Strona 1 z 1

Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

PostNapisane: 4 paź 2011, 00:35
przez iron_21
Witam
jak w temacie, czuć zapach benzyny jak stoję na światłach i mam włączony nawiew
auto kopa ma więc raczej wykluczam zapchany katalizator
pod maską też delikatnie czuć zapach paliwa
cały wydech od kolektora jest nowy więc nieszczelności raczej nie ma
spalanie w granicach 7,5-8 miasto max
filtra kabinowego nie posiadam BA 1998 (lift) nie ma jak założyć poprostu się nie da brak otworu na filtr
proszę o pomoc, strasznie gnębi mnie ten temat,
a opcja co światła zamykać obieg powoli się nudzi
kiedyś mechanik mi powiedział coś na temat filtra oparów ?? jakoś tak to szło ale nie wiem gdzie takowego szukać

Re: Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

PostNapisane: 4 paź 2011, 08:46
przez guardiola4
Miałem kiedyś podobny problem.
U mnie okazało się, że miałem pęknięty przewód paliwowy w okolicach silnika. Paliwo kapało na rozgrzane elementy silnika i zapach niósł się do środka.

Re: Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

PostNapisane: 4 paź 2011, 10:38
przez iron_21
guardiola4 napisał(a):Miałem kiedyś podobny problem.
U mnie okazało się, że miałem pęknięty przewód paliwowy w okolicach silnika. Paliwo kapało na rozgrzane elementy silnika i zapach niósł się do środka.


w takim wypadku musiało ci szybko ubywać paliwa podczas postoju auta zgadza się ??

Re: Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

PostNapisane: 4 paź 2011, 20:19
przez Mynio 86
Filtr oparów znajduje się w lewym górnym rogu jak staniesz przed samochodem. Jest to średniej wielkości czarna puszka. Myślę, że odnajdziesz ją bez problemu.

Re: Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

PostNapisane: 4 paź 2011, 23:36
przez iron_21
Mynio 86 napisał(a):Filtr oparów znajduje się w lewym górnym rogu jak staniesz przed samochodem. Jest to średniej wielkości czarna puszka. Myślę, że odnajdziesz ją bez problemu.


ok puszkę zlokalizowałem :) faktycznie łatwo znaleźć
myślisz że to jest przyczyną zapachu benzyny w kabinie ??
jaką funkcję spełnia ten filtr ?? bo jakoś w innych samochodach się o takim wynalazku nie słyszy

w krakowie wołają za ten filtr 70zł :/ (nówka) jak często się go wymienia ??
za używkę wołają 30zł po czym poznać że owy filtr ma dość ??

Re: Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

PostNapisane: 5 paź 2011, 10:16
przez tomek247
A sprawdź czy nie wysunął się z gumowej uszczelki zawór PCV (odpowietrzenie skrzyni korbowej, w pokrywie zaworów, taki mały czarny z rurką, w górę i na prawo od korka wlewu oleju) bo to też daje taki objaw a można przegapić (wiem z własnego doświadczenia).
Filtr oparów to część odpowietrzania układu paliwowego (układ redukcji par-EVAP). Opary nie wydostają się na zewnątrz (bo jest węglowy filtr par) tylko trafiają przez specjalny zawór z powrotem do silnika.

Re: Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

PostNapisane: 5 paź 2011, 16:25
przez iron_21
tomek247 napisał(a):A sprawdź czy nie wysunął się z gumowej uszczelki zawór PCV (w pokrywie zaworów, taki mały czarny z rurką w górę i na prawo od korka wlewu oleju) bo to też daje taki objaw a można przegapić (wiem z własnego doświadczenia).
Filtr oparów to część odpowietrzania układu paliwowego (układ redukcji par-EVAP). Opary nie wydostają się na zewnątrz (bo jest węglowy filtr par) tylko trafiają przez zawór z powrotem do silnika.



tak zgadza się wysunięty był o ok 0.5cm teraz jest ok dzięki stary za pomoc jesteś wielki zaoszczędzone 70 zł <jupi> zamykam temat

Re: Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

PostNapisane: 5 paź 2011, 17:17
przez tomek247
No i tak ma być :)
Prawdopodobnie będziesz miał błąd zapisany w ECU, jak będziesz miał czas to sobie skasuj:
wyjmij kluczyk ze stacyjki, odłącz tylko minus (–) akumulatora i zabezpiecz żeby się nie podłączył przypadkowo, naciśnij pedał hamulca na dłużej niż 20 sekund (dla pewności możesz przytrzymać dość długo). Potem podłącz minus z powrotem.
Zegarek trzeba będzie ustawić i skasują się stacje w radiu (i jak jest kod to będziesz musiał wpisać).
Po wysunięciu tego zaworka miałem jeden błąd (a wcześniej go nie było).

Plusem kasowania może być też poprawa osiągów jeśli wystąpił kiedyś błąd związany z sondą lambda i układem dolotowym. Sterownik pracuje wtedy w trybie awaryjnym i jest słabe przyspieszenie, spalanie (szczególnie w mieście) rośnie. Też to już przerabiałem i różnica jest odczuwalna.