Strona 1 z 1

Wskaźnik paliwa, zegarek i światła stopu wciąż działają po w

PostNapisane: 15 wrz 2005, 21:10
przez Przemek_83
Witam.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323F 1,9i BA, ale zastanawia mnie, czy to normalne, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal świeci się zegarek (cały czas) tak samo cały czas jest pokazany poziom paliwa, a po wciśnięciu pedału hamulca świecą się światła stopu (bez kluczyka w stacyjce). Czy to jest normalne? bo w żadnym innym samochodzie się nie spotkałem, żeby tak było.
Z góry dziękuje za wszystkie informacje :).

______________________________________________
323F BA BP 1,8i 1.840ccm 16v 115KM 157Nm DOHC 1996r.

PostNapisane: 15 wrz 2005, 21:16
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 15 wrz 2005, 21:20
przez Przemek_83
Dzięki za odpowiedź.
Więc świecenie zegarka wynika napewno ze złego podłączenia radia, które podpiąłem tak, aby grało niezależnie od kluczyka.
A co do stopów, to w autach w których sprawdzałem (Fiat CC, Astra, Focus), w żadnym się nie paliły bez kluczyka. Ale jak w Mazdach to normalne, to OK :).

PostNapisane: 15 wrz 2005, 22:25
przez MiKo
A w ogóle co to za silnik 1,9 ?? Taki w ogóle jest?

PostNapisane: 15 wrz 2005, 22:34
przez Przemek_83
Silnik ma pojemność 1840ccm, ale wszędzie jest podawane i wpisywane jako MAZDA 323 1,9 KAT.

PostNapisane: 15 wrz 2005, 22:37
przez Briareos
Niemcy mówią 1,9 na silnik 1840cm. W Polsce się różnie zaokrągla, ale myślę, że dobrym pomysłem jest końcówki <50 zaokrąglać w dół a >=50 w górę. Stąd na FORUM ten silnik jest oznaczany, jako 1,8l.
Przemek_83 napisał(a):Świecenie zegarka wynika napewno ze złego podłączenia radia, które podpiąłem tak, aby grało niezależnie od kluczyka.
To się da zrobić poprawnie i radziłbym skorygować błąd w instalacji. Nie tylko wyświecasz niepotrzebnie lampę zegarka (tak, to jest lampowy wyświetlacz LFD) ale i akumulator obciążasz i np. po 2-3 tygodniach bez jeżdżenia już Mazdy nie odpalisz.

PostNapisane: 15 wrz 2005, 22:43
przez Przemek_83
Dzieki za wskazówkę odnośnie silnika już poprawione :)

A z radiem, to będę musiał pokombinować, bo na standartowych kostkach z Mazdy na Alpine radio działało tylko przy włączonym zapłonie i musiałem to zimenic. A może wiesz, co trzeba zrobić, aby radio grało bez kluczyka a zegarek nie świecił?

PostNapisane: 15 wrz 2005, 23:16
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 15 wrz 2005, 23:18
przez Mumin
Przemek_83 napisał(a):A co do stopów, to w autach, w których sprawdzałem (Fiat CC, Astra, Focus), w żadnym się nie paliły bez kluczyka.
Bo to i takie samochody :P.

PostNapisane: 15 wrz 2005, 23:20
przez Mumin
Briareos napisał(a):Niemcy mówią 1,9 na silnik 1840cm. W Polsce się różnie zaokrągla, ale myślę, że dobrym pomysłem jest końcówki <50 zaokrąglać w dół a >=50 w górę. Stąd na FORUM ten silnik jest oznaczany, jako 1,8l..
Instrukcja obsługi wyraźnie określa ten silnik, jako 1,8. To te Szwaby coś kombinują.

PostNapisane: 15 wrz 2005, 23:30
przez Przemek_83
SimoneuS napisał(a):Pociągnij do radio grube 2 przewody od akumulatora, tylko zrób bezpiecznik na akumulatorze i już... to wzsystko... przynajmniej będzie lepiej grało jak rozkręcisz.
Tak zamierzam zrobić, w najbliższym czasie będą wytłumiane drzwi i robiona cała instalacja car audio od zera :).

PostNapisane: 15 wrz 2005, 23:31
przez Briareos
Poprzedni właściciel mojego autka też zamontował tam inne niż oryginalne radio (Blaupunkt + zmieniacz, niestety zmieniacz się nie ostał, tylko kabel do niego) i zamiast zapodać przejściówkę to dorobił taką zwykłą kostkę elektryczną. Brr... druty kiepsko skręcone, końcówki nie zalutowane, pocięte przez śruby w tej kostce, jeden się urwał jeszcze...

Ja jak to zobaczyłem to obciąłem całość jak szło, zlokalizowałem porządny gruby kabel do masy (przykręcony do blach, więc na pewno masa), sprawdziłem multimetrem gdzie są napięcia i w jakiej pozycji kluczyka, znalazłem kable do głośników – polaryzację wziąłem ze schematu i tu nawet się kolorki zgadzały (inne się nie zgadzały) więc powinno być OK. Obciąłem od razu (skoro i tak przejściówki nie ma, a radia raczej zmieniać nie będę) wtyczkę tylnych głośników. Polutowałem 1:1 wszystkie obcięte kable z tym co wystawało z wtyczki do radia, założyłem wcześniej koszulki i obkurczyłem i teraz z intstalacji mam od razu wtyczki pasujące do gniazd w tylnej ściance radia. Wyjąć się więc da jak trzeba.

Ogólnie to tam za radiem jest jeszcze zapięta taka szeroko biała kostka i na niej są jakby zdublowane kable które idą do radia, a te co mam teraz podłączone to wracją do wiązki i gdzieś giną pod deską. Czemu tak jest to nie wiem, ale ja wykorzystałem te które miałem, a nie te z zapiętej kostki. Teoretycznie to ze schematu to właśnie ta szeroka biała kostka ma iść do oryginalnego radia... ale kable dodatkowe są identyczne z tymi w kostce... może tam były kostki ISO dodatkowe i to facet obciął.

Z tego co mam nabazgrane na schemacie (nanosiłem poprawki jak robiłem testy) to u mnie jest tak:
BLUE/RED – wisi na bezpieczniku ROOM więc ma cały czas +12V (podtrzymanie pamięci)
BLUE/BLACK – wisi na bezpieczniku RADIO i ma napięcie po przekręceniu kluczyka na ACC lub ON
BLACK/YELLOW – masa, ale uwaga bo tam jest taki sam ale cieńszy i to NIE jest masa
RED/BLACK – u mnie idzie do ILLUMINATION, na tym kabelku jest +12 jak się włączy podświetlenie deski
RED – sterowanie anteną (dasz +12 i się wysuwa)

VIOLET – przedni lewy głośnik (+) (jak masz nie obciętą kostkę to może być VIOLET/ORANGE)
BLUE/ORANGE – przedni lewy głośnik (–)
YELLOW/BLUE – przedni prawy głośnik (+) (ew. YELLOW/RED)
VIOLET/WHITE – przedni prawy głośnik (–) (ew. WHITE/RED)

ORANGE – tylny lewy głośnik (+)
YELLOW – tylny lewy głośnik (–)
GREEN/BLACK – tylny prawy głośnik (+)
GREEN/ORANGE – tylny prawy głośnik (–)

!! Uwaga – tylne mogą by pokręcone (nawet lewy z prawym), nie mam więc nie sprawdziłem ostatecznie, się okaże jak kupię kiedyś !!

EDIT: Jeśli chcesz ciągnąć z akumulatora, to tylko zasilanie. Masa do karoserii. Inaczej będziesz miał szumy jak jeszcze wzmacniacz kiedyś podepniesz. No i przy mocniejszym radiu kabel do akumulatora to może być konieczność ze względu na wymagany większy przekrój (to samo do masy).

PostNapisane: 1 lis 2007, 23:08
przez Beny
Chyba mnie pochwala za wykopanie tego tematu bo juz mialem nowy zakladac.O co chodzi z tym podpieciem radia bo zakupilem nowe i wlasnie zegarek swieci caly czas.Na wczesniejszym radiu nie bylo problemu.

PostNapisane: 2 lis 2007, 12:04
przez majorkca
zle podpinacie ostatnio to przerabialem zle zmostkowaliscie kable wystarczy kable od radia zółty +czerwony zlaczyc ze soba i podbiac pod stałe 12v

PostNapisane: 2 lis 2007, 13:16
przez Beny
czerwony i zolty byly zmostkowane przez poprzedniego wlasciciela <glupek2> ,a on nie mial zegarka to mu nie swiecil.Bylo tak zrobione zeby gralo bez kluczyka.A wystarczylo czerwony od radia wpiac w zolty (w pioneerze na zoltym jest jedno gniazdko wolne w celu w/w)