Strona 3 z 3

Re: Fotorelacja – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieraczek przednich

PostNapisane: 17 lut 2011, 08:47
przez lesiux
Tylko śruba trzyma. zalej wd40 poruszaj na wszystkie strony i powinno zejść. Ewentualnie weź jakiś zwykły klucz i podważ od spodu delikatnie.

Re: Fotorelacja – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieraczek przednich

PostNapisane: 20 lut 2011, 13:19
przez Mol
W końcu udało mi się zreperować ośkę. Wszystko złożyłem do kupy na wazelinie, bo akurat to miałem pod ręką. Mam nadzieje, że będzie śmigać :). Pozdro.

Re: Fotorelacja – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieraczek przednich

PostNapisane: 12 kwi 2011, 17:40
przez Longer_007
Rycerz wybacz, że użyłem Twojego zdjęcia ale najlepiej się nadawało na moje potrzeby :)

Mianowicie wytarły mi się te "kapturki", które zaznaczyłem na zdjęciu poniżej. Cięgno, które jest na nich zamontowane ma straszne luzy, kapturki z łatwością wyskakują z cięgna jak i z tego łożyska kulkowego.

Obrazek

Czy jest do tego jakiś zestaw naprawczy ? Czy musze już liczyć tylko na używki w dobrym stanie ?

Re: Fotorelacja – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieraczek przednich

PostNapisane: 26 kwi 2011, 19:08
przez Fryta86
Czy jest do tego jakiś zestaw naprawczy ? Czy musze już liczyć tylko na używki w dobrym stanie ?

Można kupić w ASO ale bardzo dużo za to sobie życzą... Na złomie zazwyczaj tylko kompletny mechanizm wycieraczek za 100zł (i nie masz pewności że zaraz nie padnie). Dlatego najlepiej rozwiercić kulkę i skręcić śrubą...

U mnie wyskakiwał plastik z ramienia od silnika (od strony środkowej wycieraczki). Akurat wymieniałem siłowniki klapy tylnej i zaadoptowałem końcówkę ze starego siłownika :)
Może ktoś sobie zgapi pomysł :)
Dodatkowo usuwając kulkę, rozwierciłem (8mm) troszkę poniżej (widać na foto), dzięki temu zabiegowi zwiększył się znacząco zasięg wycieraczek. Wycieraczka od kierowcy zawraca minimalnie przed słupkiem i zatrzymuje się nisko prawie dochodząc do mocowania tej od pasażera... Siedząc za kierownicą mniej je widać...
Mogę zrobić zdjęcie jak to wygląda na aucie po złożeniu – nie zrobiłem więcej zdjęć bo zaczęło grzmieć i się zacząłem śpieszyć :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fotorelacja super!!! Gratuluję! Też miałem ośki po zapiekane – aż musiałem je wybijać ostro :/
Teraz jest super...

Re: Fotorelacja – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieraczek przednich

PostNapisane: 13 sie 2011, 14:52
przez FAR TO LOUD
A czym najlepiej przesmarować te przeguby kulkowe i plastikowe nasadki? Jakieś propozycje?

PostNapisane: 2 paź 2012, 11:39
przez konrad127
Witam, czy jest jakaś regulacja zakresu działania wycieraczek, bo wycieraczka od strony kierowcy przy najszybszym biegu uderza o słupek i schodzi na plastik podszybia, a wycieraczka pasażera raz schodzi prawie do samego plastiku podszybia a raz zostaje 10 cm nad nim, jak mogę to wyregulować bo na wieloklinie próbowałem przestawiać i nic to nie daje;/

PostNapisane: 2 paź 2012, 21:10
przez dude
konrad127 napisał(a):Witam, czy jest jakaś regulacja zakresu działania wycieraczek, bo wycieraczka od strony kierowcy przy najszybszym biegu uderza o słupek i schodzi na plastik podszybia, a wycieraczka pasażera raz schodzi prawie do samego plastiku podszybia a raz zostaje 10 cm nad nim, jak mogę to wyregulować bo na wieloklinie próbowałem przestawiać i nic to nie daje;/


Mam to samo z wycieraczką kierowcy. Biło mi o słupek, a na dole o wycieraczkę pasażera na najszybszym biegu. Dałem już troszkę mniejsze wycieraczki i lekko się poprawiło, ale problem nie ustał. Na wieloklinie też próbowałem ustawić i nic.

Re: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 8 paź 2012, 19:05
przez cwany
tak jak pisano wczesniej, to ze nie mozna wyregulować to dlatego ze robi sie luz na połaczeniach przegubowych, sam zauważyłem wlasnie ten problem u siebie i chciałem kupic te gniazda plastikowe od poloneza i cieniasa (zanim rozbiore) ale sie okazało że nigdzie już nie można tego kupić. pare lat temu tak, a teraz to chyba że ktoś trafi na zalegające sztuki. swoja droga jakby ktos miał dojście do tych plastikow to chętnie kupie zanim rozbiore i zrobie jakiś patent

PostNapisane: 18 paź 2012, 15:45
przez konrad127
A czy jest jakiś inny sposób na pozbycie się luzów na tych łączeniach bo nie mogę niegdzie kupić tych gniazd ani od cintka ani poldka a może ktoś zrobił to inaczej niż skręcając śrubami, czekam na odpowiedzi, pozdrawiam Konrad :)

Re: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 18 paź 2012, 16:33
przez Lantis 89
Można wszystko kupić w ASO

Re: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 18 paź 2012, 17:11
przez konrad127
Pytanie tylko jaka będzie cena takich gniazd, bo znając ASO będzie to kosmiczna cena ;/

Re: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 19 paź 2012, 15:24
przez cwany
u mnie plastik od strony kierowcy obłamał sie tak ze trzymał przegub (tą część od osi wycieraczek) ale latał luźno w otworze na ten plastik. wkleiłem go na jakiś klej dwuskładnikowy i póki co działa, jak sie zepsuje to wstawie plastik od cieniasa bo znalazłem jeden w sklepie, sprzedawca coś tam sprzątał i dzień wcześniej znalazł pod regałem:)

PostNapisane: 10 lis 2012, 09:55
przez konrad127
Witam, ja nadal mam problem z wycieraczkami. Na mokrej szybie wycieraczka kierowcy zaczęła wariować, raz biła o słupek i schodziła nisko na plastik podszybia a raz chodziła bardzo ładnie w dobrych granicach na szybie(O tym pisałem też kilka postów wyżej), więc wymieniłem mechanizm na taki który nie miał luzów na przegubach kulistych, a mimo to wycieraczka kierowcy nadal potrafi często świrować;( czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy mechanizm ewentualnie silniczek ma jakąś możliwość regulacji zakresu pracy?? Podobno jest jakiś dzyndzel który się ustawia żeby wycieraczki były w punkcie zero ale nie wiem o co dokładnie chodzi, czy może to być ta blaszka która jest osadzona na ośce wychodzącej z silniczka? może ją trzebaby jakoś przestawić żeby wyregulować prace tych wycieraczek?

Re: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 6 maja 2013, 19:36
przez Fryta86
Mechanikiem nie jestem ale spróbuję Ci pomóc.

Według mnie silnik nie ma tu znaczenia ponieważ tak czy inaczej robi ten sam zakres pracy – jedno kółeczko.

Może tak...

Pozycję startową ustawia się na stożku klinowym w które zaciska się ramię wycieraczki.
Ale u Ciebie jest to dobrze zrobione.

Druga rzecz to cięgno między silniczkiem a wycieraczką pasażera. To w jaki sposób ono się porusza determinuje wielkość wychyłu wycieraczek – zakres. Na mojej fotorelacji widać że przesunąłem ten punkt i zakres się zwiększył (aż za bardzo – efekt jak u Ciebie, uderzanie – słupek druga wycieraczka)

Inna rzecz że też mam tak że normalnie wycieraczki chodzą w innym zakresie, a kiedy dostaną poślizgu (deszcz) zakres się zwiększa bo opory są mniejsze.

Ja bym rozebrał podszybie i puścił mechanizm – obserwował.
Może być tak że cięgno idące od silnika puszcza już na którymś punkcie i kiedy jest duży opór pracuje w mniejszym niż standardowy zakres a kiedy dostaje poślizg luz powoduje odwrotny efekt czyli zakres pracy zwiększa się ponad normę.

Powodzenia!

Re: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 1 sie 2013, 16:51
przez pulkownik
Witam, chciałem się Was zapytać co kwalifikuje się do wymiany w moim przypadku. Wiem, że jasnowidzami nie jesteście, ale chodzi o to, że boje się, że jak to rozbiorę to już złożyć się nie bo się rozsypie.
Sprawa wygląda następująco, ramię wycieraczki opiera się o maskę i podczas pracy wycieraczek stuka. Przy zamykaniu maski muszę najpierw przytrzymać wycieraczkę żeby zamknąć klapę. Wycieraczka nie siedzi prosto na trzpieniu, wygląda tak jakby tuleja w środku się wytarła. Wszystko postarałem się ująć na zdjęciach.
Obrazek

Obrazek

Re: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 2 sie 2013, 07:39
przez Fryta86
Ramię wycieraczki jest przykręcone do trzpienia zakończonego stożkiem i na tym stożku z ząbkami się klinuje. Według mnie ramię poluzowało się na tym stożku i wystarczy dokręcić ustawiając ramię w odpowiedniej pozycji (po obrocie). Jeśli to coś poważniejszego (opcja druga) i cały trzpień jest przekrzywiony to może oznaczać że pękła obudowa w której obraca się trzpień, a która jest przykręcona do karoserii.
Widać to tutaj:
Obrazek
Opcja troszkę lżejsza że cała ta oprawka jest skrzywiona czyli np. pękła jedna śrubka mocująca to ustrojstwo :)

Odkręć tą jedną nakrętkę która trzyma ramię wycieraczki i powinno Ci to wystarczyć żeby zdiagnozować problem.

Re: Odp: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 25 wrz 2013, 17:16
przez pulkownik
Dzisiaj udało mi się to wymienić. Roboty na 20 minut i spokój na długo. To co zobaczyłem po wyjęciu starego trzpienia przeraziło mnie – aż dziwne że to jeszcze działało. Poniżej fotki

Re: FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieracze

PostNapisane: 12 mar 2015, 20:47
przez bahamut24
Witam ,
Mam nadzieję ,że temat jeszcze aktualny . Potrzebuję pomocy , piszczała mi wycieraczka od strony kierowcy . Skorzystałem z fotorelacji i wszystko było ok do czasu. Gdy wykręciłem mechanizm, trzpień luźno wyszedł z obudowy, bez oporu
Obrazek ( przepraszam ,że twoje zdjęcie wykorzystałem ale swojego nie miałem) wyczyściłem środek i ten wałek a potem środek nasmarowałem ale wałek bardzo luźno chodził wręcz sam wypada z tej obudowy. Złożyłem do kupy ale wycieraczka delikatnie wychodzi poza szybę :( Czytałem ,że to przez luz ale możliwe ,że przyczyną jest przymocowanie tego mechanizmu na 1 śrubę? Druga pękła na pół przy odkręcaniu i przykręciłem tylko na jedną . Jeśli są luzy wewnątrz tej obudowy to można gdzieś to kupić? Jakieś namiary? <nauka>