
Wymiana filtra kabinowego (323F BA)
chyba nie do dostania w Polsce, a jeśli chodzi o ten pojedynczy kwadratowy to nawet zwykły nie wszędzie się kupi 

- Od: 24 maja 2011, 15:20
- Posty: 185 (1/0)
- Skąd: EL
- Auto: 323F BA 1.5 Z5
Zwykły filtr to żaden kłopot kupić, najtańsze teraz widzę na allegro po 25.99PLN.
A o jakim ty "pojedynczym i kwadratowym" piszesz?
A o jakim ty "pojedynczym i kwadratowym" piszesz?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
mam na myśli taki, taki mam u siebie


Ostatnio edytowano 23 kwi 2014, 16:35 przez rutkowski0075, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 maja 2011, 15:20
- Posty: 185 (1/0)
- Skąd: EL
- Auto: 323F BA 1.5 Z5
Akurat obrazka nie widać 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Takie małe pytanko: czy ktoś z Waz wie, gdzie można kupić filtr kabinowy ale węglowy?
Na allegro występują ale tylko jedynie zwykłe wkłady a jak "efkę" kupiłem to był tam właśnie węglowy zamontowany więc takowe muszą występować.
Jak do tej pory nie udało mi się namierzyć źródła wkładów filtracyjnych węglowych – może ktoś pomoże?
Zerknij na Allegro, jest oferta 4332860088 – dotyczy niby modeli od 98, ale może się dopasuje
- Od: 3 cze 2014, 12:49
- Posty: 5
- Auto: 323f
Między BA a BJ trochę filtry się różnią więc bez "rzeźby" się nie da dopasować.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Obawiam się, ze ta wersja ni ma filtra kabinowego 
Nie widać nigdzie gdzie on miałby zostać zamontowany.
Swoją drogą to widzę już 3 rodzaj rozwiązania: czarna obudowa bez klimy, biała obudowa z klimą (z zamontowanym filtrem lub bez) i to rozwiązanie co jest u ciebie.
Nie widać nigdzie gdzie on miałby zostać zamontowany.
Swoją drogą to widzę już 3 rodzaj rozwiązania: czarna obudowa bez klimy, biała obudowa z klimą (z zamontowanym filtrem lub bez) i to rozwiązanie co jest u ciebie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Obawiam się, ze ta wersja ni ma filtra kabinowego
Nie widać nigdzie gdzie on miałby zostać zamontowany.
Swoją drogą to widzę już 3 rodzaj rozwiązania: czarna obudowa bez klimy, biała obudowa z klimą (z zamontowanym filtrem lub bez) i to rozwiązanie co jest u ciebie.
W wolnym czasie (za jakieś 2 tyg
Moja mazda podobno była montowana w Japonii.
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Witam!
Od pewnego czasu (około 2 miesięcy)jak włączam klime zaczyna mi śmierdzieć.Ponadto strasznie szybko parują mi szyby.Myślałem,że to filtr kabinowy,lecz okazało się,że może być to wersja bez filtra.Gdzie go szukać(oprócz miejsca pod nogami pasażera)?Może jest jakaś instrukcja gdzieś w necie?
Od pewnego czasu (około 2 miesięcy)jak włączam klime zaczyna mi śmierdzieć.Ponadto strasznie szybko parują mi szyby.Myślałem,że to filtr kabinowy,lecz okazało się,że może być to wersja bez filtra.Gdzie go szukać(oprócz miejsca pod nogami pasażera)?Może jest jakaś instrukcja gdzieś w necie?
- Od: 29 lis 2012, 20:55
- Posty: 28
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)
Skoro smierdzi klima do odgrzybienie , chyba ze cos wlazlo i sie wzielo i zechlo
Nie ma filtra kabinowego, umyj szyby dobrym plynem do szyb i nie powinny tak zachodzic, a i mozna obieg zamknac zeby wilgotne powietrze sie nie pchalo do kabiny , bardzo pomaga.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam!
Wczoraj miałem chwilę natchnienia więc stwierdziłem, że skoro klima przejrzana to czas najwyższy na wymianę filtra kabinowego i przy okazji prostego odgrzybienia elementów nawiewu.
A że większość fotek z fotorelacji niestety dawno wyparowała z zewnętrznego hostingu (a autorzy milczą) to stwierdziłem, że nie zaszkodzi jak pstryknę parę fotek.
Jak większość z Was wie filtr kabinowy (o ile występuje) jest umieszczony w białej obudowie za schowkiem pod zaślepką przykręconą na dwa wkręty.
Dostęp do niego jest bez większych problemów – nie trzeba się kłaść ani też innych dziwnych pozycji zajmować, wystarczy usiąść na progu i pochylić się opierając na siedzeniu pasażera
Filtr składa się z 3 części (2 + 1) ale otwór jest trochę szerszy od pojedynczego elementu.
Po odkręceniu zaślepki wyciągamy najpierw część środkową a później przesuwamy pojedynczo obie części aby je wyjąć.
Proponuję je ułożyć tak jak były wyjęte co zaoszczędzi nam szukania właściwej kombinacji ułożenia elementów.
Tak to wygląda po wyjęciu – stroną "lewą" leżących elementów powinno się je wkładać do obudowy.
Pusty otwór po filtrach:
Na tym etapie warto poszukać czy nie da się wydłubać ze środka leżących tam śmieci – można użyć odkurzacza, palca, szmatki czy nawet ... włączyć na chwilę nadmuch na max z wyjętymi filtrami i zaślepką (zapewne i tak będzie was czekało odkurzanie auta).
Ja na ty m etapie zatkałem zaślepkę (bez filtrów) i skorzystałem z preparatu do odgrzybiania klimatyzacji na bazie srebra (już kilka razy to stosowałem):
Działa on w ten sposób, że ma długa rurkę, która należy wprowadzić z otwór wlotu powietrza do układu wentylacji.
Nie zrobiłem dokładnej fotki miejsca, gdzie się go wprowadza – tak jak na powyższym foto rurka wchodzi pod szczelinę blachy, gdzie skręca do góry by wejść w otwór ssania wentylatora.
Jak źle wcelujemy to preparat niestety nie zostanie wciągnięty przez pracujący wentylator i po prostu spłynie rynienką na ziemię.
Oczywiście co i jak jest dokładnie opisane w instrukcji użycia preparatu.
Po zabiegu "odgrzybiania" czas na montaż filtrów.
Ja zaczynam od elementu ze ścięciem – wprowadzam go pionowo i przesuwam do przodu auta, następnie element "tylny" tak samo do góry i przesuwam do tyłu.
Na koniec miedzy te elementy wkładam ostatni element i montuję zaślepkę.
Elementy są niesymetryczne i dlatego proponowałem wcześniej zapamiętanie, który w jakiej pozycji siedział.
Filtr zakupiony w sklepie moto:
Etykieta pudełka po filtrze:
Co ciekawe to fakt, ze jak pierwszy raz wymieniałem filtr to jeszcze za poprzednika były zastosowane wkłady z węglem aktywnym. Od paru lat czasem przeglądam oferty nie mogę nigdzie trafić na taki tym bo wszędzie są tylko "zwykłe".
Ale lepszy taki filtr niż stary
Przez ścianę grodziową (szkoda, że nie zrobiłem fotki) wychodzi element obudowy filtra kabinowego, gdzie jest odwodnienie parownika. Warto sprawdzić czy ten otwór jest drożny.
Oczywiście oprócz tego odgrzybiania warto zainwestować w ozonowanie auta ale to mało kto jest w stanie samemu zrobić.
Czas potrzebny na samą jedynie wymianę filtra to max 10 min więc spokojnie można to zrobić na parkingu pod blokiem a jedyne narzędzie, jakie jest potrzebny to wkrętak krzyżakowy.
Zasadniczo zaleca się wymianę tego filtru co roku i w sumie to nie są jakieś duuuże koszty a nasze zdrowie jest chyba jednak ważniejsze.
Powodzenia!
Wczoraj miałem chwilę natchnienia więc stwierdziłem, że skoro klima przejrzana to czas najwyższy na wymianę filtra kabinowego i przy okazji prostego odgrzybienia elementów nawiewu.
A że większość fotek z fotorelacji niestety dawno wyparowała z zewnętrznego hostingu (a autorzy milczą) to stwierdziłem, że nie zaszkodzi jak pstryknę parę fotek.
Jak większość z Was wie filtr kabinowy (o ile występuje) jest umieszczony w białej obudowie za schowkiem pod zaślepką przykręconą na dwa wkręty.
Dostęp do niego jest bez większych problemów – nie trzeba się kłaść ani też innych dziwnych pozycji zajmować, wystarczy usiąść na progu i pochylić się opierając na siedzeniu pasażera
Filtr składa się z 3 części (2 + 1) ale otwór jest trochę szerszy od pojedynczego elementu.
Po odkręceniu zaślepki wyciągamy najpierw część środkową a później przesuwamy pojedynczo obie części aby je wyjąć.
Proponuję je ułożyć tak jak były wyjęte co zaoszczędzi nam szukania właściwej kombinacji ułożenia elementów.
Tak to wygląda po wyjęciu – stroną "lewą" leżących elementów powinno się je wkładać do obudowy.
Pusty otwór po filtrach:
Na tym etapie warto poszukać czy nie da się wydłubać ze środka leżących tam śmieci – można użyć odkurzacza, palca, szmatki czy nawet ... włączyć na chwilę nadmuch na max z wyjętymi filtrami i zaślepką (zapewne i tak będzie was czekało odkurzanie auta).
Ja na ty m etapie zatkałem zaślepkę (bez filtrów) i skorzystałem z preparatu do odgrzybiania klimatyzacji na bazie srebra (już kilka razy to stosowałem):
Działa on w ten sposób, że ma długa rurkę, która należy wprowadzić z otwór wlotu powietrza do układu wentylacji.
Nie zrobiłem dokładnej fotki miejsca, gdzie się go wprowadza – tak jak na powyższym foto rurka wchodzi pod szczelinę blachy, gdzie skręca do góry by wejść w otwór ssania wentylatora.
Jak źle wcelujemy to preparat niestety nie zostanie wciągnięty przez pracujący wentylator i po prostu spłynie rynienką na ziemię.
Oczywiście co i jak jest dokładnie opisane w instrukcji użycia preparatu.
Po zabiegu "odgrzybiania" czas na montaż filtrów.
Ja zaczynam od elementu ze ścięciem – wprowadzam go pionowo i przesuwam do przodu auta, następnie element "tylny" tak samo do góry i przesuwam do tyłu.
Na koniec miedzy te elementy wkładam ostatni element i montuję zaślepkę.
Elementy są niesymetryczne i dlatego proponowałem wcześniej zapamiętanie, który w jakiej pozycji siedział.
Filtr zakupiony w sklepie moto:
Etykieta pudełka po filtrze:
Co ciekawe to fakt, ze jak pierwszy raz wymieniałem filtr to jeszcze za poprzednika były zastosowane wkłady z węglem aktywnym. Od paru lat czasem przeglądam oferty nie mogę nigdzie trafić na taki tym bo wszędzie są tylko "zwykłe".
Ale lepszy taki filtr niż stary
Przez ścianę grodziową (szkoda, że nie zrobiłem fotki) wychodzi element obudowy filtra kabinowego, gdzie jest odwodnienie parownika. Warto sprawdzić czy ten otwór jest drożny.
Oczywiście oprócz tego odgrzybiania warto zainwestować w ozonowanie auta ale to mało kto jest w stanie samemu zrobić.
Czas potrzebny na samą jedynie wymianę filtra to max 10 min więc spokojnie można to zrobić na parkingu pod blokiem a jedyne narzędzie, jakie jest potrzebny to wkrętak krzyżakowy.
Zasadniczo zaleca się wymianę tego filtru co roku i w sumie to nie są jakieś duuuże koszty a nasze zdrowie jest chyba jednak ważniejsze.
Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czyli ten filtr z wysuniętym kawałkiem idzie najbliżej silnika z tą wypukłością skierowaną w stronę kierownicy?
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Tak jak leżą elementy filtra w poprzednim poście to lewa strona idzie do góry.
Ostatni wkładasz środkowy element.
Ostatni wkładasz środkowy element.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki 

- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Zauważyłem ostatnio, że zubożyło rynek części do naszych kochanych mazd. Znalazłem za to coś takiego: http://milionczesci.pl/czesci-samochodo ... d10360.php
Czy filtry Boscha mają dobre opinie? Chce koniecznie kupić na tej stronie, bo wtedy mam pewność, że jest to oryginał, taki jak trzeba, a nie jakiś badziew z allegro.
Czy filtry Boscha mają dobre opinie? Chce koniecznie kupić na tej stronie, bo wtedy mam pewność, że jest to oryginał, taki jak trzeba, a nie jakiś badziew z allegro.
-
komorniq
A ty chcesz w końcu wymienić filtr powietrza dla silnika czy kabinowy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
komorniq w Krakowie masz masę sklepów, nie trzeba przez neta zamawiać
Bosch może być, osobiście wolę filtry Knechta
Bosch może być, osobiście wolę filtry Knechta
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość