Strona 1 z 1

Włączanie się klaksonu podczas hamowania.

PostNapisane: 21 lip 2013, 13:12
przez Dracena
Witam,

mam mały problem dzisiaj pojawił się po pierwszy raz. Przy mocnym hamowaniu (dociskaniu hamulca do "dechy" ) włącza się klakson. Przy delikatnym hamowaniu problemu nie ma. Światła stopu, kierunki, stop, sam klakson działa normalnie. Miał ktoś podobny problem albo wie gdzie szukać przyczyny tego zjawiska. Przeglądałam schematy ale nie zauważyłam żadnego bezpiecznika od klaksonu.

PostNapisane: 21 lip 2013, 21:51
przez Marek 161BD081
Jest bezpiecznik od klaksonu :)
Fakt – są to zupełnie osobne obwody, które nie powinny mieć wpływu na siebie.
Problemem szybciej może być jakiś przetarty kabelek, który zwiera się np. do masy jak depniesz mocniej po hamulcach. Zapewne na postoju nawet jak wciśniesz hamulec do oporu to klakson zapewne nie właczy sie ;)
Najprościej poruszać kablami pod kierownicą (pod osłoną!) i może coś się uda namierzyć.
Doraźnie ... można wyjąć bezpiecznik od klaksonu ;)

Popatrz tutaj: Schemat bezpieczników i kontrolek

Powodzenia!

A temat przenoszę do działu "Nadwozie"

PostNapisane: 1 wrz 2013, 20:40
przez Dracena
Znowu mnie nie było sporo na forum :)

Po pierwsze dziękuje za schemat, wyciągnęłam bezpiecznik i tak jeżdżę ;). Jak się okazało to problem jest z taką gąbką, która ma za zadanie po naciśnięciu klaksonu odbić go z powrotem. Gąbka jest tak "sparciała", że klakson podczas hamowania sam "dawał sygnał". Gdzie można zakupić taką gąbkę? Ma znaczenie z jakiego materiału jest wykonana?

PostNapisane: 1 wrz 2013, 21:40
przez Przemek323c
Masz airbag w kierownicy ?

PostNapisane: 1 wrz 2013, 21:48
przez Marek 161BD081
Dracena – kup drugą kierownicę i nie kombinuj z wymianą tej gąbki bo tak chyba będzie najłatwiej.

Re: Włączanie się klaksonu podczas hamowania.

PostNapisane: 2 wrz 2013, 08:03
przez Dracena
Przemek323c –> brak Airbaga
Marek 161BD081 –> czyli nikt jeszcze tego nie wymieniał ;) to zacznę się rozglądać za nową kierownicą.

PostNapisane: 2 wrz 2013, 11:43
przez Przemek323c
Mialem taki sam problem w 323c. Odgialem blaszke i byl spokoj. Material gabki raczej nie ma znaczenia (byle nie przewodzaca prad), skupilbym sie bardziej na podobnej sprezystosci.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 21:16
przez Dracena
Tylko tam brak blaszek i sprężynek. Wygląda tak jakby ta gąbka odpowiadała za "mechanizm". W tej gąbce są wycięte otwory dla styków i to ona pracuje. Tak przynajmniej mnie się wydaje i tylko to dostrzegłam.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 21:40
przez Przemek323c
W takim razie zostaje wymiana gabki na inna ktora bedzie wystarczajaco sprezysta lub wymiana kierownicy.