Szyby elektryczne w Maździe 323 BA – usterki, montaż, usprawnienie – wątek wspólny
Kolego ale powiem Ci coś jeszcze. Ten panel może pasować od mazdy C. Osłona nie będzie pasować ale przyciski można chyba z osłony wyjąć i wtedy pasuje jak ulał.
Andrzej niestety z naprawą jest dosyc trudno ponieważ chodzi o suwaki plastikowe w tych przyciskach które prawdopodobnie się urwały (ja miałem tak u siebie) no i takie coś trudno naprawic
Damian musisz szukac po szrotach może akurat trafisz.Ciezko jest znalesc tylko do przednich drzwi;/a te kostki z 4 elektrycznych szyb nie pasują .
"Pal gumę a nie dusze.."
- Od: 10 lip 2012, 00:02
- Posty: 91
- Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
- Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r
Sam miałem problem z kupieniem tego trzeba codziennie przeglądać allegro bo one się pojawiają i szybko znikają koszt 200zł trochę dziwne bo na cztery szyby za niecałe 100 zł można nawet dostać ale cenę ustala popyt. Uzbrój się w cierpliwość i szukaj.
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
Ale koledzy tak jak pisałem wyżej. Budowa tego ustrojstwa jest pdobna jak w C. Może poszukamy więc włączników od mazdy C a kolega zrobi zdjęcia od środka razem z kostkami i będziemy mieli czarno na białym. Może wtedy wystarczy zamówić od C i będzie działać.
Do C nawet jednego nie ma na allegro
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
Patrzyłem też właśnie. Czyli ktoś zna temat
skoro nie ma to znaczy, mogą być mocowane w eFkach
ale do tego jeszcze dojdziemy 
Damy rade kolego. Obserwuj temat. A jesli zalezy Ci na klimie to sam osprzet moge ci dac namiary. Nowka nieuzywka kompletna za 1000zl. Montaz juz we wlasnym zakresie.
Kupywalem z mysla bez klimy bo po niej choruje ale jak ten przelacznik sie zepsul to juz mowie masakra co ja w lato zdolam bez szyb przednich nic goraco i wgl a szyberdach tez za duzo nie daje .. musze pomyslec nad tym przelacznikiem..
- Od: 27 sty 2013, 15:03
- Posty: 10
- Skąd: Solec Kujawski
- Auto: Mazda- 323f Ba
Silnki- 1.5
Pomogę Ci to ściagna c. Prosilbym Cie jednak zebys zrobil zdjecia kostek od srodka.
A od 323S albo 323P nie będą takie same przełączniki też? cały panel raczej nie podejdzie ale jakby wymontować sam element z tymi przełącznikami to może by pasował jeśli kostka by była taka sama ale to rzeczywiście trzeba mieć fotkę.
Proponuję popisać do osób które sprzedają rozbite mazdy na części, tam łatwo spotkać rzeczy których na allegro normalnie nie ma
No bo trzeba klimy używać z umiarem i rozwagą a nie schłodzić do 17* po czym wychodzisz na 40* bo kilka razy i choroba murowana
ja zawsze jak jeżdżę z klimą to kilometr-dwa przed wyjściem z auta już ją wyłączam żeby przy wyjściu z auta nie było różnicy temperatur tak dużej lub jak krótka trasa to sobie ustawiam jakąś wyższą temperaturę a nie chłodzenie na max i jeszcze nigdy nie byłem chory z powodu klimy 
Proponuję popisać do osób które sprzedają rozbite mazdy na części, tam łatwo spotkać rzeczy których na allegro normalnie nie ma
Damian91 napisał(a):Kupywalem z mysla bez klimy bo po niej choruje
No bo trzeba klimy używać z umiarem i rozwagą a nie schłodzić do 17* po czym wychodzisz na 40* bo kilka razy i choroba murowana

Również mam problem z działaniem szyb,ale tylko pasażera.
Popsuł się przycisk od szyby kierowcy w panelu sterowania szybami,więc postanowiłem zastąpić panel przyciskami uniwersalnymi do szyb.Niestety nie nacieszyłem się długo,szyba pasażera raz działa,a raz nie.Przed wymianą wszystko działało.
Moje pytanie jest takie:Czy wina leży po stronie przełączników,czy może sterowanie szyby pasażera odbywa się jeszcze przez jakiś moduł którego nie widać?
Cyrki są różne z tą szybą,raz działa po wyłączeniu i włączeniu zapłonu,raz po podniesieniu i opuszczeniu szyby kierowcy,a czasem działa bezproblemowo
Popsuł się przycisk od szyby kierowcy w panelu sterowania szybami,więc postanowiłem zastąpić panel przyciskami uniwersalnymi do szyb.Niestety nie nacieszyłem się długo,szyba pasażera raz działa,a raz nie.Przed wymianą wszystko działało.
Moje pytanie jest takie:Czy wina leży po stronie przełączników,czy może sterowanie szyby pasażera odbywa się jeszcze przez jakiś moduł którego nie widać?
Cyrki są różne z tą szybą,raz działa po wyłączeniu i włączeniu zapłonu,raz po podniesieniu i opuszczeniu szyby kierowcy,a czasem działa bezproblemowo
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Witam,
Mam problem z szybami elektrycznymi w 323f 1.8 95. Mam 4 szybki elektryczne z czego nie działają 2 z prawej strony auta.
Wszystkie bezpieczniki były sprawdzane, czyli te pod maską i pod kolumną kierownicy.
Zmuszony byłem do rozkręcenia prawych tylnych drzwi ponieważ opuszczanie szyby "załapało" i szyba opadła, gorzej było z podniesieniem, nic nie reagowała (zarówno korzystając z przełącznika na konsoli kierowcy jak i w drzwiach z tyłu), wymontowałem silniczek i rozkręciłem go żeby ręcznie podnieść szybę.
Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia szczotek w silniczku, nie znam się więc nie mogę ocenić ich stanu.
Przełącznik szyb jest sprawny, sprawdzany na lewych tylnych.
Do przedniego prawego jeszcze nie zaglądałem, pogoda nie pozwala, ale chciałbym to zrobić przed latem, bo troszkę pasażerowie narzekają a na klimie też nie ma sensu ciągle jeździć.
Samochód mam od roku i było tak od początku.
Ogólnie szyby te, które są sprawne, jakoś dziwnie działają, opuszczają się i podnoszą z szumem silniczka jakby się męczył, szyberdach też, teraz przy minusowych temperaturach to już naprawdę wolno chodzi.
Akumulator raczej zdrowy, w zimę palił normalnie, zresztą te silniczki chyba nie potrzebują tyle prądu.
Prosiłbym o pomoc jak to zdiagnozować samemu i ewentualnie zrobić przy zachowaniu niskich kosztów.
Pozdrawiam
Łukasz
Mam problem z szybami elektrycznymi w 323f 1.8 95. Mam 4 szybki elektryczne z czego nie działają 2 z prawej strony auta.
Wszystkie bezpieczniki były sprawdzane, czyli te pod maską i pod kolumną kierownicy.
Zmuszony byłem do rozkręcenia prawych tylnych drzwi ponieważ opuszczanie szyby "załapało" i szyba opadła, gorzej było z podniesieniem, nic nie reagowała (zarówno korzystając z przełącznika na konsoli kierowcy jak i w drzwiach z tyłu), wymontowałem silniczek i rozkręciłem go żeby ręcznie podnieść szybę.
Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia szczotek w silniczku, nie znam się więc nie mogę ocenić ich stanu.
Przełącznik szyb jest sprawny, sprawdzany na lewych tylnych.
Do przedniego prawego jeszcze nie zaglądałem, pogoda nie pozwala, ale chciałbym to zrobić przed latem, bo troszkę pasażerowie narzekają a na klimie też nie ma sensu ciągle jeździć.
Samochód mam od roku i było tak od początku.
Ogólnie szyby te, które są sprawne, jakoś dziwnie działają, opuszczają się i podnoszą z szumem silniczka jakby się męczył, szyberdach też, teraz przy minusowych temperaturach to już naprawdę wolno chodzi.
Akumulator raczej zdrowy, w zimę palił normalnie, zresztą te silniczki chyba nie potrzebują tyle prądu.
Prosiłbym o pomoc jak to zdiagnozować samemu i ewentualnie zrobić przy zachowaniu niskich kosztów.
Pozdrawiam
Łukasz
Ostatnio edytowano 6 mar 2013, 11:19 przez LukaszLolo, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 8 kwi 2012, 21:48
- Posty: 6
- Skąd: okolice Łukowa
- Auto: Mazda 323F, 1.8 84kw, 1995
Moim zdaniem może to być problem z uszkodzonymi przewodami(przerwany) lub z samym silniczkiem mechanizmu, tym bardziej ze napisałes że przełączniki działaja. Dobrze by było gdybyś sprawdził silniczek podłączając go "na krótko", zobaczył byś czy w ogóle reaguje czy po prostu zdechł. wykluczył byś w ten sposób jedną z możliwości a to oznaczałoby krok bliżej sukcesu 
- Od: 28 gru 2011, 16:56
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 2007r.
Witam,
Ale jeżeli silniczek poszedł w dół, pracował przy opuszczaniu szyby (czyli ma napięcie), więc dlaczego nie chce pracować przy podnoszeniu? Jakby jakiś przewód był przerwany to czy może on pracować tylko w dół?. Nie wiem, nie znam się na tym.
Zrobiło się cieplej, jak będę miał czas to jeszcze raz go rozkręcę i spróbuję go na krótko.
Z tymi przewodami to dobry pomysł. Zobaczę pewnie jutro dopiero bo dziś późno kończę pracę.
Dziękuję i pozdrawiam.
Łukasz
Ale jeżeli silniczek poszedł w dół, pracował przy opuszczaniu szyby (czyli ma napięcie), więc dlaczego nie chce pracować przy podnoszeniu? Jakby jakiś przewód był przerwany to czy może on pracować tylko w dół?. Nie wiem, nie znam się na tym.
Zrobiło się cieplej, jak będę miał czas to jeszcze raz go rozkręcę i spróbuję go na krótko.
Z tymi przewodami to dobry pomysł. Zobaczę pewnie jutro dopiero bo dziś późno kończę pracę.
Dziękuję i pozdrawiam.
Łukasz

- Od: 8 kwi 2012, 21:48
- Posty: 6
- Skąd: okolice Łukowa
- Auto: Mazda 323F, 1.8 84kw, 1995
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości