Wciąż świecąca żaróweczka w stacyjce – 323C 1,3 '94 – jak naprawić?
Strona 1 z 1
Co jest przyczyną ciągle świecącej lampki przy stacyjce? Jak można to naprawić (oprócz po prostu jej wyciągnięcia
)? 
BaRTaSs napisał(a):Co jest przyczyną ciągle świecącej lampki przy stacyjce? Jak można to naprawić (oprócz po prostu jej wyciągnięcia)?
To zrobiło się ot tak samo z siebie czy też .... ktoś próbował "patentu" z opóźnionym wyłączaniem oświetlenia w kabinie?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To się stało z chwilą, gdy tradycyjną żaróweczkę przy stacyjce zamieniłem na diodę led z rezystorem... Nie mam pojęcia, dlaczego... Pytanie, jak teraz to naprawić lub który element należy wymienić? 

BaRTaSs napisał(a):To się stało z chwilą, gdy tradycyjną żaróweczkę przy stacyjce zamieniłem na diodę led z rezystorem...
Wróć do rozwiązania z żarówką i nie kombinuj.
Lampka ta jest sterowana bezpośrednio z "kompa" i taki efekt jak najbardziej jest możliwy, że LED będzie ci ciągle świecił.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie rozumiemy się do końca... Teraz świeci się wciąż także zwykła żaróweczka
Czyli co? Jedynym rozwiązaniem jest wymienić kompa?

Czyli co? Jedynym rozwiązaniem jest wymienić kompa?
też jakiś czas temu dobierałem sie do tej żarówki bo myślałem ze mam spaloną, wyjąłem niby cała ale kupiłem druga o 1W mocniejsza z tego co pamiętam. włożyłem i też nie działała. włożyłem starą znów i dojrzałem że przez cały czas lekko żarzy się włókno tak ledwie do zauważenia. na nowej nawet włokno sie nie żarzyło. czyli efekt podobny do Twojego ze pali się przez cały czas niezależnie od otwartych/zamkniętych drzwi, zamków, przekręcaniu kluczyka.
sprawdzałem te wejście na żarówkę i plus jest cały czas normalnie ale z masą coś musi być nie tak, nie doszedłem co i wyjąłem żarówkę zeby mi aku nie rozładowywało bo bywa ze mazda stoi tydzień bez odpalania
jak coś znajdziesz to pisz:)
sprawdzałem te wejście na żarówkę i plus jest cały czas normalnie ale z masą coś musi być nie tak, nie doszedłem co i wyjąłem żarówkę zeby mi aku nie rozładowywało bo bywa ze mazda stoi tydzień bez odpalania
jak coś znajdziesz to pisz:)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Marek 161BD081 napisał(a):BaRTaSs napisał(a):To się stało z chwilą, gdy tradycyjną żaróweczkę przy stacyjce zamieniłem na diodę led z rezystorem...
Wróć do rozwiązania z żarówką i nie kombinuj.
Lampka ta jest sterowana bezpośrednio z "kompa" i taki efekt jak najbardziej jest możliwy, że LED będzie ci ciągle świecił.
Watpię aby była sterowana z "kompa". Przynajmniej w MX6 jest oddzielny moduł odpowiedzialny za to podświetlenie i sądzę że w waszym przypadku jest podobnie.
Jeśli jest do tego oddzielny moduł, to gdzie go szukać i jak on wygląda?
DamianMX6 napisał(a):Przynajmniej w MX6 jest oddzielny moduł odpowiedzialny za to podświetlenie i sądzę że w waszym przypadku jest podobnie.
BaRTaSs napisał(a):Jeśli jest do tego oddzielny moduł, to gdzie go szukać i jak on wygląda?
a to takie małe "pudełko" z tyłu skrzynki bezpiecznikowej w kabinie.
masz dwie opcje:
niechcący zrobiłeś zwarcie i tranzystor sterujący w module ma zwarcie/stałe przejście E-C.....wystarczy wymienić.zwykły n-p-n o wartości prądowej 1A.
jakimś psim swędem w drzwiach kierowcy jest zwarcie i przewód do lampki wkładki zwarł się do masy....
stawiam na pierwszą możliwość.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość