Strona 1 z 2

Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 4 kwi 2011, 16:29
przez Majki88
Witam
Jeżdżąc mx-6 z tempomatem czy Leonem jest to bardzo fajna i czasami przydatna rzecz, więc postanowiłem coś takiego zaadoptować do mojej BA


Krok po kroku obsługa tegoż jakże dogodnego urządzenia, który utrzymuje stałą prędkość samochodu, dzięki czemu nasza prawa noga może odpocząć.

1. Aby uaktywnić tryb "cruise" – tempomat wciskamy przycisk na konsoli CRUISE MAIN zapali się lampka na konsoli. Producent pisze aby odczekać ok 5s. Ok jedziemy dalej...
2. Prędkość minimalna z jaką musimy jechać aby uaktywnić tempomat to 25mph – 40km/h.
3. Jeżeli już jedziemy z prędkością powyżej 25mph / 40km/h przekręcamy ku dołowi lub naciskami przycisk na kierownicy z napisem SET (coast) – NIE! Przytrzymujemy go, tylko raz przekręcamy / naciskamy i puszczamy (system nie zadziała jak przyśpieszamy).
4. W tym samym momencie puszczamy pedał gazu o ile on sam lekko nie uciekł nam z pod nogi.

Zwiększanie prędkości tempomatem.
1. Przekręcamy ku górze lub wciskamy przycisk na kierownicy oznaczony napisem ACCEL (resume).
2. Przytrzymujemy aby przyśpieszać. Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość puszczamy przycisk. Możemy także przekręcić / nacisnąć przycisk jeden raz aby zwiększyć prędkość o 1mph / 1km/h.

Zmniejszanie prędkości następuje przekręcając w dół / wciskając przycisk COAST (set). Resztę robimy jak przy przyśpieszaniu.

Wyłączenie tempomatu:
1. Naciskamy przycisk CRUISE MAIN – gaśnie lampka na konsoli.
2. Wciskamy lekko pedał hamulca. W manualu możemy także wcisnąć sprzęgło.
3. Przerzucamy skrzynię w tryb Neutral (Automatyczna Skrzynia Biegów).
4. System wyłączy się automatycznie gdy prędkość spadnie poniżej 9mph 15km/h.

Jeżeli zwolniliśmy (ale nie poniżej 25mph / 40km/h) możemy powrócić do ostatniej zapamiętanej prędkości. Wystarczy przekręcić ku górze / wcisnąć przycisk (nie przytrzymywać) RESUME (Accel). Czyli w mieście może się to nie udać (ograniczenia) ale na autostradzie zadziała.

Dawcą jest mx-6 GE KL
Potrzebne części:
– komp tempomatu
– wiązka
– czujnik na pedale hamulca + kostki z mx-6
– Cruise Actuator czyli element wykonawczy
– przyciski na kierownicy
– włącznik tempomatu

Próbując pojąć zawiłość kabli używałem kilku schematów z:
– Mazda_626_MX-6_Naprawa_instalacji_elektrycznej_1992-1997r_EN (sekcja Q)
– Mazda_626_MX-6_Schemat_polaczen_1992-1997r_EN

Obrazek
oraz schemat podłączeń w komputerze KF schematy z działu nr B-3a, B-3b, B-3c

Niestety są pewne błędy(schematy pod FS), więc niedługo narysuje własne schematy

Na chwilę obecną mam ogarnięte wszystkie kostki i połączenia elektryczne jak były w wiązkach z dawcy

O kolejnych postępach będę informować

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 10 maja 2011, 11:05
przez D4NI3L
przyciski na kierownicy już posiadam :) poszukuje jeszcze dalej rzeczy

możliwe że podejmę sie zadania

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 11 maja 2011, 13:32
przez Tubi
Też się zabiorę za to w xedosie

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 13 maja 2011, 12:53
przez no_fear
miałem/mam taki prosty tempomat w swojej BA Z5 ;)
Przydał mi się jedynie podczas wyprawy do Chorwacji, w PL nigdy go nie użyłem...

Od 2 lat nie działa bo częściowo go zdemontowałem :P

Wg. mnie w PL, przy tej ilości autostrad, jest to całkowicie zbędna rzecz :)

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 13 maja 2011, 13:12
przez Tubi
Ja jak jade do gdańska przez wiochy jade cąły czas oszczednie 80 więc tempomat by się przydał ustawiasz i jedziesz

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 13 maja 2011, 22:28
przez D4NI3L
ja tak samo obwodnicą Gdańsk gdynia kilkanascie razy w tygodniu :)

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 16 maja 2011, 20:57
przez umcyk
D4NI3L napisał(a):ja tak samo obwodnicą Gdańsk gdynia kilkanascie razy w tygodniu :)

ja tez mam u siebie tempomat i w ogole nie korzystam z niego (no chyba ze ktos chce zobaczyc, bo nie widzial wczesniej ;P ) osobiscie jestem w stanie pojechac bardziej ekonomicznie, a jesli chodzi o wygode to mnie jazda raczej nie meczy

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 6 cze 2011, 19:22
przez Majki88
Udało się wpleść wiązkę od tempomatu w wiązkę mojej 323F, pedał gazu, accuator i linka oraz cała reszta, i działa <faja>

została jeszcze drobna regulacja linki od tempomatu, bo zamiast utrzymywać stałą prędkość on przyspiesza

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 6 cze 2011, 19:48
przez D4NI3L
gratki Majki <spoko> good job

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 9 cze 2011, 11:49
przez Majki88
Przyciski sterowania już na miejscu przyspawane do kiery, w taśmie BA jest 6 ścieżek 3 są wykożystane przez poduszkę i klakson, więc spokojnie można dodać 2 pod tempomat
Obrazek
Obrazek

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 24 sty 2012, 20:51
przez marcin3z7adi
Witam, mowa o tempomatach w automatach czy adaptacja dotyczy maualnych skrzyn biegow???? <co?>

PostNapisane: 24 sty 2012, 21:43
przez Michał88
Adaptacja dotyczy skrzyni manualnej :)

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 24 sty 2012, 22:07
przez marcin3z7adi
To super :D chyba zaczynam kompletowac wynienione czesci, moze ktos ma cos na zbyciu??? a potem jeszcze potrzebny ktos kto to wszystko posklada i uruchomi bo ja nie jestem mechanikowaty ani elektrykowaty <płacze> i sam nie dam rady <nie>

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 24 gru 2014, 16:18
przez serinth
Witam,

przepraszam, że może odkopuję stary temat. Ale chciałbym w mojej Maździe 626 GE 1.8 (FP) 90KM [manual] dodać tempomacik. Okablowania prawdopodobnie nie mam więc będę musiał "pociągnąć" własne. Czy byłaby możliwość pomocy w podłączeniu wszystkich urządzeń? Dokładnie chodzi o to co z czym połączyć, np zdjęcie/rysunek wtyczki i ponumerować i ponazywać z czym połączyć. Majki88 – mówiłeś, ze dodasz własny rysunek ale nie dałeś a przydałby się z pewnością :)

Pozdrawiam, Serinth

PostNapisane: 28 gru 2014, 10:33
przez Marek 161BD081
Myślę, że powinieneś zacząć raczej od kompletowania zestawu a samo połączenie zostawić sobie na."deser".

PostNapisane: 28 gru 2014, 16:56
przez serinth
Właśnie jestem w trakcie kompletowania, wszystko z jednej mazdy, tylko wiązka elektryczna jest do silnika 2.5 i będę myślał jak to zrobić, ale to jeszcze zobaczę jak wszystko będę miał, nie ukrywam przydałby się jakiś schemacik kabelków (no ale to potem)

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 17 lut 2015, 00:50
przez serinth
Witam,

przepraszam, że post pod postem ale chciałem odświeżyć. Skompletowałem następujące elementy:
– pedał gazu (z podłączeniem linki od tempomatu)
– element wykonawczy (Cruise Actuator)
– wiązkę kabli z wtyczkami
– przycisk na konsole
– przycisk na kierownice
– no i rzecz jasna komputerek

I pojawiają się dwa problemy:
– pierwszy to, że przy pedale hamulca aktualnie mam jedną wtyczkę, a z wyciągniętych przewodów jest jeszcze druga, co trzeba z tym zrobić? przerobić czy inny pedał?
– drugi problem polega, iż nie wiem gdzie podłączyć następujące kable z oznaczeniami: Y/R, O, W/G, R/B, G/Y, L/R – oznaczenia są z schematu Pana w pierwszym poście, wszystkie kolory kabli się zgadzają poza jednym R/B (czerwono czarny) u mnie to R/W (czerwono biały)

Czy mógłby ktoś pomóc?

Pozdrawiam, Sebastian

PostNapisane: 21 lut 2015, 07:42
przez Majki88
na schemacie kabel R/B jest potrzebny przy aucie z automatyczną skrzynią biegów
przy manualniej nie ma go

do do czujnika przy hamulcu ja przełożyłem z mx-6 bo jest potrzebny z 2ma kostkami ( 2 czujniki w jednym N.C. i N.O.) i przerobiłem te co są w aucie
a oznaczenia kabli które wypisałeś są na schemacie oznaczne

Re: Tempomat w 323F BA

PostNapisane: 21 lut 2015, 11:41
przez serinth
Z wszystkim sobie poradziłem prócz przewodu pomarańczowego (O). No i pytanie czy można jakoś przerobić ten czujnik? albo gdzie najlepiej go kupić i pod jaką nazwą?

PostNapisane: 21 lut 2015, 19:20
przez Majki88
pomarańczowy idzie do kostki diagnostycznej