Komputer pokładowy – Spalanie, zasięg, temperatura zewnętrzna itd oraz problemy przy jego instalacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 7 maja 2012, 11:25

Zapewne ten twój komputerek wymaga innego "standardu" sygnału z czujnika.
Często jest to po prostu "impulsator", który daje impulsy proporcjonalne do szybkości jazdy.
Tutaj mamy cewkę, która daje napięcie o częstotliwości też proporcjonalnej do szybkości jazdy.
Oczywiście wartość tego napięcia jest niezbyt duża (nie mierzyłem tego ale sądzę aby była wyższa niż np. 1V).
Napewno nie ma tak aby opór tego czujnika miał się zmieniać – źle coś mierzyłeś <lol>
Spróbuj się wpiąć w ten czujnik i zmierz na nim napięcie podczas jazdy ale ... na zakresie napięć zmiennych.

Powodzenia!

P.S. ... i uzupełnij profil.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kamil22021990 » 9 maja 2012, 01:52

Dzięki Marek 161BD081 naprowadziłeś mnie na dobrą drogę i komputerek już śmiga <jupi>
Na pomiarze napiecia prądu przemiennego na czujniku jest napiecie zaczynające się przy niskich prędkościach od 1,5V do 9V przy około 100km\h (itd.) w moim podłączeniu brakowało podpięcia 2 kabelka do komputerka bo to napiecie występuje TYLKO pomiędzy 2 stykami czujnika, (pomiedzy masą a jednym ze styków nie występuje napiecie) i dlatego komputer nie zliczał impulsów gdy miałem podłączony jeden kabelek.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2012, 15:13
Posty: 6 (0/2)
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 97r.

Postprzez blizni129 » 19 lip 2012, 08:49

Witam :") wczoraj z Kolegą Kamilem próbowaliśmy u mnie podłączyć identyczny komputerej jak jego lecz niespodziewanie pojawiły się komplikacje ( a myśleliśmy , że będzie tak łatwo :D) . Mianowicie 2 przewody odpowiedzialne za pobór informacji z czujnika VSS u mnie niestety nie zostały podpięte gdyż jak się okazało pomimo tego, że mamy takie same liczniki to kostka ta pojedyńcza po stronie obrotomierza różniła się ilością przewodów ( u mnie było mniej). Przemierzyliśmy wszystkie kombinacje na tej kostce miernikiem i niestety nie udało nam się znaleźć tych dwóch pod które on ma podpięty komputerek. Zaczęliśmy szukać dalej i postanowiliśmy wpiąć się pod czujnik VSS i tu zonk oba przewody czujnika są ucięte i brak kabli które tam powinne być podpięte. Następnie wypieliśmy wtyczkę z tego czujnika i dorobiliśmy brakujące przewody aby sprawdzić czy będzie na nich potrzebny nam sygnał lecz nie pojawiły się żadne wskazania z czujnika więc chyba ktoś go odpiął bo jest kaput:/.
Zaczęliśmy szukać z podpiętą kostką do zegara na jego tylnej płycie na tych 4 bolcach na których osadzony jest wskażnik prędkości napięcia które by rosło tak aby zastąpić brakujący sygnał VSS i pojawił się kolejny problem bo sygnał się znalazł ale na dwóch plusowych bolcach oscylujący do około 20V na wysokich obrotach więc nie zaryzykowaliśmy podpięcia z obawy przed spaleniem komputerka.
Czy ktoś wie w jaki w takim razie sposób u mnie licznik dostaje sygnał dotyczący prędkości?? z kąd go wziąść ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez adamax4 » 19 lip 2012, 10:27

Jesteś pewny, że masz impulsator w skrzyni? Może to jest tylko zaślepka. W modelach poliftowych sygnał często był pobierany z modułu ABS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez blizni129 » 19 lip 2012, 11:09

Nie wiem może jest wzięty z ABSu ale czy w takim razie zaślepka by miała wtyk na kostkę do czujnika? i w dodatku z wpiętą kostką obciętymi kablami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez adamax4 » 19 lip 2012, 16:15

Tak
blizni129 napisał(a): ale czy w takim razie zaślepka by miała wtyk na kostkę do czujnika? i w dodatku z wpiętą kostką obciętymi kablami?

Tak. Zaślepka wygląda prawie jak czujnik. Można w nią normalnie kostkę wpiąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez blizni129 » 20 lip 2012, 14:32

A czy ktoś śię orientuje czy w tych autach był puszczony sygnał podgłąśniania / ściszania radia na kostkę iso? bo to można podobno wykożystać zamiast czujnika Vss ewentualnie który pin modułu ABS jest za to odpowiedzialny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez kitek » 27 lip 2012, 00:57

Podpinam sie pod temat .
Też jestem ciekaw skąd wziąć sygnał VSS w BA po lifcie .
Albo Mazda , albo nic ... Zapraszam na forum : 323-klub.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2004, 23:52
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Auto: MAZDA 323 F BA 1,5 16v 98r.

Postprzez kitek » 9 gru 2012, 00:24

Czy udało się rozwiązać problem ?
Bo miałem to samo i temat został już ogarnięty <faja>
Albo Mazda , albo nic ... Zapraszam na forum : 323-klub.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2004, 23:52
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Auto: MAZDA 323 F BA 1,5 16v 98r.

PostTen post został usunięty przez Majki88 11 gru 2012, 07:29.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Majki88 11 gru 2012, 07:29.
Powód: OT

Postprzez mazdaos » 18 maja 2013, 17:08

Hej
Chciałbym zamontować uniwersalny komputer Telwis w Mazdzie 323F BA. Sprzedawca poinformował mnie, że sygnał zużycia paliwa można pobrać z wyjściu sterownika silnika (dowolny z pinów 4U, 4V, 4W, 4X) a sygnał prędkości jest w tym samym złączu na pinie 1M. Czy ktoś już tak podłączał? Gdzie jest ten komputer (jakieś zdjęcie)? Gdzie montujecie wyświetlacz ( w miejscu zegarka)?
Załączniki
323_BA_Z5[1].pdf
(191.23 KiB) Pobrane 106 razy
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 20:40
Posty: 16
Auto: mazda 323f BA 1998r.

Postprzez george9999 » 12 paź 2014, 21:49

Witam. Mam problem ze znalezieniem sygnału vss. Mazdę mam z 15 października 1996 niby poliftową. Wyczytałem że vss będzie na pinie 1E w 9-ciopinowej kostce za licznikiem w mazdzie poliftowej. I tak za licznikiem mam 8-śmio, 9-cio i 10-cio pinowa kostkę. Czy ktoś orientuje się czy rozmieszczenie przewodów na nich były takie same przed i po lifcie. Coś nie zgadzają mi się oznaczenia kolorów z załączonym schematem . Przewód jaki mnie interesuje 1E oznaczony jako GL/Y. Czy to oznaczenie kolorów kabelka??? Coś tu się nie zgadza.
Oto schemat:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2f6cb.html

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 13 paź 2014, 07:21

Na płytce (folii) ze ścieżkami jest chyba tam opis sygnałów więc szukaj napisu "SPEED".
Zresztą ta ścieżka będziesz szła pod jedną ze śrub trzymających moduł szybkosciomierza.
Jak nie zapomnę to po południu popatrzę na posiadany licznik.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matek2892 » 16 paź 2014, 07:47

Witam, też przymierzam się do założenia takiego komputerka (avt 3095), tylko szukam informacji gdzie szukać sygnału vss i wtrysku. Mazde mam przedlfitową (95'), czytałem, że vss można z tyłu licznika z mocowania predkosciomierza wziąć ale w przelifcie?
Druga sprawa wtrysk chcę uzyskać sygnał z wtrysku ale LPG, rozmawiałem z gazownikiem i powiedział, że wtryski i tak są połączone razem więc można się wpiąć pod wtrysk benzyny.
Sprawa ostatnia jak to wszystko zestroić? jakie dane podać i jak wie ktoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 16 paź 2014, 10:20

We wszystkich modelach BA sygnał prędkości znajdziesz na tym samym pinie (śrubce) mocowania szybkościomierza.
Wtryskiwacze zazwyczaj są osobne – to nie jest układ typu "full group" więc dlaczego tak gazownik powiedział to nie wiem. Ale pomijając to w zasadzie jaki jest problem z podłączeniem się pod wtryskiwacz?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez george9999 » 16 paź 2014, 13:43

Rozkręciłem licznik i żadnego opisu nie miałem na płycie. A żeby dojść po ścieżkach który to też ciężko. Pozostaje mi tylko schemat na którym nie pasują oznaczenia kolorów. Więc biorę z 9-co pinowej wtyczki przewód 1E (niebiesko biały). Sprawdzę czy jest na nim vss jak przyślą komputer. Chciałem na razie poprzeciągać kable.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez adamax4 » 16 paź 2014, 16:10

W liczniku przedliftowym w miejscu tam gdzie wchodzą kostki powinny być opisy na ścieżkach. Miałem już kilka liczników w ręku i na żadnym tego nie brakowało.
A sygnał wtrysków najbliżej będzie Ci pociągnąć od ecu. To są cztery lekko grubsze przewody koloru żółtego z paskami innych kolorów. Są one wszystkie obok siebie. Dwa w dolnych, dwa w górnych pinach. Podpinasz się pod jeden z nich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Matek2892 » 16 paź 2014, 17:18

Dzięki za szybką odpowiedź, kolego adamax4 ecu masz na myśli ten moduł tuż koło lewarka zmiany biegów? wpinając sie w te piny od wtrysków będę miał spalanie gazu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 16 paź 2014, 18:03

Przecież dawkowanie gazu jest uzależnione od pracy wtryskiwaczy benzynowych.
Fakt, że do tego dochodzą pewne korekty (mapa w sterowniku lpg) ale z grubsza można z tego korzystać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323