Słabe ogrzewanie 323F

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez scrabi » 6 lut 2012, 21:06

dokłądnie masz walnięty termostat.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez scrabi » 6 lut 2012, 21:10

Bez rozbierania to nic nie da rady zobaczyć może masz zakamienioną nagrzewniczkę przelot płynu jest ale kanień sie osadził możektos kiedys jeżdził na wodzie zamiast na płynie . a tak samo ci dmucha dmuchawa na zimno jak i na ciepło. chodzi mi o siłe nadmuchu a nie o temperaturę. mmoże wyjmij sobie jeśli masz filtr przeciwpyłkowy i zobacz na ;;sucho''
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez kulczyk159 » 6 lut 2012, 21:11

mialem podobnie jak ty kolego..teraz tylko powiedz czy ci wskazowka od temp nie podnosi sie niebiezpiecznie ponad polowe. ja tak mialem i tez dolny wąż od chlodnicy byl zimny a gorny prawy goracy...wiec tak wyjmujesz chlodnice nie jest to trudne...czyscisz ja porzadnie woda pod cisnieniem...zatykasz dwa wyloty po wezach i zalewasz wrzatek z kwaskiem cytrynowym. powtórz to pare razy i powinien wyleciec syf..mi pomoglo z podnoszaca sie temp ale grzanie dalej mam slabe jak mialem..czuje ze nagrzewnica do wymiany
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 23:11
Posty: 5

Postprzez Rafal123 » 6 lut 2012, 23:44

no wiesz ale jak jezdziłem nia w tamtym tygodniu to wszystko było ok i grzało nawet dobrze po tych mrozach to sie zrobiło dobrze ze stała w garazu bo inaczej by ja złapało bo lipny był płyn jak woda a tak w sobote spuscilem wszystko wydmuchałem i czekam na termostat
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 14:44
Posty: 20
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 BA 1995r.

Postprzez kulczyk159 » 6 lut 2012, 23:48

bardzo mozliwe jak mowisz bo jak kupilem auto to byla zalana woda ;/ dopiero ja kupilem plyn...hmm sila nadmuchu bede musial sprawdzic ale wydaje mi sie ze chyba taka sama ale sprawdze jutro i napisze...a co do filtra to niestety nie mam bo sprawdzalem bo chcialem go wymienic ... ;[ czyli zeby sprawdzic te linki itp to musze pewnie caly kokpit sciagac czy cos? nie ma sposobu tak o mniej wiecej na sprawdzenie czy to te linki ?
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 23:11
Posty: 5

Postprzez kulczyk159 » 7 lut 2012, 00:13

aha no chyba ze ;p boze to gdzie ty zamowiles ten termostat ze czekasz tyle ;o ja u siebie w sklepie jak zamowie do godz. 12 to o 15 juz mam :) ile zaplaciles za termostat ? pamietaj zeby sprawdzic czy przyslali ci uszczelke
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 23:11
Posty: 5

Postprzez sat » 7 lut 2012, 09:27

Kiedyś zrobiłem próby z Kamixem odkamieniaczem do czjników elektrycznych. Efekt znakomity czajnik wewnątrz jak nowy. Chyba ten sam produkt jest sprzedawany do pralek pod nazwą Calgon ale cena z 10X wyższa, ktoś musi płacić za reklamę TV. Latem miałem problem z uszkodzonym termostatem który się nie otwierał, przez co nie mogłem jezdzić szybciej niż 100km/godz bo temp. szybko się podnosiła. Przed wymianą termostatu gdy jeszcze nie znałem przyczyny przegrzewania się silnika przy szybszej jezdzie trochę pojezdziłem z Kamixem. Teraz gdy temp. jest – 20st to moja Mazda 323BG 1,3 grzeje dobrze ale dopiero po 20min jazdy. Po 5min od uruchomienia temp w układzie zatrzymuje się na stałym poziomie 90st. Przy wymianie termostatu należy go poprawnie zamontować tz. mały otwór w nim do odpowietrzania układu ma być u góry. Jedynie zastanawia mnie to że grzanie zaczyna działać z takim opóznieniem, bo poprzednio miałem Peugot 405 i ogrzewanie zaczynało działać b. szybko ale tam chyba inna konstrukcja, nagrzewnica zawsze była włączona w krótkim obiegu płynu a szczelne klapy obiegu ogrzewania tym sterowały. Chciałem się zapytać czy w Mazdzie jest taka sama konstrukcja bez zaworu obiegu płynu przez nagrzewnicę.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2011, 06:46
Posty: 14

Postprzez Rafal123 » 10 lut 2012, 21:28

witam zmieniłem termostat grzeje bardzo dobrze ale dolny waz dalej zimny i pół chłodnicy od dołu nie wiem co to morze juz byc <płacze>
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 14:44
Posty: 20
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 BA 1995r.

Postprzez radar88 » 10 lut 2012, 22:55

Skoro grzeje a chłodnica zimna to ją wyciągnij, zabierz do domu i zalej wodą, zobacz czy ma dobry przepływ. Może jest zapchana czymś, tak naprawdę może chłodnica była dziurawa lecz ktoś zalał uszczelniacz i zatkał/przytkał przelot.
Na razie ją tylko wyciągnij i obejrzyj, nic nie kupuj.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Rafal123 » 11 lut 2012, 19:47

wstawiłem termostat teraz grzeje ale dolny waz dalej zimny co to moze byc
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 14:44
Posty: 20
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 BA 1995r.

Postprzez radar88 » 11 lut 2012, 20:19

Czytałeś to co napisałem ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Rafal123 » 18 lut 2012, 00:21

chłodnice wyjołem wszystko jest ok jest przelot wody juz nie mam to tego siły i pomysłu mysle ze to pewnie pompa wody :(
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 14:44
Posty: 20
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 BA 1995r.

Postprzez radar88 » 18 lut 2012, 00:25

Odkręć korek przy króćcu, odpal silnik i zobacz czy pompuje.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Rafal123 » 18 lut 2012, 00:30

tu przy rorządzie z tej strony?
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 14:44
Posty: 20
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 BA 1995r.

Postprzez radar88 » 18 lut 2012, 00:33

Dokładnie.
Najlepiej jest to sprawdzić przy wlewaniu płynu, dolewasz pod korek, zakręcasz, odpalasz na chwilę, jak płynu ubyło, pompa pompuje
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Rafal123 » 18 lut 2012, 00:37

e to tak było wczesniej jak włewałem po odpaleniu dolewałem płyn
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 14:44
Posty: 20
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 BA 1995r.

Postprzez radar88 » 18 lut 2012, 00:40

Czyli pompuje ;)
A powiedz mi, czy odpalasz auto na dłużej ?? Czekasz np ok 10-15 minut ?? Ja zauważyłem u siebie, że zanim wskazówka się w ogóle podniesie to mija sporo czasu i tak samo mam z grzaniem. Może masz wszytko już w porządku a troszkę się peszysz ;) V-ki trochę potrzebują zanim się nagrzeją.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Rafal123 » 18 lut 2012, 00:45

tak jest jak mówisz ale po przejechaniu 12 km rzeby dolny waż był zimny to coś jest nie tak napewno
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 14:44
Posty: 20
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 BA 1995r.

Postprzez radar88 » 18 lut 2012, 00:47

Rafal123 napisał(a):tak jest jak mówisz ale po przejechaniu 12 km rzeby dolny waż był zimny to coś jest nie tak napewno

Jutro, będę jeździł trochę autem, i zobaczę co i jak, ja będę miał coś koło 6-7 km w jedną stron, zobaczę jak reaguje dolny przewód.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Rafal123 » 18 lut 2012, 00:53

ok to napisz trzymaj sie szerokości :)
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 14:44
Posty: 20
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 BA 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323