Klimatyzacja w BA – różne problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 27 kwi 2014, 20:05

To zmostkowanie pinów czujnika zrób tylko na próbę.
Dłuższa praca sprężarki bez czynnika b. źle wpływa na jej kondycję.

Temat założyłeś w niewłaściwym dziale wiec go przeniosłem i docelowo połączę z istniejącym (bo pamiętam, że taki już był).
Na przyszłość zwracaj uwagę na podział forum i .... uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marek 161BD081 » 28 kwi 2014, 07:17

Czytaj: viewtopic.php?f=116&t=48270
Moim zdaniem powinno pasować.

EDIT:

Dokładniejsza odpowiedź: viewtopic.php?f=456&t=48270&p=1362159#p1362159

Na przyszłość proszę używać wyszukiwarki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kosa1061 » 10 maja 2014, 13:55

Witam, mam pewien problem cieknie mi sprężarka klimatyzacji w mojej maździe, i zastanawiam się czy da rade to samemu uszczelnić a może ktoś naprawiał i wie jakie o ringi albo uszczelki tam idą.


zaznaczyłem gdzie cieknie
Obrazek


papa papa papa papa papa papa papa papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 12:06
Posty: 52
Skąd: Zarszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95

Postprzez marian3333 » 20 maja 2014, 22:26

panowie pytanie ile wchodzi gram r134 do 323f ba 1.5 podobno pod maska jest tabliczka z info ale nie mogę znaleźć,juz przez 2 lata borykam sie z niesprawna klima kilku fachowców i nadal nic,bylem nawet w serwisie i po miesiącu znowu cieple leci,testy uv nc juz nie wykrywają,do tej pory wymieniony skraplacz i glowny gumowy waz od sprezarki,ndal ucieka bo juz 3tyg,jak nabilem po uv nic nie wdac a tu juz resztki gazu,zaden ze specow nie kazal wymieniac osuszacza,a na allegro sa ale bez wyjscia na czujnik,gdze kupic <co?> czy on ma duze znaczenie,bo chyba co 5 lat powinno sie go wyminic a ja mam ori,jeszcze jedno,bo pod nogami pasazera jest parownik,czy on dzaiala podobnie jk skralacz bo nikt tego nie chcial sprawdzic a mi sie wydaje ze tam moze bo gdzies ten gaz spier,,, :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez Przemek323c » 21 maja 2014, 14:22

marian3333 napisał(a):wymieniac osuszacza,a na allegro sa ale bez wyjscia na czujnik,gdze kupic czy on ma duze znaczenie,bo chyba co 5 lat powinno sie go wyminic a ja mam ori


Po kazdym rozszczelnieniu ukladu powinno sie wymienic. Pasuje od bj i chyba od jakiegos forda.

marian3333 napisał(a):ile wchodzi gram r134 do 323f ba 1.5


Kolo 700 ale najlepiej nabijac nie na wage tylko na temp odparowania.

marian3333 napisał(a):on dzaiala podobnie jk skralacz bo nikt tego nie chcial sprawdzic a mi sie wydaje ze tam moze bo gdzies ten gaz spier,,,


Zupelnie odwrotnie bo w skraplaczu cisnienie sie podnosi, w parowniku obniza. Tu i tu moze byc nieszczelnosc, wlasciwie to na wszystkim moze byc.
Przemek323c
 

Postprzez Andrzej414 » 22 maja 2014, 21:50

Wszystko pasuje z F do C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez k323fba » 24 maja 2014, 14:40

Witam, mam problem z klimatyzacją. Nabili mi 3 dni temu cały układ 750 g. Układ nie był sprawdzany początkowo azotem tylko próżnia i nabicie. Został nabity mimo to że był kompletnie pusty bo niby jest ok. Po nabiciu było słychać dziwne ciche syczenie pod schowkiem i bulgotanie po wyłączaniu klimatyzacji. Klimatyzacja już nie chłodzi byłem na warsztacie i się okazało że zostało tylko 100g czynnika w układzie. Wyciek jest niby przy zaworze rozprężającym przy parowniku. Zmieniłem oringi pojechałem na inny warsztat na sprawdzenie azotem ciśnienie ucieka. I mam pytanie co dalej robić wymienić cały parownik czy szukać wycieku w innym miejscu ? Są może jakieś inne słabe miejsca w klimatyzacji w tym modelu ?
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 14:31
Posty: 14
Auto: Mazda 6 GH 2008 1.8 PB

Postprzez Przemek323c » 25 maja 2014, 22:24

W tak starym ukladzie wszystkie sa potencjalnie slabe ale tu najbardziej skraplacz i okolice.
Przemek323c
 

Postprzez plastek1979 » 27 maja 2014, 19:31

Witam.
Mam sprężarkę klimy Sendena.U mnie w okolicy tylko Panasonica mają.I teraz pytanie,jak wymienię na Panasonica to oba przewody też muszę i czy z drugiej strony będą pasować.I jeszcze jakie śruby do sprężarki przychodzą?Okazało się że mechanik odkręcając mi sprężarkę je pourywał i dał mi jakieś całkiem inne :|
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez plastek1979 » 27 maja 2014, 20:33

Witam.
Mam sprężarkę klimy Sendena.U mnie w okolicy tylko Panasonica mają.I teraz pytanie,jak wymienię na Panasonica to oba przewody też muszę i czy z drugiej strony będą pasować.I jeszcze jakie śruby do sprężarki przychodzą?Okazało się że mechanik odkręcając mi sprężarkę je pourywał i dał mi jakieś całkiem inne :|
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez adamax4 » 27 maja 2014, 21:59

Oba przewody od sprężarki musisz wymienić, a jeden też przerobić, bo nie bedzie Ci pasował do chłodnicy.

Poza tym na allegro są takie jakiej szukasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez plastek1979 » 28 maja 2014, 18:02

Czyli jednak allegro zostaje bo przerabiac mi się nie uśmiecha.
A śruby jakiej długości idą?Bo wiem już że M10x1.25.
I czy można te gumowe węże przekuwać?Bo mam 1 przetarty od koła pompy wspomagania.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez 94arus323f » 28 maja 2014, 19:15

Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 323F BA 1.5 16V , a teraz przechodząc do sedna sprawy.
Mam problem z moją klimatyzacją. Ostatnio pojechałem nabić klimę do zaprzyjaźnionego serwisu. Wszystko gra, klima nabita, osprzęt klimatyzacji szczelny. Ale pojawił sie problem przy uruchomieniu klimy. Wciskając przycisk A/C uruchamia się wentylator, lecz sprężarka od klimatyzacji nie uruchamia się(nie podaje napięcia od przekaźnika). Sprawdzałem ciągłosc przewodu od kostki przekaźnika klimatyzacji co znajduje sie na podszybiu po lewej stronie patrząc od przodu samochodu do tej małej kostki co jest obok reflektora, przewód jest dobry. Podając napięcie bezpośrednio z akumulatora na kostkę sprężarki, klimatyzacja działa, magneśnica zostaje przyciągnięta i robi się zimno w Madzi :) A i bezpieczniki wszystkie są sprawne. Wiec nasuwa się pytanie, co może byc przyczyną że przekaźnik( cewka, czujnik – róznie to ludzie nazywają :D ) nie daje napiecia na spręzarkę ? Uszkodzony przekaźnik, czy też brak zasilania na ten przekaźnik ?

Błagam pomóżcie mi :( Nie chce płacić serwisowi grubej kasy za jakąś drobnostkę :)

Pozdrawiam.
94arus323f
 

Postprzez Marek 161BD081 » 29 maja 2014, 10:55

A czy przekaźnik dostaje sygnał do przełączenia?

Poza tym proszę o zapoznanie się z podziałem Forum aby na przyszłość zakładać tematy we właściwych działach.
Temat przenoszę do Nadwozia, gdzie docelowo połączę z istniejącym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marek 161BD081 » 29 maja 2014, 11:04

Teoretycznie można zakuć na nowo cały wąż pod warunkiem, że .... masz właściwy materiał.
Materiał węży do klimy jest zupełnie inny niż np. do hydrauliki siłowej.
Taniej i prościej jednak będzie używkę znaleźć.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 94arus323f » 29 maja 2014, 13:55

Doszedłem końca :D Przekaźnik jest padnięty :) był urwany zwoj na cewce :)
94arus323f
 

Postprzez plastek1979 » 29 maja 2014, 18:12

No to wiem już prawie wszystko oprócz wymiaru śrub.Jaką długość mają te wkręcane w kadlub i te mocujące spężarkę do podstawy?
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Andrzej414 » 5 cze 2014, 22:06

Pewnie że da radę. Albo sylikon albo wytnij z gumy uszczelkę o tym samym profilu bo tam na pewno takowe figurują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez adamax4 » 6 cze 2014, 11:07

Nie może być to uszczelka wycięta ot tak sobie z gumy, a tym bardziej z jakiejś tam pierwszej lepszej gumy. Musisz kupić oryginalne uszczelki. Tam są prawdopodobnie oringi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Marek 161BD081 » 6 cze 2014, 11:12

Zwykłe oringi napewno tam się nie sprawdzą – trzeba szukać specjalnych, które są odporne na czynnik i olej od klimatyzacji.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323