Problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa i kontrolki rezerwy – wątek wspólny
U mnie też nie opada, nawet ostatnio stał 3 dni nietykany i wskazówka nie opadła ani o 1mm
- Od: 22 sty 2012, 23:40
- Posty: 16
- Auto: Mazda 323f ba
Mazda 323f ba po lifcie. Kontrolka rezerwy nie zapala się podczas jazdy, natomiast gdy zatrzymam się to po upływie około 30 sekund uaktywnia się i świeci aż do momentu wyłączenia zapłonu (nawet podczas jazdy). Czy to normalne?
Powiem ci, że u mnie też nie ma tego samego czasu zapalania się kontrolki i nawet sam nie wiem czy też zapala się po zatrzymaniu bo na to uwagi nie zwracałem. Wiem tylko tyle że w czasie jazdy się zapali. A też mam polifta. A gdyby zresetować kompa? Nie wiem w tym przypadku gdybam..
No bo wątpię, żeby to czy stoisz czy jedziesz miało wpływ kiedy się zapala. Wyjmij pompę paliwa ze zbiornika, włącz sobie zapłon i poruszaj pływakiem i zobacz jak na to reaguje kontrolka.
No bo wątpię, żeby to czy stoisz czy jedziesz miało wpływ kiedy się zapala. Wyjmij pompę paliwa ze zbiornika, włącz sobie zapłon i poruszaj pływakiem i zobacz jak na to reaguje kontrolka.
- Od: 10 sie 2011, 21:47
- Posty: 45
- Skąd: Przeworsk / Rzeszów
- Auto: MAZDA
Śmieszna sprawa bo ja u siebie właśnie obserwując kontrolke ( też Madzia po lifcie ) zaobserwowałem że ta świeci się dopiero gdy... wskazówka jest już tak że niżej sie nie da! To norma?
Mazda 323F ~~ BA ~~ Z5 ~~ 1998r ~~ Zapraszam >http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135976
- Od: 19 kwi 2012, 23:05
- Posty: 36
- Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
- Auto: MAZDA 323F BA
Po lifcie 1998
1.5 90KM
I na ile km wystarcza?
Mazda 323F ~~ BA ~~ Z5 ~~ 1998r ~~ Zapraszam >http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135976
- Od: 19 kwi 2012, 23:05
- Posty: 36
- Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
- Auto: MAZDA 323F BA
Po lifcie 1998
1.5 90KM
Ja ostatnio wyjezdzilem, a raczej skonczylo mi sie paliwo. wlalem rowniotkie 10l i wskaznik pozniosl sie z 1-2mm nad ostatnia kreske. czyli rezerwy jest jakies 6 litrow. i nie radze tak jezdzic, mozna pompke zatrzec; spalic, nazywajcie to jak chcecie. a ja zrobilem tak zeby sprawdzic i to na podworku, wiedzialem ze nie ma juz paliwa bo auto mialo problem wogole odpalac. takze zeby nie zje..c pompki starac sie utrzymywac wskaznik minimalnie nad ostatnia kreska:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
u mnie kontrolka zapala się po przejechaniu jakiegoś odcinka tyle że jak jeżdze na podtlenku LPG to wolno mi ubywa więc trudno mi to ocenić, a co do strasznie opadającej wskazówki poziomu paliwa to coś mi sie przypomina że jest jakaś możliwośc kalibracji samego wskażnika ale to trzeba skopać forum.
w sumie nie powinno być więcej na rezerwie bo przy zbiorniku pojemności ok 55L i spalaniu ok 7-8 litrów to co chwile zapalałby Ci się żyd i trzeba by było mysleć co chwile o stacji jak kontrolka straszy a na tych 6 litrach przy spokojnej jeżdzie powinieneś do 80km przejechać więc już po tylu kilometrach znajdziesz miejsce do zatankowania
arafal21 napisał(a):Ja ostatnio wyjezdzilem, a raczej skonczylo mi sie paliwo. wlalem rowniotkie 10l i wskaznik pozniosl sie z 1-2mm nad ostatnia kreske. czyli rezerwy jest jakies 6 litrow. i nie radze tak jezdzic, mozna pompke zatrzec; spalic, nazywajcie to jak chcecie
w sumie nie powinno być więcej na rezerwie bo przy zbiorniku pojemności ok 55L i spalaniu ok 7-8 litrów to co chwile zapalałby Ci się żyd i trzeba by było mysleć co chwile o stacji jak kontrolka straszy a na tych 6 litrach przy spokojnej jeżdzie powinieneś do 80km przejechać więc już po tylu kilometrach znajdziesz miejsce do zatankowania
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Interesuje mnie, na jakiej podstawie ta kontrolka jest załączana. Dla utrudnienia dodam, że zdemontowałem cały czujnik poziomu paliwa i nie ma w nim termistora o którym była mowa. Więc na jakiej zasadzie się to odbywa? Zmiana oporności pływaka załącza przekaźnik? Schemat bardzo mile widziany.
Zasada wlaczania kontorlki- niska ilosc paliwa po co Ci to potrzebne?? tankuj czas zeby sie nie wlaczala albo zaloz gaz. nie wiem po takie cos komus potrzebne, widac wlacza sie kiedy jest malo paliwa i juz, nie zawsze wlacza sie w tej same pozycji tylko jak sie cos tam zwidzi.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
gonzalo napisał(a): Dla utrudnienia dodam, że zdemontowałem cały czujnik poziomu paliwa i nie ma w nim termistora o którym była mowa.
A po co tam termistor ?
gonzalo napisał(a):Więc na jakiej zasadzie się to odbywa?
Plywak dziala jak dzielnik napiecia i przy jakims okreslonym poziomie nastepuje zalaczenie kontrolki.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość