Strona 1 z 1

Wymiana amortyzatorów klapy bagażnika.

PostNapisane: 23 sty 2011, 00:31
przez ZetGie
Wstawiane amortyzatory to zamienniki od OPLA ZAFIRY I (siła – 630N / długość – 535mm)
1 - 1408653272.jpg


Link do aukcji na allegro (z czasem pewnie wygaśnie):
http://allegro.pl/nowa-sprezyna-gazowa-opel-zafira-silownik-teleskop-i1408653272.html
Ponadto potrzebujemy 2 kulki od innej mazdy najlepiej ze szrotu. Ja za 2 zapłaciłem 10 PLN.
2 - img07241600x1200.jpg


1. Podpieramy klapę bagażnika. Co by kolejny raz nam na głowę nie spadła <lol> .
3 - img07291600x1200.jpg


2. Wykręcamy 2 śruby przy dolnym mocowaniu amorka.
4 - img07381600x1200k.jpg


3. Następnie wykręcamy kulkę przy mocowaniu przy klapię.
5 - img07411600x1200.jpg


4. Tak prezentują się wymontowane amorki od klapy.
6 - img07421600x1200.jpg


5. Zaczep dolny trzeba będzie delikatnie przerobić, gdyż montowane amortyzatory mają inne zakończenia.
7 - img07431600x1200.jpg


6. Natomiast z górnej części wykręconego amorka trzeba będzie wyciągnąć kulkę.
8 - img07451600x1200.jpg


7. Przystępujemy do demontażu dolnego zaczepu ze starego amorka.
9 - img07471600x1200.jpg


8. Oczywiście sposób demontażu jest dowolny.
Obrazek
[BRAK OBRAZKA]

9. W tym przypadku po zeszlifowaniu fabrycznego mocowania, wybiłem stary zaczep.
11 - img07511600x1200.jpg


10. Zdemontowana całość prezentuje się następująco.
12 - img07521600x1200.jpg


11. Następnie zabieramy się za górną kulkę, którą trzeba odzyskać – chyba że poszukacie dodatkowe dwie na szrocie.
13 - img07541600x1200.jpg


12. Trochę siły, dwa, trzy wycięcia...
14 - img07551600x1200.jpg


13. ... i łepki urwane.
15 - img07561600x1200.jpg


14. Dla lepszego trzymania jeszcze raz nagwintowałem główkę.
16 - img07571600x1200.jpg


15. Po nagwintowaniu zabrałem się za nałożenie amorków na górne główki. Jak to zrobiłem opisane będzie pod zdjęciem 18.
17 - img07591600x1200.jpg


16. W zaczepie które wykręciliśmy w punkcie 2 rozwiercamy otwór gdyż ten fabryczny okazał się za mały.
18 - img07601600x1200.jpg


17. Kolejnym krokiem będzie już montaż części do auta. Wkręcamy kulkę przy klapie.
19 - img07611600x1200.jpg


18. Oraz montujemy kulkę przy dolnym zaczepie, który wcześniej delikatnie rozwierciliśmy.
20 - img07641600x1200.jpg


19. Teraz podważając delikatnie śrubokrętem z jednej strony blaszkę, wkładamy kulkę w otwór w zaczepie amorka.
21 - img07691600x1200.jpg


20. Przykręcamy całość do auta. Z górną kulką robimy tak samo delikatnie podważając blaszkę. Najlepiej będzie jak ją poważymy, a nie wyciągniemy całą, gdyż potem mogą być małe problemy z jej wsadzeniem.
22 - img07711600x1200.jpg


Finito. Nowe amorki zamontowane. Ponad 600 N śmiga aż miło. Nawet czasem trzeba uważać na zęby co by ich nie stracić.

EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły, jeden niestety już przepadł.

Re: FOTORELACJA – Wymiana amortyzatorów klapy bagażnika.

PostNapisane: 30 sty 2011, 14:21
przez wilu86
Świetna fotorelacja napewno się komuś przyda dzięki

Re: Wymiana amortyzatorów klapy bagażnika.

PostNapisane: 6 gru 2016, 23:04
przez bizzy
Z zafiry są za mocne według mnie. Ja wziąłem z escorta.

Re: Wymiana amortyzatorów klapy bagażnika.

PostNapisane: 7 gru 2016, 09:31
przez rafał88
Ale odkopałes temat :P <rotfl> z Astry II idealne albo meriva.

Re: Wymiana amortyzatorów klapy bagażnika.

PostNapisane: 18 gru 2016, 14:13
przez bizzy
Odkopałem, bo jak sam przechodziłem przez ten problem i sugerowałem się tym wątkiem. W momencie, gdy przeczytałem o sile tych z Zafiry to się przeraziłem. Mogą wybić zęby to raz, dwa to przecież te klapę trzeba potem zamknąć i nie chodzi o to, że trzeba mieć siłę, ale mocowanie klapy może się powyginać. Wiem, że to stare konstrukcje i nie blacha jak na chińskim badziewiu, ale jednak.

Re: Wymiana amortyzatorów klapy bagażnika.

PostNapisane: 18 gru 2016, 14:29
przez rafał88
Mocowanie klapy jest z tak grubej blachy ,ze nie da rady od tak go wygiąć . Chyba jedynie na szrocie sie gnie jak auto zostaje mielone :P

PostNapisane: 8 sty 2017, 19:46
przez Nieuk0192
U mnie opadała klapa bagażnika, ale udało mi się dostać siłowniki od takiej samej mazdy gdzie wszystko było okey, no i lipa. Klapa czasami się trzyma, a czasami nie, więc i tak ją podtrzymuje ręką żeby nie oberwać po głowie :( Siłowniki wziąłem z mazdy bez spoilera, moja mazda natomiast ma spoiler, czyżby różnica wagi była aż taka, że podmienione siłowniki nie dają rady? :|

PS; piękny ten czerwony kolorek :)

PostNapisane: 8 sty 2017, 20:03
przez Garbage1989
Nieuk0192 napisał(a): czyżby różnica wagi była aż taka, że podmienione siłowniki nie dają rady?


Ty tak na poważnie?

Co z tego że są nowe w Twoim samochodzie pewnie były tak samo wychowane jak Twoje. Zimą to sprawdzian dla nich bo przy niskiej temperaturze gaz nie ma tej samej energii a jak opada to najpewniej juz uszczelnienia nie trzymają II cześć wsadu gazowego uciekła. To element eksploatacyjny i zużywa się jak wycieraczki, no chyba że wycieraczki też kupujesz na szrocie. Wymień na nowe lub takie które są zbliżone parametrami i nie przesadzaj bo jak będą duzo silniejsze i się zapomnisz to będziesz potrzebował kontakt do dobrego protetyka

PostNapisane: 11 sty 2017, 02:15
przez Nieuk0192
Tak na poważnie to nie :D
I nie ze szrotu, tylko z mojej poprzedniej Mazdy, która idzie na złom :) Podmieniałem te siłowniki przy -15*C i w tamtej było git, a w tej z lotką na bagażniku już nie ;) Popsikam jeszcze jakimś smarowidłem, a jak to nic nie da to będę się cieszyć nowymi siłownikami :)
Dzięki za rady :)

PostNapisane: 11 sty 2017, 02:23
przez Mr_Bartek
Garbage1989 napisał(a):
Nieuk0192 napisał(a): czyżby różnica wagi była aż taka, że podmienione siłowniki nie dają rady?


Ty tak na poważnie?


Przecież dokładnie tak jest. ;) Siłowniki różnią się zależnie od tego czy posiada się spoiler i/lub miejsce na "pudełko awaryjne".

Screenshot_488.png

PostNapisane: 11 sty 2017, 04:54
przez Nieuk0192
Pytałem raczej retorycznie, bo nie chciało mi się wierzyć, że spoiler ma jakieś znaczenie, a tu o... niespodzianka, jednak ma :)

PostNapisane: 11 sty 2017, 08:46
przez Garbage1989
Nauczony doświadczeniem wiem że, nie koniecznie jeśli coś ma inny numer w EPC to faktycznie jest inna cześć, zauważ że najważniejszy parametr to będzie numer VIN zapewne chodzi tu o wersję przed i polift. Nie upieram się że to idealnie te same ale na rynku "after market" na pewno nie ma takiego rozróżnienia pytanie jest zawsze o rodzaj nadwozia bo wiadomo każda klapa waży inaczej że względu na gabaryty, a sam spojler to pewnie tylko pretekst do podniesienia ceny jak również to że jest do wersji polift. Nie sugerowałbym się tym zbytnio bo na mój gust będą identyczne SHOWA bo takie były montowane oryginalnie

PostNapisane: 11 sty 2017, 13:49
przez Mr_Bartek
To, że rynek części zamiennych nie rozróżnia, nie oznacza, że nie ma różnic. W szóstce z fabrycznym spoilerem są montowane inne siłowniki klapy. :) A różnica na załączonym obrazku nie wynika tylko z rocznika, a również z posiadanego spoilera i/lub miejsca na pudełko awaryjne. Dlatego masz W/ RR Spoiler lub W/O RR Spoiler i tak samo z emergency box space. Więc może Twój gust sugeruje Ci jedno, i może po montażu zamienników przez jakiś czas nie będzie różnicy, jednak nie oznacza to, że z fabryki wychodziły z takimi samymi siłownikami.

PostNapisane: 11 sty 2017, 22:02
przez Garbage1989
wcale tak nie twierdzę proszę mi tu nic nie imputować :P ja osobiście nie mam już oryginalnych tym bardziej zamienników z FA krosno ani inny takich śmiesznych kopii, kupiłem zamiennik od BMW bodajże 3 i chyba kombi bo pasowała długość na wysięgu i skok poza tym są tylko kilkadziesiąt N mocniejsze biorąc pod uwagę że 10N to nacisk ok 1 kg to nie przesadziłem żeby mi klapa nie wybiła zębów podczas pakowania bagażu do bagażnika

PostNapisane: 12 sty 2017, 10:13
przez Andrzej414
Uważasz że Krosno są kiepskie? Bo ostatnio montowałem takie coś w vw polo. Tak z ciekawości pytam. Sam zamierzam zrobić taką przeróbkę u siebie w Cetce. I zastanawiam się jakiej firmy wziąć. Dla C siła wyrzutu to 400N. Zamierzam wziąć maksymalnie coś o sile do 480N. Tyle że nie wiem czy się uda. Te sworznie kuliste mają standardowy wymiar kulki? Pytam bo na allegro można to kupić za dwa złote także nie zamierzam bawić się w wydobywanie tych kulek ze starych siłowników.

PostNapisane: 12 sty 2017, 10:57
przez Garbage1989
Z kulkami to najmniejszy problem nawet nie wiem czy nie przekrecilem główki że starego jedyny problem to taki ze trzeba przerobić dolne mocowanie to na dwie śruby, jak to się pożeni z ośką to powinno być okey. Najprawdopodobniej grubość tłoczka będzie zależna od siły wyrzutu więc jeżeli nie będzie się znacząco różnic to powinno pasować. W foto relacji widziałem że autor obszlifowywal żeby wyciągnąć kulki, a u mnie były zawleczki druciane więc nie miałem w tym temacie żadnych problemów. Co do producenta to na pewno nie należy brać najtańszych poza tym ciężko coś doradzać, sam też miałem jeden epizod z siłownikami z demontażu i już zaniechałem takich prób bo nie sposób ocenić stanu a w zimie dopiero wychodzi ze sprężyna gazowa która w lecie jest okey w zimie puszcza klapę na głowę