Podpięcie radia – schemat. Mazda 323 F 1997 1.5
1, 2
Temat choć banalny, zabiera mi już sporo czasu i nie wiem jak sobie z tym poradzić.
Mam radio z CD. Podłączam je do kostki. Następnie wkładam kluczyki ale nie przekręcam. W momencie podłączenia do kostki wysuwa się antena. Po przekręceniu kluczyków radio jest nieaktywne, tzn nie reaguje na żadne przyciski, CD nie wciąga płyty.
Zastanawiam się czy coś jest nie tak ze schematem kabli podłączonych w kostkę. Czy ktoś mógłby mnie poratować czytelnym schematem ?
Z góry dziękuję.
Mam radio z CD. Podłączam je do kostki. Następnie wkładam kluczyki ale nie przekręcam. W momencie podłączenia do kostki wysuwa się antena. Po przekręceniu kluczyków radio jest nieaktywne, tzn nie reaguje na żadne przyciski, CD nie wciąga płyty.
Zastanawiam się czy coś jest nie tak ze schematem kabli podłączonych w kostkę. Czy ktoś mógłby mnie poratować czytelnym schematem ?
Z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 27 lip 2012, 07:43 przez whiskey111, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 lis 2011, 07:55
- Posty: 4
jeśli chodzi Ci o schemat okablowania w samochodzie to raczej takowego nie ma. Wystarczy że weźmiesz próbnik na 12V i znajdziesz w kostce + i –
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Sprawdz bezpiecnzik od radia, ja ostatnio robiac podsiwetlenie przyciskow szyb spalilem bez piecznik i wasnie takie cuda mi sie robily. A i tak plus to czerwony kabel minus czarny sterowanie antena niebieski. a glosniki juz powinienies ogarnac;)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

1 głośnik LR+ zielony
4 głośnik LR- zielony z czarnym paskiem
6 głośnik RR+ fioletowy
7 głośnik RR- fioletowy z czarnym paskiem
2,3,5,8 nie podłączone –
złącze B
1 +12V ACC czerwony
2 +12V BATT żółty
3 podświetlenie pomarańczowy
4 głośnik LF+ biały
5 głośnik RF+ szary
7 sterowanie anteną automat. niebieski
11 głośnik LF- biały z czarnym paskiem
12 głośnik RF- szary z czarnym paskiem
6,8,9,10 nie podłączone –
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Dziękuję za schemat, aczkolwiek w moim radiu mam zupełnie inne wejście. Wygląda ono dokładnie jak te na tej aukcji allegro:
http://allegro.pl/zlacze-sony-xr-3310r- ... 86825.html
Tutaj w pionie są tylko cztery bolce.

Tutaj w pionie są tylko cztery bolce.
- Od: 18 lis 2011, 07:55
- Posty: 4
whiskey111 dokup sobie wewnętrzną część wtyczek i będzie grało.
http://www.nokaut.pl/pozostaly-sprzet-samochodowy-audio-video/wtyk-iso-car-audio-0136.html
Tylko nie wiem jak to u ciebie jest czy wewnętrzne masz przy radiu czy idą od auta ale to na jedno wychodzi. Głośniki masz zaznaczone.. Plus do głośników będziesz miał na tych kablach z czarnym paskiem wzdłuż a minus bez. Zasilanie to czarny, czerwony i żółty. Czarny masa (–), czerwony i żółty najlepiej połącz ze sobą i do + bo któryś z nich odpowiada za podtrzymanie pamięci w radiu. Czasem może to być żółty a czasem czerwony dlatego najlepiej jest je złączyć. Czasem działa też na jednym z nich i trzyma pamięć dlatego tak ci mówię żebyś zrobił. Niebieski kabel to elektryczna regulacja anteną a pomarańczowy (przeważnie) to REM do tuby.

http://www.nokaut.pl/pozostaly-sprzet-samochodowy-audio-video/wtyk-iso-car-audio-0136.html
Tylko nie wiem jak to u ciebie jest czy wewnętrzne masz przy radiu czy idą od auta ale to na jedno wychodzi. Głośniki masz zaznaczone.. Plus do głośników będziesz miał na tych kablach z czarnym paskiem wzdłuż a minus bez. Zasilanie to czarny, czerwony i żółty. Czarny masa (–), czerwony i żółty najlepiej połącz ze sobą i do + bo któryś z nich odpowiada za podtrzymanie pamięci w radiu. Czasem może to być żółty a czasem czerwony dlatego najlepiej jest je złączyć. Czasem działa też na jednym z nich i trzyma pamięć dlatego tak ci mówię żebyś zrobił. Niebieski kabel to elektryczna regulacja anteną a pomarańczowy (przeważnie) to REM do tuby.


- Od: 10 sie 2011, 21:47
- Posty: 45
- Skąd: Przeworsk / Rzeszów
- Auto: MAZDA
Mam problem z podłączeniem radia w Madzi 323f ba. Poprzedni właściciel coś namieszał i grała tylko prawa strona. Doszedłem już do etapu, że nie gra mi lewy tył. Ponadto mam problem z podłączeniem anteny elektrycznej która podobno jest złamana (po połączeniu dwóch przewodów zaczyna być słychać pracę antenty i potem przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu też się odzywa jakby chciała się wysunąć.) Zastanawia mnie jeszcze fakt, że z instalacji wychodzi jeden czerwono czarny przewód który po przyłożeniu do masy sprawia ze zapalają się pozycyjne (czy to ma coś wspólnego z podświetleniem radia czy raczej jakis patent poprzedniego właściciela?) Pozatym zostaje mi jeszcze pare innych, luźnych przewodów.
Bardzo prosiłbym o jakąś pomóc bądź schemat z opisami kolorów co jest od czego. Jakieś tam pojęcie w elektryce mam, nie jedno radio podłączałem ale tutaj sie na prawde pogubiłem
Bardzo prosiłbym o jakąś pomóc bądź schemat z opisami kolorów co jest od czego. Jakieś tam pojęcie w elektryce mam, nie jedno radio podłączałem ale tutaj sie na prawde pogubiłem


jeżeli kable z oryginalnej instalacji nie zostały zmienione przez poprzednika to na każdym z nich masz oznaczenie który jest do którego głośnika (przynajmniej ja we wszystkich mazdach jakich robiłem tak miałem), jeżeli zaś nie będzie oznaczeń to bierzesz zwykłą baterię tą kwadratową z dwoma blaszkami i przytykasz na moment do kabelków
który głośnik zacznie "pyrczeć" to do niego są kabelki
a zasilanie bierzesz samochodowy próbnik i szukasz gdzie plus a gdzie minus, chociaż ja osobiście każde radio podpinam nowymi grubszymi kablami bezpośrednio pod aku. Warto też zmienić sobie okablowanie na głośniki, oczywiście zaznaczając który jest do którego 
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Albo wez miernik i podepnij jedna elektrode do masy a druga szukaj po koleji stałe +12V czyli pamieć radia +12v ze stacyjki czyli wyłacznik/włacznik z kluczyka ( albo ze stałego 12v rozdziel to i pamiec i właczenie radia i z guzika bedziesz musiał je właczać i wyłączac} dodatkowo kolejna to wysuwana antena z tym troche gorzej i podswietlenie radyjka i to wszystko
i jezeli chodzi o głosniki to pamietaj ze mazdy nasze oryginalnie maja głosniki 5.0 
- Od: 24 kwi 2012, 19:26
- Posty: 16
- Skąd: Ostrow Wlkp
- Auto: mazda 323f
1500cc 16-vales
1996 rok
jak podłączy pod aku to będzie miał i pamięć i nie będzie musiał za każdym razem przekręcać zapłonu kiedy będzie chciał posłuchać radia
antenę to wystarczy znaleźć i każde nowe radio ma już wyjście na sterowanie akcesoriami więc na schemacie radia będzie oznaczony kabel
żadna filozofia 
--------------------------------------------------------------------
DLA OPORNYCH ;]
lewy przód: niebieski z pomarańczowym paskiem / fioletowy
prawy przód: żółty z niebieskim paskiem / fioletowy z białym paskiem
lewy tył: zielony z czarnym paskiem / zielony z pomarańczowym paskiem
prawy tył: żółty / pomarańczowy
przynajmniej u mnie takie są kolory oryginalnej instalacji
--------------------------------------------------------------------
DLA OPORNYCH ;]
lewy przód: niebieski z pomarańczowym paskiem / fioletowy
prawy przód: żółty z niebieskim paskiem / fioletowy z białym paskiem
lewy tył: zielony z czarnym paskiem / zielony z pomarańczowym paskiem
prawy tył: żółty / pomarańczowy
przynajmniej u mnie takie są kolory oryginalnej instalacji
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Troche mnie nie bylo ale niestety delegacja...
Co to dokładniej znaczy?
Dzięki wielkie to troche ułatwi sprawę z tym że zdejmowałem już boczki i u mnie z tyłu w obydwu drzwiach są właśnie żółto-pomarańczowe i tak jak mówiłem lewy tył nie gra. Przyszło mi do głowy że może sam głośnik jest spalony. Ale nie dają mi spokoju te kolory
Podpowie ktoś jeszcze kolory przewodów od anteny i kolor przewodu zasilania od stacyjki? 
Alio93 napisał(a): i jezeli chodzi o głosniki to pamietaj ze mazdy nasze oryginalnie maja głosniki 5.0
Co to dokładniej znaczy?
olik110 napisał(a):jak podłączy pod aku to będzie miał i pamięć i nie będzie musiał za każdym razem przekręcać zapłonu kiedy będzie chciał posłuchać radiaantenę to wystarczy znaleźć i każde nowe radio ma już wyjście na sterowanie akcesoriami więc na schemacie radia będzie oznaczony kabel
żadna filozofia
--------------------------------------------------------------------
DLA OPORNYCH ;]
lewy przód: niebieski z pomarańczowym paskiem / fioletowy
prawy przód: żółty z niebieskim paskiem / fioletowy z białym paskiem
lewy tył: zielony z czarnym paskiem / zielony z pomarańczowym paskiem
prawy tył: żółty / pomarańczowy
przynajmniej u mnie takie są kolory oryginalnej instalacji
Dzięki wielkie to troche ułatwi sprawę z tym że zdejmowałem już boczki i u mnie z tyłu w obydwu drzwiach są właśnie żółto-pomarańczowe i tak jak mówiłem lewy tył nie gra. Przyszło mi do głowy że może sam głośnik jest spalony. Ale nie dają mi spokoju te kolory


no kolor zasilania radia to znajdź próbnikiem
to już raczej trudne nie jest
a najlepiej by było gdybyś podłączył bezpośrednio pod aku grubszymi przewodami. Od anteny to nie pamiętam jaki idzie kolor ale może później jak znajdę czas to popatrzę jak jest u mnie
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Kolega Limited Edition poratował mnie zdjeciami kostek za co z góry dziękuje
(podobno brakuje w nich tylko jednego przewodu) Dziś będe walczyć z tym radiem
Wrzucam wspomniane fotki dla potomnych:


Wrzucam wspomniane fotki dla potomnych:



jezeli chodzi ci o to co napisałem 5.0 to znaczy ze ma 5 głosników po kazdym w kazdych dzwiach i na przednim panelu centralnie po srodku przy szybie:P i tak najlepiej tamtego nie podłaczac bo dzwiek bedzie zle sie rozchodził a to ze 5.0 to ze własnie jest 5 głosników sa to głosniki srednio tonowe które srednio ciagna kazde tony a to 0 to jest ze jest zero głosników basowych
- Od: 24 kwi 2012, 19:26
- Posty: 16
- Skąd: Ostrow Wlkp
- Auto: mazda 323f
1500cc 16-vales
1996 rok
A to nie wiedziałem ze to w podszybiu to tez głosnik
A jakich kolorów przewody dochodza do niego? Ogólnie nadal mam granie na trzy głośniki bo lewy tył nie gra – kolory przewodów są takie jak w prawym tyle. Nie wiem już o co tam chodzi i co tam jest namieszane z tymi przewodami 


tu masz schemat dla audio w naszych madziach z opisem wtyczek:

osobiście korzystałem zawsze z tych schematów bo są dość czytelne i zgodne z tym co mam w samochodzie.
W razie czegoś mam je wstawione na Chomiku
osobiście korzystałem zawsze z tych schematów bo są dość czytelne i zgodne z tym co mam w samochodzie.
W razie czegoś mam je wstawione na Chomiku
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości