FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 30 lip 2012, 07:37

Piotrze – pompuje się kilkanaście barów w instalację (najlepiej azotem) i szuka się źródeł wycieków bo innej opcji nie ma.
Jak całość wyciągniesz to też nie będziesz wiedział czy przypadkiem na którymś z połączeń, które rozłączyłeś nie miałeś wycieku.
My niestety na odległość niewiele więcej możemy ci doradzić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek_Legnica » 30 lip 2012, 17:19

W instalacje miałem napompowane 11 bar azotu. Po trzech dniach spadło do 8 barów, spryskaliśmy wszytskie połączenia a nic. Nadmuchał mi jeszcze raz. Po trzech dniach przyjechałem i znowu 8 barów na połączenia dobre...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 30 lip 2012, 18:29

Bez kontrastu UV trochę trudno będzie znaleźć nieszczelność przy w takim wycieku.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek_Legnica » 30 lip 2012, 19:43

A kontrast można podać z tym azotem czy musze klime w ciemno nabić?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez ucze1102 » 16 sie 2012, 20:15

trzydziech napisał(a):
Rafcio.s napisał(a):Oringi – 100zl

co to za oringi? wzmacniane? czy z ASO?

ja dzisiaj kupiłem oringi komplet 12 sztuk i na pewniaka do kasy a gość do mnie 120 zł :| <glupek2>
aż mi się nogi ugieły <rotfl> mówię Panie 120 zł za takie coś <co?> no i k końcu za 36 wyciągnołem od niego :D kupowałem w zwykłym warsztacie gdzie serwisują min. klime, pewnie w zwykłym sklepie było by taniej ale jak kończę robotę to już wszystko pozamykane a jutro z wieczora chcę rozpocząć montaż <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez ucze1102 » 19 sie 2012, 14:44

mam pytanie odnośnie tych przekaźników, dostałem je w komplecie i tak te przy mocowaniu amorka są ok ale zastanawiają mnie te przy zbiorniczku wyrównawczym, nawet nie wiedziałem że trzeba coś z nimi robić i tu jest problem bo ja tam mam jeden duży, a przy klimie dostałem dwa mniejsze tak jak przy kolumnie tylko że układ pinów jest całkiem inny. z tąd pytanie czy ten przekaźnik przy zbiorniczku muszę zmieniać czy będzie hulało na starym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez adamax4 » 20 sie 2012, 01:23

Te przy zbiorniczku nie są od klimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez ucze1102 » 20 sie 2012, 08:22

tez mi sie wydawało że tylko te przy kolumnie i zdziwiło mnie że gość mi przysłał jeszcze te przy zbiorniczku, a swoja droga od czego one są <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez RvK » 22 sie 2012, 09:41

Witam,
dla wszystkich zainteresowanych, wyszukane w sieci:

Dokument producenta:
Air conditioner installation manual (Europe and general) for LHD 323F/323Astina

Rok wydania: 1994
Format: JGP (duża rozdzielczość)
Ilość stron: 29
Waga: 20MB (nazwa pliku aircon.rar)

Link bezpośredni: http://www.project-l.com/how2/aircon.rar
Hasło: http://www.project-l.com
Źródło strona: http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=20642
RvK
 

Postprzez Przemek323c » 23 sie 2012, 12:11

Halslo to samo www.project-l.com bez http.
Przemek323c
 

Postprzez ucze1102 » 18 wrz 2012, 16:01

panowie pytanie odnośnie chłodnicy, czy podejdzie do mnie ta od 1,5 i 1,8 gdzies czytałem że ktoś zakładał taką. Mam nieszczelność i nie wiem czy bawić się w lepienie czy kupować nową, ale ta od 2,0 (ta mniejsza) to koszta duże i jak coś to bym ta tańszą kupił
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-ba-skraplacz-chlodnica-klimatyzacji-i2590645573.html
taka niby od 1,5 i 1,8 a króćce wydaje mi się że takie same i w tej samej pozycji tylko wielkością radiatora się różni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez 10fanta » 4 lut 2013, 23:57

Mam pytanie dotyczące przekaźników, czy ktoś posiada dokładniejsze zdjęcia tych elementów ?

Mogę kupić od kolegi takie przekaźniki ale on nie jest w stanie rozpoznać które to były ma wszystkie które zdemontował z mazdy, ja też tego raczej nie odnajdę jeżeli nie będe wiedział jak wyglądają z bliska :(
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 22:37
Posty: 51
Skąd: Białystok
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez 10fanta » 9 lut 2013, 17:16

Dobra przepraszam za post pod postem ale kwestię przekaźników załatwiłem, jest opcja taka że nie wiem czy mam wszystkie przewody. Mianowicie tak zaznaczyłem kolorami na schemacie połączenia i odpowiednio:
kolor czerwony Te połączenie mam przerwane na 100% muszę nabyć nowe, jedna część jest przy chłodnicy druga część przy sprężarce w połowie przecięte zostało
kolor zielony Te połączenie na schemacie jest złożone z dwóch elementów. Ja mam jedno wychodzi ze sprężarki i pasuje do parownika. Jest długie, w większej części gumowe. Czyli jest dobrze ?
kolor niebieski Ten przewód widać chyba zaraz po otworzeniu pokrywy silnika biegnie równolegle do ściany grodziowej tak ? Mam to całe połączenie i składa się z dwóch elementów. Połączenia pasuję do parownika i do osuszacza jest jedno ale. Przy łączeniu z parownikiem jest kołek centrujący / prowadzący. Przy łączeniu z osuszaczem nie widzę tego.

Zostaje jedno połączenie nie zaznaczone kolorem. Mam dwa elementy tego połączenia jedno przy chłodnicy a drugie krótkie przy osuszaczu.

Schemat tutaj:
Obrazek

Czy ktoś mógł by być tak dobry i poświęcić chwilę czasu na podpowiedź czy brakuje mi czegoś ? :(
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 22:37
Posty: 51
Skąd: Białystok
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez Lorne » 15 kwi 2013, 17:58

10fanta napisał(a):Czy ktoś mógł by być tak dobry i poświęcić chwilę czasu na podpowiedź czy brakuje mi czegoś ?


siema jak chcesz mozemy sie gdzies styknac w Bialym to Ci pokaze jak u mnie to jest ... wlasnie koncze wstawianie klimy ... troche roboty bylo bo to pourywane sróby a to trudne dojscia ... zostalo tylko chlodnice i wentylator wstawic i bedzie :D jak cos to pisz
Lorne
 

Postprzez marshal_sila » 18 kwi 2013, 21:14

a macie może wykaz wszystkich uszczelnień ,o ringów do klimy w ba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez mazdaos » 24 kwi 2013, 23:17

Witam

Proszę o pomoc. Zdiagnozowano w mojej Mazdzie BA z 1998r. uszkodzony zawór rozprężny. Fachowiec stwierdził, że żeby wymienić ten zawór należy zdemontować całą deskę co generuje koszty w wysokości 600zł (Robocizna). Czy to prawda, że trzeba zdemontować deskę? Nie ma innej metody? Fotorelacja zamieszczona na stronie nie mówi nic na ten temat. Może znacie zakład w Warszawie, który możecie polecić do tej pracy?
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 20:40
Posty: 16
Auto: mazda 323f BA 1998r.

Postprzez Andrzej414 » 26 kwi 2013, 05:40

O ile mi wiadomo to jest jeden tylko modul ktory znajdoje sie wewnatrz auta i jest on zamontowany za schowkiem. Niczego wiec nie trzeba demontowac. Reszta siedzi pod maską.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez mazdaos » 26 kwi 2013, 19:11

Witam

Zawór rozprężny wymieniony, klimatyzacja działa mogę polecić serwis Climateam z Warszawy.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 20:40
Posty: 16
Auto: mazda 323f BA 1998r.

Postprzez Andrzej414 » 26 kwi 2013, 20:32

A może kolega jednak by podał więcej informacji? Należało się spytać gdzie ten zawór dokładnie sie znajdował. Wątpie żeby sciągali deskę do tego ustrojstwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 27 kwi 2013, 08:17

Andrzej414 napisał(a):Należało się spytać gdzie ten zawór dokładnie sie znajdował.

Zawór ten jest w wymienniku, w którym gaz się rozpręża i powoduje jego schłodzenie.

Andrzej414 napisał(a):Wątpie żeby sciągali deskę do tego ustrojstwa.

Raczej nie wydaje mi się aby było konieczne zdemontowanie całego kokpitu w celu demontażu wymiennika – wystarczy wyjąć sam schowek.
Zresztą popatrz na fotki w pierwszym poście w tym temacie.

PS. ciekawe czy faktycznie zawór rozprężny wymieniali czy też udało im się "odetkać" go? ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323