Tempomat w 323F BA

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Majki88 » 4 kwi 2011, 16:29

Witam
Jeżdżąc mx-6 z tempomatem czy Leonem jest to bardzo fajna i czasami przydatna rzecz, więc postanowiłem coś takiego zaadoptować do mojej BA


Krok po kroku obsługa tegoż jakże dogodnego urządzenia, który utrzymuje stałą prędkość samochodu, dzięki czemu nasza prawa noga może odpocząć.

1. Aby uaktywnić tryb "cruise" – tempomat wciskamy przycisk na konsoli CRUISE MAIN zapali się lampka na konsoli. Producent pisze aby odczekać ok 5s. Ok jedziemy dalej...
2. Prędkość minimalna z jaką musimy jechać aby uaktywnić tempomat to 25mph – 40km/h.
3. Jeżeli już jedziemy z prędkością powyżej 25mph / 40km/h przekręcamy ku dołowi lub naciskami przycisk na kierownicy z napisem SET (coast) – NIE! Przytrzymujemy go, tylko raz przekręcamy / naciskamy i puszczamy (system nie zadziała jak przyśpieszamy).
4. W tym samym momencie puszczamy pedał gazu o ile on sam lekko nie uciekł nam z pod nogi.

Zwiększanie prędkości tempomatem.
1. Przekręcamy ku górze lub wciskamy przycisk na kierownicy oznaczony napisem ACCEL (resume).
2. Przytrzymujemy aby przyśpieszać. Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość puszczamy przycisk. Możemy także przekręcić / nacisnąć przycisk jeden raz aby zwiększyć prędkość o 1mph / 1km/h.

Zmniejszanie prędkości następuje przekręcając w dół / wciskając przycisk COAST (set). Resztę robimy jak przy przyśpieszaniu.

Wyłączenie tempomatu:
1. Naciskamy przycisk CRUISE MAIN – gaśnie lampka na konsoli.
2. Wciskamy lekko pedał hamulca. W manualu możemy także wcisnąć sprzęgło.
3. Przerzucamy skrzynię w tryb Neutral (Automatyczna Skrzynia Biegów).
4. System wyłączy się automatycznie gdy prędkość spadnie poniżej 9mph 15km/h.

Jeżeli zwolniliśmy (ale nie poniżej 25mph / 40km/h) możemy powrócić do ostatniej zapamiętanej prędkości. Wystarczy przekręcić ku górze / wcisnąć przycisk (nie przytrzymywać) RESUME (Accel). Czyli w mieście może się to nie udać (ograniczenia) ale na autostradzie zadziała.

Dawcą jest mx-6 GE KL
Potrzebne części:
– komp tempomatu
– wiązka
– czujnik na pedale hamulca + kostki z mx-6
– Cruise Actuator czyli element wykonawczy
– przyciski na kierownicy
– włącznik tempomatu

Próbując pojąć zawiłość kabli używałem kilku schematów z:
– Mazda_626_MX-6_Naprawa_instalacji_elektrycznej_1992-1997r_EN (sekcja Q)
– Mazda_626_MX-6_Schemat_polaczen_1992-1997r_EN

Obrazek
oraz schemat podłączeń w komputerze KF schematy z działu nr B-3a, B-3b, B-3c

Niestety są pewne błędy(schematy pod FS), więc niedługo narysuje własne schematy

Na chwilę obecną mam ogarnięte wszystkie kostki i połączenia elektryczne jak były w wiązkach z dawcy

O kolejnych postępach będę informować
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez D4NI3L » 10 maja 2011, 11:05

przyciski na kierownicy już posiadam :) poszukuje jeszcze dalej rzeczy

możliwe że podejmę sie zadania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Tubi » 11 maja 2011, 13:32

Też się zabiorę za to w xedosie
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez no_fear » 13 maja 2011, 12:53

miałem/mam taki prosty tempomat w swojej BA Z5 ;)
Przydał mi się jedynie podczas wyprawy do Chorwacji, w PL nigdy go nie użyłem...

Od 2 lat nie działa bo częściowo go zdemontowałem :P

Wg. mnie w PL, przy tej ilości autostrad, jest to całkowicie zbędna rzecz :)
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Tubi » 13 maja 2011, 13:12

Ja jak jade do gdańska przez wiochy jade cąły czas oszczednie 80 więc tempomat by się przydał ustawiasz i jedziesz
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez D4NI3L » 13 maja 2011, 22:28

ja tak samo obwodnicą Gdańsk gdynia kilkanascie razy w tygodniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez umcyk » 16 maja 2011, 20:57

D4NI3L napisał(a):ja tak samo obwodnicą Gdańsk gdynia kilkanascie razy w tygodniu :)

ja tez mam u siebie tempomat i w ogole nie korzystam z niego (no chyba ze ktos chce zobaczyc, bo nie widzial wczesniej ;P ) osobiscie jestem w stanie pojechac bardziej ekonomicznie, a jesli chodzi o wygode to mnie jazda raczej nie meczy
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Majki88 » 6 cze 2011, 19:22

Udało się wpleść wiązkę od tempomatu w wiązkę mojej 323F, pedał gazu, accuator i linka oraz cała reszta, i działa <faja>

została jeszcze drobna regulacja linki od tempomatu, bo zamiast utrzymywać stałą prędkość on przyspiesza
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez D4NI3L » 6 cze 2011, 19:48

gratki Majki <spoko> good job
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Majki88 » 9 cze 2011, 11:49

Przyciski sterowania już na miejscu przyspawane do kiery, w taśmie BA jest 6 ścieżek 3 są wykożystane przez poduszkę i klakson, więc spokojnie można dodać 2 pod tempomat
Obrazek
Obrazek
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez marcin3z7adi » 24 sty 2012, 20:51

Witam, mowa o tempomatach w automatach czy adaptacja dotyczy maualnych skrzyn biegow???? <co?>
http://www.moloski.republika.pl – to moje kolejne hobby, a jest ich jeszcze kilka :D
http://www.hotelglass.radom.pl – polecam klub BABYLON

Pozdrawiam-MARCIN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2007, 18:43
Posty: 121
Skąd: Bialobrzegi
Auto: 323F BA 1.8, MPV LW 2.0

Postprzez Michał88 » 24 sty 2012, 21:43

Adaptacja dotyczy skrzyni manualnej :)
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez marcin3z7adi » 24 sty 2012, 22:07

To super :D chyba zaczynam kompletowac wynienione czesci, moze ktos ma cos na zbyciu??? a potem jeszcze potrzebny ktos kto to wszystko posklada i uruchomi bo ja nie jestem mechanikowaty ani elektrykowaty <płacze> i sam nie dam rady <nie>
http://www.moloski.republika.pl – to moje kolejne hobby, a jest ich jeszcze kilka :D
http://www.hotelglass.radom.pl – polecam klub BABYLON

Pozdrawiam-MARCIN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2007, 18:43
Posty: 121
Skąd: Bialobrzegi
Auto: 323F BA 1.8, MPV LW 2.0

Postprzez serinth » 24 gru 2014, 16:18

Witam,

przepraszam, że może odkopuję stary temat. Ale chciałbym w mojej Maździe 626 GE 1.8 (FP) 90KM [manual] dodać tempomacik. Okablowania prawdopodobnie nie mam więc będę musiał "pociągnąć" własne. Czy byłaby możliwość pomocy w podłączeniu wszystkich urządzeń? Dokładnie chodzi o to co z czym połączyć, np zdjęcie/rysunek wtyczki i ponumerować i ponazywać z czym połączyć. Majki88 – mówiłeś, ze dodasz własny rysunek ale nie dałeś a przydałby się z pewnością :)

Pozdrawiam, Serinth
Początkujący
 
Od: 18 maja 2014, 16:43
Posty: 19
Auto: Mazda 626 GE, benzyna 1840cm3 FP 90KM, 1997r.

Postprzez Marek 161BD081 » 28 gru 2014, 10:33

Myślę, że powinieneś zacząć raczej od kompletowania zestawu a samo połączenie zostawić sobie na."deser".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez serinth » 28 gru 2014, 16:56

Właśnie jestem w trakcie kompletowania, wszystko z jednej mazdy, tylko wiązka elektryczna jest do silnika 2.5 i będę myślał jak to zrobić, ale to jeszcze zobaczę jak wszystko będę miał, nie ukrywam przydałby się jakiś schemacik kabelków (no ale to potem)
Początkujący
 
Od: 18 maja 2014, 16:43
Posty: 19
Auto: Mazda 626 GE, benzyna 1840cm3 FP 90KM, 1997r.

Postprzez serinth » 17 lut 2015, 00:50

Witam,

przepraszam, że post pod postem ale chciałem odświeżyć. Skompletowałem następujące elementy:
– pedał gazu (z podłączeniem linki od tempomatu)
– element wykonawczy (Cruise Actuator)
– wiązkę kabli z wtyczkami
– przycisk na konsole
– przycisk na kierownice
– no i rzecz jasna komputerek

I pojawiają się dwa problemy:
– pierwszy to, że przy pedale hamulca aktualnie mam jedną wtyczkę, a z wyciągniętych przewodów jest jeszcze druga, co trzeba z tym zrobić? przerobić czy inny pedał?
– drugi problem polega, iż nie wiem gdzie podłączyć następujące kable z oznaczeniami: Y/R, O, W/G, R/B, G/Y, L/R – oznaczenia są z schematu Pana w pierwszym poście, wszystkie kolory kabli się zgadzają poza jednym R/B (czerwono czarny) u mnie to R/W (czerwono biały)

Czy mógłby ktoś pomóc?

Pozdrawiam, Sebastian
Początkujący
 
Od: 18 maja 2014, 16:43
Posty: 19
Auto: Mazda 626 GE, benzyna 1840cm3 FP 90KM, 1997r.

Postprzez Majki88 » 21 lut 2015, 07:42

na schemacie kabel R/B jest potrzebny przy aucie z automatyczną skrzynią biegów
przy manualniej nie ma go

do do czujnika przy hamulcu ja przełożyłem z mx-6 bo jest potrzebny z 2ma kostkami ( 2 czujniki w jednym N.C. i N.O.) i przerobiłem te co są w aucie
a oznaczenia kabli które wypisałeś są na schemacie oznaczne
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez serinth » 21 lut 2015, 11:41

Z wszystkim sobie poradziłem prócz przewodu pomarańczowego (O). No i pytanie czy można jakoś przerobić ten czujnik? albo gdzie najlepiej go kupić i pod jaką nazwą?
Początkujący
 
Od: 18 maja 2014, 16:43
Posty: 19
Auto: Mazda 626 GE, benzyna 1840cm3 FP 90KM, 1997r.

Postprzez Majki88 » 21 lut 2015, 19:20

pomarańczowy idzie do kostki diagnostycznej
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323