Antena elektryczna w Maździe 323 BA – wątek wspólny
witam was chłopaki ! Mam wazne 2 pytania . Ja miałem rownież uszkodzona antene w mojej 323 f BA – naprawe wykonałem samemu nie ma z tym problemu ( poprostu zakupiłem nowa cała antenke z anglika bo moja stara antenka miała ułamany w srodku antenyten giętki pas zebaty ktory wyciaga antene ) Moje pytanie to : .
Piszecie o wynianie tego pasa zebatego ? Jak niby to mozna wyciagnac ? OdKRECA SIE GO OD GóRY ANTENY CZY JAK ?
2 Pytanie to ...do anteny ida 3 przewody . Chce załozyc wyłacznik odcinajacy wyłączenie jej by po wyłaczenie silnika antena mi pozostała wyciagnieta . Na ktory przewód mam załozyc wyłącznik
Piszecie o wynianie tego pasa zebatego ? Jak niby to mozna wyciagnac ? OdKRECA SIE GO OD GóRY ANTENY CZY JAK ?
2 Pytanie to ...do anteny ida 3 przewody . Chce załozyc wyłacznik odcinajacy wyłączenie jej by po wyłaczenie silnika antena mi pozostała wyciagnieta . Na ktory przewód mam załozyc wyłącznik
Ostatnio edytowano 4 lis 2007, 14:02 przez Gwiazda, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 3 cze 2007, 15:10
- Posty: 52
- Skąd: Dziergowice /\ woj Opolskie
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 rok 96
Aby wyjąć bat anteny musisz rozkręcić jej mechanizm. Nie pamietam dokładnie... ale nie jest to skomplikowane – zdejmuje sie pokrywę przekładni a wtedy można ją rozebrać na części pierwsze.
Co do drugiego pytania to powinieneś go założyć na przewodzie który podaje stałe zasilanie do anteny – na jednym z przewodów nawet przy schowanej antenie cały czas jest 12V (to właśnie jest zsilanie silnika anteny) i ten właśnie musisz odciąć
Co do drugiego pytania to powinieneś go założyć na przewodzie który podaje stałe zasilanie do anteny – na jednym z przewodów nawet przy schowanej antenie cały czas jest 12V (to właśnie jest zsilanie silnika anteny) i ten właśnie musisz odciąć
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy tak podlaczalem, masa i dwa plusy ale w domu z zasilacza od kompa za cholere nie chce ta antena ruszyc, nie wiem moze 11,4V to dla niej za malo.
wiesz moze skad antena bierze zasilanie z samochodu? tzn gdzie kabelki sa docelowo poprowadzone? poprzedni wlasciciel strasznie namieszal w instalacji audio (prad do anteny nie dochodzi wcale, zasilanie radia pociagniete z aku a kostka do radia ucieta i podlaczonetylko 2 glosniki
) mam jakis schemat audio ale anteny tam nie ma
wiesz moze skad antena bierze zasilanie z samochodu? tzn gdzie kabelki sa docelowo poprowadzone? poprzedni wlasciciel strasznie namieszal w instalacji audio (prad do anteny nie dochodzi wcale, zasilanie radia pociagniete z aku a kostka do radia ucieta i podlaczonetylko 2 glosniki
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
Niestety nie wiem dokąd biegną przewody – prawdopodobnie zasilania idą do "puszki" z bezpiecznikami (stałe 12V) i do radia (sterujące 12V). Zasilacz od kompa powinien ruszyć antenę – ma wystarczajacy prąd. Może jednak antena którą posiadasz jest uszkodzona?
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Szkoda że w tamtej 323 nie sprawdziłeś sobie wyprowadzeń
. jest jeszcze jedna możliwość i jest to tylko sugestia bo nie wiem jak to odnosi siedo rzeczywistości, ale być może antena potrzebuje masy którą dostaje po przykręceniu jej do karoserii poprzez styk jej obudowy z balchą
ale wątpię aby to było to.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
tamta mazda byla mojego dziadka i juz jej nie ma w rodzinie. byl zlamany bat w antenie ale silnik sprawny, kupilem uniwersalna zeby sam bat podmienic i w domu kombinowalem. antene uniwersalna podlaczylem bez problemu a oryginalna tylko w samochodzie latala. nie udalo mi sie zmienic bata i mam dwie anteny swoja (nie wiem czy sprawna bo kupilem mazde z wysunieta) i tamta od dziadka gdzie silnik jest 100% sprawny
odbiore madzie w nastepnym tygodniu to cos sie ruszy, audio musi byc
odbiore madzie w nastepnym tygodniu to cos sie ruszy, audio musi byc
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
Ja tez mam sprawny silniczek.Oddam tanio bo niebede sie bawil w przekladki.Kupie se uniwersalna antene
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Jeżeli pomyliłem forum poprawcie a teraz do rzeczy co jest przyczyną że mam bardzo słaby sygnał z anteny praktycznie nic nie odbiera jedynie Radio Bis i lokalne- antena elektryczna mam nowe radio więc to nie wina radia tak sądzę
EDIT by Marek: Wątek powstał z połączenia kilku o tej samej lub zbliżonej tematyce.
EDIT by Marek: Wątek powstał z połączenia kilku o tej samej lub zbliżonej tematyce.
Cobretti
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
- Od: 19 gru 2007, 21:48
- Posty: 145
- Skąd: kołobrzeg
- Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna
jaki zasilacz? i gdzie on się znajduje oglądałem antene i nic takiego tam nie ma czyżby trzeba było kupić jak możesz daj szybką odpowiedż pozdrawiam
Cobretti
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
- Od: 19 gru 2007, 21:48
- Posty: 145
- Skąd: kołobrzeg
- Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna
wieszosc anten w samochodach jest aktywnych tzn potrzebuja zasilania do prawidlowej pracy, + do zasilania jej znajduje sie przy radiu i podlacza sie go jak sie montuje radio, radio ma specjalne wyjscie do aktywacji anteny/ subwoofera tak aby po wylaczeniu radia/zaplonu nie czerpalo energi. – jest z masy a przzewod sygnałowy tez kolo radia
- Od: 23 gru 2007, 18:57
- Posty: 4
antena reaguje na zapłon bez zarzutu włącza się i wyłącza słychać przcujący silniczek cztli problem w czyms innym podpwiedz
Cobretti
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
- Od: 19 gru 2007, 21:48
- Posty: 145
- Skąd: kołobrzeg
- Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna
Spróbuj odłaczyć przewód antenowy od anteny i podłączyć kawałek drutu, jeśli sygnał się poprawi to znaczy że przewód lączący radio z anteną jest ok tylko coś w środku anteny sie rozłączyło. Jeśli nic się nie zmieni to przewód radio – antena uszkodzony.
Można również bardziej fachowo sprawdzić połaczenie miernikiem (omomierzem ). Warto by również sprawdzić czy przewód antenowy nie jest gdzieś zwarty do masy, bo wtedy sygnał nie przejdzie. Można to zrobić odłączając przewód antenowy od radia i anteny i mierząc rezystancję między masą samochodu, a przewodem sygnałowym przewodu. Teen sam pomiar trzeba wykonać aby ustalić czy nie ma zwarcia między ekranem przewodu a żyłą sygnału. No to taka garść pomysłów.![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Można również bardziej fachowo sprawdzić połaczenie miernikiem (omomierzem ). Warto by również sprawdzić czy przewód antenowy nie jest gdzieś zwarty do masy, bo wtedy sygnał nie przejdzie. Można to zrobić odłączając przewód antenowy od radia i anteny i mierząc rezystancję między masą samochodu, a przewodem sygnałowym przewodu. Teen sam pomiar trzeba wykonać aby ustalić czy nie ma zwarcia między ekranem przewodu a żyłą sygnału. No to taka garść pomysłów.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
Gość
a ja ostatnio wjechałem do myjni z włączonym radiem – jak wyjechałem to radio już nic nie łapało 

-
JTomek
Rozbierz plastiki z bagaznika i dostan sie do anteny.Odlacz przewod i dotknij palcami,(czlowiek przewodzi) jesli dziala,to podlaczenie w radiu ok a jesli nie to cos jest z wtyczka albo antena 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości