ciągłe świecenie świateł drogowych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez _Jacek » 29 sie 2011, 12:18

Cześć

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną ciągłego świecenia świateł drogowych w mojej Madzi. Na początku pchając dźwignię światła drogowe włączały się za 5 później 10, 20 razem. Mogłem natomiast "mrugać" światłami drogowymi przyciągając dźwignię do siebie.
Zdjąłem kierownicę, wyjąłem lewą dźwignię, złożyłem wszystko i przez 20 km było OK. Następnie załączały się po włączeniu kierunku. Wtedy mogłem jeszcze wyłączyć je poruszając dźwignią. Teraz mam tak, że ciągle mam włączone światła drogowe, od momentu włączenia świateł. Poruszanie dźwignią do siebie i od siebie nie powoduje zmian. Żeby poruszać się po drodze wyjąłem żarówki świateł drogowych co jest uciążliwe nocą na nieoświetlonych drogach.
Co mogło się popsuć? Podejrzewam przełącznik z którego wychodził metalowy walec którego położenie zmienia dźwignia, a którego nie odkręcałem i nie oglądałem. Dobrze kombinuję?

Pomóżcie :)
_Jacek
 

Postprzez luki_92_92 » 29 sie 2011, 14:30

Prawdopodobnie zepsuł ci się przełącznik zespolony, czyli ta wajcha od obsługi świateł, z tego co widzę na allegro są one połączone razem z tą drugą wajchą od wycieraczek, więc proponuję kupić sobie od xedosa 6 – podobno też pasuje a ma fajną regulację wycieraczek :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez waski_lwo » 29 sie 2011, 22:21

Robi się zwarcie dlatego same sie włączają. Tylko wymiana Cię czeka bo to raczej nienaprawialne.
Już chyba tylko Mazda...

Moje maleństwo 323c
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2009, 19:24
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Auto: 323c (BA) 1.5 16V '97 + LPG

Postprzez Garbage1989 » 29 sie 2011, 22:55

naprawa byłaby nie opłacalna tak czy tak bo można tanio wyrwać używane sprawne sam osobiście widziałem na złomie kilka takich bo jakoś nie specjalnie chodliwe są i z tego co pamiętam to bodaj w 626 wyglądają bardzo podobnie choć mają inaczej rozwiązane sterowanie trybem pracy wycieraczek i wtyczka wyglądała łudząco podobnie do tej w 323F. A tak niewielką część to ze złomowiska można wyciągnąć tanio nawet można powiedzieć że ~ chwila strachhu :] i masz przełączniki bo generalnie i tak na drugi dzień zrobią z niego kostke a plastik im tylko bruździ :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez luki_92_92 » 29 sie 2011, 23:00

Tak jak napisałem z xedosa 6 podobno pasuje a w 626 też chyba takie same są te przełączniki
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez _Jacek » 30 sie 2011, 10:17

Bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi i informacje w nich zawarte <jupi>
W takim razie kupię ten przełącznik zespolony. Całe szczęście koszt zakupu nie powinien przekroczyć 100zł – po przejrzeniu ofert na Allegro.
Przeglądając zdjęcia przekaźników na aukcjach mam obawy, że od Xedos 6 mogę mieć problemy z zamontowaniem.
Po wymianie napiszę czy wymieniony przekaźnik rozwiąże mój problem.

Pozdrawiam :)
_Jacek
 

Postprzez luki_92_92 » 30 sie 2011, 10:39

Od 626 pasuje napewno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323