Akumulatory w naszych BA – wybór, opinie, problemy – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez 323fcreaks » 17 sty 2005, 10:54

Witam,
możę to trochę trąci amatorszczyzną ale w końcu po to jest forum by móc zapytać:

Jaki akumulator wybrać do F'ki BA Z5 (1.5)
ten który obecnie mi padł :(( to był BANNER 50AH z prądem rozruchowym 360 A według normy EN.
Sprawdzałem na stronach CENTRY i tam nie ma akumulatorów 50AH z takim prądem rozruchowym tylko większym i tu pytanie czy to nie przeszkadza i jaki być powinien ten prąd rozruchowy? Może ktoś też poleci jakiś akumulator z modelem.

A teraz klu mojego pytania:
Czy ktoś może napisać mi jakąś instrukcję jak się w Mazdach akumulator wymienia? Chodzi mi dokładnie jaka jest kolejność czynności, czy jak odłącze stary to coś się stanie z kompem czy powinienem na coś uważać, czy jest jakaś kolejność odłączania/podłączania kabli?

ufff.. to wszystko. Czekam na dobre rady i podpowiedzi :)

Z góry dzięki !!
Czerwona i tak jest najlepsza :) !!! ale przemalowałbym na czarną i dopisał GT na końcu :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2004, 00:50
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F '95

Postprzez Sebastian » 17 sty 2005, 11:31

323fcreaks napisał(a):Witam,
możę to trochę trąci amatorszczyzną ale w końcu po to jest forum by móc zapytać:

Jaki akumulator wybrać do F'ki BA Z5 (1.5)
ten który obecnie mi padł :(( to był BANNER 50AH z prądem rozruchowym 360 A według normy EN.
Sprawdzałem na stronach CENTRY i tam nie ma akumulatorów 50AH z takim prądem rozruchowym tylko większym i tu pytanie czy to nie przeszkadza i jaki być powinien ten prąd rozruchowy? Może ktoś też poleci jakiś akumulator z modelem.

A teraz klu mojego pytania:
Czy ktoś może napisać mi jakąś instrukcję jak się w Mazdach akumulator wymienia? Chodzi mi dokładnie jaka jest kolejność czynności, czy jak odłącze stary to coś się stanie z kompem czy powinienem na coś uważać, czy jest jakaś kolejność odłączania/podłączania kabli?

ufff.. to wszystko. Czekam na dobre rady i podpowiedzi :)

Z góry dzięki !!


Ja mam podobne pytanie jaki akumulator wybrać do 323C 1.5 97r. Bo właśnie mi padł. Ile powinien mieć Ah. i jaką firme polecacie żeby nie zbankrutować.
Mazda to my.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez GofNet » 17 sty 2005, 13:01

Ja mam centra chyba Futura 55Ah. Dałem 150zł niecałe pół roku temu. Ponoć bezobsługowy. Ma też wskaźnik naładowania akumulatora i ponoć jest bezpieczniejszy dla środowiska od innych (zastosowano chyba wapń zamiast ołowiu).
Przy zakupie akumulatora zapiszcie (zapamiętajcie), po której stronie akumulatora jest plus a po której minus, bo bywa, że ktoś kupi z plusem z innej strony i co wtedy? Warto na to zwrócić uwagę. Zwłaszcza, że podczas zakupu padnie takie pytanie.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Marco81 » 17 sty 2005, 19:36

Ja również szukałem ostatnio akumulatora do swojej F'ki , no i po konsultacjach no forum kupiłem Banner'a. Zobaczymy jak sie będzie sprawował.
Fakt , faktem był drogi (408 zł) ,ale ma być niezawodny !!!
"Pamiętaj po której masz biegun dodatni, z której ujemny !"
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez Marco81 » 17 sty 2005, 19:39

aaa, jeszcze jedno. Najpierw odłączasz biegun ujemny (minus), a później dodatni.
Przy podłączaniu na odwrót, najpierw klama dodatnia, później ujemna.
Z komputerem nic Ci się nie stanie !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez zertaul » 17 sty 2005, 22:03

I jeszcze jedno: bezobsługowość – należy zwrócić uwagę, czy jest to akumulator bezobsługowy według normy ISO czy DIN. Czyli mówiąc po ludzku po prostu zapytaj w sklepie, czy trzeba kontrolować poziom elektrolitu, bo do akumulatora bezobsługowego według normy DIN wodę trzeba dolewać, więc nie wiem na czym ta bezobsługowość ma polegać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2004, 23:41
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Auto: 323F '91 1.6 16V

Postprzez 323fcreaks » 18 sty 2005, 14:21

Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Akumulator kupiłem, jednak ze względu na brak czasu aby jeździć po wawie i szukać sklepu zmuszony byłem kupić tańszy i trochę niepasujący do Mazdy (VARTE) i trochę przeobić obudowę akumulatora – no i go trochę podwyższyć. Wszystko działa jak należy :)

Ehh jak ktoś ma w sygnaturce na forum:

"w Mazdzie wszystko można na opaskę :)"

Pozdrawiam
Czerwona i tak jest najlepsza :) !!! ale przemalowałbym na czarną i dopisał GT na końcu :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2004, 00:50
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F '95

Postprzez luki » 19 sty 2005, 14:27

Właśnie wczoraj byłem zmuszony kupić tzw. pierwszy lepszy akumulatorek bo moja Centra (50 Ah) padła. Teraz mam 44 Ah i prąd rozruchowy nieco większy. Podobno wiekszy prąd przy mniejszej pojemności powoduje szybsze zużycie ale 'who cares' ? Aku kosztował mnie mniej niz jedno tankowanko do pełna. Ciesze sie ze po prostu działa.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2004, 21:38
Posty: 27
Skąd: Wawka
Auto: 323P BA '99 1.3

Postprzez MiKo » 29 sty 2006, 14:31

Witka, zamierzam zakupić akumulator.
Problem w tym, że to Centra Futura którą sobie upatrzyłem jest chyba za szeroka (17cm>), czy trzeba kupować jakąś wąską wersję ?? (widziałem na allegro 13cm, niby dedykowane do japońców).
Niestety takowa (wąska) występuje tylko w wersji Centra Plus (ale też jest niby całkowicie bezobsługowa wg EN).
Czy rzeczywiście bezobsługowość wg EN oznacza, że nie trzeba dolewać wody?? (wg DIN napewno się dolewa).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez hf1965 » 29 sty 2006, 16:44

Witam w pażdzirniku kupiłem do mojej mazdy akumulator WARTA "Asia" Dynamic są to najlepsze na polskim rynku akumulatory do samochodów japońskich.Są zrobione na wymiar i pasują w plastikową osłonę
Nie zawracaj sobie głowy centrą warta jest lepsza.Mój samochód stoi na polu i teraz w najwieksze mrozy palił bez problemu był cały czas w samochodzie.Jest to akumulator 60 amper bo taki jest wg. katalogu.Zapłacilem za niego 200 zł.Naprawdę polecam
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 00:39
Posty: 31
Skąd: Mielec
Auto: Mazda Premacy 1,8 Benzyna 2004

Postprzez Sigma » 29 sty 2006, 16:50

Heh, ja uzywam BOSCHa i tez nie narzekam :P Z wielkoscia to jest problem, zeby Ci w oslony wszedl – jak wchodzi to sie wielkoscia nie przejmuj, ale na sile nie ma co upychac.

Co do Centry Plus to z tego co mi wiadomo nie dolewa sie do nich wody, czyli sa bezobslugowe. Futury dedykowanej do tego modelu niestety nie ma.

Wedlug katalogu Centry zalecany akumulator to CP07 –
12V/50Ah/370A o wymiarach 200mm/170mm/220mm
Ostatnio edytowano 29 sty 2006, 17:46 przez Sigma, łącznie edytowano 1 raz
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 16:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez farciarz » 29 sty 2006, 17:22

hf1965 napisał(a):Nie zawracaj sobie głowy centrą warta jest lepsza.Mój samochód stoi na polu i teraz w najwieksze mrozy palił bez problemu


Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że akurat Warta jest lepsza. Ja mam zamontowanę Centrę Plus. Ako ma już cztery lata...dotychczas wykonuję tylko raz w roku ładowanie wyrównawcze ( zawsze na jesień ) i w mrozy jakie u nas były ( dokładnie 31 na minusie ) palił bez najmniejszego problemu.

Sigma napisał(a):Wedlug katalogu Centry zalecany do akumulator to CP07 –
12V/50Ah/370A o wymiarach 200mm/170mm/220mm


I właśnie taki dokladnie pasuje ;)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Sigma » 29 sty 2006, 17:47

Poza tym Centra to produkt polski – wspierajmy rodzimą gospodarke :P
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 16:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez GofNet » 29 sty 2006, 18:48

A ja jak zwykla proponuję CENTRA Futura 50Ah 510A – wymiary: 207/175/190 (długość/szerokość/wysokość) – Cena: 220zł (choć ja płaciłem 1,5 roku temu bodaj około 160zł).

Mam taki w aucie od 1,5 roku. Nigdy nie dolewałem czegokolwiek. Nigdy gościa nie doładowywałem. Mam alarm z odpowiednimi czujkami i syrenką z własnym zasilaniem. Parkuję pod chmurką. To wszystko ciągnie prąd a jednak przy ostatnich mrozach (30ºC) silnik odpalał. Zauważalnie wolniej rozrusznik pracował, olej był bardzo gęsty, lewarek od biegów podczas zmiany biegów stawiał znaczący opór, ale nie miałem problemów z odpaleniem. Czasem odpalał za drugim razem, niekiedy przez jeden-dwa cykla pracy silnika na dwóch-trzech garach, ale po sekundzie-dwóch silnik wchodził na obroty ssania i później 0 dziwnych symptomów.

Akumulator CENTRA Futura 50Ah jeszcze nigdy mnie nie zawiódł i dlatego wszystkim proponuję. Wcześniej pod maską siedział Bosh i skończyło się tak, że po dwóch tygodniach stania w lato syrenka od alarmu zaczęła wyć. Okazało się, że akumulator się po prostu rozładował :|. Teraz nawet jak stoi dwa-trzy tygodnie (choć raczej bardzo rzadko się to zdarza), to z zasilaniem nie mam problemów. Dodam, iż przemierzam wyłącznie trasy miejskie (ok. 3-5km), więc teoretycznie mógłby być ciągle niedoładowany. Tak jednak nie jest.

CENTRA Futura – to jest to, co tygryski lubią najbardziej...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez PT323F » 29 sty 2006, 19:21

Ja miałem juz dużo akumulatorów na początku po kilku wpadkach natrafiłem na WARTE i było warto :). Potem zmieniłem auto warta została sprzedana z samochodem. Ponieważ nie było warty w hutrowni olejowej w ktorej zazwyczaj kupuje kupiłem Centre z oczkiem i powiem jedno nie mamy sie czego wstydzic akumulator na światowym poziomie.
Teraz liczą sie dla mnie te dwie firmy i nikt mnie juz nie przekona, a bede preferował centre bardziej bo produkt krajowy i tanszy.

pozdrawiam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 21:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez BaRTaSs » 19 sie 2009, 12:59

Witam. Kupując półtora tygodnia temu Mazdę 323C, zostawiłem w starym Nissanie Centrę Plus 12V 60Ah/390A CP14, która kupiłem w październiku ubiegłego roku. Samochód pójdzie prawdopodobnie na zezłomowanie, a w tej Mazdzie mam jakiegoś No Name'a, który w 50% jest już wyeksploatowany... Czy mogę tą Centrę włożyć do Mazdy? Gabarytowo zmieści się na pewno...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 23:03
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Była: Mazda 323C BA 1.3 + LPG '94
Była: Mazda 323F BA 1.5 + LPG '95
Jest: Mazda 3 BK LF 2.0 sedan + LPG '05

Postprzez Raffi » 19 sie 2009, 13:09

Wkładaj śmiało.
Raffi
 

Postprzez bajer0 » 19 sie 2009, 14:10

60 Ah troche spory do B3.

Ja slyszalem, zeby nie wkladac duzo wiekszych akumulatorow, bo sprzyja to szybszej smierci alternatora.
Ja dokupilem do siebie Centre 47AH
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez BaRTaSs » 19 sie 2009, 14:42

Mam tego świadomość... Z drugiej jednak strony szkoda mi trochę tej Centry... Jakby nie patrzeć, 300zł poszło niecały rok temu... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 23:03
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Była: Mazda 323C BA 1.3 + LPG '94
Była: Mazda 323F BA 1.5 + LPG '95
Jest: Mazda 3 BK LF 2.0 sedan + LPG '05

Postprzez ROMAN-R87 » 19 sie 2009, 14:49

max 50Ah bo bedziesz mial wiecznie niedoladowany akumulator i zniszczysz go szybko, a kasa na marne pojdzie
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323