Strona 1 z 1

Drążek zmiany biegów – nadmierna ruchliwość.

PostNapisane: 16 paź 2005, 14:55
przez 323fcreaks
W momencie gdy załączony jest jakikolwiek bieg mogę poruszać drążkiem zmiany biegów (tak jakby był na luzie – no prawie :)). Wydaje mi się, że nie powinnno się móc go przechylać w tej sytuacji. Co może być powodem tego stanu (wyrobienie się jakiejś części)?

Czy możliwe jest naprawienie tego we własnym zakresie (od góry samochodu) czy potrzebuje postawić go na kanale/podnośniku?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

__________________
323F BA Z5 1,5i 1995r.

PostNapisane: 16 paź 2005, 15:19
przez Jaksa
323fcreaks napisał(a):Co może być powodem tego stanu (wyrobienie się jakiejś części)?
Od spodu na cięgnach są śruby i tulejki, które trzeba wymienić. Śruby jak i tulejki dostaniesz w sieci Mazdy.

PostNapisane: 16 paź 2005, 20:31
przez Mumin
Mam to samo, myślałem, że tak ma być...
Jaksa nie wiesz jaki jest koszt tych śrub i tulejek, może masz jakieś numery katalogowe żeby wiadomo było o co prosić?
Czy jazda z czymś takim grozi czymkolwiek? Czy ten luz będzie się powiększał?

PostNapisane: 16 paź 2005, 21:15
przez Jaksa
Mumin napisał(a):Jaksa nie wiesz jaki jest koszt tych śrub i tulejek,
Sruba ( B001-46-134 ok 3 ojro ) tulejki ( B001-46-062 2szt po 2-3 ojro ) aby dokładniej sprawdzic potrzebny jest numer nadwozia – te numery raczej powinny być dobre ( przy zamowieniu podaj numer VIN ) Jest jeszcze podobny zestaw przy samej skrzyni ale tam powinno być sztywno..
Mumin napisał(a):Czy jazda z czymś takim grozi czymkolwiek
Raczej nie , tylko nie wypada aby w takim samochodzie lewarek tak kiepsko działał <lol>
Mumin napisał(a):Czy ten luz będzie się powiększał
Nie wiem jak często ruszasz dzwignią hahaha ( żartuję oczywiscie )

PostNapisane: 16 paź 2005, 21:24
przez Mumin
Jaksa napisał(a):
Mumin napisał(a):Jaksa nie wiesz jaki jest koszt tych śrub i tulejek,
Sruba ( B001-46-134 ok 3 ojro ) tulejki ( B001-46-062 2szt po 2-3 ojro ) aby dokładniej sprawdzic potrzebny jest numer nadwozia – te numery raczej powinny być dobre ( przy zamowieniu podaj numer VIN ) Jest jeszcze podobny zestaw przy samej skrzyni ale tam powinno być sztywno..)
Dzięki za informacje. Ale o co mam w ogóle poprosić?:) Jak to się fachowo nazywa? Czy takie rzeczy da się zamówić telefonicznie (bo ja do najbliższego ASO mam 150km)?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 16 paź 2005, 21:42
przez Jaksa
Mumin napisał(a):Czy takie rzeczy da się zamówić telefonicznie (bo ja do najbliższego ASO mam 150km)?
Zadzwon do Warszawy 022 648-40-61/62 AZ Auto Chłopaki znają temat ( popros aby spakowali śrubę i te 2 tulejki do lewarka podając te numery) Resztę napisze na PW.

Wibracje ze skrzyni biegów

PostNapisane: 13 lip 2006, 04:17
przez Kamcza
Sprawa wygląda tak, że przy jeżdzie na biegu 2,3,5 lewarek dostaje wibracji i cicho brzęczy. Gdy go skieruje lekko na zewnątrz to cichnie to zjawisko ale przecież, nie bedę tak trzymał lewarka :) Skrzynia jest świeżo zakładana bo w starej poszły tryba. W jeździe to nie przeszkadza ale jest denerwujące. Ktoś wie jak to z tymi skrzyniami wyglada?

PostNapisane: 13 lip 2006, 10:16
przez Riki
Kamcza miałem to samo u siebie w GD. U mnie pomogła wymiana tulejek plastikowych na wybieraku, teraz lewarek jest sztywniejszy i cichy :)
Aha i trzeba do tego zakupic jeszcze 2 sruby bo starych juz nie odkrecisz :P
Kupisz tylko w ASO ja za komplet 4tulejki + 2sruby zaplaciłem ok. 70zł

Pozdrawiam serdecznie
P.S
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/manual.php

PostNapisane: 13 lip 2006, 17:21
przez Grzyby
Kamcza – a poczytać regulamin to nie łaska?
Jest też przycisk "szukaj".....

Mam dobry humor i nie wywalę tego do kosza.
Dołączę do podobnego ale na przyszłość przyłóż się chociaż trochę.

PostNapisane: 7 lut 2009, 20:55
przez Birol85
Chłopaki, widzę, że temat był dawno przerabiany ale też mam problem z lewarkiem zmiany biegów.
Chodzi o to, że po pewnym czasie jazdy drążek zaczyna chodzić z dużymi oporami :( wiecie co jest grane ??

PostNapisane: 7 lut 2009, 21:25
przez Jaksa
Wiemy <lol> Przesmarowac musisz tulejki nad srodkowym tłumikiem ( było opisane )