Klimatyzacja nie działa
U mnie jak już pisałem w innym wątku – 180 za sprawdzenie szczelności, odgrzybianie, nabicie + stówka za montaż nowej chłodnicy (którą kupiłem wcześniej za 289 na allegro), umówiłem się na jutro, mam nadzieję że też zmarznę jak już będzie po wszystkim 

Mam pytanie, jestem aktualnie po sprawdzaniu szczelności, wszystko już szczelne, tylko problem jest taki, że nie mam naklejki – tej gdzie pisze ile nabijać czynnika, więc moje pytanie – ile się nabija czynnika?
-
_Marcin_
O jakim oleju 150ml do klimy wy mówicie? przecież nabija się gaz o oznaczeniu 134a u mnie akurat bierzemy 150zł a odgrzybianie to nic innego jak napuszczenie do wentylacji trochę płynu który po chwili się pieni i odświeża cały układ i spływa z niego. Nie jak mówicie, że byliście na odgrzybianiu i nie wiadomo co wam ktoś narobił z klimą... pic na wodę takie gadanie jak się nie wie co ktoś wam robi.
Sprawdzenie szczelności to też groszowe sprawy do pustego układu klimy (czyli tego zawierającego gaz) nabija się 20-30 atmosfer gazu który pod wpływem ciśnienia w połączeniu z nieszczelnością daje proste "syczenie" w miejscu rozszczelnienia/dziury czy jak kto nazwie. Jest też inny sposób w którym do układu wprowadza się specjalny czynnik który po pewnym czasie używania klimy w miejscu nieszczelności pojawia się "dym" o specyficznym zabarwieniu.
Sprawdzenie szczelności to też groszowe sprawy do pustego układu klimy (czyli tego zawierającego gaz) nabija się 20-30 atmosfer gazu który pod wpływem ciśnienia w połączeniu z nieszczelnością daje proste "syczenie" w miejscu rozszczelnienia/dziury czy jak kto nazwie. Jest też inny sposób w którym do układu wprowadza się specjalny czynnik który po pewnym czasie używania klimy w miejscu nieszczelności pojawia się "dym" o specyficznym zabarwieniu.

- Od: 10 sie 2011, 21:47
- Posty: 45
- Skąd: Przeworsk / Rzeszów
- Auto: MAZDA
Ojjj daten – trochę jeszcze nauki jest przed Tobą.
Szczelność sprawdza się standardowo napełniając instalację sprężonym azotem.
Jesak ta metoda jest dobra przy dużej nieszczelności.
Do drobnych wycieków lepiej użyć zabarwiacza do czynnika.
Wyciek później łatwo zlokalizować np. w świetle UV.
Niestety – większość "fachowców" wie tylko jak nawełnić układ i ... ile za to skasować klienta bo już sprawdzenie poprawności pracy układu wykracza poza ich wiedzę
A odgrzybianie klimy też można na różne sposoby robić z czego chyba jednak najlepsze jest ozonowanie.
Jednak to wszystko psu na budę jeśli nie wymienimy filtru kabinowego.
Szczelność sprawdza się standardowo napełniając instalację sprężonym azotem.
Jesak ta metoda jest dobra przy dużej nieszczelności.
Do drobnych wycieków lepiej użyć zabarwiacza do czynnika.
Wyciek później łatwo zlokalizować np. w świetle UV.
Niestety – większość "fachowców" wie tylko jak nawełnić układ i ... ile za to skasować klienta bo już sprawdzenie poprawności pracy układu wykracza poza ich wiedzę
A odgrzybianie klimy też można na różne sposoby robić z czego chyba jednak najlepsze jest ozonowanie.
Jednak to wszystko psu na budę jeśli nie wymienimy filtru kabinowego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No to teraz ja. Mam problem z klima – po wcisnieciu przycisku A/C nie zalacza sie kompletnie nic – ani wentylatory ani sprezarka – tak jakby caly uklad byl martwy. Nie slychac tez zadnej roznicy w obrotach. Sprawdzilam to dzis przy temp. ok 20 stopni, ale wiem, ze problem zaczal sie juz prawdopodobnie w zimie – wowczas zdarzylo sie ze zalaczalam klime zeby pozbyc sie pary z szyby – i juz wtedy prawdopodobnie nie dzialalo, ale nie zwracalam na to uwagi. Zalaczalam ja bardzo rzadko, moze kilka razy.
Klima dotychczas chodzila ok. Serwisowana po kupnie od ok. 4 lat co rok – ostatni raz napelniana i czyszczona w lecie zeszlego roku. Powiedziano mi, ze jest w stanie bardzo dobrym i absolutnie nie ma zadnych wyciekow, a czynnika w zasadzie brakowalo wtedy niewiele, wiec tak naprawdę to nabicie nie bylo zbyt oplacalne.
Sprawdzilam bezpieczniki – sa ok. Skoro wychwalano tak szczelnosc klimy, nie chce mi sie wierzyc ze to przez brak czynnika chlodzacego. Fakt, klimy w zimie prawie nie uzywalam, ale podobna sytuacja byla przed ostatnim serwisem, a czynnika mimo tego po sezonie zimowym bylo bardzo duzo. Nie zauwazylam tez zadnych wyciekow, ale do konca nie wiem gdzie patrzec...
Co moze byc nie tak? Pomozcie? Cos z elektronika?
PS: Sprzegielko od klimy od jakiegos czasu nie chodzilo lekko, ale dzialalo. W koncu samochod ma swoje lata ('96). Nigdy z klima nie mialam problemow... i raczej watpie, zeby to byla wina sprzegielka, skoro nawet wentylatory nie dzialaja. Oczywiscie klime sprawdzalam przy wlaczonym nawiewie – nie jestem blondynka ;–)
Klima dotychczas chodzila ok. Serwisowana po kupnie od ok. 4 lat co rok – ostatni raz napelniana i czyszczona w lecie zeszlego roku. Powiedziano mi, ze jest w stanie bardzo dobrym i absolutnie nie ma zadnych wyciekow, a czynnika w zasadzie brakowalo wtedy niewiele, wiec tak naprawdę to nabicie nie bylo zbyt oplacalne.
Sprawdzilam bezpieczniki – sa ok. Skoro wychwalano tak szczelnosc klimy, nie chce mi sie wierzyc ze to przez brak czynnika chlodzacego. Fakt, klimy w zimie prawie nie uzywalam, ale podobna sytuacja byla przed ostatnim serwisem, a czynnika mimo tego po sezonie zimowym bylo bardzo duzo. Nie zauwazylam tez zadnych wyciekow, ale do konca nie wiem gdzie patrzec...
Co moze byc nie tak? Pomozcie? Cos z elektronika?
PS: Sprzegielko od klimy od jakiegos czasu nie chodzilo lekko, ale dzialalo. W koncu samochod ma swoje lata ('96). Nigdy z klima nie mialam problemow... i raczej watpie, zeby to byla wina sprzegielka, skoro nawet wentylatory nie dzialaja. Oczywiscie klime sprawdzalam przy wlaczonym nawiewie – nie jestem blondynka ;–)
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Beatko – jednym z podstawowych kryteriów czy sprężarka (i wentylatory) mogą się załączyć jest obecność czynnika chłodniczego.
Czynnik jest kontrolowany przez wyłącznik ciśnieniowy (presostat) umieszczony w osuszaczu.
Osuszacz to taki metalowy walec za lewym reflektorem, który ma dwa przyłącza rurek od układu klimy, "oczko" kontrolne i obok jeszcze wkręcony ten wyłącznik.
Najprościej to sprawdzić to zdjąć wtyczkę z tego wyłącznika i kawałkiem druty zewrzeć te dwa piny w tej wtyczce a następnie na uruchomionym silniku załączyć (na chwilę!) klimatyzację w autku.
Jeśli sprężarka się załączy (i też wentylator chłodnicy) to albo mamy uszkodzony ten wyłącznik albo ..... zbyt mało czynnika w układzie z powodu jego wycieku.
Próbę zrobić trzeba tylko "na chwilę" i wyłączyć klimę.
Dłuższa praca sprężarki w przypadku braku lub niedostatecznej ilości czynnika może spowodować jej uszkodzenie.
Jeśli sprężarka się załączy to proponuję pojechać do zakładu zajmującego się klimatyzacją w celu sprawdzenia ilości czynnika.
Zresztą .... taką próbę tez może zrobić ten fachowiec od klimy
Gorzej jak sprężarka nadal nie będzie chciała się załączać – wówczas trzeba szukać przyczyny dalej (bezpieczniki, okablowanie itd.).
Powodzenia!
P.S. ... napisałem to tak, ze każdy chyba powinien to bez kłopotów zrozumieć
Czynnik jest kontrolowany przez wyłącznik ciśnieniowy (presostat) umieszczony w osuszaczu.
Osuszacz to taki metalowy walec za lewym reflektorem, który ma dwa przyłącza rurek od układu klimy, "oczko" kontrolne i obok jeszcze wkręcony ten wyłącznik.
Najprościej to sprawdzić to zdjąć wtyczkę z tego wyłącznika i kawałkiem druty zewrzeć te dwa piny w tej wtyczce a następnie na uruchomionym silniku załączyć (na chwilę!) klimatyzację w autku.
Jeśli sprężarka się załączy (i też wentylator chłodnicy) to albo mamy uszkodzony ten wyłącznik albo ..... zbyt mało czynnika w układzie z powodu jego wycieku.
Próbę zrobić trzeba tylko "na chwilę" i wyłączyć klimę.
Dłuższa praca sprężarki w przypadku braku lub niedostatecznej ilości czynnika może spowodować jej uszkodzenie.
Jeśli sprężarka się załączy to proponuję pojechać do zakładu zajmującego się klimatyzacją w celu sprawdzenia ilości czynnika.
Zresztą .... taką próbę tez może zrobić ten fachowiec od klimy
Gorzej jak sprężarka nadal nie będzie chciała się załączać – wówczas trzeba szukać przyczyny dalej (bezpieczniki, okablowanie itd.).
Powodzenia!
P.S. ... napisałem to tak, ze każdy chyba powinien to bez kłopotów zrozumieć
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzieki! Eksperyment sie powiodl, tzn. po zwarciu obu bolcow sprezarka sie zalacza (nie wiem czy jakies wentylatory rowniez, bo natychmiast po cyknieciu sprezarki wylaczalam klime). Teraz co dalej? Zalozmy pesymistycznie, ze czynnik jednak jest (naprawde sprawdzalam teraz dokladnie cale wnetrze i nie widzialam absolutnie zadnych wyciekow, czy mozliwe ze w ciagu kilku miesiecy uciekl caly czynnik z klimy uznawanej za bardzo szczelna?). Co moze byc nie tak, jesli czynnik jednak jest?
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Beatko – masz dwie opcje: uszkodzony czujnik lub zbyt mało czynnika.
W przypadku uszkodzenia czujnika to najprościej znaleźć jakąś używkę ze szrotu (ja u siebie w "efce" zamontowałem z jakiejś 626).
Druga opcja to wymaga szczegółowego przejrzenia całej instalacji pod kkątem wycieków.
Bardziej obstawiałbym jednak tą pierwsza opcję
Ale pamiętaj, że czujnik musi wymienić "fachmajster" od klimy bo trzeba spuścić czynnik z instalacji, który do tanich nie należy.

Powodzenia!
Wierzymy w Ciebie!
W przypadku uszkodzenia czujnika to najprościej znaleźć jakąś używkę ze szrotu (ja u siebie w "efce" zamontowałem z jakiejś 626).
Druga opcja to wymaga szczegółowego przejrzenia całej instalacji pod kkątem wycieków.
Bardziej obstawiałbym jednak tą pierwsza opcję
Ale pamiętaj, że czujnik musi wymienić "fachmajster" od klimy bo trzeba spuścić czynnik z instalacji, który do tanich nie należy.
Powodzenia!
Wierzymy w Ciebie!
Ostatnio edytowano 24 mar 2012, 08:17 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wydaje mi się, że takie czujniki też będą pasowały tam u Ciebie:
http://allegro.pl/mazda-mpv-96-99-osusz ... 22453.html
lub
http://allegro.pl/toyota-mazda-nissan-c ... 07011.html

lub

Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzieki, Marku!
Twoja pomoc jest nieoceniona! Gdyby ten pierwszy czujnik pasowal, to by bylo super, bo jest tani. Znalazlam tez oryginalny czujnik na allegro uzywany za 100 PLN:
http://allegro.pl/mazda-323f-ba-czujnik ... 22610.html
B
Twoja pomoc jest nieoceniona! Gdyby ten pierwszy czujnik pasowal, to by bylo super, bo jest tani. Znalazlam tez oryginalny czujnik na allegro uzywany za 100 PLN:

B
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Gwint tam jest standardowy (chyba M10x1) i wtyczka powinna być na 99% taka sama.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witajcie ponownie!
Okazalo sie, ze powodem niedzialania klimy byla (a jednak!) rozszczelniona chlodnica. Mechanik stwierdzil, ze nadaje sie do wymiany. Mam problem – u mnie klima byla instalowana po zakupie auta, wiec musze dobrac chlodnice na oko. Skontaktowalam sie z pewnym gosciem z allegro, ktory oferuje chlodnice do mazdy i przeslalam mu zdjecia swojej chlodnicy. Oto one:
http://img440.imageshack.us/img440/2839/zdjcie1004.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/796/zdjcie1003z.jpg
W odpowiedzi otrzymalam zdjecie chlodnicy, ktora on oferuje:
http://img84.imageshack.us/img84/8822/mazdaklima.jpg
Jak widac, u mojej chlodnicy brakuje jednego wyjscia (z zielonym "zaworkiem"? jak w tej nowej chlodnicy z allegro). Sprzedajacy twierdzi, zebym dla pewnosci skontaktowala sie ze swoim mechanikiem, ktory demontowal chlodnice, ale twierdzi, ze na 99% jego chlodnica bedzie pasowac.
Mieliscie moze podobny problem? Czy to mozliwe, ze u mnie brakuje jednego wyjscia (moze mechanik je jakos zdemontowal)? Oczywiscie moge sie porozumiec z moim mechanikiem, ale on przyjmuje dosc daleko od mojego miejsca zamieszkania, a chyba musialabym do niego podjechac z wymontowana chlodnica i tym zdjeciem...
Poradzcie – czy ta chlodnica bedzie pasowac?
Z gory dziekuje!!!
missbetty
Okazalo sie, ze powodem niedzialania klimy byla (a jednak!) rozszczelniona chlodnica. Mechanik stwierdzil, ze nadaje sie do wymiany. Mam problem – u mnie klima byla instalowana po zakupie auta, wiec musze dobrac chlodnice na oko. Skontaktowalam sie z pewnym gosciem z allegro, ktory oferuje chlodnice do mazdy i przeslalam mu zdjecia swojej chlodnicy. Oto one:
http://img440.imageshack.us/img440/2839/zdjcie1004.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/796/zdjcie1003z.jpg
W odpowiedzi otrzymalam zdjecie chlodnicy, ktora on oferuje:
http://img84.imageshack.us/img84/8822/mazdaklima.jpg
Jak widac, u mojej chlodnicy brakuje jednego wyjscia (z zielonym "zaworkiem"? jak w tej nowej chlodnicy z allegro). Sprzedajacy twierdzi, zebym dla pewnosci skontaktowala sie ze swoim mechanikiem, ktory demontowal chlodnice, ale twierdzi, ze na 99% jego chlodnica bedzie pasowac.
Mieliscie moze podobny problem? Czy to mozliwe, ze u mnie brakuje jednego wyjscia (moze mechanik je jakos zdemontowal)? Oczywiscie moge sie porozumiec z moim mechanikiem, ale on przyjmuje dosc daleko od mojego miejsca zamieszkania, a chyba musialabym do niego podjechac z wymontowana chlodnica i tym zdjeciem...
Poradzcie – czy ta chlodnica bedzie pasowac?
Z gory dziekuje!!!
missbetty
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości