Antena elektryczna w Maździe 323 BA – wątek wspólny


U mnie wystarczyło wymienic radioodtwaracz a antena ozyła..hihi. Ale powiedzcie mi czy w modelu 323F BA to normalne jest za antean jest strzanie długa i strasznie głosno sie wysuwa??
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Silnik anteny załącza się automatycznie przy odpalaniu i wyłączniu wózka. Tak samo w przypadku jeśli radyjko ma funkcję sterowania anteną. Niestety bat jest długi jak u furmana hehe i też u mnie słychać jak silnik pracuje ... silnik, bo antena się już nie chowa (poszło cięgno
) – po zdemontowaniu osłon w bagażniku (zdemonować wcześniej lampkę oświetlenia bagażnika) i chęci naprawienia usterki ... wybrałem to drugie – poszedłem na browar
– do dziś nie chodzi hehehe
- Od: 15 sie 2006, 22:04
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: mazda 323f 1,5 16v/dohc 1997
zakupilem na allegro elektryczna antene do mazdy 323f BA
wszystko byloby ok gdyby nie to ze wtyczka jest zupelnie inna
rozpierniczylem wtyczke i probuje wlasnymi silemi metoda prob i bledow ale mozliwosci jest mnostwo
kabelki sa takie: rozowy, czarny i jakis taki czerwononiebieski
w normalnej antenie wyglada to tak:
.1 .2 .3 .4
.5 .6 .7 .8
3. czarny
4. czerwononiebieski
8. rozowy
w tej co zakupilem mamy do dyspozycji mniej pinow
.1 .2 .3 .4
.5 .6 .7 .8
z czego 6 i 7 ich nie ma
probowalem podlaczyc to na wiele sposobow a te najbardziej logiczne nie dzialaja wiec nie ma co zgadywac
aha, sprawdzalem jeszcze na koniec stara antene, po odpaleniu radia silniczek dziala wiec wszystko powinno byc ok no chyba ze zakupilem bubla ale watpie bo zazwyczaj tasiemka sie zuzywa a nie silniczek
pomozcie
pomogloby mi chociazby ktore z tych 6 sa aktywne
wszystko byloby ok gdyby nie to ze wtyczka jest zupelnie inna
rozpierniczylem wtyczke i probuje wlasnymi silemi metoda prob i bledow ale mozliwosci jest mnostwo
kabelki sa takie: rozowy, czarny i jakis taki czerwononiebieski
w normalnej antenie wyglada to tak:
.1 .2 .3 .4
.5 .6 .7 .8
3. czarny
4. czerwononiebieski
8. rozowy
w tej co zakupilem mamy do dyspozycji mniej pinow
.1 .2 .3 .4
.5 .6 .7 .8
z czego 6 i 7 ich nie ma
probowalem podlaczyc to na wiele sposobow a te najbardziej logiczne nie dzialaja wiec nie ma co zgadywac
aha, sprawdzalem jeszcze na koniec stara antene, po odpaleniu radia silniczek dziala wiec wszystko powinno byc ok no chyba ze zakupilem bubla ale watpie bo zazwyczaj tasiemka sie zuzywa a nie silniczek
pomozcie
pomogloby mi chociazby ktore z tych 6 sa aktywne
- Od: 20 sie 2006, 14:34
- Posty: 8
- Auto: 323f '96
mam dwie anteny z 323F na biurku 95 i 96. obie maja osiem pinow.
napisalbys mi do ktorych pinow dochodza te kable z wtyczki z instalacji w aucie a ktore sa wolne? i jaki kolor do ktorego pinu
bardzo mi to pomoze bo nie mam auta chwilowo a chcialem sie antena zajac i nie wiem jak ja podlaczyc do akumulatora.
rozumiem ze to ulozenie ktore podales to widok w ten sposob ze zatrzask do kostki jest na gorze?
napisalbys mi do ktorych pinow dochodza te kable z wtyczki z instalacji w aucie a ktore sa wolne? i jaki kolor do ktorego pinu
bardzo mi to pomoze bo nie mam auta chwilowo a chcialem sie antena zajac i nie wiem jak ja podlaczyc do akumulatora.
rozumiem ze to ulozenie ktore podales to widok w ten sposob ze zatrzask do kostki jest na gorze?
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
.1 .2 .3 .4
.5 .6 .7 .8
3. czarny
4. czerwononiebieski
8. rozowy
reszta jest niepodlaczonych ale istnieja w przeciwienstwie do tej innej wtyczki ktora aktualnie mam gdzie 6 i 7 ich nie ma
w starej antenie mialem gniazdo z boku anteny, czarne
w nowej mam frontownie umieszczone, biale
zatrzask raczej jest na gorze ale nie jestem pewien, jak podlaczysz inaczej to nie powinno nic sie stac bo silniczek dalej dzialal po wczesniejszym podlaczeniu dogorunogami
.5 .6 .7 .8
3. czarny
4. czerwononiebieski
8. rozowy
reszta jest niepodlaczonych ale istnieja w przeciwienstwie do tej innej wtyczki ktora aktualnie mam gdzie 6 i 7 ich nie ma
w starej antenie mialem gniazdo z boku anteny, czarne
w nowej mam frontownie umieszczone, biale
zatrzask raczej jest na gorze ale nie jestem pewien, jak podlaczysz inaczej to nie powinno nic sie stac bo silniczek dalej dzialal po wczesniejszym podlaczeniu dogorunogami
- Od: 20 sie 2006, 14:34
- Posty: 8
- Auto: 323f '96
rozkrecilem i cale szczescie ze na plytce bylo podpisane co jest do czego, nie chcialem tego robic wczesniej bo bylo przeciwko temu pare powodow no ale dalo rade
problem jest teraz jednak inny:
jak ta tasiemka ma sie trzymac tego najcienszego elementu anteny??? (chodzi o teleskop)
mocuje sie ja jakos?
dzialaloby to wszystko gdyby ta tasma trzymala mi sie tego ostatniego elementu w teleskopie
tak jak jest teraz to antena chowa sie do pewnego momentu potem tasiemka dalej jest chowana, nastepnie jak jest wysuwana to tasiemce nie udaje sie wcisnac w najmniejszy otwor i popycha tylko pare elementow
problem jest teraz jednak inny:
jak ta tasiemka ma sie trzymac tego najcienszego elementu anteny??? (chodzi o teleskop)
mocuje sie ja jakos?
dzialaloby to wszystko gdyby ta tasma trzymala mi sie tego ostatniego elementu w teleskopie
tak jak jest teraz to antena chowa sie do pewnego momentu potem tasiemka dalej jest chowana, nastepnie jak jest wysuwana to tasiemce nie udaje sie wcisnac w najmniejszy otwor i popycha tylko pare elementow
- Od: 20 sie 2006, 14:34
- Posty: 8
- Auto: 323f '96
Tasiemka powinna być zamocowana (zaciśnięta) na stałe w tulejce w najcieńszym elemencie anteny. Skoro jest luźna to widocznie Ci się urwała. Możesz rozebrać bat i spróbować ją zacisnąć – trzeba odkręcić "główkę" anteny i wtedy wyjdzie Ci dołem końcowy element – będziesz wiedział jak to wygląda.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):Tasiemka powinna być zamocowana (zaciśnięta) na stałe w tulejce w najcieńszym elemencie anteny. Skoro jest luźna to widocznie Ci się urwała. Możesz rozebrać bat i spróbować ją zacisnąć – trzeba odkręcić "główkę" anteny i wtedy wyjdzie Ci dołem końcowy element – będziesz wiedział jak to wygląda.
no wlasnie tak tez myslalem, probowalem odkrecic ta glowke za pomoca 2 par kombinerek i dupa, stwierdzilem ze tego sie nie odkreca
jest na to jakis sposob?
- Od: 20 sie 2006, 14:34
- Posty: 8
- Auto: 323f '96
mam pytanie, czy udalo Ci sie uruchomic ta antene z BA w domu? ja podlaczalem juz na setki mozliwosci i nie chce sie ruszyc. mam dwie anteny jedna jest 100% sprawna
znalazlem takie zdjecie
opis rozmieszczenia kabli jest inny niz podales ale i tak nie dziala
znalazlem takie zdjecie

opis rozmieszczenia kabli jest inny niz podales ale i tak nie dziala
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
marcus_87 napisał(a):mam pytanie, czy udalo Ci sie uruchomic ta antene z BA w domu? ja podlaczalem juz na setki mozliwosci i nie chce sie ruszyc
trzy kabelki:
czarny – masa
pozostałe dwa to zasilanie – jeden jest stałym zasilaniem 12V a drugi to sygnał 12V od radia (niestety nie wiem który jest który). Najprościej pod czarny podłaczyć masę a dwa pozostałe podłączyć pod 12V i musi grać
yotek napisał(a):probowalem podlaczyc to do zasilacza antenowego ale tez nie dzialalo
zasilacz antenowy daje nateżenie jedynie 100mA – to o wiele za mały prąd aby ruszył silnik anteny – dużo lepszy bedzie prostownik.
yotek napisał(a):no wlasnie tak tez myslalem, probowalem odkrecic ta glowke za pomoca 2 par kombinerek i dupa, stwierdzilem ze tego sie nie odkreca
jest na to jakis sposob?
większe kombinerki, imadło... jest wiele sposobów... u mnie sie odkręcało bo miałem też urwaną taśmę zębatą i musiałem ją ponownie zacisnąć.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości