Wskaźnik paliwa, zegarek i światła stopu wciąż działają po wyjęciu kluczyków.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Przemek_83 » 15 wrz 2005, 21:10

Witam.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323F 1,9i BA, ale zastanawia mnie, czy to normalne, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal świeci się zegarek (cały czas) tak samo cały czas jest pokazany poziom paliwa, a po wciśnięciu pedału hamulca świecą się światła stopu (bez kluczyka w stacyjce). Czy to jest normalne? bo w żadnym innym samochodzie się nie spotkałem, żeby tak było.
Z góry dziękuje za wszystkie informacje :).

______________________________________________
323F BA BP 1,8i 1.840ccm 16v 115KM 157Nm DOHC 1996r.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 22:42
Posty: 27
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 323F 1,8 1996

Postprzez SimoneuS » 15 wrz 2005, 21:16

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:35 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Przemek_83 » 15 wrz 2005, 21:20

Dzięki za odpowiedź.
Więc świecenie zegarka wynika napewno ze złego podłączenia radia, które podpiąłem tak, aby grało niezależnie od kluczyka.
A co do stopów, to w autach w których sprawdzałem (Fiat CC, Astra, Focus), w żadnym się nie paliły bez kluczyka. Ale jak w Mazdach to normalne, to OK :).
MAZDA 323F 1,8 BA 1996 full opcja :) Obrazek <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27726&highlight=przemek83">moja Madzia</a>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 22:42
Posty: 27
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 323F 1,8 1996

Postprzez MiKo » 15 wrz 2005, 22:25

A w ogóle co to za silnik 1,9 ?? Taki w ogóle jest?
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Przemek_83 » 15 wrz 2005, 22:34

Silnik ma pojemność 1840ccm, ale wszędzie jest podawane i wpisywane jako MAZDA 323 1,9 KAT.
MAZDA 323F 1,8 BA 1996 full opcja :) Obrazek <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27726&highlight=przemek83">moja Madzia</a>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 22:42
Posty: 27
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 323F 1,8 1996

Postprzez Briareos » 15 wrz 2005, 22:37

Niemcy mówią 1,9 na silnik 1840cm. W Polsce się różnie zaokrągla, ale myślę, że dobrym pomysłem jest końcówki <50 zaokrąglać w dół a >=50 w górę. Stąd na FORUM ten silnik jest oznaczany, jako 1,8l.
Przemek_83 napisał(a):Świecenie zegarka wynika napewno ze złego podłączenia radia, które podpiąłem tak, aby grało niezależnie od kluczyka.
To się da zrobić poprawnie i radziłbym skorygować błąd w instalacji. Nie tylko wyświecasz niepotrzebnie lampę zegarka (tak, to jest lampowy wyświetlacz LFD) ale i akumulator obciążasz i np. po 2-3 tygodniach bez jeżdżenia już Mazdy nie odpalisz.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Przemek_83 » 15 wrz 2005, 22:43

Dzieki za wskazówkę odnośnie silnika już poprawione :)

A z radiem, to będę musiał pokombinować, bo na standartowych kostkach z Mazdy na Alpine radio działało tylko przy włączonym zapłonie i musiałem to zimenic. A może wiesz, co trzeba zrobić, aby radio grało bez kluczyka a zegarek nie świecił?
MAZDA 323F 1,8 BA 1996 full opcja :) Obrazek <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27726&highlight=przemek83">moja Madzia</a>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 22:42
Posty: 27
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 323F 1,8 1996

Postprzez SimoneuS » 15 wrz 2005, 23:16

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:35 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Mumin » 15 wrz 2005, 23:18

Przemek_83 napisał(a):A co do stopów, to w autach, w których sprawdzałem (Fiat CC, Astra, Focus), w żadnym się nie paliły bez kluczyka.
Bo to i takie samochody :P.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Mumin » 15 wrz 2005, 23:20

Briareos napisał(a):Niemcy mówią 1,9 na silnik 1840cm. W Polsce się różnie zaokrągla, ale myślę, że dobrym pomysłem jest końcówki <50 zaokrąglać w dół a >=50 w górę. Stąd na FORUM ten silnik jest oznaczany, jako 1,8l..
Instrukcja obsługi wyraźnie określa ten silnik, jako 1,8. To te Szwaby coś kombinują.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Przemek_83 » 15 wrz 2005, 23:30

SimoneuS napisał(a):Pociągnij do radio grube 2 przewody od akumulatora, tylko zrób bezpiecznik na akumulatorze i już... to wzsystko... przynajmniej będzie lepiej grało jak rozkręcisz.
Tak zamierzam zrobić, w najbliższym czasie będą wytłumiane drzwi i robiona cała instalacja car audio od zera :).
MAZDA 323F 1,8 BA 1996 full opcja :) Obrazek <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27726&highlight=przemek83">moja Madzia</a>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 22:42
Posty: 27
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 323F 1,8 1996

Postprzez Briareos » 15 wrz 2005, 23:31

Poprzedni właściciel mojego autka też zamontował tam inne niż oryginalne radio (Blaupunkt + zmieniacz, niestety zmieniacz się nie ostał, tylko kabel do niego) i zamiast zapodać przejściówkę to dorobił taką zwykłą kostkę elektryczną. Brr... druty kiepsko skręcone, końcówki nie zalutowane, pocięte przez śruby w tej kostce, jeden się urwał jeszcze...

Ja jak to zobaczyłem to obciąłem całość jak szło, zlokalizowałem porządny gruby kabel do masy (przykręcony do blach, więc na pewno masa), sprawdziłem multimetrem gdzie są napięcia i w jakiej pozycji kluczyka, znalazłem kable do głośników – polaryzację wziąłem ze schematu i tu nawet się kolorki zgadzały (inne się nie zgadzały) więc powinno być OK. Obciąłem od razu (skoro i tak przejściówki nie ma, a radia raczej zmieniać nie będę) wtyczkę tylnych głośników. Polutowałem 1:1 wszystkie obcięte kable z tym co wystawało z wtyczki do radia, założyłem wcześniej koszulki i obkurczyłem i teraz z intstalacji mam od razu wtyczki pasujące do gniazd w tylnej ściance radia. Wyjąć się więc da jak trzeba.

Ogólnie to tam za radiem jest jeszcze zapięta taka szeroko biała kostka i na niej są jakby zdublowane kable które idą do radia, a te co mam teraz podłączone to wracją do wiązki i gdzieś giną pod deską. Czemu tak jest to nie wiem, ale ja wykorzystałem te które miałem, a nie te z zapiętej kostki. Teoretycznie to ze schematu to właśnie ta szeroka biała kostka ma iść do oryginalnego radia... ale kable dodatkowe są identyczne z tymi w kostce... może tam były kostki ISO dodatkowe i to facet obciął.

Z tego co mam nabazgrane na schemacie (nanosiłem poprawki jak robiłem testy) to u mnie jest tak:
BLUE/RED – wisi na bezpieczniku ROOM więc ma cały czas +12V (podtrzymanie pamięci)
BLUE/BLACK – wisi na bezpieczniku RADIO i ma napięcie po przekręceniu kluczyka na ACC lub ON
BLACK/YELLOW – masa, ale uwaga bo tam jest taki sam ale cieńszy i to NIE jest masa
RED/BLACK – u mnie idzie do ILLUMINATION, na tym kabelku jest +12 jak się włączy podświetlenie deski
RED – sterowanie anteną (dasz +12 i się wysuwa)

VIOLET – przedni lewy głośnik (+) (jak masz nie obciętą kostkę to może być VIOLET/ORANGE)
BLUE/ORANGE – przedni lewy głośnik (–)
YELLOW/BLUE – przedni prawy głośnik (+) (ew. YELLOW/RED)
VIOLET/WHITE – przedni prawy głośnik (–) (ew. WHITE/RED)

ORANGE – tylny lewy głośnik (+)
YELLOW – tylny lewy głośnik (–)
GREEN/BLACK – tylny prawy głośnik (+)
GREEN/ORANGE – tylny prawy głośnik (–)

!! Uwaga – tylne mogą by pokręcone (nawet lewy z prawym), nie mam więc nie sprawdziłem ostatecznie, się okaże jak kupię kiedyś !!

EDIT: Jeśli chcesz ciągnąć z akumulatora, to tylko zasilanie. Masa do karoserii. Inaczej będziesz miał szumy jak jeszcze wzmacniacz kiedyś podepniesz. No i przy mocniejszym radiu kabel do akumulatora to może być konieczność ze względu na wymagany większy przekrój (to samo do masy).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Beny » 1 lis 2007, 23:08

Chyba mnie pochwala za wykopanie tego tematu bo juz mialem nowy zakladac.O co chodzi z tym podpieciem radia bo zakupilem nowe i wlasnie zegarek swieci caly czas.Na wczesniejszym radiu nie bylo problemu.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez majorkca » 2 lis 2007, 12:04

zle podpinacie ostatnio to przerabialem zle zmostkowaliscie kable wystarczy kable od radia zółty +czerwony zlaczyc ze soba i podbiac pod stałe 12v
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez Beny » 2 lis 2007, 13:16

czerwony i zolty byly zmostkowane przez poprzedniego wlasciciela <glupek2> ,a on nie mial zegarka to mu nie swiecil.Bylo tak zrobione zeby gralo bez kluczyka.A wystarczylo czerwony od radia wpiac w zolty (w pioneerze na zoltym jest jedno gniazdko wolne w celu w/w)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323