Strona 1 z 7

Akumulator (rodzaj i instrukcja)

PostNapisane: 17 sty 2005, 10:54
przez 323fcreaks
Witam,
możę to trochę trąci amatorszczyzną ale w końcu po to jest forum by móc zapytać:

Jaki akumulator wybrać do F'ki BA Z5 (1.5)
ten który obecnie mi padł :(( to był BANNER 50AH z prądem rozruchowym 360 A według normy EN.
Sprawdzałem na stronach CENTRY i tam nie ma akumulatorów 50AH z takim prądem rozruchowym tylko większym i tu pytanie czy to nie przeszkadza i jaki być powinien ten prąd rozruchowy? Może ktoś też poleci jakiś akumulator z modelem.

A teraz klu mojego pytania:
Czy ktoś może napisać mi jakąś instrukcję jak się w Mazdach akumulator wymienia? Chodzi mi dokładnie jaka jest kolejność czynności, czy jak odłącze stary to coś się stanie z kompem czy powinienem na coś uważać, czy jest jakaś kolejność odłączania/podłączania kabli?

ufff.. to wszystko. Czekam na dobre rady i podpowiedzi :)

Z góry dzięki !!

Re: Akumulator (rodzaj i instrukcja)

PostNapisane: 17 sty 2005, 11:31
przez Sebastian
323fcreaks napisał(a):Witam,
możę to trochę trąci amatorszczyzną ale w końcu po to jest forum by móc zapytać:

Jaki akumulator wybrać do F'ki BA Z5 (1.5)
ten który obecnie mi padł :(( to był BANNER 50AH z prądem rozruchowym 360 A według normy EN.
Sprawdzałem na stronach CENTRY i tam nie ma akumulatorów 50AH z takim prądem rozruchowym tylko większym i tu pytanie czy to nie przeszkadza i jaki być powinien ten prąd rozruchowy? Może ktoś też poleci jakiś akumulator z modelem.

A teraz klu mojego pytania:
Czy ktoś może napisać mi jakąś instrukcję jak się w Mazdach akumulator wymienia? Chodzi mi dokładnie jaka jest kolejność czynności, czy jak odłącze stary to coś się stanie z kompem czy powinienem na coś uważać, czy jest jakaś kolejność odłączania/podłączania kabli?

ufff.. to wszystko. Czekam na dobre rady i podpowiedzi :)

Z góry dzięki !!


Ja mam podobne pytanie jaki akumulator wybrać do 323C 1.5 97r. Bo właśnie mi padł. Ile powinien mieć Ah. i jaką firme polecacie żeby nie zbankrutować.

PostNapisane: 17 sty 2005, 13:01
przez GofNet
Ja mam centra chyba Futura 55Ah. Dałem 150zł niecałe pół roku temu. Ponoć bezobsługowy. Ma też wskaźnik naładowania akumulatora i ponoć jest bezpieczniejszy dla środowiska od innych (zastosowano chyba wapń zamiast ołowiu).
Przy zakupie akumulatora zapiszcie (zapamiętajcie), po której stronie akumulatora jest plus a po której minus, bo bywa, że ktoś kupi z plusem z innej strony i co wtedy? Warto na to zwrócić uwagę. Zwłaszcza, że podczas zakupu padnie takie pytanie.

PostNapisane: 17 sty 2005, 19:36
przez Marco81
Ja również szukałem ostatnio akumulatora do swojej F'ki , no i po konsultacjach no forum kupiłem Banner'a. Zobaczymy jak sie będzie sprawował.
Fakt , faktem był drogi (408 zł) ,ale ma być niezawodny !!!
"Pamiętaj po której masz biegun dodatni, z której ujemny !"
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 sty 2005, 19:39
przez Marco81
aaa, jeszcze jedno. Najpierw odłączasz biegun ujemny (minus), a później dodatni.
Przy podłączaniu na odwrót, najpierw klama dodatnia, później ujemna.
Z komputerem nic Ci się nie stanie !

PostNapisane: 17 sty 2005, 22:03
przez zertaul
I jeszcze jedno: bezobsługowość – należy zwrócić uwagę, czy jest to akumulator bezobsługowy według normy ISO czy DIN. Czyli mówiąc po ludzku po prostu zapytaj w sklepie, czy trzeba kontrolować poziom elektrolitu, bo do akumulatora bezobsługowego według normy DIN wodę trzeba dolewać, więc nie wiem na czym ta bezobsługowość ma polegać...

PostNapisane: 18 sty 2005, 14:21
przez 323fcreaks
Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Akumulator kupiłem, jednak ze względu na brak czasu aby jeździć po wawie i szukać sklepu zmuszony byłem kupić tańszy i trochę niepasujący do Mazdy (VARTE) i trochę przeobić obudowę akumulatora – no i go trochę podwyższyć. Wszystko działa jak należy :)

Ehh jak ktoś ma w sygnaturce na forum:

"w Mazdzie wszystko można na opaskę :)"

Pozdrawiam

PostNapisane: 19 sty 2005, 14:27
przez luki
Właśnie wczoraj byłem zmuszony kupić tzw. pierwszy lepszy akumulatorek bo moja Centra (50 Ah) padła. Teraz mam 44 Ah i prąd rozruchowy nieco większy. Podobno wiekszy prąd przy mniejszej pojemności powoduje szybsze zużycie ale 'who cares' ? Aku kosztował mnie mniej niz jedno tankowanko do pełna. Ciesze sie ze po prostu działa.

Wybór akumulatora a rozmiary

PostNapisane: 29 sty 2006, 14:31
przez MiKo
Witka, zamierzam zakupić akumulator.
Problem w tym, że to Centra Futura którą sobie upatrzyłem jest chyba za szeroka (17cm>), czy trzeba kupować jakąś wąską wersję ?? (widziałem na allegro 13cm, niby dedykowane do japońców).
Niestety takowa (wąska) występuje tylko w wersji Centra Plus (ale też jest niby całkowicie bezobsługowa wg EN).
Czy rzeczywiście bezobsługowość wg EN oznacza, że nie trzeba dolewać wody?? (wg DIN napewno się dolewa).

PostNapisane: 29 sty 2006, 16:44
przez hf1965
Witam w pażdzirniku kupiłem do mojej mazdy akumulator WARTA "Asia" Dynamic są to najlepsze na polskim rynku akumulatory do samochodów japońskich.Są zrobione na wymiar i pasują w plastikową osłonę
Nie zawracaj sobie głowy centrą warta jest lepsza.Mój samochód stoi na polu i teraz w najwieksze mrozy palił bez problemu był cały czas w samochodzie.Jest to akumulator 60 amper bo taki jest wg. katalogu.Zapłacilem za niego 200 zł.Naprawdę polecam

PostNapisane: 29 sty 2006, 16:50
przez Sigma
Heh, ja uzywam BOSCHa i tez nie narzekam :P Z wielkoscia to jest problem, zeby Ci w oslony wszedl – jak wchodzi to sie wielkoscia nie przejmuj, ale na sile nie ma co upychac.

Co do Centry Plus to z tego co mi wiadomo nie dolewa sie do nich wody, czyli sa bezobslugowe. Futury dedykowanej do tego modelu niestety nie ma.

Wedlug katalogu Centry zalecany akumulator to CP07 –
12V/50Ah/370A o wymiarach 200mm/170mm/220mm

PostNapisane: 29 sty 2006, 17:22
przez farciarz
hf1965 napisał(a):Nie zawracaj sobie głowy centrą warta jest lepsza.Mój samochód stoi na polu i teraz w najwieksze mrozy palił bez problemu


Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że akurat Warta jest lepsza. Ja mam zamontowanę Centrę Plus. Ako ma już cztery lata...dotychczas wykonuję tylko raz w roku ładowanie wyrównawcze ( zawsze na jesień ) i w mrozy jakie u nas były ( dokładnie 31 na minusie ) palił bez najmniejszego problemu.

Sigma napisał(a):Wedlug katalogu Centry zalecany do akumulator to CP07 –
12V/50Ah/370A o wymiarach 200mm/170mm/220mm


I właśnie taki dokladnie pasuje ;)

PostNapisane: 29 sty 2006, 17:47
przez Sigma
Poza tym Centra to produkt polski – wspierajmy rodzimą gospodarke :P

PostNapisane: 29 sty 2006, 18:48
przez GofNet
A ja jak zwykla proponuję CENTRA Futura 50Ah 510A – wymiary: 207/175/190 (długość/szerokość/wysokość) – Cena: 220zł (choć ja płaciłem 1,5 roku temu bodaj około 160zł).

Mam taki w aucie od 1,5 roku. Nigdy nie dolewałem czegokolwiek. Nigdy gościa nie doładowywałem. Mam alarm z odpowiednimi czujkami i syrenką z własnym zasilaniem. Parkuję pod chmurką. To wszystko ciągnie prąd a jednak przy ostatnich mrozach (30ºC) silnik odpalał. Zauważalnie wolniej rozrusznik pracował, olej był bardzo gęsty, lewarek od biegów podczas zmiany biegów stawiał znaczący opór, ale nie miałem problemów z odpaleniem. Czasem odpalał za drugim razem, niekiedy przez jeden-dwa cykla pracy silnika na dwóch-trzech garach, ale po sekundzie-dwóch silnik wchodził na obroty ssania i później 0 dziwnych symptomów.

Akumulator CENTRA Futura 50Ah jeszcze nigdy mnie nie zawiódł i dlatego wszystkim proponuję. Wcześniej pod maską siedział Bosh i skończyło się tak, że po dwóch tygodniach stania w lato syrenka od alarmu zaczęła wyć. Okazało się, że akumulator się po prostu rozładował :|. Teraz nawet jak stoi dwa-trzy tygodnie (choć raczej bardzo rzadko się to zdarza), to z zasilaniem nie mam problemów. Dodam, iż przemierzam wyłącznie trasy miejskie (ok. 3-5km), więc teoretycznie mógłby być ciągle niedoładowany. Tak jednak nie jest.

CENTRA Futura – to jest to, co tygryski lubią najbardziej...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 29 sty 2006, 19:21
przez PT323F
Ja miałem juz dużo akumulatorów na początku po kilku wpadkach natrafiłem na WARTE i było warto :). Potem zmieniłem auto warta została sprzedana z samochodem. Ponieważ nie było warty w hutrowni olejowej w ktorej zazwyczaj kupuje kupiłem Centre z oczkiem i powiem jedno nie mamy sie czego wstydzic akumulator na światowym poziomie.
Teraz liczą sie dla mnie te dwie firmy i nikt mnie juz nie przekona, a bede preferował centre bardziej bo produkt krajowy i tanszy.

pozdrawiam

Centra 60Ah w 323C?

PostNapisane: 19 sie 2009, 12:59
przez BaRTaSs
Witam. Kupując półtora tygodnia temu Mazdę 323C, zostawiłem w starym Nissanie Centrę Plus 12V 60Ah/390A CP14, która kupiłem w październiku ubiegłego roku. Samochód pójdzie prawdopodobnie na zezłomowanie, a w tej Mazdzie mam jakiegoś No Name'a, który w 50% jest już wyeksploatowany... Czy mogę tą Centrę włożyć do Mazdy? Gabarytowo zmieści się na pewno...

PostNapisane: 19 sie 2009, 13:09
przez Raffi
Wkładaj śmiało.

PostNapisane: 19 sie 2009, 14:10
przez bajer0
60 Ah troche spory do B3.

Ja slyszalem, zeby nie wkladac duzo wiekszych akumulatorow, bo sprzyja to szybszej smierci alternatora.
Ja dokupilem do siebie Centre 47AH

PostNapisane: 19 sie 2009, 14:42
przez BaRTaSs
Mam tego świadomość... Z drugiej jednak strony szkoda mi trochę tej Centry... Jakby nie patrzeć, 300zł poszło niecały rok temu... :(

PostNapisane: 19 sie 2009, 14:49
przez ROMAN-R87
max 50Ah bo bedziesz mial wiecznie niedoladowany akumulator i zniszczysz go szybko, a kasa na marne pojdzie
pozdrawiam ;)