Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Witam. Wczoraj pomyślnie zainstalowałem sterownik do zamka centralnego i mam mały problem. W instrukcji dołączonej do sterownika jest mowa o zapamiętywaniu kodu pilota – w tym celu trzeba zewrzeć zworkę JP2... której nie ma. Sterownik to Carprotect BX 50s – ten nowszy model – bez przycisku do zakodowania, z dwoma osobnymi wyjściami na migacze.
BTW Ja instalowałem tak: czarny+żółty+żółty/czarny do masy(czarnego), czerwony do biały/zielony (czyli +), biały z czarnym paskiem do białego z czarnym paskiem, biały do brązowego z czerwonym paskiem. Wszystko śmiga jak należy
Mazda 323F BA 98' Pozdro 
BTW Ja instalowałem tak: czarny+żółty+żółty/czarny do masy(czarnego), czerwony do biały/zielony (czyli +), biały z czarnym paskiem do białego z czarnym paskiem, biały do brązowego z czerwonym paskiem. Wszystko śmiga jak należy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
w0jak
Mam problem.
Podłącyłem sterownik (wydaje mi się że dobrze) ale nie działa tak jak należy otwiera ale zamykać nie chce. Wrzucam schemat tak jak ja to zroobiłem, oceńcie co jest źle. I mam jeszcze jedno pytanie dotyczące kierunkowskazów podpiołem je bezpośrednio bez diód prostowniczych, działają poprawnie ale czy może tak zostać czy trzeba te diody zakładać?
Prosze o pomoc i zgóry dziękuję
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/509 ... 7cb29.html
Podłącyłem sterownik (wydaje mi się że dobrze) ale nie działa tak jak należy otwiera ale zamykać nie chce. Wrzucam schemat tak jak ja to zroobiłem, oceńcie co jest źle. I mam jeszcze jedno pytanie dotyczące kierunkowskazów podpiołem je bezpośrednio bez diód prostowniczych, działają poprawnie ale czy może tak zostać czy trzeba te diody zakładać?
Prosze o pomoc i zgóry dziękuję
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/509 ... 7cb29.html
-
Piotrek_1232
Też zakładałem tydzień temu RTXa, wybrałem ze względu na bardzo dobrze wykonane (wg. mnie) piloty 
Postaram się sprawdzić jak mam u siebie podłączone, bo jak podłączyłem z pomocą rysunków z forum to otwieranie i zamykanie miałem na odwrót (przyciski)
Po to wychodzą 2 kabelki dla kierunkowskazów żeby nie trzeba było montować diod, bo są już wbudowane w sterownik.
Tak bez zaglądania do auta stwierdzam, ze zółty i żółto-czarny masz źle podpięte bo mają być one zmostkowane z masą a nie z tym do czego je podłączyłeś, najlepiej utnij je w miarę blisko sterownika i wlutuj w czarny kabelek idący od sterownika, czyli masowy.
Postaram się sprawdzić jak mam u siebie podłączone, bo jak podłączyłem z pomocą rysunków z forum to otwieranie i zamykanie miałem na odwrót (przyciski)
Po to wychodzą 2 kabelki dla kierunkowskazów żeby nie trzeba było montować diod, bo są już wbudowane w sterownik.
Tak bez zaglądania do auta stwierdzam, ze zółty i żółto-czarny masz źle podpięte bo mają być one zmostkowane z masą a nie z tym do czego je podłączyłeś, najlepiej utnij je w miarę blisko sterownika i wlutuj w czarny kabelek idący od sterownika, czyli masowy.
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Piotrek_1232 napisał(a):Mam problem.![]()
Podłącyłem sterownik (wydaje mi się że dobrze) ale nie działa tak jak należy otwiera ale zamykać nie chce. Wrzucam schemat tak jak ja to zroobiłem, oceńcie co jest źle. I mam jeszcze jedno pytanie dotyczące kierunkowskazów podpiołem je bezpośrednio bez diód prostowniczych, działają poprawnie ale czy może tak zostać czy trzeba te diody zakładać?
Prosze o pomoc i zgóry dziękuję
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/509 ... 7cb29.html
Chyba nie przeczytałeś dokładnie tego wątku
na str. 7 jest napisane jak to podłączyć w wersji poliftowej:
Dla tych co mają poliftowe nie sugerujcie sie zdjęciem podanym od kolegi TonSil bo jest zupełnie inaczej !
+ ok.
– ok.
Otwieranie to przewód oznaczony -sterowanie masą
Zamykanie to koło masy biały z czerwonym paskiem
reszta tak jak ci kolega jaaco napisał
Poliftowa kostka: zielono biały – zasilanie, zielono-czerwony : otwieranie, szaro-czerwony: zamykanie, czarny: masa.


-
xandy90x
Witam,
a więc miałem problem z masą i popaliłem przy tym trochę bezpieczników
poszło radio, centralny, gaz.
Radio bezpiecznik – wymieniłem
gaz-również (jednak wcześniej nie paliła się w ogóle dioda od przełącznika gaz/benzyna po wymianie dioda pali się normalnie jednak mimo iż mam cała butle przełącza na benzynę od razu. Jeden bezpiecznik 7,5 wymieniony w obydwu skrzynkach z bezpiecznikami już mam wszystkie dobre czy sa dodatkowe bezpieczniki od instalacji gazowej ? Kasowalem błędy rozładowując instalację (zdjęcie klam i wciskanie hamulca) Brak pozytywnego efektu :/ w pełni rozumiem że raczej bez wizyty u gazownika nie rozwiążę tego problemu.
główny problem to centralny, drzwi nie zamykają się ani z kluczyka (wcześniej automatycznie domykało wszystkie drzwi) ani z centralki. Spalony był bezpiecznik przy nogach kierowcy, pozostałe w dobrym stanie. Po wymianie bezpiecznika słyszę tylko gdy przekręcam kluczyk takie ''cyk'' obok pasażera z prawej strony.
Szukałem tam rozwiązania problemu jednak prócz kabli nic tam nie widzę. Za co się zabrać ? Co radzicie ?
Pozdrawiam

a więc miałem problem z masą i popaliłem przy tym trochę bezpieczników
poszło radio, centralny, gaz.
Radio bezpiecznik – wymieniłem
gaz-również (jednak wcześniej nie paliła się w ogóle dioda od przełącznika gaz/benzyna po wymianie dioda pali się normalnie jednak mimo iż mam cała butle przełącza na benzynę od razu. Jeden bezpiecznik 7,5 wymieniony w obydwu skrzynkach z bezpiecznikami już mam wszystkie dobre czy sa dodatkowe bezpieczniki od instalacji gazowej ? Kasowalem błędy rozładowując instalację (zdjęcie klam i wciskanie hamulca) Brak pozytywnego efektu :/ w pełni rozumiem że raczej bez wizyty u gazownika nie rozwiążę tego problemu.
główny problem to centralny, drzwi nie zamykają się ani z kluczyka (wcześniej automatycznie domykało wszystkie drzwi) ani z centralki. Spalony był bezpiecznik przy nogach kierowcy, pozostałe w dobrym stanie. Po wymianie bezpiecznika słyszę tylko gdy przekręcam kluczyk takie ''cyk'' obok pasażera z prawej strony.
Szukałem tam rozwiązania problemu jednak prócz kabli nic tam nie widzę. Za co się zabrać ? Co radzicie ?
Pozdrawiam
- Od: 27 kwi 2011, 10:53
- Posty: 31
Witam, przeczytalem caly temat. Kupiłem ten sterownik
http://allegro.pl/sterownik-3metal-kier ... 76216.html . Rozumiem, ze mam się podpiąć pod kostkę koło nóg pasżera według schematu pokazanego pare stron wczesniej tak ? Moje auto to Mazda 323f BA 97 rok po lifcie. 

- Od: 20 lis 2012, 22:06
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323f BA 97r 1.5 16v
Koło nóg pasażera
Dziwne ja dwa lata temu zakładałem sterownik to wszystko mam podłączone za lewą zaślepką deski nad bezpiecznikami, musiał bym zobaczyć gdzie dokładnie bo już nie pamiętam ale na bank dwa od kierunków,masa,plus nie pamiętam gdzie sterujące...
Ale mniejsza z tym,też mam po lifcie i wszystko mam po lewej stronie a sterownik do ramy deski przypięty.
Ale mniejsza z tym,też mam po lifcie i wszystko mam po lewej stronie a sterownik do ramy deski przypięty.
-
Lantis 89
A już pamiętam
Otwórz i zamknij wpinałem w przewody biegnące do kostki drzwi,no właśnie...
Otwórz i zamknij wpinałem w przewody biegnące do kostki drzwi,no właśnie...
-
Lantis 89
http://imageshack.us/a/img171/8760/dsc0144tc.jpg Czy to jest dobrze pooznaczane ? Mam taką samą kostkę i chce tak podpiąć jak tutaj na obrazu i nie jestem pewnie czy bedzie działało 
- Od: 20 lis 2012, 22:06
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323f BA 97r 1.5 16v
Witam,
co jest odpowiedzialne za zamknięcie wszystkich drzwi z klucza ? jest jakiś sterownik ?
Miałem problem z masą na skrzyni biegów, popalilem bezpieczniki od centralnego zamku, po wymianie bezpieczników niestety nie domyka mi wszystkich drzwi z klucza. Tylko i wyłacznie te drzwi zamyka przy których jest klucz.
Podczas przekręcania kluczyka w stacycje słychac ''cyk'' koło nóg pasażera z przodu
mazda 323f ba 96' 1.5 16V
co jest odpowiedzialne za zamknięcie wszystkich drzwi z klucza ? jest jakiś sterownik ?
Miałem problem z masą na skrzyni biegów, popalilem bezpieczniki od centralnego zamku, po wymianie bezpieczników niestety nie domyka mi wszystkich drzwi z klucza. Tylko i wyłacznie te drzwi zamyka przy których jest klucz.
Podczas przekręcania kluczyka w stacycje słychac ''cyk'' koło nóg pasażera z przodu
mazda 323f ba 96' 1.5 16V
- Od: 27 kwi 2011, 10:53
- Posty: 31
koło nóg pasażera na prawym słupku jest sterownik (przekażnik) sterujący sygnałem otwierania /zamykania drzwi kostka z napisem door look może jakieś styki się poprzypalały we wnętrzu i nie przekazuje sygnału 
łukaszinio napisał(a):koło nóg pasażera na prawym słupku jest sterownik (przekażnik) sterujący sygnałem otwierania /zamykania drzwi kostka z napisem door look może jakieś styki się poprzypalały we wnętrzu i nie przekazuje sygnału
własnie to z tej kostki odchodza te dźwięki, jednak próbowałem ją odpiąć i nie jestem w stanie :/ wszystkie plastiki zdjąłem a ta kostka jakby na klej zamontowana była... :/
- Od: 27 kwi 2011, 10:53
- Posty: 31
można też sprawdzić bez odpinania tylko potrzebna będzie próbówka na 12v coś takiego

następnie trzeba będzie sprawdzić czy sygnał otwierania i zamykania jest przekazywany przez przekażnik . a chyba jeszcze prościej będzie zdjąć boczek drzwi i sprawdzić czy dochodzi napięcie do siłowników
następnie trzeba będzie sprawdzić czy sygnał otwierania i zamykania jest przekazywany przez przekażnik . a chyba jeszcze prościej będzie zdjąć boczek drzwi i sprawdzić czy dochodzi napięcie do siłowników
łukaszinio napisał(a):można też sprawdzić bez odpinania tylko potrzebna będzie próbówka na 12v coś takiego
następnie trzeba będzie sprawdzić czy sygnał otwierania i zamykania jest przekazywany przez przekażnik . a chyba jeszcze prościej będzie zdjąć boczek drzwi i sprawdzić czy dochodzi napięcie do siłowników
przypalony styk na płytce
- Od: 27 kwi 2011, 10:53
- Posty: 31
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości