściwych działach.
Temat przenoszę.

Re: Otwieranie/zamykanie szyb

PostNapisane: 7 lis 2014, 00:01
przez donbartuss
Więc tak, mam 4 elektryczne szyby, podłączyłem tylko pod 1 kabel (chyba masowy, bo czarny i gruby) lecz działają tylko z przodu. Obok jest też kabel taki sam, lecz gdy je zmostkuje to w ogóle nie działają szyby. Jak zrobić, żeby były wszystkie otwierane bez zapłonu? Może jakieś inne obejście?

PostNapisane: 7 lis 2014, 08:19
przez Marek 161BD081
Ja miałem na myśli co innego – odszukaj bezpiecznik oznaczony jako "P.WIND" czy coś w tym stylu.
Wyjmij go i zobacz z której strony jest na stykach napięcie po włączeniu zapłonu.
Aby szyby działały tak jak chcesz to na drugi zestyk bezpiecznika musisz podać napięcie, które pojawia się po przekręceniu stacyjki we właściwą pozycję.
Zasilanie to możesz wziąć z kabli idących od stacyjki.
Oczywiście daj po drodze jakiś bezpiecznik!
Przekrój kabelka też niech nie będzie za cienki.

P.S. Poszukaj w necie schemat: "Protege_BA_USA_wiring-diagram" bo bywa on czasem przydatny. Linki do schematy znajdziesz też w FAQ.

PostNapisane: 12 lis 2014, 18:17
przez donbartuss
Już opanowałem. Wyciągnąłem bezpiecznik P.WIND, i puściłem prąd z bezpiecznika od radia :) Oczywiście między tym dałem ten bezpiecznik co był wcześniej pod P.WIND.