Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Koledzy potrzebuję schemat kostki tej przy Flasheru chodzi mi o kierunki gdzieś to na forum widziałem ale nie mogę teraz tego namierzyć
Pomoże ktos
??
-
bobik180
Witam wszystkich postanowiłem rozpocząć nowy wątek bo mam problem z centralnym o którym nigdzie nie mogę znaleźć informacji – może ktoś z was się z nim spotkał.
Do centralnego podłączony mam alarm z pilotem i przez dłuższy czas wszystko działało dobrze, ale od jakiegoś czasu pojawia się pewien problem... wszystkie drzwi oprócz kierowcy otwierają i zamykają się z wielki opóźnieniem (nawet kilku minut) lub nie reagują wcale, zdarza się choć bardzo rzadko, że zareagują poprawnie od razu. Problem ten zupełnie nie dotyczy drzwi od strony kierowcy – te zawsze pięknie się zamykają i otwierają. Jak naprawić tą usterkę? Coś może nie stykać? Próbowałem poruszać wszelkimi kabelkami, również tymi przy tym przekaźniku w nogach pasażera, ale nic to nie daje. Nie chodzi też na pewno o to że coś manualnie blokuje mechanizm wewnątrz drzwi bo wszystkie po kolei rozbierałem i wszystko się elegancko "ślizga" Ktoś wie o co może chodzić?
Do centralnego podłączony mam alarm z pilotem i przez dłuższy czas wszystko działało dobrze, ale od jakiegoś czasu pojawia się pewien problem... wszystkie drzwi oprócz kierowcy otwierają i zamykają się z wielki opóźnieniem (nawet kilku minut) lub nie reagują wcale, zdarza się choć bardzo rzadko, że zareagują poprawnie od razu. Problem ten zupełnie nie dotyczy drzwi od strony kierowcy – te zawsze pięknie się zamykają i otwierają. Jak naprawić tą usterkę? Coś może nie stykać? Próbowałem poruszać wszelkimi kabelkami, również tymi przy tym przekaźniku w nogach pasażera, ale nic to nie daje. Nie chodzi też na pewno o to że coś manualnie blokuje mechanizm wewnątrz drzwi bo wszystkie po kolei rozbierałem i wszystko się elegancko "ślizga" Ktoś wie o co może chodzić?
-
proxim
Witam!
W tematach nie znalazłem podobnego problemu. Chodzi o to że ostatnio przestał mi działać siłownik lewych przednich drzwi. Przy zamykaniu auta z pilota zamykają/otwierają się wszystkie drzwi oprócz tych jednych. Gdy zamykam auto z kluczyka wszystko jest ok. Ale gdy zamykam z zamka w drzwiach pasażera znów jedne drzwi pozostają otwarte. Gdzie szukać problemu? Rozebrałem boczek ale nic konkretnego nie widzę
W tematach nie znalazłem podobnego problemu. Chodzi o to że ostatnio przestał mi działać siłownik lewych przednich drzwi. Przy zamykaniu auta z pilota zamykają/otwierają się wszystkie drzwi oprócz tych jednych. Gdy zamykam auto z kluczyka wszystko jest ok. Ale gdy zamykam z zamka w drzwiach pasażera znów jedne drzwi pozostają otwarte. Gdzie szukać problemu? Rozebrałem boczek ale nic konkretnego nie widzę
bobik180 , jeśli chodzi Ci o podłączenie do kierunków to tu masz opis.
jeżeli z centralki wychodzi jeden kabel rozdzielamy go na pół (dodajemy równolegle drugi), lutujemy diody zwrotne na obu (żeby uniknąć problemu gdy włączymy kierunkowskaz a tak na prawdę zapalą się awaryjne bo będą połączone kierunkowskazy) i łączymy je z zielono-czarnym i zielono-białym (są w dolnej kostce przy progu pod skrzynką z bezpiecznikami). przed podłączeniem proponuje sprawdzić miernikiem czy na tych kablach pokazuje się pulsacyjne +12V gdy kierunkowskaz jest włączony.
pozdro
jeżeli z centralki wychodzi jeden kabel rozdzielamy go na pół (dodajemy równolegle drugi), lutujemy diody zwrotne na obu (żeby uniknąć problemu gdy włączymy kierunkowskaz a tak na prawdę zapalą się awaryjne bo będą połączone kierunkowskazy) i łączymy je z zielono-czarnym i zielono-białym (są w dolnej kostce przy progu pod skrzynką z bezpiecznikami). przed podłączeniem proponuje sprawdzić miernikiem czy na tych kablach pokazuje się pulsacyjne +12V gdy kierunkowskaz jest włączony.
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
wyciągnij siłownik, i rozkręć go a następnie wyjmij silniczek, przed wyjęciem silniczka zapamiętaj ustawienia zębatek, a następnie przeczyść styki,
pozdr0
pozdr0
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
Witam. Mam taki problem.. W mojej Mazdzie 323 1997r. zrobiło się tak że jak zamykam drzwi to centralny zamek wysyła sygnał o zamknięciu drzwi jednak drzwi prawe się nie zamykają. To prawie na pewno nic z elektroniką bo przekaźnik jak słychać działa. WIecie może jak mógłbym to naprawić? Znam sie na mechanice ale nigdy nie naprawiałem nic z centralnym zamkiem.
- Od: 22 maja 2011, 23:48
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323 V Hatchback 1997 1500ccm 16V
musisz szybę podniesiona na maxa, odkręcasz 3 śruby trzymające cały zamek do drzwi (nie klamkę). odpinasz wszystkie cięgna od plastikowych mocowań, odpinasz kostkę prądową i ruszasz zamkiem gorą-dół tak długo aż wyjdzie. gdyby tak się nie dało to wyciągnij szybę (jest mocowana na 2 śrubach wiec chwilka roboty) bo nie pamiętam co robiłem najpierw.
pozdro
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Panowie mozecie polecic jakis centralny zamek z pilota do mazdy 323f ba z istniejacych ofert na allegro? centralny mam ale z kluczyka..
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
Jak masz centralny z kluczyka to zakup sam sterownik centralnego.
Ja zamawiałem u tego gościa:
http://allegro.pl/listing.php/user?us_i ... nge_view=1
Mogę polecić. Zakładałem w maździe, golfie, bmw i wszystko ładnie chodzi.
Jeśli nie potrzebujesz cudów to tam ma sterowniki w granicach 50PLN i według mnie nic więcej nie potrzeba
Podłączasz według wcześniejszego opisu i powinno śmigać 
Większość sterowników robiona jest na jedno kopyto wiec bardzo się od siebie nie różnią.
No i kwestia pilotów jeszcze. Jedni chcą scyzoryki jedni zwykłe piloty więc to już wedle uznania.
Wiadomo scyzoryk z czasem się wyrobi i zacznie trochę latać
no i grot jeszcze trzeba dorabiać. Robota jakieś 20 zł + grot jeśli nie masz.
Sam pilot hmm...więcej gratów w kieszeni
-chyba jedyny minus 
Pozdrawiam
Ja zamawiałem u tego gościa:

Mogę polecić. Zakładałem w maździe, golfie, bmw i wszystko ładnie chodzi.
Jeśli nie potrzebujesz cudów to tam ma sterowniki w granicach 50PLN i według mnie nic więcej nie potrzeba
Większość sterowników robiona jest na jedno kopyto wiec bardzo się od siebie nie różnią.
No i kwestia pilotów jeszcze. Jedni chcą scyzoryki jedni zwykłe piloty więc to już wedle uznania.
Wiadomo scyzoryk z czasem się wyrobi i zacznie trochę latać
Sam pilot hmm...więcej gratów w kieszeni
Pozdrawiam
ja miałem ten sam problem w BJ-ce. a problem jest w silniczku. grzeje się i nie chce zamykać.
wymontuj zamek , wyjmij silniczek i go rozbierz tzn. zdejmij górną plastikową część i tam jest taka malutka prostokątna blaszka (pionowo włożona )ja ją wyjąłem i problem się rozwiązał (to ona się przegrzewała i blokowała ).
wymontuj zamek , wyjmij silniczek i go rozbierz tzn. zdejmij górną plastikową część i tam jest taka malutka prostokątna blaszka (pionowo włożona )ja ją wyjąłem i problem się rozwiązał (to ona się przegrzewała i blokowała ).
- Od: 2 wrz 2010, 19:40
- Posty: 14
- Auto: mazda premacy 2000r 2.0 ditd 90km
żeby wyjąć siłownik nie musisz odpinać cięgien odkręć zamek wyciągnij go troche w strone przodu auta a później odkręć sam siłownik od blaszki mocującej sam siłownik jest tylko zahaczony o ten cały mechanizm . jak już go sobie odkęcisz rozepnij obie kostki rozbierz obudowę siłownika w środku zauważysz cały mechanizm skup się na samym mechanizmie tego bolca siłownika porusza się on w takiej miedzianej blaszce która to podaje sygnał do reszty siłowników o otwarciu czy zamknieciu drzwi to jest tak zwany siłownik MASTER jak wyjmiesz tą blaszkę i poskładasz siłownik powinno działać ponieważ pozbawiając go tej blaszki robisz z niego siłownik slave a mając cz z pilota i tak centralka podaje sygnał do wszystkich drzwi. Miałem podobny przypadek zamykając auto z pilota zamukały i otwierały się wszystkie drzwi oprócz tych od kierowcy mało tego miałem problem z zamknieciem ich ręcznie bo wybijało mi bolec w górę u mnie wyeksmitowanie tej blaszki rozwiązało problem
ja mam pytanie:
mam otwieranie w maździe oryginalne na pilota na podczerwień (lampki przy podsufitce) i czy mogę dokupić jakiś pilot na alledrogo i zaprogramować żeby również działał ?
mam otwieranie w maździe oryginalne na pilota na podczerwień (lampki przy podsufitce) i czy mogę dokupić jakiś pilot na alledrogo i zaprogramować żeby również działał ?
Witam czy ktoś moze mi podeslać linka do schematu a najlepiej do fotorelacji jak prawidlowo podlaczyć uniwersalną centralke pod fabryczny zamek centralny tyle juz tego szukam niby tego duzo ale nic zeby konketnie opisane . Z gory dzieki .
- Od: 25 sty 2010, 22:30
- Posty: 4
- Skąd: DARŁOWO
- Auto: Mazda 323 1.5i 16V 88km
Witam!
Jako świeży posiadacz Mazdy 323c chciałbym się zapytać o montaż centralnego zamka, czytałem tematy dotyczące ww kwestii, ale tyczyły się głównie przeróbki na pilota, a ja niestety centralnego nie mam wcale.
Po pierwsze chciałbym się dowiedzieć jak rozebrać boczki drzwi aby nie zrobić im przy tym krzywdy oraz czy jeśli nie mam centralnego oznacza to że nie mam również wiązek elektrycznych z drzwi do miejsca gdzie normalnie jest sterownik (bo spodziewam się że wiązek w drzwiach od wtyczki w karoserii ani sterownika na pewno nie będzie)
Stoję w tym momencie przed opcją kupna seryjnych zamków (pasują chyba od każdej 323 z 1994-1998? )z siłownikiem oraz sterownika centralnego lub kupnem jakiegoś niefabrycznego zestawu centralnego wraz ze sterownikiem.
Czy zamki jakie mogę mieć teraz będą różnić się czymś poza brakiem siłownika od tych z aut z centralnym czy też w ogóle będzie brak miejsca na ich zamontowanie i trzeba będzie kombinować?
Druga sprawa w jakiej chciałbym zdobyć trochę informacji to płyny eksploatacyjne, bo mam niewiele informacji od poprzedniego właściciela (kobieta), a instrukcje obsługi mam po holendersku ( byłbym bardzo wdzięczny za linka do instrukcji 323c po angielsku)
Dopowiedziałem się że olej lany ostatnio to był prawdopodobnie półsyntetyczny Shell 10W40 ( shella 10W40 zlazłem tylko syntetycznego i nie wiem co w takim razie wlać), nie wiem również jaki płyn do chłodnicy oraz hamulcowy mogę mieć(instrukcja mówi chyba o docie3 a właściciel że raczej może być 4)
Z góry dziękuję za odpowiedzi w temacie
Pozdrawiam
Jako świeży posiadacz Mazdy 323c chciałbym się zapytać o montaż centralnego zamka, czytałem tematy dotyczące ww kwestii, ale tyczyły się głównie przeróbki na pilota, a ja niestety centralnego nie mam wcale.
Po pierwsze chciałbym się dowiedzieć jak rozebrać boczki drzwi aby nie zrobić im przy tym krzywdy oraz czy jeśli nie mam centralnego oznacza to że nie mam również wiązek elektrycznych z drzwi do miejsca gdzie normalnie jest sterownik (bo spodziewam się że wiązek w drzwiach od wtyczki w karoserii ani sterownika na pewno nie będzie)
Stoję w tym momencie przed opcją kupna seryjnych zamków (pasują chyba od każdej 323 z 1994-1998? )z siłownikiem oraz sterownika centralnego lub kupnem jakiegoś niefabrycznego zestawu centralnego wraz ze sterownikiem.
Czy zamki jakie mogę mieć teraz będą różnić się czymś poza brakiem siłownika od tych z aut z centralnym czy też w ogóle będzie brak miejsca na ich zamontowanie i trzeba będzie kombinować?
Druga sprawa w jakiej chciałbym zdobyć trochę informacji to płyny eksploatacyjne, bo mam niewiele informacji od poprzedniego właściciela (kobieta), a instrukcje obsługi mam po holendersku ( byłbym bardzo wdzięczny za linka do instrukcji 323c po angielsku)
Dopowiedziałem się że olej lany ostatnio to był prawdopodobnie półsyntetyczny Shell 10W40 ( shella 10W40 zlazłem tylko syntetycznego i nie wiem co w takim razie wlać), nie wiem również jaki płyn do chłodnicy oraz hamulcowy mogę mieć(instrukcja mówi chyba o docie3 a właściciel że raczej może być 4)
Z góry dziękuję za odpowiedzi w temacie
Pozdrawiam
-
Soltan
czy ktoś ogarnia oryginalny pilot na podczerwień? bo ja go nie ogarniam... wymieniłem baterie na nową bo na starej raz działał raz nie, ale na nowej baterii jest to samo. Nieraz potrafi otworzyć z 3 m od auta, a nieraz w ogóle nie reaguje
czy ten czujnik co jest na dachu trzeba by rozebrać i wyczyścić czy coś takiego?

- Od: 28 maja 2011, 15:58
- Posty: 49
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1998 Special Edition a'la GT
podejrzewam że taniej, lepiej i wygodnie było by ci zakupić uniwersalny zestaw centralnego kupowałem i zakładałem niedawno taki zestaw na 4d z pilotami do Hyundai-a Getz kosztował 80 zeta a wszystkie kable instrukcje złączki masz w zestawie dużo bardziej ci się to opłaci bynajmniej wsadzisz nowe, kolejna sprawa co jeśli nie masz wiązki, skąd weźmiesz centralkę która będzie ci obsługiwać fabryczny zamek jak nie masz wiązki to będziesz musiał zrobić własną ( POWODZENIA ) kolejne koszty i stracony czas a i tak nie będziesz mieć pewności że to zadziała
Dominik88dgPL napisał(a):kolejna sprawa co jeśli nie masz wiązki, skąd weźmiesz centralkę która będzie ci obsługiwać fabryczny zamek jak nie masz wiązki to będziesz musiał zrobić własną ( POWODZENIA ) kolejne koszty i stracony czas a i tak nie będziesz mieć pewności że to zadziała
jak nie mam wiązki skoro to oryginalny centralny zamek wraz z oryginalnym pilotem?
- Od: 28 maja 2011, 15:58
- Posty: 49
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1998 Special Edition a'la GT
jeżeli dostaniesz wszystko razem z kablami to spróbuj to założyć ale wiedz o tym że kabli tam będzie na pęczki i może się okazać że w czasie demontażu któryś kabel został uszkodzony poza tym do tego musiał byś mieć jakąś rozpiskę rób jak uważasz ja będąc na twoim miejscu nie babrał bym się z tym tylko wpakował uniwersalny zestaw
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość