Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Witam,
Udało mi się dzisiaj znaleźć czas na podłączenie sterowania kierunkowskazami. Obeszło się bez zdejmowania elementów kokpitu, ale bez gimnastyki się nie obeszło, na szczęście umiem zrobić mostek tak jak obiecałem pstryknąłem kilka fotek.
Na zdjęciu poniżej mamy kostkę do której będziemy się podpinać, kostka ta została odłączona od przekaźnika o nazwie "FLASHER"
Podpinać się będziemy do przewodów: zielono czarnego i zielono białego, ja przewody lutowałem. Żeby nie komplikować sobie sprawy nie przecinamy przewodów tylko ścinamy z nich izolację – tak jak zaznaczyłem czerwonymi kółkami. Aby przy późniejszym podłączaniu przewodów od sterownika za bardzo się nie męczyć – polecam obcynować wszystkie końcówki przewodów, szczególnie tutaj, bo jak będziemy mieli obcynowane przewody to znacznie to przyśpieszy dopięcie przewodów od sterownika, a pod kierownicą nie jest za wygodnie i czas ma znaczenie dla naszych mięśni, a ja gimnastyczką nie jestem
I teraz musimy przedłużyć przewody ze sterownika, technika dowolna.
Ja siebie puściłem jak na zdjęciach, czyli nad rurką od klimatyzacji, wtedy jest pewność że nie wyrwiemy przewodów przy zamykaniu lub otwieraniu schowka.
Aby przeciągnąć przewody ze schowka na stronę pedałów, polecam wyciągnąć radio, wtedy bez problemu będziemy mogli przełożyć przewody od schowka do otworu na radio, a potem od otworu na stronę pedałów.
I tak to wygląda po zlutowaniu i zaizolowaniu (nie ma roboty bez taśmy izolacyjnej )
I na koniec efekt końcowy , przypominam że mój sterownik to BX30, kolejność na filmie jest następująca:
jedno mrugnięcie – zamykanie
dwa mrugnięcia- otwieranie
wiele mrugnięć – sygnalizacja kierunkowskazami
Na koniec dodam, że oszczędność przy własnym montażu 50zł, ale jaka satysfaaaaakcja
pozdrawiam
Udało mi się dzisiaj znaleźć czas na podłączenie sterowania kierunkowskazami. Obeszło się bez zdejmowania elementów kokpitu, ale bez gimnastyki się nie obeszło, na szczęście umiem zrobić mostek tak jak obiecałem pstryknąłem kilka fotek.
Na zdjęciu poniżej mamy kostkę do której będziemy się podpinać, kostka ta została odłączona od przekaźnika o nazwie "FLASHER"
Podpinać się będziemy do przewodów: zielono czarnego i zielono białego, ja przewody lutowałem. Żeby nie komplikować sobie sprawy nie przecinamy przewodów tylko ścinamy z nich izolację – tak jak zaznaczyłem czerwonymi kółkami. Aby przy późniejszym podłączaniu przewodów od sterownika za bardzo się nie męczyć – polecam obcynować wszystkie końcówki przewodów, szczególnie tutaj, bo jak będziemy mieli obcynowane przewody to znacznie to przyśpieszy dopięcie przewodów od sterownika, a pod kierownicą nie jest za wygodnie i czas ma znaczenie dla naszych mięśni, a ja gimnastyczką nie jestem
I teraz musimy przedłużyć przewody ze sterownika, technika dowolna.
Ja siebie puściłem jak na zdjęciach, czyli nad rurką od klimatyzacji, wtedy jest pewność że nie wyrwiemy przewodów przy zamykaniu lub otwieraniu schowka.
Aby przeciągnąć przewody ze schowka na stronę pedałów, polecam wyciągnąć radio, wtedy bez problemu będziemy mogli przełożyć przewody od schowka do otworu na radio, a potem od otworu na stronę pedałów.
I tak to wygląda po zlutowaniu i zaizolowaniu (nie ma roboty bez taśmy izolacyjnej )
I na koniec efekt końcowy , przypominam że mój sterownik to BX30, kolejność na filmie jest następująca:
jedno mrugnięcie – zamykanie
dwa mrugnięcia- otwieranie
wiele mrugnięć – sygnalizacja kierunkowskazami
Na koniec dodam, że oszczędność przy własnym montażu 50zł, ale jaka satysfaaaaakcja
pozdrawiam
w końcu chcę założyć carprotect BX30
jak to podłączyć ?
moja kostka wygląda chyba tak:
schemat centralki tak:
Tak to trzeba podłączyć ?
Pomarańczowy i pomarańczowo/czarny – nie podpięte
Biały – zamykanie
Biało/czarny – otwieranie
Żółty i żółto/czarny – masa
Czarny – masa
Różowy – 12V+
jak to podłączyć ?
moja kostka wygląda chyba tak:
schemat centralki tak:
Tak to trzeba podłączyć ?
Pomarańczowy i pomarańczowo/czarny – nie podpięte
Biały – zamykanie
Biało/czarny – otwieranie
Żółty i żółto/czarny – masa
Czarny – masa
Różowy – 12V+
Ostatnio edytowano 4 maja 2012, 20:26 przez no_fear, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Witam.
Podepnę się pod temat bo też zamierzam zainstalować centralny ale napotykam na problem. Elektronika samochodowa nie jest mi obca ale nie jestem pewny czy mogę się wpiąć pod wtyczkę przekaźnika DOORLOCK pod nogami pasażera w prawym słupku. A to dlatego, że nigdzie na forum nie znalazłem zdjęcia takiej wtyczki jaką mam ja. Jest tylko 6-pinowa i poza pinami + i – są 4 przewody na których naprzemiennie pojawia się + i masa podczas zamykania i otwierania. Wewnątrz sterownika jest tylko przekaźnik. Podanie masy sterującej tak jak wszyscy opisują na któryś przewód "gorący" wiecie czym się może skończyć. Auto 323F 96r 1.5B Proszę o pomoc w zlokalizowaniu centralki. Pozdro.
Podepnę się pod temat bo też zamierzam zainstalować centralny ale napotykam na problem. Elektronika samochodowa nie jest mi obca ale nie jestem pewny czy mogę się wpiąć pod wtyczkę przekaźnika DOORLOCK pod nogami pasażera w prawym słupku. A to dlatego, że nigdzie na forum nie znalazłem zdjęcia takiej wtyczki jaką mam ja. Jest tylko 6-pinowa i poza pinami + i – są 4 przewody na których naprzemiennie pojawia się + i masa podczas zamykania i otwierania. Wewnątrz sterownika jest tylko przekaźnik. Podanie masy sterującej tak jak wszyscy opisują na któryś przewód "gorący" wiecie czym się może skończyć. Auto 323F 96r 1.5B Proszę o pomoc w zlokalizowaniu centralki. Pozdro.
- Od: 29 kwi 2012, 15:09
- Posty: 9
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 323F 1.5 BA 1996
no_fear nie widać zdjęcia
Tak, centralka jest w prawym słupku przy nogach pasażera. Na poprzedniej stronie jest zdjęcie mojej wtyczki, która też jest 6-cio pinowa.
Witam.
Podepnę się pod temat bo też zamierzam zainstalować centralny ale napotykam na problem. Elektronika samochodowa nie jest mi obca ale nie jestem pewny czy mogę się wpiąć pod wtyczkę przekaźnika DOORLOCK pod nogami pasażera w prawym słupku. A to dlatego, że nigdzie na forum nie znalazłem zdjęcia takiej wtyczki jaką mam ja. Jest tylko 6-pinowa i poza pinami + i – są 4 przewody na których naprzemiennie pojawia się + i masa podczas zamykania i otwierania. Wewnątrz sterownika jest tylko przekaźnik. Podanie masy sterującej tak jak wszyscy opisują na któryś przewód "gorący" wiecie czym się może skończyć. Auto 323F 96r 1.5B Proszę o pomoc w zlokalizowaniu centralki. Pozdro.
Tak, centralka jest w prawym słupku przy nogach pasażera. Na poprzedniej stronie jest zdjęcie mojej wtyczki, która też jest 6-cio pinowa.
Tak widziałem to zdjęcie. I mówisz że zapodać na piny C i D sterowanie masą z centralki zamka? Tylko że na tym złączu jest w stanie spoczynku na tych pinach 12V i właśnie tego się obawiam żeby nie zrobić zwarcia.
- Od: 29 kwi 2012, 15:09
- Posty: 9
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 323F 1.5 BA 1996
Ok, jak uzyskać masę na przewodach sterujących to wiem tylko pytam – wpinasz te dwa przewody (na których pojawia się impuls masy przez 0,5s) w piny C i D 6-pinowej kostki na których w stanie spoczynku jest +12V
Wole 3 razy upewnić się niż ma mi się spotkać plus z minusem na zielonym sterowniku DOORLOCK
Wole 3 razy upewnić się niż ma mi się spotkać plus z minusem na zielonym sterowniku DOORLOCK
- Od: 29 kwi 2012, 15:09
- Posty: 9
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 323F 1.5 BA 1996
TAk, przewody, które dają impuls (zamykanie i otwieranie) mam podłączone do pinów C i D, jak te dwa przewody zamienisz miejscami to najwyżej będzie ci pilot inaczej działał, np. jak będziesz chciał zamknąć to zamek otworzy się,
OK, dzięki. Jutro próba podpięcia powiedz mi jeszcze czy w drzwiach kierowcy jest siłownik czy tylko zamek z mikroprzełącznikami do sterowania pozostałych siłowników? Jedni piszą że jest siłownik w drzwiach kierowcy inni że trzeba założyć.
- Od: 29 kwi 2012, 15:09
- Posty: 9
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 323F 1.5 BA 1996
Kolego kropekm szacun dla Ciebie centralka BX40 wpięta jak wg opisu wszystko OK. W drzwiach kierowcy był siłownik. Dodałem jeszcze tylko buzer w komorze silnika (mimo że wg schematu nie ma wyjścia na syrenkę) który w miarę cicho sygnalizuje razem z kierunkami włączenie lub wyłączenie zamka. Będę chciał jeszcze zaprojektować i zrobić prosty układ zapalania oświetlenia wewnątrz po otworzeniu zamka i gaszenie po przekręceniu kluczyka – ale to już inna bajka
- Od: 29 kwi 2012, 15:09
- Posty: 9
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 323F 1.5 BA 1996
Witam
posiadam sterownik bx30 i mam pytanie czy dobrze to zrozumiałem i dobrze to rozrysowałem?
Do kostki do kabla z masą mam podpiąć 3 kable i jeszcze jedno pytanie mierząc miernikiem zamykania i otwierania jakie jest napięcie podczas używania centralnego + i – 12V?
posiadam sterownik bx30 i mam pytanie czy dobrze to zrozumiałem i dobrze to rozrysowałem?
Do kostki do kabla z masą mam podpiąć 3 kable i jeszcze jedno pytanie mierząc miernikiem zamykania i otwierania jakie jest napięcie podczas używania centralnego + i – 12V?
yosquad napisał(a):Witam
posiadam sterownik bx30 i mam pytanie czy dobrze to zrozumiałem i dobrze to rozrysowałem? Obrazek
Do kostki do kabla z masą mam podpiąć 3 kable i jeszcze jedno pytanie mierząc miernikiem zamykania i otwierania jakie jest napięcie podczas używania centralnego + i – 12V?
jako zasilanie pod +12V podłączasz czerwony, masz przynajmniej na przewodzie zabezpieczenie w postaci diody
yosquad napisał(a):czyli rozowego juz nie podpinam ? tak samo jak kabelek z nr 1,4 ?
ja różowego nie podpinałem, zamiast różowego "+" podłączyłem czerwony "zasilanie"-on jest zabezpieczony bezpiecznikiem przewodów 1 i 4 nie podłączasz, ja mam podłączone tak:
3, 6, czarny do masy
czerwony do +12V
2 do zamykanie
5 do otwieranie
niebieski do kierunkowskazów
tutaj masz moją rozpiskę, przy pomocy której podłączyłem sterownik
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Madzi 323C BA. Chcę zamontować jej centralny zamek zamykany z pilota, narazie jest centr. ale z kluczyka seryjnie. W związku z tym moje pytanie, jaki sterownik polecacie do Mazdy lub czy jest jakaś inna metoda?
Od niedawna jestem posiadaczem Madzi 323C BA. Chcę zamontować jej centralny zamek zamykany z pilota, narazie jest centr. ale z kluczyka seryjnie. W związku z tym moje pytanie, jaki sterownik polecacie do Mazdy lub czy jest jakaś inna metoda?
- Od: 22 maja 2012, 23:27
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 323C BA
Polecam nasz polski PROXIMA a nie jakieś chińskie...
http://allegro.pl/sterownik-centralnego ... 50211.html
do każdego auta się nadaje...
http://allegro.pl/sterownik-centralnego ... 50211.html
do każdego auta się nadaje...
- Od: 7 mar 2012, 21:04
- Posty: 46
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: obecnie brak
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości