Strona 1 z 1

Oświetlenie – reflektory – korektory (silniczki...a raczej i

PostNapisane: 6 gru 2005, 10:37
przez Gość
mam m323f 1,5l '97, kupiłem tydzień temu sprowadzoną, była po lekkiej stłuczce i są wymienione reflektory (jeden TYC drugi DEPO). na stacji diagnostycznej nie przeszła pierwszego w Polsce przeglądu, powód – brak korektorów ustawiania świateł – silniczków regulujących ich ustawienie. Teraz problem bo silniczki są trudno dostępne ale nawet jeśli je kupię to nie wiem czy będą pasowały do lamp zamienników. kupować i mieć nadzieję, że będą pasować, czy co zrobić? POMOCY!!!
mieszkam w Olsztynie, może ktoś wie gdzie mogę się w pobliżu zaopatrywać w części do efki? ja nie mam pojęcia...

PostNapisane: 6 gru 2005, 11:00
przez Grzyby
Jak kupiłeś lampy bez regulacji to chyba może być problem z dołożeniem silniczków, ale powinna być regulacja manualna wg mnie.
Poczekaj na opinie użytkowników 323.

PostNapisane: 6 gru 2005, 11:05
przez Paweł
A od kiedy jest obowiazkowa zdalna regulacja wysokosci swiatel? Nie wszystkie samochody to mialy fabrycznie.

fillip napisał(a):co zrobić? POMOCY!

Sprawdzic czy mam racje, a jesli tak, to [tiiit] te stacje diagnostyczna. :D

...Z drugiej strony jak czasem jade w nocy przed przeladowanym samochodem ze snopami swiatla wycelowanymi w moje lusterka, to tez mam ochote [tiiit].

PostNapisane: 6 gru 2005, 11:06
przez Grzyby
Albo jechać gdzie indziej.

PostNapisane: 6 gru 2005, 12:35
przez bartek_bart
jeśli lampy nie mają regulacji swiateł elektrycznie to nie dołozysz silniczka! kilka dni temu kupiłem lampe do auta i z tej co wymieniałem chciałem przełozyć silnik do prawego reflektora bo nie miał ale jest to nie możliwe ze względu na to ze lampa bez takiego sterowania nie posiada gniazda w które były montowane silniczki! te lampy są regulowane za pomocą śrub

PostNapisane: 6 gru 2005, 19:50
przez bartekkk
Zamiennik Depo kształtem jest taki sam jak Koito- oryginał, jest w nim miejsce na silnik, a regulacja ręczna odbywa się właśnie pokrętłem na silniczku. Teraz masz dziurę, więc regulacji nie ma. Silniczek powinien pasować, ale będzie problem z jego dostaniem.

PostNapisane: 6 gru 2005, 21:03
przez jacobs
wystarczy tylko regulacja śróbką (tym czymś przy lampie), w seicento po stłuczce zapowietrzyli mi układ i regulacja nie działała, a przegląd przeszedł bez problemu, teraz w maździe nie ma wogóle regulacji świateł z wnętrza, a jeżeli fabycznie nie ma to nie musi być. Jak sie będą czepiać to niech pokażą, gdzie w kodeksie drogpwym jest napisane że trzeba mieć takową regulację. To tak samo jakby nie podbili ci przeglądu dlatego że nie masz klimy

PostNapisane: 8 gru 2005, 02:04
przez Briareos
TYC może nie mieć dziury na silnik. Ja tak miałem, bo prawa lampa jest nieoryginalna i nie miałem ani silnika, ani tej śruby zamiast niego :| Światło mijania mi latało w pionie... Kupiłem 2 różne silniczki, jeden do lamp Boscha drugi do oryginalnych i żaden nie wchodził. Jakież było moje zdziwienie kiedy się okazało, że lewa lampa ma silnik, tylko go poprzedni właściciel odłączył... Wyjąłem obie, pomierzyłem co i jak, okazało się że wystarczy rozwiercić dziurę i zrobić pilnikiem nacięcia i w TYCa także wszedł silnik (ten oryginalny) :P
Trzeba to jednak robić z głową, przydaje się kolumna żeby otwór wyszedł równo, potem trzeba w dobrych miejscach podciąć to i owo, wydobyć z lampy opiłki z plastyku (mimo zaklejenia otworów na żarówki i tak coś zawsze wleci) no i mieć sprawny silniczek. Ja kupiłem od tego gostka: http://www.swistak.pl/aukcje/1465968.html
Ogólnie jednak zamiast silniczka powinna być śruba regulacyjna (jest inna niż ta przy silniku, ale jest) i to musi wystarczyć do przejścia badań bo przecież nie każde auto ma regualację, a tego się nigdzie nie wpisuje.