Co dokładnie wymienić gdy skradziono kluczyki?– pomóżcie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bid_farewell » 2 sty 2011, 11:55

Witam
Skradziono mi kluczyk (niestety jedyny) do mazdy 323C BA '96.
Chciałem zapytać, co dokładnie muszę wymienić?
Wkładki do zamków w drzwiach i klapie są oczywiste, ale nie wiem czy muszę zmieniać całą stacyjkę wraz z immobilizerem. Może istnieje jakiś sposób na to żeby zmienić samą wkładkę i przperogramować immobilizer w kluczykach, albo wyłączyć (obejść) całkowicie immobilizer.
Zastanawiam się także czy wszystkie części modeli BA będą pasować do mojego?
Mile widziane są wszystkie uwagi.
Z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:11
Posty: 8

Postprzez lesiux » 2 sty 2011, 13:38

kluczyk da się przeprogramować ale z tego co wiem to potrzeba do tego też stary kluczyk chyba, że znajdziesz taki warsztat gdzie Ci sczytają kod z auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez bartiall323f » 2 sty 2011, 14:22

hmm mleko się rozlało ale trzeba było zrobić kopię wcześniej, i dziwne z tym 1 kluczykiem, ja np. dostałem 3 oryg. mazdy przy kupnie a dwa to już standard moim zdadniem.

No i przyznaj się ,że go zgubiłeś a nie ci ukradli :D

A działał ci immo. ? I niby jak u mnie niby jest ale nic innego niż przekręcanie kluczyka nie robię. Świeci się kontrolka tylko od niego i tyle. Jeśli nie działał to zmień wkładki w zamkach bo bez klapy się obędziesz i sam wkład stacyjki i będzie ok.

ps. jeśli działał i załączał się pilota to musisz jechać do elektryka niech ci go wyłączy i ominie układ, sam tego nie zrobisz
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 17:05
Posty: 27
Skąd: Zambrów
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'

Postprzez hotspurs » 2 sty 2011, 14:34

A działał ci immo. ? I niby jak u mnie niby jest ale nic innego niż przekręcanie kluczyka nie robię. Świeci się kontrolka tylko od niego i tyle. Jeśli nie działał to zmień wkładki w zamkach bo bez klapy się obędziesz i sam wkład stacyjki i będzie ok.

ps. jeśli działał i załączał się pilota to musisz jechać do elektryka niech ci go wyłączy i ominie układ, sam tego nie zrobisz


transponder od immo jest w kluczyku, a immobilaizer w stacyjce
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2010, 11:10
Posty: 24
Skąd: BSI
Auto: 323F Z5 Sparkle Green metallic '95

Postprzez sebas0026 » 2 sty 2011, 17:19

w stacyjce jest petla do szczytywania imo. Imo jest kolo skrzynki z bezpiecz. w srodku. musisz kupic komp i imo z jednego auta (anglika itp) dokladny numer kompa masz na nim samym jest w kanale srodkowym po dradiem. pozdro. jak bedziesz mial wszystko daj znac to ci wygeneruje kod
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Pioteq25 » 2 sty 2011, 18:42

Ja bym chyba kupił stacyjkę z kluczem i ecu bez immo.
Wkładek w drzwiach nie wymieniaj, tylko kup alarm ze sterowaniem centralnym zamkiem i wszystkie cięgna z zamków pozdejmuj. Będziesz wtedy otwierał drzwi wyłącznie pilotem od alarmu. Nawet jak ktoś, co ma stary klucz podejdzie do drzwi, to nic nie wskóra poza wybiciem szyby. Tak naprawdę immo, to żadne zabezpieczenie i lepiej założyć własny pstryczek rozłączyk ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez cajar » 2 sty 2011, 19:04

Pioteq25 napisał(a):kup alarm ze sterowaniem centralnym zamkiem i wszystkie cięgna z zamków pozdejmuj. Będziesz wtedy otwierał drzwi wyłącznie pilotem od alarmu.

Taaa, a jak padnie aku to będzie problem – jak otworzyć auto?? :) Chociaż w jednym zamku ułóż wkładkę pod kluczyk, żeby mieć możliwość otwierania auta nie tylko pilotem :)
Moja była 323F 2.5 V6 viewtopic.php?f=312&t=120101
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 20:18
Posty: 95
Skąd: Lublin
Auto: Była Mazda 323F BA KLZE

Postprzez bid_farewell » 2 sty 2011, 19:09

w stacyjce jest petla do szczytywania imo. Imo jest kolo skrzynki z bezpiecz. w srodku. musisz kupic komp i imo z jednego auta (anglika itp) dokladny numer kompa masz na nim samym jest w kanale srodkowym po dradiem. pozdro. jak bedziesz mial wszystko daj znac to ci wygeneruje kod

Ale mój immobilizer i komp są w porządku. A jeżeli bym kupił samą wkładkę do stacyjki i podał numer komputera, to dało by radę zaprogramować kluczyki do niej bez kluczyka "wzorcowego" przy pomocy samego kodu immobilizera?

Drugą opcją mogłoby być wyłączenie immobilizera

Ja bym chyba kupił stacyjkę z kluczem i ecu bez immo.

z tego co wiem to trudno znaleźć kompa bez immo.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:11
Posty: 8

Postprzez bid_farewell » 2 sty 2011, 19:12

Taaa, a jak padnie aku to będzie problem – jak otworzyć auto?? :) Chociaż w jednym zamku ułóż wkładkę pod kluczyk, żeby mieć możliwość otwierania auta nie tylko pilotem :)

planuję zmienić i wkładki i założyć centralkę z pilota. Drzwiami się nie martwię za bardzo, bo koszt nowych wkładek to około 30 zł, sterowanie centralnego około 60 zł. Gorzej jest ze stacyjką
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:11
Posty: 8

Postprzez sebas0026 » 2 sty 2011, 19:25

komp bez imo raczej nie dostaniesz. Musisz kupic Ecu i komp imo do tego kupic surowy klucz w ASO okolo 150zł pojechac do dorabiania kluczy dotnie ci klucz do zamka dajesz numer z centrali imo 8 cyfrowy a ja ci odpisze kod. Lub podaj numer nadwozia to powiem ci za ile ja ci sprzedam kluczyk surowy nowy ory
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez bid_farewell » 2 sty 2011, 19:34

komp bez imo raczej nie dostaniesz. Musisz kupic Ecu i komp imo do tego kupic surowy klucz w ASO okolo 150zł pojechac do dorabiania kluczy dotnie ci klucz do zamka dajesz numer z centrali imo 8 cyfrowy a ja ci odpisze kod. Lub podaj numer nadwozia to powiem ci za ile ja ci sprzedam kluczyk surowy nowy ory

nie bradzo rozumiem, jak dotną mi kluczyk bez wzoru?
numer mojego nadwozia: JMZBA135200314622
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:11
Posty: 8

Postprzez sebas0026 » 2 sty 2011, 19:55

200zł czysty orginal z imo. Dotna kluczyk do zamka to proste i logiczne :) czego mazna nie rozumiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez bid_farewell » 2 sty 2011, 20:07

200zł czysty orginal z imo. Dotna kluczyk do zamka to proste i logiczne :) czego mazna nie rozumiec

czyli nie muszę niczego wymieniać, tylko kupić czysty klucz w ASO z moim immo i dotną mi go do zamka?
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:11
Posty: 8

Postprzez Aju » 2 sty 2011, 20:41

Surówka nie oryginalna ale praktycznie identyczna to koszt jakieś 30zl. do tego zaprogramowanie kluczyka jakieś 100 pln.
Jak sie ma 1 kluczyk dobrze to zrobić od razu zeby poźniej nie wyrzucać kapusty na lewo i prawo... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez bid_farewell » 3 sty 2011, 19:40

Problemu ciąg dalszy.
Dzwoniłem dzisiaj do ASO- 2 klucze to około 1000 zł. + transport auta do serwisu
W zakładzie dorabiania kluczy powiedzieli mi, że zrobią to za 500 tylko muszę im dostarczyć stacyjkę i komputer z immo.
Dowiadywałem się też ile za używany komplet: stacyjka, klucze, komp i immo. Powiedzieli mi, że chcą 600 zł.
Zostanę chyba przy drugiej opcji, bo wydaje się najbezpieczniejsza, bo jest pewność, że wszystko będzie działać.
Czy wie ktoś jak odblokować i wyjąć stacyjkę samodzielnie?
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:11
Posty: 8

Postprzez cajar » 3 sty 2011, 20:04

a może zrób obejście immo, do tego wymień tylko stacyjkę i jeden zamek i najtaniej wyjdzie :)
Moja była 323F 2.5 V6 viewtopic.php?f=312&t=120101
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 20:18
Posty: 95
Skąd: Lublin
Auto: Była Mazda 323F BA KLZE

Postprzez bid_farewell » 3 sty 2011, 20:35

za wyzerowanie immo biorą 450 zł, albo mówią, że nie da rady obejść (chyba, że do nieodpowiednich ludzi się odzywałem). Do tego nowa wkładka do stacyjki około 80 zł, to wychodzi na jedno jakbym dorobił klucz. A i tak planuję wymienić zamki w drzwiach i klapie, bo to raczej małe koszty.
W grę wchodzi jeszcze wymiana na używany komplet stacyjki z kompem i immo.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:11
Posty: 8

Postprzez sebas0026 » 4 sty 2011, 00:13

bid_farewell napisał(a):za wyzerowanie immo biorą 450 zł, albo mówią, że nie da rady obejść (chyba, że do nieodpowiednich ludzi się odzywałem). Do tego nowa wkładka do stacyjki około 80 zł, to wychodzi na jedno jakbym dorobił klucz. A i tak planuję wymienić zamki w drzwiach i klapie, bo to raczej małe koszty.
W grę wchodzi jeszcze wymiana na używany komplet stacyjki z kompem i immo.


kolego sympatyczny rob jak chcesz nie chcesz pomocy to nie ja pracuje w ASO mazdy :)

Zrob tak jak ci mowie komp + imo ja kupilem za 100zł ale musisz najpierw wiedziec jaki masz komp zdejmij tunel srodkowy niestety tylko tak sie dowiesz wejdz na allegro sa dokladne zdjecia kup ECU i imo z jednego auta bo sa zgrane tylko ze soba jedz do dorabiania kluczy tam zrobia ci odle lub jak to sie nazywa kup czystyk klucz mazdy ory i gotowe. Czy to takie trudne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez sebas0026 » 7 sty 2011, 08:17

na tej aukcji masz kluczy czysty do twojego auta http://allegro.pl/mazda-mx-5-mx-3-323f- ... 85768.html zadzwon do ASO o indeks po nmerze nadwozia zebys na 100% byl przekonany ze to ten.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez bid_farewell » 10 sty 2011, 00:05

Te klucze wyglądają tak, jakby były bez immobilizera.
Pytam tyle, bo nie chcę ładować kasy bez pewności, że wszystko będzie działać
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:11
Posty: 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323