Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Wielkie dzięki za pomoc,jutro zabieram się do montażu,ciekawe co z tego wyjdzie....
Filoetowe faktycznie są do kierunków,i jest 2 kabelki,wiec nie trzeba rozdzielać
napewno to jest rezystor,bo był zapakowany osobno w folijke na której pisało "rezystor"
A pozatym wiem jak wygląda dioda, a to nie wygląda na diode 
-
Jareczek221985
Wielkie dzięki za pomoc
nie ma sprawy
napewno to jest rezystor,bo był zapakowany osobno w folijke na której pisało "rezystor"
to se jeszcze dokupisz diodę świecącą i będziesz miał interfejs diagnostyczny
,bo z elektroniki jestem "lewy"
chyba jednak nie jesteś jak potrafisz rozpoznać diodę

Udało sie
pilocik śmiga jak szalony
Cała sztuka na odpowiednim podłączeniu 4 kabelków
Chociaż przyznaje ,że bez pomocy kolegi "kropekm" sam bym tego nie zrobił,także jeszcze raz wielkie dzięki...koledze duże piwko sie należy ,więc jak tylko będziesz w okolicach Radomia to zapraszam:) W poniedziałek spróbuje powalczyć z kierunkami,dzisiaj już brakło czasu 
-
Jareczek221985
Jareczek221985 napisał(a):Udało siepilocik śmiga jak szalony
Cała sztuka na odpowiednim podłączeniu 4 kabelków
Chociaż przyznaje ,że bez pomocy kolegi "kropekm" sam bym tego nie zrobił,także jeszcze raz wielkie dzięki...koledze duże piwko sie należy ,więc jak tylko będziesz w okolicach Radomia to zapraszam:) W poniedziałek spróbuje powalczyć z kierunkami,dzisiaj już brakło czasu
Żeby nie to forum to i ja bym nie podłączył u siebie centralki.

Jeżeli chodzi o kierunki to masz tylko dwa kabelki, ale za to dużo więcej gimnastyki
Powodzenia
Nie chce zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj.
Moja mazda posiada centralny zamek z pilota oraz alarm. Nie wiem jakiej jest firmy bo był już gdy ją kupiłem ale raczej nie jest oryginalny bo diodkę ma na konsoli środkowej pomiędzy siedzeniami. Od początku wszystko działało bez problemu lecz od ok. 2 tygodni pojawił się pewien problem. Otóż auto bez problemu zamykam z pilota natomiast z otwarciem jest już problem. Tzn. alarm się deaktywuje i kierunkowskazy mrygają jednak auto się nie otwiera i muszę użyć kluczyka. Na początku tych dwóch tygodni czasami się otwierał lecz coraz rzadziej i teraz już w ogóle nie da się go z pilota otworzyć. Myślałem że może to od baterii więc ją wymieniłem ale nic to nie dało. Użyłem też zapasowego pilota lecz bez zmian. Aha auto mam od ok. roku.
Może ktoś miał podobny problem i może mi poradzić gdzie szukać przyczyn, czy to centralka (nie mam pojęcia gdzie została zamontowana) czy może coś innego.
Z góry dzięki za jakiekolwiek pomysły.
Moja mazda posiada centralny zamek z pilota oraz alarm. Nie wiem jakiej jest firmy bo był już gdy ją kupiłem ale raczej nie jest oryginalny bo diodkę ma na konsoli środkowej pomiędzy siedzeniami. Od początku wszystko działało bez problemu lecz od ok. 2 tygodni pojawił się pewien problem. Otóż auto bez problemu zamykam z pilota natomiast z otwarciem jest już problem. Tzn. alarm się deaktywuje i kierunkowskazy mrygają jednak auto się nie otwiera i muszę użyć kluczyka. Na początku tych dwóch tygodni czasami się otwierał lecz coraz rzadziej i teraz już w ogóle nie da się go z pilota otworzyć. Myślałem że może to od baterii więc ją wymieniłem ale nic to nie dało. Użyłem też zapasowego pilota lecz bez zmian. Aha auto mam od ok. roku.
Może ktoś miał podobny problem i może mi poradzić gdzie szukać przyczyn, czy to centralka (nie mam pojęcia gdzie została zamontowana) czy może coś innego.
Z góry dzięki za jakiekolwiek pomysły.
- Od: 5 lis 2011, 18:28
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 + LPG 1997
Pierwsze co bym sprawdził to przewód od otwierania. Może się odłączył/odlutował. Oryginalną centralkę masz po prawej stronie od nóg pasażera. Do niej będą podłączone przewody od centralki nieoryginalnej i dzięki temu będziesz mógł zlokalizować miejsce jej zamontowania.
Witam, podpinam się tutaj ze swoim problemem bo tu znalazłem pomocny mi schemat podłączenia centralki po lifcie, a mianowicie:
http://a.yfrog.com/img709/8941/dsc01285f.jpg
Mam centralkę Carprotect BX30, podłączyłem ją w ten sposób i z pilota otwiera ale nie zamyka, tylko tak jakby nie do końca zamek przeskakuje w drzwiach, wydaje się, jakby chciał otwierać otwarty zamek zamiast go zamykać. Centralka wydaje się być w porządku, podłączałem nawet samo zamykanie pilotem do otwierania w fabrycznej centralce, otwiera wtedy drzwi przyciskiem zamykającym. Natomiast jak do zamykania fabrycznego podłączam czy zamykanie z pilota, czy otwieranie to nie zamyka. Sterowanie masą podłączyłem tak, że skręciłem ze sobą żółty i żółty z czarnym paskiem i podłączyłem do sterowania masą jak na powyższym zdjęciu. Ktoś wie co może być nie tak? Fabryczna centralka oczywiście działa i z kluczyka otwiera i zamyka.
http://a.yfrog.com/img709/8941/dsc01285f.jpg
Mam centralkę Carprotect BX30, podłączyłem ją w ten sposób i z pilota otwiera ale nie zamyka, tylko tak jakby nie do końca zamek przeskakuje w drzwiach, wydaje się, jakby chciał otwierać otwarty zamek zamiast go zamykać. Centralka wydaje się być w porządku, podłączałem nawet samo zamykanie pilotem do otwierania w fabrycznej centralce, otwiera wtedy drzwi przyciskiem zamykającym. Natomiast jak do zamykania fabrycznego podłączam czy zamykanie z pilota, czy otwieranie to nie zamyka. Sterowanie masą podłączyłem tak, że skręciłem ze sobą żółty i żółty z czarnym paskiem i podłączyłem do sterowania masą jak na powyższym zdjęciu. Ktoś wie co może być nie tak? Fabryczna centralka oczywiście działa i z kluczyka otwiera i zamyka.
Witam ponownie, czy nikt z Was nie wie co może być nie tak u mnie? Nie chciałbym podłączać do różnych kabli, żeby nie spalić centralek. Sterowanie masą próbowałem podłączać do masy i nie działa. Z góry dzięki za pomysły.
Czy jak zamykasz z kluczyka to wszystkie 4 drzwi ci zamyka- w sensie że nie możesz otworzyć drzwi ? Może któryś z siłowników przyblokowuje się i dlatego nie chce zamknąć się z pilota. Jeżeli zamyka wszystkie drzwi to trzeba przyjrzeć się fabrycznej instalacji centralnego zamka.
Fabryczny centralny jest na pewno dobry bo czy otwieram czy zamykam kluczykiem drzwi kierowcy czy pasażera to zawsze otwiera i zamyka wszystkie drzwi, natomiast pilotem nie zamyka. Gdzieś wyczytałem że w niektórych Mazdach trzeba dać opornik 1000 ohm na sterowanie masą od zamykania, spróbuję jeszcze tego patentu, jak nie zadziała to nie wiem co jest, mierzyłem napięcia i połączenia na przewodach fabrycznych i dołożonych i wszystko wygląda że jest OK. A jeszcze takie pytanko, w dołożonej centralce impuls ma byś ustawiony na 0,5 sekundy czyli zamykanie elektryczne?
EDIT: jakby ktoś miał taki sam problem to po założeniu opornika 1000 ohm na przewód zamykający od sterowania masą (żółty) wszystko śmiga jak należy. Wystarczyło wydać 5 groszy w elektronicznym
EDIT: jakby ktoś miał taki sam problem to po założeniu opornika 1000 ohm na przewód zamykający od sterowania masą (żółty) wszystko śmiga jak należy. Wystarczyło wydać 5 groszy w elektronicznym
Witam. Mam taki problem...
Gdy kupiłem mazdę posiadała już alarm i centralkę z pilota, który jakiś czas temu się zepsuł.
A że alarm mnie tylko denerwował to postanowiłem wymienić na taki bez alarmu. Jak zabrałem się do ,,wyrzucenia"centralki alarmu(aby na razie mieć chociaż centralkę z kluczyka) to odkryłem że brakuje fabrycznego sterownika centralnego zamka, a szukając na allegro znalazłem sterownik koloru zielonego i czarnego i maja inne wtyczki???. I mam takie pytanie, czy da się zamontować samo sterowanie zamka z pilota??? czy muszę się podpinać z takim sterownikiem pod fabryczny centralny zamek? Czy tak jak w przypadku centralki z alarmem nie jest potrzebny fabryczny sterownik???
Gdy kupiłem mazdę posiadała już alarm i centralkę z pilota, który jakiś czas temu się zepsuł.
A że alarm mnie tylko denerwował to postanowiłem wymienić na taki bez alarmu. Jak zabrałem się do ,,wyrzucenia"centralki alarmu(aby na razie mieć chociaż centralkę z kluczyka) to odkryłem że brakuje fabrycznego sterownika centralnego zamka, a szukając na allegro znalazłem sterownik koloru zielonego i czarnego i maja inne wtyczki???. I mam takie pytanie, czy da się zamontować samo sterowanie zamka z pilota??? czy muszę się podpinać z takim sterownikiem pod fabryczny centralny zamek? Czy tak jak w przypadku centralki z alarmem nie jest potrzebny fabryczny sterownik???
-
seba87
No u Wos w Gleiwitz to sie różna rzeczy dzieją.
Do rzeczy. Ja w swoim jak montowałem sam pilot to podpinałem moduł pilota pod oryginalny moduł centralki który obsługiwał piloty ale koledze mojemu nie chciało się kobminować z przypisywaniem do tego klucza. I było to podpięte pod dwa jakieś kable które wychodziły z tej puszki oryginalnej. Sądzę więc że chyba ta puszka oryginalna może być potrzebna bo ona sobie wysyła impulsy do siłowników no chyba że znajdziesz te ścieżki i do tych siłowników i ten zamienny moduł to obsłuży. Kwestia teraz jaki masz moduł bo tego dziadostwa jest multum. Ja mam Steeli Men'a i ponoć w miare dobre to jest. Mam to dwa lata i zero problemów.
Do rzeczy. Ja w swoim jak montowałem sam pilot to podpinałem moduł pilota pod oryginalny moduł centralki który obsługiwał piloty ale koledze mojemu nie chciało się kobminować z przypisywaniem do tego klucza. I było to podpięte pod dwa jakieś kable które wychodziły z tej puszki oryginalnej. Sądzę więc że chyba ta puszka oryginalna może być potrzebna bo ona sobie wysyła impulsy do siłowników no chyba że znajdziesz te ścieżki i do tych siłowników i ten zamienny moduł to obsłuży. Kwestia teraz jaki masz moduł bo tego dziadostwa jest multum. Ja mam Steeli Men'a i ponoć w miare dobre to jest. Mam to dwa lata i zero problemów.
To chyba bez kombinowania kupię cały zestaw z alarmem. Wolę otwierać z pilota niż z kluczyka
Dziwi mnie tylko po co ktoś pozbył się tej fabrycznej centralki
ps. co miałeś na myśli o Gliwicach?
Dziwi mnie tylko po co ktoś pozbył się tej fabrycznej centralki

ps. co miałeś na myśli o Gliwicach?

-
seba87
Pozbył się bo może nawalała. Ja ten dokoptowany moduł co mam to on obsługuje wiele opcji, alarm, kierunkowskazy, pilot i nie wiem czy czasem nawet domykania szyb nie ma.
P.S.
Nic nie miałem
Absolutnie nic
Tak sobie tylko powiedziałem
Lubie Was, ludzi z południa. Ja jestem z WLKP 
P.S.
Nic nie miałem
Najłatwiej podłączyć się do tego fabrycznego sterownika bo potrzebujesz dosłownie 4 kable:zasilanie czyli + i – oraz otwieranie i zamykanie ewentualna opcja jest dodatkowa para kabli do podłączenia kierunkowskazów.jeżeli nie masz tego fabrycznego sterownika to też się da zrobić żeby było na kluczyk tylko w tym przypadku musisz kupić centralkę sterownia centralnego a nie sama centralka odpowiedzialna za otwieranie na bezprzewodowy pilot ale na rynku jest tak wielki wybór ze na pewno znajdziesz to bez problemu a tak wo gole czkaj po forum jest super artykuł kolegi a zarazem całe kompendium wiedzy na temat centralnego w ba na 8 stronie masz zdjęcia z kablami co i jak
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=102838&hilit=centralny+zamek
viewtopic.php?f=116&t=102838&hilit=centralny+zamek
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=102838&hilit=centralny+zamek
viewtopic.php?f=116&t=102838&hilit=centralny+zamek
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
Akurat jak wyciągałem ten zepsuty alarm to wiem gdzie które kabelki,
właśnie z pomocą tego forum nie bałem się tego ruszyć
w przyszłym tygodniu idę się popytać o tą centralkę Steeli Men'a żeby na allegro nie przepłacać bo może taniej będzie w motoryzacyjnym
a nie zależy mi na jakiejś drogiej ma działać i tyle
a jak kolego poleca to czemu nie
Z resztą podłogę mam skorodowaną więc nie ma sensu do niej więcej dokładać
Sorki w ogóle że tak po długim czasie odpisuje.
ps.
urodzony i wychowany w Wieluniu woj. Łódzkie 


Z resztą podłogę mam skorodowaną więc nie ma sensu do niej więcej dokładać

Sorki w ogóle że tak po długim czasie odpisuje.
ps.


-
seba87
Witam, w maździe 323f ba 97r był centralny zamek sterowany pilotem. Pilot jednak jest uszkodzony i nie działa. Gdzie się wpiąć z centralką sterowaną pilotem (z allegro) aby wysterować fabryczny centralny zamek bez dokładania siłownika w drzwi? Problem drugi który wczoraj zauważyłem to nie ryglujące się prawe tylne drzwi przy zamykaniu/otwieraniu auta kluczykiem...W wolnej chwili ściągnę boczek i sprawdzę czy dochodzi sterowanie do zamka.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Znalazłem kilka tematów i takie zdjęcia:
http://w493.wrzuta.pl/obraz/4N29HMWLDtd ... ecentralki
http://w493.wrzuta.pl/obraz/8Qmw6HurLpB/dsc01285f
W którym dokładnie miejscu tego szukać? W jednych opisach jest, że koło prawej nogi kierowcy a w niektórych opisach pisze, że koło prawej nogi pasażera.
W Maździe 323F BA 97r, chociaż po rozkodowaniu VINu okazało się, że data produkcji to grudzień 1995...
http://w493.wrzuta.pl/obraz/4N29HMWLDtd ... ecentralki
http://w493.wrzuta.pl/obraz/8Qmw6HurLpB/dsc01285f
W którym dokładnie miejscu tego szukać? W jednych opisach jest, że koło prawej nogi kierowcy a w niektórych opisach pisze, że koło prawej nogi pasażera.
W Maździe 323F BA 97r, chociaż po rozkodowaniu VINu okazało się, że data produkcji to grudzień 1995...
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Na słupku pod schowkiem – tutaj


Ostatnio edytowano 24 paź 2012, 19:35 przez Andrzej414, łącznie edytowano 1 raz
rider143 napisał(a):Znalazłem kilka tematów i takie zdjęcia:
http://w493.wrzuta.pl/obraz/4N29HMWLDtd ... ecentralki
http://w493.wrzuta.pl/obraz/8Qmw6HurLpB/dsc01285f
Na tych fotkach to masz kostkę poliftową, a ty masz przed liftem. Tak jak Lantis 89 napisał jest o tym na forum obszerny temat, dokładnie tu:
viewtopic.php?f=116&t=102838&p=2416330#p2416330
myślę, że to ci w zupełności wystarczy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość