Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Piekurz » 6 mar 2014, 21:23

Witam.
Mazda 323C 1.3 16v Rok 1995
Mam mały problem mazdą. Chce do niej założyć centralny zamek. Kupiłem już siłowniki zamontowałem. jeszcze się okazało że nie było przekaźnika to też kupiłem ale jak patrzyłem to do mojej mazdy powinien być zielony a ja mam kupiony czarny(czy to będzie przeszkadzać ?? ). Do przekaźnika dociera napięcie.
Ostatnio edytowano 7 mar 2014, 18:11 przez Piekurz, łącznie edytowano 1 raz
Piekurz
 

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2014, 08:35

Kolor przekaźnika nie jest najważniejszy – ważniejsza jest funkcja jaką pełni.
W tym wątku wcześniej już było opisywane jak dołączyć uniwersalny sterownik centralnego zamka do oryginalnego układu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 7 mar 2014, 21:44

Piekurz napisał(a):jeszcze się okazało że nie było przekaźnika to też kupiłem ale jak patrzyłem to do mojej mazdy powinien być zielony a ja mam kupiony czarny(czy to będzie przeszkadzać ). Do przekaźnika dociera napięcie.


byłoby łatwiej jakbyś chociaż jego numery wpisał bo same kolory nie koniecznie są pomocne. Mając konkretne dane można coś podpowiadać
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2014, 22:38

Taki drobne OT, które kiedyś posprzątam:
Masz rację Garbage1989 bo przecież mógł kupić przekaźnik różowy :D

Tak swoją drogą to wiele osób zadało pytania w tym wątku o montaż takich czy innych sterowników.
Fajniej byłoby jaki chociaż niektórzy opisali jak to podłączyli u siebie ale .... zapewne z lenistwa mało komu się chciało bądź .... nie montowali tego.
Wielu sprzedających oferuje przy sprzedaży schematy, na których jest narysowane co i jak podłączyć – naprawdę warto z tego korzystać!
Nie każdy potrafi czytać schematy ale .... odrobina wysiłku i czytania ze zrozumieniem nikomu nie zaszkodziła.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 9 mar 2014, 00:25

Marek 161BD081 napisał(a):Nie każdy potrafi czytać schematy ale .... odrobina wysiłku i czytania ze zrozumieniem nikomu nie zaszkodziła.


do tego trzeba myśleć a nie kazdemu się chce dlatego czasem pojawiają się tu pytania takie ze witki opadają, a ktoś zazwyczaj się lituje i holuje ignoranta oszczędzającego na flaszkę za montaż centralnego

Marek 161BD081 napisał(a):Fajniej byłoby jaki chociaż niektórzy opisali jak to podłączyli u siebie ale .... zapewne z lenistwa mało komu się chciało bądź .... nie montowali tego.


ja akurat nie mam czasu siąść i opracować manuala, mam materiały na co najmniej dwa tylko jakoś nie moge się zorganizować, co do montazu centralnego to akurat ojciec zrobił to za mnie :P bo miał więcej wolnego czasu niż ja

Mam w ramach konkluzji żeby to nie był czysty OT

Ludzie myślcie i czytajcie ze zrozumieniem to wbrew pozorom na prawde nie boli
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Matek2892 » 28 mar 2014, 23:32

mam mały problem z centralką a mianowicie kupiłem w sumie nie dawno efke i tak sobie dłubie przy niej i jakiś czas temu zaczął wariować centarlny.. przy otwieraniu otwirał sie jak by na dwa razy tzn. otworzył się i po krótkiej chwili znowu jak by chciał się otworzyć, przy zamykaniu wszystko było git rozebrałem cały zamek kierowcy łącznie z siłownikiem ale wszystko wyglądało ok, dodam, że od tak co jakiś czas znowu było słychać siłowniki ze sie otwierają.. czasem cała seria heh.. pod czas postoju w czasie jazdy...
Jak zamknąłem wszystko wracało do normy.., nawet nie było reakcji, że jeżeli drzwi są otwarte a zamknę cent. to powinno odskoczyć a tu normalnie się zamykał.
Centralka była zamontowana jakaś stara coś koło bx30 (była po jakiś przejściach bo cała płytka była popękana i wtyczka stopiona...) i co najważniejsze brakowała oryginalnego sterownika c.z , kupiłem nową centralke tej samej firmy tylko nowsza i wg instrukcji na forum zrobiłem sterowanie masa i wpiąłem się w odpowiednie piny w kostce i d** blada słychać przekaźniczki w centralce a siłowniki nie działają ale metodą prób i błędów doszedłem gdzie plus i minus ma być żeby siłowniki działały i przerobiłem ze sterowania masą jak powinno byc na sterowanie minus/plus wg dołączonej instrukcji i działa, otwiera i zamyka, nie ma efektu podwójnego otwierania, dodam że przed wymiana na nowy sterownik c.z miałem założony moduł
komfortu od C-etki, przycisk DOOR LOCK też nie działa (teraz) :(
Pytanie czy aby sterowanie masą, odskakiwanie zamka przy otwartych drzwiach działało musi być fabryczny sterownik i dopiero do niego się wpiąć?

Mam nadzieje, że miarę jasno wytłumaczyłem swój problem i proszę o jakiekolwiek wskazówki i porady.
Dziękuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 29 mar 2014, 15:30

A jak działa zamykanie/otwieranie z kluczyka lub przycisków w drzwiach?
Co do pytanka to moim zdaniem najprościej jest sterować oryginalnym sterownikiem c.z.
Do niego tylko podłączasz dwa przewody na otwórz i zamknij.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matek2892 » 29 mar 2014, 19:35

Tak jak pisalem, zamkne u kirowcy z kluczyka czy tym kolo klamki wewnatrz to tylko jedne drzwi sie zamykaja.
A powinny wszystkie kiedys nawet jak bagaznik zamknalem otwworzylem to sie reszta otwierala zamykala teraz cisza a ori sterownika jak kupilem auto to juz nie bylo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 31 mar 2014, 07:12

W drzwiach kierowcy masz siłownik typu master z dwoma krańcówkami, które dają sygnał zamknij/otwórz po ręcznym przestawieniu siłownika (np. kluczykiem).
Sygnał z tych krańcówek musi być doprowadzony do sterownika centralnego zamka bo skąd on ma wiedzieć o tym, że przekręciłeś klucz w zamku?
Brak tej informacji też nie powoduje zamknięcia pozostałych drzwi.

Druga sprawa:
Matek2892 napisał(a):.... kiedys nawet jak bagaznik zamknalem otwworzylem to sie reszta otwierala zamykala teraz cisza a ori sterownika jak kupilem auto to juz nie bylo

Weź mi to przetłumacz bo czegoś nie rozumiem.
Jak nie było oryginalnego sterownika wcześniej to co miało sterować centralnym?

PS. Mieszkasz w Polsce, piszesz po polsku więc i łaskawie korzystaj z polskich znaczków bo to naprawdę nie boli. Ich brak ja zwykle tłumaczę tylko lenistwem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matek2892 » 31 mar 2014, 07:45

chodzi o to, że jak otwierałem/zamykałem z kluczyka bagażnik to cała reszta tj. drzwi tez sie zamykały otwierały... a centralki oryginalnej nie było wogóle tylko jakaś dołożona i była podpięta we wszystkie piny kostki koło nogi pasażera
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 31 mar 2014, 08:01

Z tego co piszesz to wynika jakby jednak krańcówki zamków nie były podłączone do tego zamontowanego tam sterownika c.z.
Swoją drogą to w prawych przednich drzwiach wydaje mi się, że też montowali siłownik typu master (tak jak i w klapie bagażnika).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piterek17 » 31 mar 2014, 10:39

Z przodu oba są typu master, tak jak Ci się wydaje :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2011, 13:18
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Siemianice/Gdańsk
Auto: Mazda 323F Z5 98' LE

Postprzez Marek 161BD081 » 31 mar 2014, 10:54

Dzięki za potwierdzenie.

Ja jeszcze zainteresowałbym się tym stwierdzeniem:
Matek2892 napisał(a):... przerobiłem ze sterowania masą jak powinno byc na sterowanie minus/plus wg dołączonej instrukcji i działa, otwiera i zamyka, ...


Jeśli tam dołączyłeś oryginalną instalację to nie będzie to działało. W oryginale jest sterowanie masą.
Gdzieś międzyczasie nastąpiła jakaś zmiana i sterowanie zmieniono. Jedno wejście sterujące albo łączyło się bezpośrednio z masą albo poprzez rezystor w zależności jaką funkcję miało realizować.
Twoje autko i moja "efka" są z tego samego roku więc powinno być tak jak u mnie czyli sterowanie dwóch wejść masą.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matek2892 » 1 kwi 2014, 07:54

Czyli kolego, muszę zaopatrzyć się w oryginalny sterownik (BC1E 67 830)?. i przerobić dokupiony sterownik na sterowanie masą i powinno działać? w teorii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2014, 08:40

Raczej powinno działać nawet na nieoryginalnym sterowniku. Kwestia tylko właściwego podłączenia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matek2892 » 1 kwi 2014, 13:35

Próbowałem różnych kombinacji i nie bylo reakcji tylko ta metoda działa co teraz, sterowanie pozytywne/negatywne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2014, 15:22

BX30 można ustawić w kilku trybach pracy.
Instrukcja do ręki i powinno się udać.

PS. Polecam bardziej wnikliwa lekturę tego tematu i zapewne znajdziesz podpowiedz na swój problem.
Temat liczy 23 strony i uwierz mi, że pisało tam już o BX30 czy tez BX50 wiec o takich centralkach, które posiadasz. Teraz trzeba tylko ruszyć 4 literki i poczytać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matek2892 » 1 kwi 2014, 19:32

Uwierz mi robiłem wg. instrukcji, serowanie masą i wpinałem się jak pisali w innyh postach koledzy, nie było reakcji, ale nikt nie pisał, że zastepuje oryginalny sterownik tylko wpina sie do niego zeby sterować nim (sterownikiem) zdalnie, wiec chyba raczej muszę mieć oryginalny sterownik i o niego dopiero podpiąć BX z ustawieniem na masę.
Chyba , że ktoś już przerabiał taki temat z wywaleniem ori sterownika na rzecz nie oryginalnego.
Co do tego, że master nie działa jako master to chyba masz racje, że nie ma co go sterować skoro nie wszystkie piny w kostce są wykorzystane, tak samo jak klawisz DOOR LOCK
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2014, 22:14

Pamiętam kiedyś dyskusje na ten temat ale nie wiem czy to bylo na łamach forum czy też via PW.
Twierdze nadal, ze bez oryginalnego sterownika powinno się udać wysterować siłowniki centralnego.

Dopisano 02 kwi 2014 7:30:

Małe update:
Matek2892
– jaki masz dokładnie typ sterownika C.Z.?
Tak dzisiaj zainteresowałem się dokładniej i poczytałem o BX30 więc faktycznie trochę masz racji.
BX30 nie posiada wejść sterujących – ma on TYLKO wyjście np. do sterowania siłownikiem lub nadrzędną centralką. W takim wypadku nie ma mowy aby nim jeszcze miał sterować np. kluczyk w zamku czy też przycisk w drzwiach. Bez jakiejkolwiek ingerencji w elektronikę sterownika pozostaje sterowanie zamkami TYLKO z pilota :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matek2892 » 2 kwi 2014, 07:59

No właśnie mam tak jak piszesz bx30, w poprzednim sterowniku byly dodatkowe niebieskie kable tez wpięte pewnie one sterowały też byl jakis bx
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323