Szyby elektryczne w Maździe 323 BA – usterki, montaż, usprawnienie – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bartekdw » 28 paź 2008, 20:14

hmm, u mnie też jest pstrykanie po wciśnięciu przycisku, ale w tym samym czasie rusza szyba, pewnie przekaźniki w obwodzie silnika podnośnika szyby taki dźwięk wydają. Stawiam na uszkodzony mechanizm podnoszenia szyby tak jak było u mnie (brak szczotek w silniku, spalony/uszkodzony komutator silnika).
Jeśli masz to rozebrane to podaj na kostke silnika prąd 12V obojętnie gdzie plus gdzie minus, a potem odwrotnie. Jeśli silnik sprawny to ruszy po takim podłączeniu i podniesiesz szybę do góry lub spróbuj jedną ręką włączyć przycisk podnoszenia szyby a drugą ręką "pomagaj" szybie podążać w górę – na początku u mnie tak działało. Po wymianie szczotek i przetoczeniu komutatora jest ok :D
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Cingular » 28 paź 2008, 20:16

ja jak kupowałem swoje mx3 to mi wcale ta szyba nie działała <lol> i gośc gdzieś znalazł inny śilniczek ale od seata który nie dało sie podpiąć zdesperowany doszłem do wniosku ze skoro jest zepsuty tenśilniczek w drzwiach to i tak go bardziej nie zepsuje i postanowiłem siągnac boczek dojśc do tego śilniczka i odkręcić takie dwie małe śróbki go co mocują do drzwi i wyszła mi ta częśc co jest magnes w środku wziołem zaczołem wykręcać to całe zwojenie i wyszła reszta hihi i zobaczyłem że cały komutator jest zabrudzonu to ta część co sie ślizgają takie szczotki węglowe po nim i w tych rowkach jest pełno włąśnie takiej sadzy napchanej ze szczotek mam nadzieje że w maire jasno tłumacze <lol> wziołem nożyk przeczyścilem te szczeliny i złozyłem to spowrotem do kupy uwaga może szlak cie trafić przy wklądaniu tego komutatora do środka jest problem ze szczotkami hihi ja poradziłem sobie tak że wziołem drudą osobe do pomocy i dwa noże hihi wcisłem te szczetki do srodka gdzie ich miejsce uwaga są na spręzynkach u nie pogub ich jak byś to robił pomocnik zabloował i tak trzymał te szczotki za pomoca noży zeby sie nie wysuneły a ja wkladałem całe zwojenie delikatnie i wkreciłem je do środka wyciagłem noże i przykreciłem tą czarną obudowe co w środku są te magnesy i wszytsko zaczeło chodzić normalnie i nadal chodzi hihi a może po prosty szczotki ci sie wytarły i trzeba je wymienić ale i tak czy tak musisz wyciągnac to zwojenie z komutatorem żeby to sprawdzić wiem że bardzo jasno to wytłumaczyłem hahaha http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Mo ... attolo.jpg masz link z śilniczkiem i tam jest komutator to coś co ma takie szczelinki je trzeba wyczyścic u mnie to pomogło nie wiem jak u ciebie może też pomorze ;)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez bartekdw » 28 paź 2008, 20:47

Dla jasności
Cingular napisał(a):to całe zwojenie
nazywa się wirnik silnika

Cingular napisał(a):uwaga może szlak cie trafić przy wkładaniu tego komutatora

Zależy jak kto się do tego zabiera, jeżeli najpierw umieścisz wirnik w części silnika w którym znajduje się przekładnia zębata z nawiniętą linką oraz szczotkotrzymacz ze szczotkami to potem zakładasz stojan(ta część silnika gdzie umieszczone są magnesy) na resztę i po problemie – nawet minuty nie zajmie.

Jeśli chodzi o wyjęcie silnika na stół to się problem zacznie, silnik przykręcony jest trzema śrubami, dodatkowo prowadnica szyby dwiema, nie wiem czy ktoś to potrafi inaczej rozpracować, ale ja zawsze wyciągałem szybę, odkręcałem cały mechanizm szyby i dopiero cokolwiek poprawiałem – tak jest w BA


Cingular napisał(a):może też pomorze

Ciężko się to czyta http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomorze

skitmen daj znać co i jak ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez skitmen » 28 paź 2008, 21:47

Panowie, ale to chyba nie silnik, tylko jakis przekaźnik albo ten przełącznik
normalnie tragedia. trudno. moze mi jej do jutra nie ukradną :/
jutro napisze co było, jak oczywiście uda mi się naprawić :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez skitmen » 29 paź 2008, 13:24

Wszystko jasne. TO SILNIK!! :( Podłączyłem pod niego 12V z aku. (+– , –+) i nic.
Ale szyba już zamknięta – po 2 godzinach desperackich prób, zdenerwowałem się i jedną ręką przytrzymałem przycisk podnoszenia szyb, a drugą kilka razy uderzyłem w drzwi, w miejsce, gdzie mniej więcej jest silnik i... szyba sie podniosła. O co chodzi??? Moze to coś innego?
Proszę o porady.

BTW. chyba dużo kłopotu jest z wymianą silnika, nie?
BTW2. rozebrałem ten panel z wyłącznikami i wypadła mi sprężynka i kulka od wyłącznika ON/OFF do szyby pasażera – da się to jakos włożyć z powrotem? Bez nich też działa, ale...

EDIT

BTW3. pomożecie wyjąć silnik – może go wyczyszcze :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez skitmen » 29 paź 2008, 13:30

Ostatnio edytowano 29 paź 2008, 15:49 przez skitmen, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez bartekdw » 29 paź 2008, 13:57

najprawdopodobniej zawieszające się szczotki lub brak szczotek, zanieczyszczony/przegrzany komutator


bartekdw napisał(a):silnik przykręcony jest trzema śrubami, dodatkowo prowadnica szyby dwiema

całość prowadnica i silnik połączone są linką która unosi szybę a całość wygląda tak
Obrazek
można odkręcić stojan od silnika i wyjąć wirnik już w tej chwili ale nie wyobrażam sobie złożenia tego do kupy bez demontażu :P

skitmen napisał(a):BTW2. rozebrałem ten panel z wyłącznikami i wypadła mi sprężynka i kulka od wyłącznika ON/OFF do szyby pasażera – da się to jakos włożyć z powrotem?

da się ale trzeba trochę cierpliwości i chirurgicznej precyzji, robiłem to ale nie pamiętam dokładnie jaka kolejność ;)


skitmen napisał(a):chyba dużo kłopotu jest z wymianą silnika, nie?

ja bym to zrobił tak:
1. odkręcasz boczek drzwi
2. demontujesz szybę
3. odkręcasz prowadnice szyby
4. odkręcasz silnik i rozpinasz kostkę zasilania silnika
5. wydłubujesz to co na fotce wyżej i do dzieła ;) reanimacja
jeśli chodzi o wymianę silnika to sprawa w sumie prosta tylko że ja np nie mogłem takowego nigdzie zdobyć, jedynie kompletny mechanizm podnoszenia szyb za ok. 100zł używka
pozdro
Ostatnio edytowano 29 paź 2008, 22:20 przez bartekdw, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez skitmen » 29 paź 2008, 15:55

Wszystko byłoby proste gdyby nie różnice w moich drzwiach w porównaniu do innych.

W wątku: Fotorelacja – Demontaż boczków przednich; drzwi bez boczku wyglądają tak

Obrazek

U mnie są chyba tylko 3 dziury, a cała reszta jest zakryta blachą. Chyba nie ma mowy o demontażu szyby.
bartekdw Ty masz takie drzwi, jak na obrazku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez Cingular » 29 paź 2008, 21:22

mi sie udało wymienić szczotki bez wyciągania szyby i całego tego ustrojstwa dwa noże i osoba chętna ci pomóc trezba wcisnąc szczotki tak jak mają być pomocnik musi zablokowac je nożem żeby nie wyskoczyły a razem z nimi takie sprężynki i włożyć wirnik hihi bądz co bądz mi zeszło z tym coś koło 2 h a samo wkladanie wirnika zajeło ponad godzine jak masz zamiar to robić weż coś na uspokojenie
<lol> <ganja>
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez bartekdw » 29 paź 2008, 22:18

Cingular napisał(a):mi sie udało wymienić szczotki bez wyciągania szyby i całego tego ustrojstwa

nie ma się czym chwalić :P kolego musisz wziąć pod uwagę, w chwili udzielania innym informacji, o jakie auto konkretnie chodzi, w tej kwestii będą wielkie różnice
widzę u Cingular Auto: Mx3 v6 94r a u skitmen Auto: 323F BA, 1.5, 16V, 1998r w informacjach o danej osobie, możesz mówić komuś posiadającemu 323f – "u mnie było tak samo, wymień szczotki w taki i taki sposób" a nie – "demontaż silnika to prościzna bez wyjmowania szyby i mechanizmu opuszczania"... ten drugi tekst możesz kierować do posiadacza MX3 bo wiesz co i jak

skitmen napisał(a):U mnie są chyba tylko 3 dziury, a cała reszta jest zakryta blachą. Chyba nie ma mowy o demontażu szyby.
bartekdw Ty masz takie drzwi?

właśnie tak samo jest u mnie, 3 otwory przez które wygrzebiesz cały mechanizm szyby ale wcześniej musisz wyjąć szybę, mam BA, rozkręcałem ok5 razy i wiem co mówię, jak ktoś dał radę inaczej chętnie poznam ten sposób :D
Cingular napisał(a):bądź co bądź mi zeszło z tym coś koło 2 h a samo wkładanie wirnika zajęło ponad godzinę

hahaha i tutaj też jest różnica, Tobie zajmuje w MX3 dwie godziny rozpracowanie samego silnika, ja w godzinę rozbiorę boczek, wyjmę szybę, zdemontuję mechanizm wraz z silnikiem, zrobię co trzeba ze szczotkami i złożę to tak jak było

to może pomóc
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=56190
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Cingular » 30 paź 2008, 17:21

no ok poniosło mnie <glupek2> i zapomniało mi sie że to troszke inny model ale w miare podobnie powinno być taką mam na dzieje to w końcu śilniczek ale zwracam honor :)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Kalio » 30 paź 2008, 18:09

w tym przypadku wiadome jest ze to silnik, ja posiadam MX-3 92r i mam większy problem... Już tłumacze, od strony pasażera jak naciskam guziczek opuszczania szyby, to nic nie słychać, a szyba ani drgnie, ani w górę ani w duł. Myślałbym ze to jest wina silniczka, ale tu są takie czary ze z panelu od strony kierowcy szyba sie otwiera, strasznie wolno i z paskudnym dźwiękiem, ale sie otwiera. Na owym panelu kierowcy jest tez przełącznik power on/off, który ma za zadanie zablokować możliwość regulacji szyby pasażerowi, a blokuje to całkiem po załączeniu power off... wiec może w tym przypadku dacie mi jakieś rady ?
BURN RUBBER, NOT YOUR SOUL!
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:49
Posty: 30
Skąd: Dębica
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6 1992r

Postprzez Cingular » 30 paź 2008, 22:48

a miałes tak od początku czy ci sie tak nagle stało ??jakoś nie mam pomysłu co to może być chyba ze ktoś grzebał w kablach i źle podpioł to wszystko :(
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Kalio » 31 paź 2008, 00:16

miałem tak od początku, ja nic tam niezmieniałem ... i pojęcia niema ... o co chodzi...
BURN RUBBER, NOT YOUR SOUL!
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:49
Posty: 30
Skąd: Dębica
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6 1992r

Postprzez kociak » 31 paź 2008, 12:33

blokuje dobrze bo na power off powinno odcinac dopływ prądu a co do tego ze nie da sie otworzyc przyciskiem od strony pasażera to może to wina przycisku albo po prostu nie jest do niego doprowadzone zasilanie rozkreć boczek od strony pasażera i zobacz
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez Kalio » 31 paź 2008, 13:56

wszystkie kable, są jakoś przylutowane, i niema żadnych pustych...
BURN RUBBER, NOT YOUR SOUL!
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:49
Posty: 30
Skąd: Dębica
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6 1992r

Postprzez skitmen » 31 paź 2008, 15:37

Dzięki bartekdw, ta fotorelacja mi na pewno pomoże. Tylko mam jedno pytanie. Jak nie uda mi sie naprawic silnika, a co gorsze, jak zepsuje go na dobre, to jak mam potem podnieść szybę do samej góry? To może być bardzo pomocne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez zieba1982 » 21 lis 2008, 06:15

Panowie proszę o informację :
Czy w BA 18, 16 v z 1997 r są podświetlone guziki na dżwiach od podnoszenia szyb bo u mnie ogólnie tylko od podgrzewania świecą na deska po za tym ciemno,a no deska roz... oczywiście świeci POZDRO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez skitmen » 21 lis 2008, 10:47

u mnie osobiście nie miałoby się tam co świecić, nie ma bata na świecenie tych przycisków.

co do mojego problemu, to udało mi się rozebrać wszystko, co trzeba i okazało się, że jadna szczotka sie zacięła i wystarczyło wszystko przeczyścić benzyną ekstrakcyjną. teraz śmiga lepiej niż szyba u pasażera, tylko macie jakis pomysł? bo gdzieś dostał mi sie smar i brudzi cały czas szybę :/

BTW podświetlenia przycisków, czy macie podświetlone przyciski od A/C i ten obok (samochodzik ze strzałką przez całe jego wnętrze – do czego to w ogóle służy? :) )? u mnie się nie świeca :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez bezzebny » 22 lis 2008, 12:46

Te przyciski o ktore Ci chodzi czyli od AC i ten samochodzik swieca sie jak sa wlaczone. AC wiadomo klima a samochodzikow jest dwa. Pierwszy przez caly samochod oznaczaze powietrze ktorego uzywasz do nawiewu jest caly czas w obiegu samochodu, a drugi przycisk na ktorym jest narysowana strzalka z zewnatrz do samochodu oznacza ze powietrze w nawiewach jest pobierane z zewnatrz.
http://www.zielonymail.com/pages/ptp.php?refid=bezzebny
http://www.zielonymail.com/pages/ptp1.php?refid=bezzebny
http://www.zielonymail.com/pages/ptp2.php?refid=bezzebny
Początkujący
 
Od: 21 paź 2008, 18:24
Posty: 16
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Była Mazda 323 BA || Alfa Romeo 156 jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323