Mechanizm wycieraczek przednich
Przydarzyło mi się to dzisiaj, na trasie przy delikatnej mżawce ustawiłem przełącznik na najmniejszą częstotliwość i po jakimś czasie zaniepokoił mnie cykliczny dzwięk dochodzący z przedniej części samochodu. W pierwszej chwili pomyślalem, że coś w silniku /zmieniałem dzisiaj uszczelkę pokrywy zaworów/, może mechanicy coś nasrali. Na szczęście /w nieszczęściu/ okazało się że nie. Przez zmiejszającą się widoczność na przedniej szybie /mżawka/ zorientowałm się że nie działają mi wycieraczki przednie /spryskiwacz i tylna ok/. Zatrzymałem sie żeby zobaczyć co jest grane. Przy uruchaminiu wycieraczek było słychać tylko pracujący silniczek a wycieraczki pozostawały w bezruchu. Po kilkuminutowym przymusowym postoju deszczyk trochę ustąpił i jakoś dowlokłem się do domu. Ktoś wie co sie mogło stać? Z góry dzięki za pomoc 
- Od: 26 paź 2005, 22:15
- Posty: 330
- Skąd: Twierdza Przemyśl
- Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user
Spadło główne ramię mechanizmu z silnika , ramie zamontowane jest poprzez przegubik teflonowy ktory po latach wyrabia sie i własnie spada z silnika . Sprawdz co i jak , teoretycznie powinno sie wymienic tę częsc lecz jest sposób ( dorazny ) aby wycieraczki jeszcze jakis czas działały.Hickx napisał(a):było słychać tylko pracujący silniczek a wycieraczki pozostawały w bezruchu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mnie kiedyś też tak się stało tylko ze względu na śnieg który przy zahamowaniu zsunął mi się na przednią szybę. Dojechałem jakoś do kumpla i.... dokładnie jak mówi Jaksa takie teflonowe gniazda w których siedzą "przeguby" ramion się wytarły i końcówka ramiona wyskoczyła z tego gniazda
. W moim przypadku zastosowaliśmy pomoc doraźną
– wtyknięcie spowrotem na jakiś smar teflonowy
. Nie było czasu
Teraz z wycieraczkami jak z jajkiem
BTW Jaksa, można dostać takie gniazda i je wymienić, czy całego ramiona trzeba szukać? Jaki koszt wyjdzie każdej z opcji?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
BTW Jaksa, można dostać takie gniazda i je wymienić, czy całego ramiona trzeba szukać? Jaki koszt wyjdzie każdej z opcji?
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Ja np. rozebrałem cały mechanizm ,zrobiłem małą dziurkę na wylot przez te dwa plastiki i wsadziłem śrubę o długości ok.4cm z gwintem na końcu,następnie na końcu gwintu zakręciłem dwie nakrętki i nawaliłem smaru.Teraz nawet siłą nikt tego nie ściągnie.Po prostu przy ewentualnym demontażu trzeba tą śrubę rozkręcić i już.Od razu fabryka powinna tak zrobić he he 

- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Do 626 GE pasowały gniazda plastikowe od ...Poloneza. Już o tym pisałem i kilka osób tak zrobiło. U mnie działa od 3 lat. Potrzebne tylko drobne podpiłowanie. Cena ok 1,5 zł za sztukę. Spróbujcie, w serwisie i zamiennikach przynajmniej jak pytałem w Krakowie te części nie wystepują, polecaja kupic cały element.
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
Potwierdzam do BA da się wsadzić ten plastik od Poloneza ale nie pamiętam od którego modelu bo do starych jest trochę inny do Caro inny. Trzeba wziąć tylko oryginał a nie zamiennik. Trochę podpiłować, wywiercić małą dziurkę w ramieniu i złożyć do kupy.
Opiszę moją przygodę z wycieraczkami może komuś się to przyda: Mi zatarły się przeguby w wycieraczkach co spowodowało wyrwanie tego plastiku i unieruchomienie wycieraczek.
Ceny z ASO nie zachęcają do zakupu – za 1 przegub ok 100 PLN, ramie z plastikiem (występuje jako kpl) 180 PLN, tak więc, żeby zrobić idealnie trzeba wydać 380 PLN (2 przeguby + ramię)
Ja przywróciłem do życia przeguby i ten plastik do mocowania ramienia w następujący sposób:
przeguby kąpiel w ropie przez noc – rano nadal nawet nie drgnęły – dopiero wkręcenie w imadło pomogło
, następnie strzykawka pełna oliwy i wstrzykiwanie małych ilości w przeguby i ciągłe ich ruszanie (bardzo, bardzo fajna praca) tak upłynęła mi sobota. Efekt przeguby chodzą płynnie bez oporu. Na koniec montaż plastiku do połączenia ramienia i działa tak od 8 m-cy.
Uwaga do wszystkich posiadaczy BA jak zobaczycie, że wycieraczki pracują wolniej lub słychać nawet czasami (jak jest sucho) zgrzyty lub piski polecam przeprowadzić ten zabieg smarowania, żeby nie zatarły się przeguby. Nie polecam WD40 bo daje słaby efekt.
Opiszę moją przygodę z wycieraczkami może komuś się to przyda: Mi zatarły się przeguby w wycieraczkach co spowodowało wyrwanie tego plastiku i unieruchomienie wycieraczek.
Ceny z ASO nie zachęcają do zakupu – za 1 przegub ok 100 PLN, ramie z plastikiem (występuje jako kpl) 180 PLN, tak więc, żeby zrobić idealnie trzeba wydać 380 PLN (2 przeguby + ramię)

Ja przywróciłem do życia przeguby i ten plastik do mocowania ramienia w następujący sposób:
przeguby kąpiel w ropie przez noc – rano nadal nawet nie drgnęły – dopiero wkręcenie w imadło pomogło
Uwaga do wszystkich posiadaczy BA jak zobaczycie, że wycieraczki pracują wolniej lub słychać nawet czasami (jak jest sucho) zgrzyty lub piski polecam przeprowadzić ten zabieg smarowania, żeby nie zatarły się przeguby. Nie polecam WD40 bo daje słaby efekt.
- Od: 9 wrz 2004, 12:05
- Posty: 12
- Skąd: Prawie Wa-wa
- Auto: 323F BA Z5 98r
Witam
Analogiczna historia, potwierdzająca slowy mosa'y
Coś zaczęło w zeszłym roku piszczeć w wycieraczkach. Wizyta u Carmana zakończyła się zdjęciem osłonki pod szybą i popsikaniem WD-40. Pomogło.... na kilka dni. To były bardzo zimne i śnieżne dni. Nagle chrumknęło, brzdękneło i wycieraczki znieruchomiały.
Rozkręciłem na mrozie i okazało się że zatarł się ten przegub i nie wytrzymał tego plastikowy element.
Na szczęście okazało się że na jednym z tyskich szrotów udało mi się nabyć cały mechanizm + silnik wycieraczek. Całość zamknęła się w 150zł o ile dobrze pamiętam.
Jakby ktoś potrzebował to widziałem u Jaksy na półce kilka takich mechanizmów ;–)
Btw, jednen z ASO powiedział że jest to wszystko nierozbieralne, nic się z tym nie da zrobić a koszt nowego to 800zł.
Pora zacząć oszczędzać wycieraczki ;–)
Pozdrawiam
Krzychu
Analogiczna historia, potwierdzająca slowy mosa'y
Coś zaczęło w zeszłym roku piszczeć w wycieraczkach. Wizyta u Carmana zakończyła się zdjęciem osłonki pod szybą i popsikaniem WD-40. Pomogło.... na kilka dni. To były bardzo zimne i śnieżne dni. Nagle chrumknęło, brzdękneło i wycieraczki znieruchomiały.
Rozkręciłem na mrozie i okazało się że zatarł się ten przegub i nie wytrzymał tego plastikowy element.
Na szczęście okazało się że na jednym z tyskich szrotów udało mi się nabyć cały mechanizm + silnik wycieraczek. Całość zamknęła się w 150zł o ile dobrze pamiętam.
Jakby ktoś potrzebował to widziałem u Jaksy na półce kilka takich mechanizmów ;–)
Btw, jednen z ASO powiedział że jest to wszystko nierozbieralne, nic się z tym nie da zrobić a koszt nowego to 800zł.
Pora zacząć oszczędzać wycieraczki ;–)
Pozdrawiam
Krzychu
- Od: 13 lis 2004, 20:05
- Posty: 26
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Mi również poszedł ten teflonowy przegub i całe szczęście, że nie podczas deszczu
Kupiłem dzisiaj te koreczki od poloneza i po rozebraniu okazało się że wymiary nie takie jak trzeba:
-otwór w prowadnicy ma 15mm, od poloneza 19mm
-średnica sworznia 12mm i dużo większa od tego poloneza
Może kupiłem od nie tego modelu co trzeba, a może do 626 są jednak inne niż w 323 BA i nie tędy droga.
Zrobiłem całość dość druciarsko i teraz się zastanawiam jak to przerobić? Może ktoś dopasował taki teflon od innej marki?
Przewiercanie na wylot to ostateczność i wolałbym tego uniknąć.
Kupiłem dzisiaj te koreczki od poloneza i po rozebraniu okazało się że wymiary nie takie jak trzeba:
-otwór w prowadnicy ma 15mm, od poloneza 19mm
-średnica sworznia 12mm i dużo większa od tego poloneza
Może kupiłem od nie tego modelu co trzeba, a może do 626 są jednak inne niż w 323 BA i nie tędy droga.
Zrobiłem całość dość druciarsko i teraz się zastanawiam jak to przerobić? Może ktoś dopasował taki teflon od innej marki?
Przewiercanie na wylot to ostateczność i wolałbym tego uniknąć.
Pioteq25 napisał(a):Zrobiłem całość dość druciarsko i teraz się zastanawiam jak to przerobić? Może ktoś dopasował taki teflon od innej marki?
Przewiercanie na wylot to ostateczność i wolałbym tego uniknąć.
Miałem to samo, na początku kupiłem od poldka jak piszą poprzednicy, wymieniłem na jednym drążku i było super, ale ponieważ kiedyś spadły mi wszystkie drążki postanowiłem wymienić wszystkie te panewki, wiec sklep i znów do poldka a tu zonk. Okazało się że na drugim drążku panewki są mniejsze i trzeba by było rozwiercać otwór w drążku a do tego i tak, to później by nie pasowało, bo kulka wchodząca w panewkę też jest mniejsza. Zabrałem cały drążek do sklepu i co się okazało, te mniejsze pasują od cieniasa czy od seiczento. Teraz wszystko hula super nawet na najwyższym biegu, a w wcześniej były takie luzy, że mogłem wycierać szybę sąsiedniego samochodu. Zresztą nawaliło (drążki powypadały ze sworzni) mi to kiedyś w ulewę kilkanaście km od domu, na dodatek w nocy. Powrót wtedy do domu, do tej pory śni mi się w koszmarach.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Mnie dopadło to samo...ale gosc w warsztacie powiedział ze to cięgno padło...i że raczej trzeba bedzie całosc wymieniac,bo "doraznie"nic z tym nie zrobi...juz napisałem do Jaksy w tej sprawie:)mam nadzieje ze cos sie uda zrobic w tym temacie bo srednio usmiecha mi sie wydawanie paru stów na nowy mechanizm...:/
- Od: 29 sty 2006, 20:02
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: była 323f jest AR 147:)
Olo500 napisał(a):..... Teraz wszystko hula super nawet na najwyższym biegu, a w wcześniej były takie luzy, że mogłem wycierać szybę sąsiedniego samochodu
miales tak ze wycieraczka walila Ci o slupek ....a jak zrobiles korekte ustawienia ramienia na osce to walila w drugo wycieraczke ?:)
czy po zlapaniu reka za jedno wycieraczke i delikatnych ruchac druga wycieraczka nawet nie drgnela ?:)
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości