Naprawy blacharskie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bialy992 » 7 gru 2012, 01:55

Mam mazdę 323P, od roku wprawdzie, sprawuje się świetnie, ale pewnego dnia ktoś w nocy/nad ranem wjechał mi delikatnie w lewy przedni błotnik i zagiął to uwypuklenie nad kołem – i teraz pytanie, iść z tym do blacharza, czy lepiej kupić błotnik? na allegro jest jeden, wydaje mi się że to ten sam granatowy metallic co u mnie (nie znam parametru koloru :c) koszt 180 zł + dostawa.

http://allegro.pl/blotnik-lewy-przod-ma ... 86386.html

pytanie – co ma na myśli mówiąc "wersja europejska" ??

i czy da się to "LX" jakoś bezboleśnie usunąć?
bialy992
 

Postprzez kropekm » 7 gru 2012, 09:30

jak jest w tym samym kolorze to ja bym brał, blacharz za naprawę zgrosi 300-400zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez bialy992 » 8 gru 2012, 18:57

Dziękuję bardzo! :D zacznę, więc rozmowy z moim ministrem finansów i zamówię ową część
bialy992
 

Postprzez kropekm » 8 gru 2012, 19:23

Chociaż na piątym zdjęciu od góry ten błotnik wygląda jakby był robiony, chyba że to ma tak być. Może ktoś kto się zna coś powie na ten temat. Jak byś miał blisko do sprzedawcy to polecałbym podjechać i obejrzeć ten błotnik bo jednak zdjęcia to zdjęcia. Ewentualnie podjedź do jakiegoś blacharza niech to twoje uszkodzenie wyceni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rafał88 » 8 gru 2012, 19:37

To jest slad po chlapaczu :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kropekm » 8 gru 2012, 19:39

ten baranek ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rafał88 » 9 gru 2012, 10:27

Baranek to normlana rzecz w tym miejscu zgladnij u siebie. Na drzwiach i wlasnie przedni blotnik ma tak wysoko to nalozone zeby ruda jej nie wpierdzielala.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kropekm » 9 gru 2012, 11:13

U mnie jest tak samo tylko nie myslalem ze to fabryczne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rafał88 » 9 gru 2012, 11:20

No to juz wiesz:) to jest zabezpiecznie antykorozyjne fabryczne :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Appetit » 12 lut 2013, 19:35

Witam wszystkich, parę dni temu miałem stłuczkę. Włączając się do ruchu nie zauważyłem jadącego skuterem księdza i wychylając przód samochodu ksiądz wleciał mi na maskę. Na szczęście nie stało mu się nic poważnego.

Tak wygląda przód madzi:
Foto-0105.jpg


Samochód ma uszkodzony przedni dolny reflektor, przesunięta i lekko wgięta chłodnice, uszkodzony przedni zderzak i wgięty przedni szkielet nadwozia.

Dodatkowo z grubej rury odchodzącej od chłodnicy podczas odpalenia samochodu wydobywa się płyn
(zaznaczone na foto poniżej)
Foto-0103  2.jpg


Wygięty szkielet nadwozia z uszkodzonym zamkiem od maski:
(zaznaczone na foto poniżej)
Foto-0105  4.jpg


Nie wiem czy udać się od razu do blacharza, by naprawić ten pogięta cześć nadwozia razem ze zderzakiem, czy pojechać do mechanika na naprawy? Nigdy przedtem nie miałem takiej sytuacji i nie ogarniam ;(
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 12:32
Posty: 5
Auto: Mazda 323f BA; 1.5 ; 1998 r.

Postprzez olik110 » 12 lut 2013, 20:15

już CI mówię :) zderzak lepiej pospawać i pomalować bo 'nowy' używany jest drogi :) kierunkowskaz kupisz za grosze a z zamkiem jak nie wiesz jak się za niego zabrać to oddaj do jakiegoś blacharza najlepiej do tego co będzie robił CI zderzak żeby mógł to wszystko ze sobą spasować :) na moim terenie by to kosztowało jakoś w granicy 400 zł wszystko
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez Appetit » 12 lut 2013, 22:47

Dziękuję za odpowiedź. Nawet do głowy mi nie wpadło, ze zderzak można zespawać;p Jutro udam się do blacharza i zobaczę co mi tam powie ;) Martwi mnie ten gruby wąż odchodzący od chłodnicy z którego wycieka płyn, jest się czym martwic? czy wystarczy drobna naprawa ?
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 12:32
Posty: 5
Auto: Mazda 323f BA; 1.5 ; 1998 r.

Postprzez Skrecikkk » 13 lut 2013, 10:41

viewtopic.php?f=116&t=146778 Obczaj moja podobną stłuczke :D zapłacilem 600 zł elementy malowane i spawane w sumie 3 + rezonator powietrza spawany także , mm po uderzeniu mogł popuścić z zaczepu kwestia sprawdzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez Appetit » 13 lut 2013, 15:43

Byłem dzisiaj u blacharza. Ocenił ze nie opłaca sie spawać zderzaka, a naprawa całego auta wyniesie około 5tys wraz z mechanika, nie wiem, może coś mu się w głowie pomieszało, albo tak drogo po prostu jest. Dodatkowo obie chłodnice nadają się do wymiany, plus zauważyłem przy odpalaniu silnika, że obroty na biegu jałowy wynoszą 1500 gdzie wcześniej wynosiły 900-800 obr/min pewnie przez te uszkodzone chłodnice. Dzisiaj zamawiam zderzak przedni za 200zl
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 12:32
Posty: 5
Auto: Mazda 323f BA; 1.5 ; 1998 r.

Postprzez rider143 » 13 lut 2013, 15:46

Appetit napisał(a):zauważyłem przy odpalaniu silnika, że obroty na biegu jałowy wynoszą 1500 gdzie wcześniej wynosiły 900-800 obr/min pewnie przez te uszkodzone chłodnice.
mowa o silniku gorącym czy zimnym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Mynio 86 » 13 lut 2013, 17:23

Cenę za naprawę wystawił konkretną <lol> Za taką kasę możesz kupić drugi samochód na części i jeszcze Ci zostanie. Proponuję zmienić tego fachowca i zaciągnąć opini u innego.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez flywin » 13 lut 2013, 18:44

Appetit napisał(a):Byłem dzisiaj u blacharza. Ocenił ze nie opłaca sie spawać zderzaka, a naprawa całego auta wyniesie około 5tys wraz z mechanika, nie wiem, może coś mu się w głowie pomieszało, albo tak drogo po prostu jest. Dodatkowo obie chłodnice nadają się do wymiany, plus zauważyłem przy odpalaniu silnika, że obroty na biegu jałowy wynoszą 1500 gdzie wcześniej wynosiły 900-800 obr/min pewnie przez te uszkodzone chłodnice. Dzisiaj zamawiam zderzak przedni za 200zl


toż to złodziejstwo w biały dzień
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Appetit » 13 lut 2013, 20:27

rider143 napisał(a):
Appetit napisał(a):zauważyłem przy odpalaniu silnika, że obroty na biegu jałowy wynoszą 1500 gdzie wcześniej wynosiły 900-800 obr/min pewnie przez te uszkodzone chłodnice.
mowa o silniku gorącym czy zimnym?


na zimnym, gdy jest gorący to obroty spadają do 1100-1000
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 12:32
Posty: 5
Auto: Mazda 323f BA; 1.5 ; 1998 r.

Postprzez rider143 » 13 lut 2013, 20:31

Appetit napisał(a):gdy jest gorący to obroty spadają do 1100-1000
Jak doprowadzisz układ chłodzenia do porządku to wyreguluj wolne obroty na 700+/-50rpm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez radar88 » 13 lut 2013, 22:39

Appetit skąd jesteś ?? bo wróżki tu nie piszą....przecież to co masz uszkodzone to naprawię w max 2 dni,dajesz części i biorę 200zeta + 4pak piwa...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323