Strona 1 z 1

FOTORELACJA – Demontaż Airbag'a; kierownicy; naprawa przełącznika zespolonego

PostNapisane: 10 gru 2010, 16:34
przez olik110
Witam wszystkich gorąco w ten zimowy dzień :]
Z okazji dnia wolnego od pracy postanowiłem naprawić swój przełącznik zespolony odpowiadający za światła drogowe. Wszystko śmigało tak jak powinno oprócz włączania świateł drogowych i wieczorami musiałem jeździć trzymając "blind". Fotorelacja może się również przydać osobom pragnącym wymienić Airbag, kierownicę bądź sam przełącznik którego już nie da się naprawić.
Zapraszam do studiowania :)

Potrzebne narzędzia:
1. śrubokręt krzyżakowy i płaski
2. kluczyk nasadowy 10 (z grzechotką najlepiej)
3. duża grzechotka lub kluch do kół 21
4. jakieś oświetlenie
5. taśma klejąca

PRZED DEMONTAŻEM CZEGOKOLWIEK ODPINAMY Z AKUMULATORA KLEMĘ +

A. Demontaż przeprowadzany w Mazdzie 323F przed liftem z Airbag'iem
Obrazek

B. Odkręcamy cztery śruby za kierownicą i zdejmujemy poduszkę (odpinamy kostki)
Obrazek

C. Ustawiamy koła i kierownicę prosto. Kluczem 21 odkręcamy centralną śrubę i uderzamy kilka razy w kierownicę z różnych stron celem zluzowania jej (śrubę najlepiej odkręcać zapierając się od spodu o kierownicę kolanami)
Obrazek

D. Odkręcamy trzy śruby trzymające osłonę stacyjki i ściągamy najpierw górną część następnie dolną
Obrazek

E. Ważne żeby ślimak był ustawiony na znakach, jeśli tak jest sklejamy go taśmą żeby się nam nie przestawił i odkręcamy trzy śruby, następnie zsuwamy go z kolumny (nie trzeba odpinać przy nim żadnej kostki)
Obrazek Obrazek

F. Zdjęcie mi zamazało a nie zauważyłem jak robiłem więc tylko jest poglądowe ale da się znaleźć trzy śruby trzymające przełącznik zespolony
Obrazek

G. Idąc po kablach znajdujemy kostki które odpinamy pod osłoną kolumny kierownicy i ściągamy cały przełącznik z kolumny (trochę zabawy jest z odpięciem klamry trzymającej kable ale wystarczy podważyć w odpowiednich miejscach śrubokrętem)
Obrazek

H. Odkręcamy trzy śrubki trzymające osłonę styków a następnie śrubokrętem podważamy w zaznaczonych na zielono miejscach żeby ją ściągnąć
Obrazek

I. Czyścimy styki i możemy trochę (minimalnie) podgiąć dolną blaszkę żeby lepiej stykała się z górną
Obrazek

J. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając o podpięciu wszystkich kostek i ustawieniu prosto kierownicy. Sprawdzić wcześniej przełącznika się nie da jak tylko po skręceniu wszystkiego na gotowo ponieważ musimy podpiąć + klemę a wtedy komp może nałapać błędów poduszki :) a tego chyba nie chcemy :P
Po skręceniu wszystkiego do "kupy" podpinamy akumulator i sprawdzamy :) u mnie to pomogło i jestem szczęśliwym posiadaczem działającego przełącznika zespolonego :D no i zaoszczędzonych 75 zł

Wszystkim korzystającym z tej fotorelacji życzę powodzenia.

Re: [FOTORELACJA] Demontaż Airbag'a; kierownicy; naprawa przełącznika zespolonego

PostNapisane: 10 gru 2010, 17:33
przez Majki88
napisz na początku fotorelacji żeby odpiąć klemę – z aku żeby poduszka przez przypadek nie strzeliła po za tym jest <spoko>

Re: [FOTORELACJA] Demontaż Airbag'a; kierownicy; naprawa przełącznika zespolonego

PostNapisane: 11 gru 2010, 12:28
przez Borys
Przecież napisał ;)
Dodane do fotorelacji <spoko>

Re: [FOTORELACJA] Demontaż Airbag'a; kierownicy; naprawa przełącznika zespolonego

PostNapisane: 13 gru 2010, 19:29
przez Majki88
jeszcze szybka poprawka bo zawsze się odpina klemę Minus !!

Re: [FOTORELACJA] Demontaż Airbag'a; kierownicy; naprawa przełącznika zespolonego

PostNapisane: 13 gru 2010, 20:07
przez Borys
Efekt ten sam, z + tylko trzeba uważać by przez przypadek nie zewrzeć z metalowymi częściami auta ;)

PostNapisane: 26 gru 2012, 17:48
przez pawcio1017
Borys napisał(a):Efekt ten sam, z + tylko trzeba uważać by przez przypadek nie zewrzeć z metalowymi częściami auta ;)


Skoro ją odłączysz od + akumulatora to jak dotknie masy to też sie nic nie stanie bo nie będzie napięcia <lol>

Przydatna fotorelacja, jutro się biore za wymiane przełącznika :)

PostNapisane: 26 gru 2012, 19:06
przez jaaco
pawcio1017 napisał(a):
Borys napisał(a):Efekt ten sam, z + tylko trzeba uważać by przez przypadek nie zewrzeć z metalowymi częściami auta ;)


Skoro ją odłączysz od + akumulatora to jak dotknie masy to też sie nic nie stanie bo nie będzie napięcia <lol>

Przydatna fotorelacja, jutro się biore za wymiane przełącznika :)


Chyba że zagnie czasoprzestrzeń i zrobi to szybciej niż prąd i będzie on jeszcze na klemie :D

A co do tematu: czy wie ktoś czy można ściągnąć tą końcówkę która odpowiada za sterowanie tylną wycieraczką?