Klimatyzacja w BA – różne problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Andrzej414 » 15 mar 2016, 21:24

Witam. Pytanie za 100 punktów :) w Maździe C jest wtyczka do wentylatora klimatyzacji zaraz obok lampy i tam aby podłączyć ten wentylator musi być jeszcze przedłużka/adapter by sięgnąć z prądem do wiatraka. Ja tego adaptera nie mam. I tu pytanie. czy przewód linka o przekroju 2,5mm nie będzie za gruby do swobodnego przepływu prądu? Sugerowałem się bezpiecznikiem który jest na 30A oraz przekaźnikiem który jest na 20A. W domu próbowałem wiatrak podłączyć pod zasilacz komputerowy ale lekko drgnie i stoi bo zasilacz rozłącza bo na wyjściu 12V ma akurat tylko 6A. Za to jak podłącze na cieńszym przewodzie taki 1mm chyba głośnikowym to wiatrak pracuje no ale przewody się grzeją. Jak będzie zatem z tymi grubymi przewodami 2.5mm w Maździe? Nie wyleci bezpiecznik? Wydaje mi się ze 1.5mm może być też za cienkie.... a jaki jest przekrój w kablach od wtyczki w samochodzie to trudno wyczuć. Są dość grube na oko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 15 mar 2016, 21:34

Przekrój 2,5mm2 wystarczy tym bardziej, że wentylator nie pracuje cały czas.
A przekrój oryginalnego przewodu przecież możesz z dużym przybliżeniem wyliczyć z jego średnicy. Oczywiście chodzi o średnicę skręconej linki miedzianej a nie całego przewodu wraz z izolacją ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 15 mar 2016, 22:16

Nie no izolacji przecież nie liczę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 4 kwi 2016, 19:36

Potrzebuja opisu/manuala do rozpiski rurek/przwodow aluminiowych. Musze kupic dwa przewody. Jeden idacy od osuszacza do chlodnicy klimy , drugi od chlodnicy klimy do kabiny. Chyba ze jwst to gdzies łaczone???
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 4 kwi 2016, 19:46

Mogę Ci sprzedać ten od chłodnicy do osuszacza bo mam i jest to od F i na pewno pasuje.

Co do przewodu od osuszacza do parownika owszem jest łączony za akumulatorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 4 kwi 2016, 19:55

Dzieki za info :D Czekam na odzewa z łapa do kompresora klimy bo tez nie mam... Cos bd pisal PW.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafał88 » 8 kwi 2016, 13:50

Dzieki Andrzeju za wszystkie info i za znalezienie chlodnic do mojego auta <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 8 kwi 2016, 18:29

A proszę proszę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 18 kwi 2016, 09:34

Jeszcze cos dopisze :)
Noo wiec jesli ktos nie ma czasu tłuc sie po magikach od klimy tak jak ja i wszystko robi nockami , szczegolnie wazne info jesli ktos lepi klime od zera lub kupił z brakiem kilku elementow.
W sobote załozylem kompresor , ktory przelezał 3 lata, był brak 1 wentylatora nie bylem pewnym czy jest ten , ktory własnie odpowiada za chlodzenia czynnika klimy, czy wszystkie przekazniki wciaż zyją i czy wogole sie cos odezwie no i bałem sie ,ze zjaram instalacje <rotfl>
No wiem jak juz wszystko zlepilem pirazydrzwi :P Wyjety czyjnik ciśnienia z osuszacza , zrobilem w kosci zworke , odpalilem silnik , właczylem 1 bieg nawiewu no i wcisnolem guzik od AC. Kompresor sie właczył, wnetylator odezwał i pracował , silnik podbił obroty dosc sporo ale to pewnie ze wzglegu ze to była wymuszona proba i uruchomienia no i był na ssaniu jeszcze to pewnie dlatego.

Aaa i tak na sucho do kompresora wchodzi 120ml oleju pag 46 i 10g przy nabijaniu odczynnika. No i wszystkie oringi radze tez wymienic ,zeby miec pewnosc ze cyrki nie wyjdą. U mnie byly juz na tyle sprawsowane ,ze przy nowych OE jakby te nowe byly 2 razy grubsze.

Takze wszystkim co chcą miec chłodzenia <dupa> latem życze powodzenia w naprawach klimatyzacji i ewentualnym lepieniu od podstaw ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zapeusz » 1 lip 2017, 15:13

Cześć!
Koło roku temu niby szpec od klimatyzacji umył mi parownik w samochodzie. Po wizycie u szpeca klima chodziła tak w miarę możliwie. Jednak od jakiegoś miesiąca może dwóch klimy wcale nie było,sprężarka nie załączała się. Pojechałem 3 dni temu do warszatu który specjalizuje się klimatyzacją,okazało się że zostało 30g czynnika <lol> . Czynnik uzupełniony,klimatyzacja chłodzi aż miło. Dzisiaj podczas jazdy sprężarka wcale się nie załącza, nie ma przyjemnego chłodu. Czy jest możliwość że 600g czynnika wyleciało ot tak przez 3 dni? A jeżeli to coś innego niż nieszczelność to co według was?
Auto :
Mazda 323f ba 1998
1.5 z5
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez Andrzej414 » 2 lip 2017, 20:20

Jakie w ogóle było podejście warsztatu do tematu? Bo jeśli gość od razu wziął się za nabijanie układu to zmień warsztat na taki który przede wszystkim sprawdzi szczelność układu. Co to w ogóle za podejście... przyjeżdża klient z 30toma gramami czynnika i od razu nabija się układ. Czy jest możliwość by uciekło w trzy dni? – jest! I to jak najbardzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lip 2017, 07:41

Niestety – w wielu zakładach wiedzą tylko jak skasować z klienta ileś tam PLN za dolanie czynnika i ..... nic poza tym.
Standardowo podczas nabijania czynnika jest wytwarzana próźnia w układzie aby odessać stary czynnik wraz z olejem i przy okazji sprawdzić szczelność układu.
Czemu tego nie zdiagnozowali to nie mamy pojęcia ale ja osobiście to reklamowałbym tą usługę.
Przy takim wycieku miejsce to będzie dobrze widoczne – szukaj zaolejonych miejsc na przewodach ciśnieniowych od układu klimatyzacji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez DaVinci » 18 lip 2017, 06:48

Miałem identyczną przygodę. Klima nie działała, więc pojechałem do warsztatu. A tam podłączają maszynę i napełniają płynem. Podobno maszyna nie wykazała nieszczelności (pokazali mi jakiś śmieszny wydruk z maszyny). Skasowali 120 PLN. Po 1 tygodniu klima przestaje chłodzić. Jadę do innego warsztatu, a tam starszy pan podłączył butlę pod ciśnieniem do układu klimatyzacji i natychmiast pokazały się nieszczelności w postaci gejzerów piany. Osiem dziur w skraplaczu oraz jedna nieszczelność na przewodzie. Po wymianie skraplacza i usunięciu nieszczelności przewodu, klima chłodzi już ponad miesiąc. Co ważne, należy zapobiec uderzeniom kamyków w skraplacz podczas jazdy. W przednim zderzaku jest nieosłonięty wlot powietrza i kamyki wpadają dziurawiąc skraplacz. Trzeba w tym miejscu założyć siatkę ochronną, np. taką: http://allegro.pl/drobna-siatka-alumini ... ule_id=201

P.S. Dzięki dla użytkownika Palele za namiar na tę siatkę.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 19:21
Posty: 17
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97 r.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 7 lis 2023, 12:13.
Powód: Spam lub pomyłka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323